Se indlæg
 Udskriv debat
familiesammenføring/dagpenge
prebsi
godtager us. ens indkomst hvis det er dagpenge?
En ven der er ved at gift med en thai han er på dagpenge kan de familiesammenføres?

Jeg er selv gift med en thai vi skal søge om fast ophold om ca 2 år og er også selv lige røget på dag penge lige nu betyder det ikke noget men betyder det noget når jeg skal søge om fast ophold til konen om ca. 2 år?

mvh. PrebsiSmile
 
clydehaumann
Svaret er Ja.
Din kone vil godt kunne søge om varigt ophold da dagpenge ikke er en offentlig ydelse, men en ydelse fra en privat forsikring.

Arbejdsløshedskasserne er jo i realiteten ikke andet end en slags forsikringsselskaber.
Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring.
Visum Hjælp. GRATIS
Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE.
http://thaidanishservice.com

https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/
 
http://thaidanishservice.com
hfb
prebsi skrev:
...
Jeg er selv gift med en thai vi skal søge om fast ophold om ca 2 år og er også selv lige røget på dag penge lige nu betyder det ikke noget men betyder det noget når jeg skal søge om fast ophold til konen om ca. 2 år?

mvh. PrebsiSmile


Hvis i har mulighed for det, var det måske en ide at søge før. Wink

Har du læst om de nye regler der træder i kraft fra et eller andet tidspunkt næste år?
 
prebsi skrev:
godtager us. ens indkomst hvis det er dagpenge?
En ven der er ved at gift med en thai han er på dagpenge kan de familiesammenføres?

Jeg er selv gift med en thai vi skal søge om fast ophold om ca 2 år og er også selv lige røget på dag penge lige nu betyder det ikke noget men betyder det noget når jeg skal søge om fast ophold til konen om ca. 2 år?

mvh. PrebsiSmile


Jo også sygedagpenge. men man skal lige huske, at ryger man ud af dagpengesystemet, så får man ikke bistand hjælp. Men må overleve for lillemorsløn.
 
prebsi
Tak for jeres svar der er en der nævner noget om lov ændring hvad er det lige der vil blive ændret?

Jeg tager det stille og rolig da jeg ikke kender min situation om 2 år.

Jeg starter i praktik i næste uge og hvis alt går vel starter jeg på uddannelse som ja hold fast sosu hjælper og hvis alt går vel videre som assistent så til den tid er jeg næsten færdig. så jeg regner med at det nok skal gå.

mvh. PrebsiSmile
 
det skal nok værre rigtigt det clydehaumann skriver, jeg mener dog at reglerne på et tidspunkt var sådan at, man ikke måtte søge FS mens man var på dagpenge, men godt forlænge på dagpenge, det kan godt være, at dagpenge er en privat forsikring, men det er nu stadigvæk samfundet der finansiere dagpengesystemet.
 
hfb
Det er rigtigt man kan søge FS når man er på dagpenge..
En af mine venner har gjort det Smile
Man skal bare være opmærksom på hvis dagpenge perioden er ved at være slut kan man ikke få hjælp med mindre det går ud over FS. (som også deepseadivers skriver).
Redigeret af hfb d. 01/09-2009 07:28
 
Spring til debat: