Se indlæg|
Visa regler for Thai i danmark
|
|
| Jao chai |
Lagt på d. 31/08-2009 23:42
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 92 |
Hey DTW brugere. har bare lige et hurtigt lille sprøgsmål. hvis man som thai person ikek søger visa her, hvor lang tid må man så være på ferie i landet her? nogle uger eller hvor længe? håber nogle af jer ved det, syntes ikke lige jeg kan finde det på nettet nogle steder ![]() |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 31/08-2009 23:58
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
Hej Jao chai, Du blander forskelige begreber sammen. Som Thai statsborger SKAL du søge og få VISA for at kunne feriere i DK, hvis vedkommende ikke har et andet Schengen visa, og opholdet kan max. være 90 dage. Der er forskelige former for ansøgning for TURIST visum: - Selvstændigt erhverdrivende. - Selvforsyndende/formuende. - Gennem invitation fra herboende familiemedlemmer, MEN så kommer det med garantien. Prøv at læse om den mere detaljeret procedure her, hjemmeside fra den Danske Ambassade i BKK: http://www.ambban...ices/Visa/ I venstre bjælke under : Consular servicies. - Visa to parents other relatives or friends - Visa - children under 18 years of age - Visa to son/daughter/in-laws - Business Visa - Tourist Visa - no reference in Schengen Redigeret af Lung Yao d. 01/09-2009 00:08 Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| hfb |
Lagt på d. 01/09-2009 07:44
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 544 |
Jao chai skrev: Hey DTW brugere. har bare lige et hurtigt lille sprøgsmål. hvis man som thai person ikek søger visa her, hvor lang tid må man så være på ferie i landet her? nogle uger eller hvor længe? håber nogle af jer ved det, syntes ikke lige jeg kan finde det på nettet nogle steder ![]() Hvis du er fra Thailand og ikke har et gyldigt visa til et Schengen land kommer du kun lige ud af flyet før du bliver sendt hjem igen En i min kones familie skal snart til at søge visa. I den forbindelse læste jeg på Nyidanmark.dk, at der er ekstraordinær lang ventetid på at få turistvisa.... De vil åbenbart ikke have turister ind i Danmark ![]() |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 01/09-2009 07:53
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
For at undgå eventuelle misforståelser, så anbefales det, at man altid kalder det for "besøgsvisum" (visitor visa), når man kommunikerer med ambassaden og call-centret, såfremt man skal besøge Danmark på baggrund af en "invitation".
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| Jao chai |
Lagt på d. 01/09-2009 19:08
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 92 |
oki takker for svarene utroligt at man ikke engang må komme på ferie heroppe bare to uegr uden man skal det.... sikke noget fis |
|
|
|
| hfb |
Lagt på d. 02/09-2009 06:59
|
|
Ja når vi skal på ferie, er der mange lande der automatisk giver os et turist visa. Men når de så skal til Danmark er det en helt anden sag ![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 02/09-2009 07:36
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Der er jo også lande vi skal have visum til. uanset om vi er der 1 eller 2 dage. Kina fks. Men værre er det med de fattigere lande, og dem der har knapt så mange diplomatiske forbindelser som Danmark. de vil blive afkrævet visum til langt flere lande end os. Men reglerne i danmark er blevet liiiiiiiiiidt skrappe, men det er vel fordi der er nogen der har misbrugt det at det var "let" at komme ind i landet. // J |
|
|
|
| hfb |
Lagt på d. 02/09-2009 10:05
|
|
donis5 skrev: ..... Men reglerne i danmark er blevet liiiiiiiiiidt skrappe, men det er vel fordi der er nogen der har misbrugt det at det var "let" at komme ind i landet. .. Dem der vil til Danmark kan jo bare søge i et andet Schengen land og så rejse ind i DK uden problemer. Jeg tror det eneste Danmark får ud af det er at vi mister turister...... |
|
|
|
| Superatlet |
Lagt på d. 02/09-2009 13:43
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 42 |
Er der nogen her i forumet der har kendskab eller erfaringer til lande i Schengen gruppen som har en markant lempeligere turistvisum politik? Altså - jeg tænker det kunne være interessant at få en opgørelse over hvor nemt det er at få et turistvisum som f.eks. Thai ved ansøgning til hver enkelt Schengen land. Hvad er dokumentationsgraden, hvad er visum-fee, hvad er ventetiden osv. osv. Mener at have læst engang at hvis man f.eks. er beviljet visum til Tyskland, så er det hensigten at man skal opholde sig det meste af den tiden i Tyskland i visumets periode. Hvis man bliver "taget" i at man slet ikke har været i Tyskland men tilbragt alt sin tid i Danmark, så kan man få karantæne i op til 5 år. Jeg aner ikke om det er en and eller om det i det hele taget bliver tjekket. |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 02/09-2009 13:54
|
|
Jao chai skrev: NEJ, sådan ligger det bare for næsten alle lande. Da min kone kom til DK i 1995, var der "frit valg" på alle hylder, og så måtte man også forlænge opholdet med yderligere 90 dage (6 mnd i alt). Men desvære blev systemet "misbrugt" af visse personer som kom her til DK for at arbejde i 6 mnd og så rejse hjem med lommen fyldt af "sorte penge" . Andre var lidt mindre "heldige" da deres danske "sponsorer" oki takker for svarene utroligt at man ikke engang må komme på ferie heroppe bare to uegr uden man skal det.... sikke noget fis (kaldes nok "bagmænd" beholdte største del af gevinsten. Og igen m.h.t. visa tvang ved ferie i DK, prøv selv at rejse til fx. USA med dit "rødbede farvet" pas. Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 02/09-2009 14:15
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Superatlet skrev: Er der nogen her i forumet der har kendskab eller erfaringer til lande i Schengen gruppen som har en markant lempeligere turistvisum politik? Altså - jeg tænker det kunne være interessant at få en opgørelse over hvor nemt det er at få et turistvisum som f.eks. Thai ved ansøgning til hver enkelt Schengen land. Hvad er dokumentationsgraden, hvad er visum-fee, hvad er ventetiden osv. osv. Mener at have læst engang at hvis man f.eks. er beviljet visum til Tyskland, så er det hensigten at man skal opholde sig det meste af den tiden i Tyskland i visumets periode. Hvis man bliver "taget" i at man slet ikke har været i Tyskland men tilbragt alt sin tid i Danmark, så kan man få karantæne i op til 5 år. Jeg aner ikke om det er en and eller om det i det hele taget bliver tjekket. Reglerne for et Schengen-turist-visum er de samme i alle lande, som har tilsluttet sig Schengen-aftalen. Og et besøgvisum kræver desuden en person i pågældende land, som inviterer. Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 02/09-2009 19:09
|
|
Robert Kronberg skrev: [quote]Superatlet skrev: Altså - jeg tænker det kunne være interessant at få en opgørelse over hvor nemt det er at få et turistvisum som f.eks. Thai ved ansøgning til hver enkelt Schengen land. Hvad er dokumentationsgraden, hvad er visum-fee, hvad er ventetiden osv. osv. .................................................. Reglerne for et Schengen-turist-visum er de samme i alle lande, som har tilsluttet sig Schengen-aftalen. Og et besøgvisum kræver desuden en person i pågældende land, som inviterer. Jeg er dybt rystet og skuffet , over en mand som til daglig "vejleder" andre m.h.t. diverse Visa til DK, kan komme med sådan udtagelse.TURIST og VISITOR visa er 2 forskelige ting. Man kan besøge DK som Turist uden nogen form for invitation: Fra d.danske Ambassades hjemmeside i BKK: APPLYING FOR TOURIST VISA Tourist visa - no reference in Denmark/Schengen. The applicant should submit the following documents when applying for a TOURIST visa: - 1 application form and 1 supplementary form duly filled in and signed by the applicant. Please complete the form in capital letters using blue or black ink. - 1 new colour photo (3.5 x 4.5 cm, the face must be 70 to 80 % of the photo, NO dark background). - Passport, valid at least 3 months beyond the applicant's return to Thailand. - Letter of employment or company registration. - Confirmed hotel reservation for all Schengen countries to be visited. - An itinerary for the tourist visit (sightseeing schedule etc.) - Proof of adequate financial means (bank statement and bank book, copy of bank book or bank guarantee). - Copy of passport data page and copies of previous Schengen visa. - Confirmed booking (return ticket)*. INTET, om nogen form for invitation Men her kunne du have fået ret: VISA TO PARENTS OTHER RELATIVES OR FRIENDS - 1 application form and 1 supplementary form duly filled in and signed by the applicant. Please complete the forms in capital letters using blue or black ink. - 1 new colour photo (3.5 x 4.5 cm, the face must be 70 to 80 % of the photo, NO dark background). - Passport, valid at least 3 months beyond the applicant’s return to Thailand - Copy of passport data page and copies of previous Schengenvisa. - Invitation letter (Word-doc.) from the reference (i.e. friend, relative) in Denmark. If the reference pays for accomodation, meals etc., this should be stated in the invitation letter. - Documentation of the applicant's own financial means must be shown. - If applicable, a letter of employment from the applicant’s employer stating how long the applicant has been employed with the company, period of absence from work, and monthly salary. -If applicable, house registration paper to confirm the family relationship between the applicant and the reference in Denmark. IGEN, Folks VEJLEDE og Lad være med at VILDLEDE. Der er desvære mange som tager info fået via DTW som værende Biblen. Alt skal tages med et gran salt medmindre det bliver dokumenteret med henvisning til officielle dokumenter. Redigeret af Lung Yao d. 02/09-2009 19:15 Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
|
|
|
| Gamba |
Lagt på d. 02/09-2009 21:04
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 191 |
Da udlændinge(service) ikke har tid til at svare ordentlig prøver jeg at spørge her om det er et turist eller besøgs visum hun skal søge.? Jeg vil gerne på 2 mdr. ferie i DK til foråret med min kone og søn. Min kone har tidligere haft permanent opholdstilladelse men det er nu automatisk bortfaldet for kun 4 måneder siden. Min kone ejer et sommerhus i DK som vi skal bo i. Både jeg og min kone har cpr nr. og betaler stadig skat til DK da vi også har helårshus udlejet. Jeg har skrevet til udlændinge(service) som lang om længe svarede med en fotokopi af en standart brev, som sagde hun skulle henvende sig personligt og søge om visum på ambassaden. Dvs. hun skal rejse fra Phuket til BKK. Noget arrogant svar i forhold til det venlige brev jeg skrev til dem og skattepenge vi stadig betaler til DK. Mvh. Gorm |
|
|
|
| lols |
Lagt på d. 03/09-2009 04:37
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 454 |
Lung Yao, Nu er jeg da så lidt skuffet over at du skælder Robert ud. For det Robert skriver er jo 100 % korrekt. Robert skriver lige netop det samme som dig. At besøgsvisum desuden kræver invitation. Indforstået at det gør turist visum ikke. Så ingen grund til at fare i de mange farvers blækhus her. I er jo helt enige..... Ingen vildledning fra Robert. Så jeg mener at Jer derude fortsat kan stole på Roberts informationer. |
|
|
|
| Superatlet |
Lagt på d. 03/09-2009 05:06
|
Robert Kronberg skrev: Reglerne for et Schengen-turist-visum er de samme i alle lande, som har tilsluttet sig Schengen-aftalen. Og et besøgvisum kræver desuden en person i pågældende land, som inviterer. Kære Robert Tak for dit svar - jeg var ikke klar over reglerne er de samme, men det giver jo faktisk mening når et visum til et Schengen land giver adgang til alle de andre Schengen lande. Lung Yao: Spm gik på om man der var lempeligere krav til turistvisum til andre Schengenlande end Danmark. Jeg er iøvrigt dybt rystet og skuffet at du giver nøjagtig samme vejledning som Robert, når du netop har klandret ham for at være en kvak-vejleder.Håber I alle får en dejlig dejlig dag, og husk vi skal være gode ved hinanden Redigeret af Superatlet d. 03/09-2009 05:14 |
|
|
|
| hfb |
Lagt på d. 03/09-2009 10:08
|
|
Der ligger en forskel i sagsbehandlingstiden. Nogle (måske mange) lande er betydlig hurtigere end DK ![]() Man skal også være opmærksom på regler om: tilstrækkelige midler rejsesygeforsikring m.m. se: http://www.nyidan...ves_visum/ |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 03/09-2009 15:02
|
|
Lols & Superatlet, Jeg beklager at I også farer på mig på denne måde. Jeg benægtede/betvivlede ikke Hr. Kronbergs evner, men gjorde bare opmærksom at netop en mand som ham skulle være "påpasseligt" i sine udtagelser her på DTW, da han er efterhåndet sammen med holdet på Integrations kontoret i BKK, er noget Kapacitet på området. Desvære havde han tidligere udtalt at man skulle sige at man søgte om "Visitor visa", selv om nogle spurgte om TURIST visa. Jeg kunne sammenligne det han skrev med de forsikringspolicer som man skriver under, man kommer tit at overse at han skrev :<< Og besøgsvisa >>, de ville være mange her på DTW, som ville overse den lille "finlurhed". IGEN; Jeg betvilve ikke Hr. Kronbergs kapacitet og viden generelt men synes bare at i en sådan sag, skulle han hvade "skåret det i pap", så det ikke herskede nogen tvivl. Må både ham og hele holdet på Integration forsætte med det udmærket stykke arbejde de udfører. P.S. Lols, << Indforstået at det gør turist visum ikke >> Kan hverken JEG eller andre bruge til en sk.... Der skal facts skåret i pap i sådan en vigtig sag for nogle her. - Jeg mente...... - Jeg troede at du viste.... - Det ved jo alle og enhver... Kan ikke bruges til noget konstruktivt i den sammenhæng. Redigeret af Lung Yao d. 03/09-2009 15:09 Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
|
|
|
| Superatlet |
Lagt på d. 03/09-2009 16:08
|
Lung Yao - jeg accepterer din undskyldning. Vi kan jo alle begå fejl. |
|
|
|
| lols |
Lagt på d. 03/09-2009 16:15
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 454 |
Lung Yao, Den sætning her fra Robert: "Reglerne for et Schengen-turist-visum er de samme i alle lande, som har tilsluttet sig Schengen-aftalen. Og et besøgvisum kræver desuden en person i pågældende land, som inviterer." Den er klar og tydelig. Mener faktisk du skylder Robert en undskyld, da du sætter fuldstændig ubegrundet tvivl ved en organistations evner med dine udtalelse. Spørgsmålene tidligere var om turist i Danmark, men det fremgik ikke klart om der mentes en turist på turist visum eller på besøgsvisum. Begge er jo turister. Så derfor var Roberts råd der også ganske fornuftigt. |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 04/09-2009 12:47
|
|
Lols, " Mener faktisk du skylder Robert en undskyld, da du sætter fuldstændig ubegrundet tvivl ved en organistations evner med dine udtalelse. " NU, synes jeg at du skal styre dig og holde dig til sandheden, Jeg har på ingen måde kritiseret organisationen INTEGRATION, hvis du tog dine mørke briller af ville du opdage at tværtom roser jeg Kontoret i BKK, for det glimrende arbejde de udfører, sammetidig at jeg betvivlede ikke Hr. Kronbergs bredde viden. Det jeg opponerede imod(og jeg mener at jeg er i min gode ret til at udtrykke min mening) var i den AKTUEL sag, mente jeg at hans oplysninger kunne føre til noget misforståelse. Havde han fx. adskilt de 2 muligheder hver for sig, have det overhoved ikke været noget kritik fra min side. Bemærk også at min kritik var ledsaget af forklaring samt hvordan jeg mente at det burde have været, for det som du mener er "klar og tydlig" er måske ikke for alle. Men meget besynderligt at du farer sådan som en trold, når de berørte ikke har ladet høre fra sig. Så en undskyldning skulle måske komme fra dig i stedet for at udbredde usandheder.. Dette ville være det sidste fra min side om den sag, ikke fordi jeg er konflikt sky(måske lidt) men mere fordi DTW er bedre tjent uden fnidder-fnadder/mudderkastning. Har du mere at udsætte på min person, venligst brug PB. TAK: Redigeret af Lung Yao d. 04/09-2009 12:50 Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

(kaldes nok "bagmænd"