Se indlæg|
SIM for mobile phones
|
|
| clydehaumann |
Lagt på d. 19/04-2005 11:10
|
![]() Antal indlæg: 1145 |
Regeringen her har paa et moede igaar besluttet at der skal vises ID kort for at koebe SIM kort. IDs to be mandatory for SIM cards Bid to end bombings triggered by mobiles BANGKOK: -- The government will make it mandatory for people to produce either national ID cards or passports when buying SIM cards for prepaid mobile phones in its latest effort to nail separatist bombers in the South. In addition, all existing 21.5 million prepaid Thai and foreign mobile phone system users in Thailand will have to report their citizenship identification or passport numbers to their respective phone operators within six months. Prime Minister Thaksin Shinawatra said the Information Communication Technology Ministry (ICT) had consulted with the National Telecommunications Commission (NTC) on tightening regulations on SIM cards in prepaid mobile phones that were often used by insurgents to remotely detonate bombs. The measures were agreed on at a meeting yesterday hosted by the ICT. Joining the session were national security agencies, the Royal Thai Police Office, the NTC, TOT Corporation, CAT Telecom, Thai Mobile, the Telecommunications Association of Thailand, True Corporation and all private mobile phone operators. Previously, prepaid phone users were not asked for their ID when they wanted SIM cards. They simply visited the nearest convenience store to buy one, no questions asked. Easy availability has seen SIM cards fall into the wrong hands. Separatist militants have bought SIM cards for phones used to set off bombs. The government warned that phone services would be cancelled if users failed to meet the SIM card registration deadline. The government decided on the ID measures so authorities could easily trace SIM card users. Current users will need to contact their network operators to provide ID information. Mr Thaksin cautioned, however, that traceability must not undermine SIM card sales and customer privacy. ``For example, customers only have to produce the 13-digit serial number on their cards and nothing else. The data will be called up by computer to let the authorities know who bought the SIM card,'' he said. Mr Thaksin said the government needed to locate bombers swiftly. He made it clear the regulation would serve only security purposes. Kanawat Wasingsungworn, assistant to the ICT minister, said the SIM card database was designed to counter terrorism in the South. The government would seek cooperation from mobile phone service providers to institute the mandatory registration. Companies might consider airtime giveaways as an incentive. Mr Kanawat said checking foreign-origin SIM cards brought into the country would not be difficult as roaming numbers could track masterminds in the event of separatist attacks. TOT and CAT engineers would assist in background checks. CAT Telecom said operators would like a law enacted to allow the deactivation of customers' mobile phones without infringing upon consumer rights. The prime minister said the controls would apply nationwide rather than in specific locations to prevent potential saboteurs from buying cards elsewhere to launch attacks in separatist hotspots. Deputy Prime Minister Chidchai Wannasathit said the regulation would be proposed in writing for Mr Thaksin to look at before it went into effect. In practice, he said, SIM card buyers would most likely have to produce at least a photocopy of their national ID card for proper registration. Submission of citizenship information would complement measures already in place to cut off phone signals at bomb sites to prevent secondary blasts. Pol Gen Chidchai said the regulation would be one of many being drawn up to end the cycle of violence in the deep South. ``There will also be technical measures. This is only one piece of the puzzle,'' he said. DTAC chief executive Vichai Bencha-rongkul said registration may inconvenience subscribers but his company was ready to cooperate. There would be no limit on how many SIM cards customers could buy. Bangkok Senator Seri Suwannapanont was sceptical the controls would put an end to bomb attacks since copies of ID cards could be easily forged. --Bangkok Post 2005-04-19 -------------------- Redigeret af clydehaumann d. 19/04-2005 11:11 Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring. Visum Hjælp. GRATIS Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE. http://thaidanishservice.com https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/ |
|
|
|
| falang yao |
Lagt på d. 05/08-2005 22:27
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1075 |
Som opfølgning af Clyde indlæg , denne E-mail fra Skandinavian Expats Pattaya, ved John A. : Informasjon: Husk registrering: Registrering av samtlige mobiltelefoner i Thailand har startet. Dette innebærer at alle mobilnummer må ha et registrert navn og adresse, årsaken er at de fleste terrorbomber i landet er utløst av mobiltelefoner. Tidsfristen for denne registrering er nå satt til ut året 2005. Telefoner som ikke er registrert blir stengt efter 3. måneder. Hvad med os turister, skal vi også huske at få registreret vores medbragt mobiltelefoner ved ankomsten til BKK lufthavn ? M.v.h., M. Rasmussen
Thailand-You are always on my mind, even when sometimes it's S. S. but D. D.
falang-yao@dansk-thai.dk |
|
|
|
| jc |
Lagt på d. 06/08-2005 08:49
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 597 |
Hej falang yao Det er kun ved køb af Sim-kort man skal fremvise sit pas. Som udlænding i Thailand registrets kun pasnr. og navn, ikke adresse. Udenlandske telefoner kan stadig benyttes uden registrering. Det er lidt tankevækkende, at man stadig kan købe SIM-kort uden at skulle registreres i Danmark. Hvis de kan benyttes i udlandet (jeg ved det ikke, det var bare en tanke), så vil alle verdens terrorister valfarte hertil for at købe uregistrerede SIM-kort. mvh jc Boet i Bangkok 1980-1983.
|
|
|
|
| christian-s |
Lagt på d. 08/08-2005 15:32
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 570 |
Jeg købte et 1-2-Call SIM-kort i nordthailand i juli måned og skulle ikke vise ps eller noget - så det er måske op til den enkelte at gøre dette ...
Rejst i Thailand mange gange, 2005-2012 thai gift
|
|
|
|
| alf |
Lagt på d. 08/08-2005 15:43
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 101 |
jeg købte et simkort til 12call 300b det virkede uden problemer |
|
|
|
| MisterM |
Lagt på d. 08/08-2005 16:57
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 471 |
alf skrev: jeg købte et simkort til 12call 300b det virkede uden problemer Ja Selvfoelgelig, men chek naeste aar ![]() Saa kan du jo koebe et nyt med registrering ![]() Husk at registrerer dine SIM kort hvis du har GPS og cartracking i alle dine biler ![]() |
|
|
|
| clydehaumann |
Lagt på d. 08/08-2005 17:55
|
Hvad med os turister, skal vi også huske at få registreret vores medbragt mobiltelefoner ved ankomsten til BKK lufthavn. Hvis det er et Thai sim skal der anmeldes paa den nermeste politistation her eller ved service giveren. Er det et Dansk eller andet lands er det ikke noedvenfigt. Mr Kanawat said checking foreign-origin SIM cards brought into the country would not be difficult as roaming numbers could track masterminds in the event of separatist attacks
Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring. Visum Hjælp. GRATIS Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE. http://thaidanishservice.com https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/ |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 28/08-2005 18:13
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Hej, Jeg er direktør for en afdeling i Bangkok af et dansk rejsebureau, og jeg har aldrig hørt om telefoner, der skal registreres eller lignende. Hvis du har et dansk SIM-kort er det alså ikke nødvendigt at registere nogen steder i Thailand. Du tænder bare telefonen, så er du på, punktum. Der er nogle toldpapirer, man får i flyet, men de tages ikke alvorligt, så længe der er tale om personlige ejendele som telefon, laptop og den slags. Hvis du vil have billigt telefoni under rejsen, kan du købe et Thai SIM-kort - og hvis du er heldig kan du få det for et par hundrede Baht. One-to-call eller Happy DPromt er bedst. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| clydehaumann |
Lagt på d. 28/08-2005 18:33
|
Hej Robert. Maaske har du ikke hoert om det, men saadant er det bare. Jeg gaar ud fra at den DTAC du benytter er med en maanedlig regning og derfor allerede er registreret. Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
|
|
|
| sonderup |
Lagt på d. 28/08-2005 22:04
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 24 |
Må man anbefale, at følge lidt med i medierne.... hvis man driver virksomhed her i landet. Især når man gerne vil sælge rejser til turister og gøre sig i mediekommunikation. Man kunne starte med et abonnement på f.eks. The Nation og Bangkok Post eller se de daglige engelsk sprogede tvnyheder på Tv11 og The Nation Channel. Eller følge med på thaivisa.com og heraf vil det tydeligt fremgå at et uregistreret sim kort er et afsluttet kapitel allerede ved udgangen af november. Selvom det stadig er muligt at købe et nyt nr. i både 7/11 og MBK, så er der fordi de sikkert tror du er en turist der snart rejser hjem.Det gør de fleste jo, men mange vender som bekendt tilbage og så er det jo ærgeligt at havde fået et nr som man har givet væk og som ikke virker næste gang man kommer. Altså uden registrering virker DET IKKE når man kommer igen efter november. Og nej glem det med at kunne få samme nummer igen. De mangler i forvejen numrer her, så alle uregistrerede simkort og de tilknyttede numrer bliver inddraget efter 30. november i følge TOT den statslige telestyrrelse. Som udlænding er et pasnr. eventuelt visanr. og workpermit godt nok til en registrering. Den finder sted i de store kædebutikker af AIS, Orange eller DTAC - samt hos nogle forhandlere eller på den lokale politistation. Og der er ingen vej uden om. Det er mig ubegribeligt, at man kan bo her og slet ikke havde fingeren på pulsen. Redigeret af sonderup d. 28/08-2005 22:25 |
|
|
|
| Stampe |
Lagt på d. 29/08-2005 00:44
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 305 |
jeg var i bangkok i starten af Juni måned og skulle købet et nyt sim-kort da jeg hade smidt det gamle ud ( jeg hade lagt det i en parke smøjer og da jeg skulle på flyveren i kbh. smed jeg den gl. parke ud med sim kort i, opdagede det i flyet da var det jo for sent ) Ja der må godt smiles Jeg måette så ud at købe et nyt sim kort i bangkok. Og jeg skulle vise mit pas for at kunne købe et nyt sim kort. Så den er god Nok alle Thailanske simkort skal registreres....
![]() Hilsen Stampe |
|
|
|
| jager |
Lagt på d. 29/08-2005 06:18
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 329 |
det er sku da længe siden vi afleverede toldpapirer tror ikke jeg har gjort det i år. men du rejser måske ikke så tit hr kronborg. jager |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 29/08-2005 07:20
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Vi snakker vist om flere forskellige ting, for det virker ligesom, vi snakker forbi hinanden... Jo, et Thai prepaid SIM-kort skal registreres, og det er meningen, at det skal ske ved køb. Gamle kort har en deadline. Udenlandske SIM-kort skal ikke registreres; men her er et problem for myndighederne, for så kan en terrorist bare benytte et prepaid SIM-kort fra Malaysia. Men altså danske SIM-kort, no problem. Ja, indrømmet, jeg har ikke selv været ude i 2 år, så jeg ved ikke, om man ikke længere får toldpapirer i flyet, men jeg er ret sikker på, at loven er den samme, og at den stadig er relativ. Jo, jeg læser Bangkok Post hver dag, og jeg har medbragt danske SIM-kort til Thailand, og jeg har både privat og kommercielt adskillige SIM-kort, både prepaid og postpaid. Og jeg snakker med turister hver dag, om hvad de har gjort og ikke gjort. Så hvis nogen mener, at jeg er gal på den, er det enten, fordi man har misforstået mig, eller fordi jeg har formuleret mig upræcist. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| MisterM |
Lagt på d. 29/08-2005 08:37
|
KronbergTH skrev: Vi snakker vist om flere forskellige ting, for det virker ligesom, vi snakker forbi hinanden... Jo, et Thai prepaid SIM-kort skal registreres, og det er meningen, at det skal ske ved køb. Gamle kort har en deadline. Udenlandske SIM-kort skal ikke registreres; men her er et problem for myndighederne, for så kan en terrorist bare benytte et prepaid SIM-kort fra Malaysia. Men altså danske SIM-kort, no problem. Ja, indrømmet, jeg har ikke selv været ude i 2 år, så jeg ved ikke, om man ikke længere får toldpapirer i flyet, men jeg er ret sikker på, at loven er den samme, og at den stadig er relativ. Jo, jeg læser Bangkok Post hver dag, og jeg har medbragt danske SIM-kort til Thailand, og jeg har både privat og kommercielt adskillige SIM-kort, både prepaid og postpaid. Og jeg snakker med turister hver dag, om hvad de har gjort og ikke gjort. Så hvis nogen mener, at jeg er gal på den, er det enten, fordi man har misforstået mig, eller fordi jeg har formuleret mig upræcist. Hilsen, Robert Jeg er direktør for en afdeling i Bangkok af et dansk rejsebureau, og jeg har aldrig hørt om telefoner, der skal registreres eller lignende. Jeg er overrasket over din viden som direktoer i et rejsebureau (C&C?) For de samme regler er traadt i kraft i Malaysia![]() Jeg vil gerne beholde mit nr og forhoerte mig hos DTAC Jeg gaar aldrig med mit danske pas men mit thailandske koerekort var OK id![]() |
|
|
|
| clydehaumann |
Lagt på d. 29/08-2005 09:12
|
Reglerne for Malaysia blev besluttet paa et regerings moede i KL den 15 August og traeder i kraft den 15 September. Der angives dog helt andre grunde end de der er angivet her i Thailand. At klantre Kronberg for ikke at vide noget der er saa nyt et ikke helt fair. I oevrigt er der visse steder her der tager 20 Baht for at registrere en telefon. Dette er ulovligt og disse steder registrerer rent faktisk ikke noget som helst. De beder dig udfylde en form, tager dine penge og smider det hele vaek naar du har forladt forretningen. Derfor: REGISTRER KUN VED UDBYDEREN AF DEN SERVICE DU BENYTTER, ELLER PAA EN POLITI STATION. Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
|
|
|
| MisterM |
Lagt på d. 29/08-2005 15:40
|
clydehaumann skrev: Reglerne for Malaysia blev besluttet paa et regerings moede i KL den 15 August og traeder i kraft den 15 September. Der angives dog helt andre grunde end de der er angivet her i Thailand. At klantre Kronberg for ikke at vide noget der er saa nyt et ikke helt fair. I oevrigt er der visse steder her der tager 20 Baht for at registrere en telefon. Dette er ulovligt og disse steder registrerer rent faktisk ikke noget som helst. De beder dig udfylde en form, tager dine penge og smider det hele vaek naar du har forladt forretningen. Derfor: REGISTRER KUN VED UDBYDEREN AF DEN SERVICE DU BENYTTER, ELLER PAA EN POLITI STATION. Ja, det ene land er Buddhistisk og det andet land er muslimsk ![]() UPS, ja det er jo helt nye regler Og jeg klandre ikke Kronborg for noget Men nyhederne har vaeret bragt baade i Thailand og Danmark![]() Det koster ikke noget at registrerer sit sim kort men tror dig gerne naar du du fortaeller at der ogsaa her kan drives plat ![]() |
|
|
|
| Stampe |
Lagt på d. 29/08-2005 17:11
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 305 |
Jeg betalte heller ikke noget da jeg fik registrererede mit simkort som jeg købte i en shop der solgte telefoner. ![]() Hilsen Stampe |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

For de samme regler er traadt i kraft i Malaysia