Se indlæg
 Udskriv debat
Thai airways bonuspoint
agent007
Hej vil høre om der er andre der har problemer med at få bonuspoint fra thai airways, samt andre flyselskaber ?

Jeg forstår ikke når Thai Airways er med i star alliancen, det skal være så svært at få sine bonus point ,fordi man f.eks flyver med austrian airlines. Der burde da være et vist samarbejde i mellem flyselskaberne når det er en alliance (måske fordi krisen kradser). Ved check in køre de bonus kortet igennem deres maskineri, så det burde jo ske automatisk.
Jeg har kontaktet Thai Airways for at rykke for mine bonus point, men de sagde det var sendt videre til hovedkvateret ( Er det i Bangkok ?)
Kan lige oplyse det var på en godkendt klasse, som udløser point.

Næsten samme problem med finnair som har en meget let og overskulig webside, hvor man selv kan skrive sine mistede point ind. Men det kan desværre ikke lade sig gøre ved hotel ophold, der skal man sende sin vocher/regningen på opholdet, hvor der står navn o.s.v på. Men stadigvæk ingen point.

Kunne være interessant at høre om andre har samme problem eller det bare mig der er lidt uheldig.

Jao chai
jeg venter til gengæld på mine sas point efter jeg fløj med Thai airsways for over 2 måneder siden... ved ikke hvor længe det skal tage...

Gurk90
Fløj for et par år siden med Thai mellem CPH-Bangkok, fik mine point på mit SAS bonuskort uden problemer.

ronnining
agent007 skrev:
Hej vil høre om der er andre der har problemer med at få bonuspoint fra thai airways, samt andre flyselskaber ?

Jeg forstår ikke når Thai Airways er med i star alliancen, det skal være så svært at få sine bonus point ,fordi man f.eks flyver med austrian airlines. Der burde da være et vist samarbejde i mellem flyselskaberne når det er en alliance (måske fordi krisen kradser). Ved check in køre de bonus kortet igennem deres maskineri, så det burde jo ske automatisk.
Jeg har kontaktet Thai Airways for at rykke for mine bonus point, men de sagde det var sendt videre til hovedkvateret ( Er det i Bangkok ?)
Kan lige oplyse det var på en godkendt klasse, som udløser point.

Næsten samme problem med finnair som har en meget let og overskulig webside, hvor man selv kan skrive sine mistede point ind. Men det kan desværre ikke lade sig gøre ved hotel ophold, der skal man sende sin vocher/regningen på opholdet, hvor der står navn o.s.v på. Men stadigvæk ingen point.

KORT OG GODT DET FUNGERE A HELEVEDE TIL RENT UD SAGT. NOGLE GANGE FÅR MAN POINT PÅ Q CLASS OG IKKE PÅ V OG ANDRE GANGE ER DET OMVENDT. THAI KAN IKKE FORKLARE HVORFOR, DE SKULLE HELERE SKROTTE DET SYSTEM HELT.

Kunne være interessant at høre om andre har samme problem eller det bare mig der er lidt uheldig.

FCKdk
I stedet for at have loyalitetsprogram i form af et bonuspointsystem,
skulle de hellere tage at sælge rejserne noget billigere!!!!
Hvis de vil præmiere loyale kunder, kan de jo under fligten
checke deres kundedatabase og se hvem der havde fortjent
f.eks. et sæt håndklæder med Thai's logo!
Bare en tanke!Cool

FCKdk

Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere....
Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before...
.

hanspeter
Hej er ny her håber I er søde :-)
mht points. Thai giver ikke noget, hverken i ROP eller SAS, i W og v klasse.
SAS giver 25% i alle andre klasser end V-klasse på SAS, ved ikke hvordan det konverteres til Thai.
dvs. som jeg ser det skal man op ii Q-¨klasse med Thai, men så kan man til gengæld ændre billetten i modsætningmed SAS.
Jeg tager kun SAS som ikke kan ændres når jeg får en billet i nakken som 4300 kr.
Ha det godt alles zu sammen, ;.)

bjarnep
Ved check-in, tjek dit boarding kort for at se om de har registreret dig som frequent flyer enten på Thai eller andet Star Alliance fly.
De siger yes yes ved skranken Shock, men når jeg tjekker boarding kortet er det kun 50% af gangene det er blevet registreret. Så er det kun at aflevere boarding kortet igen og bede om at få det registreret som du bad om. (foranstående er hovedsagelig ved check-in ved Thai skranker)
Efterregistrering er altid bøvlet.
Jeg har aldrig haft problemer med registrering af point (hvis det var registreret korrekt ved check-in) hverken hvis jeg beder om at få point indsat på SAS eller Thai (uanset hvilket Star Alliance selskab jeg har fløjet med)

http://www.thaiai...rlines.htm

Class of Service Actual Miles Flown
Economy Class * 100%
Premium Economy Class 110%
Royal Silk Class 125%
Royal First Class 150%

On Star Alliance operated flights, you earn:
Class of Service
Actual Miles Flown

Economy Class
100%

Business Class
125%

First Class
150%

The following THAI booking class code are eligible for mileage accrual ::
•Domestic THAI flights - C / D / J / Y / B / M / Q / S / T / U / H / G / V / W
•International THAI flights - A / F / P / C / D / J / U / Y / B / M / Q / S / T / H / K / Z (excluding G,V,W)
Some discounted Economy and Business Class fares with designated booking class codes, designated routes, or short haul flights may not qualify for full mileage accrual.
For Star Alliance airline booking class codes that earn less than 100% miles flown or are not eligible for mileage accrual.
Redigeret af bjarnep d. 02/09-2009 06:08

Superatlet
Jeg rejser rigtig meget i forbindelse med mit arbejde, og nyder derfor godt af loyalitetsprogrammerne.

Jeg har både kort hos SAS og Thai Air.

Som Bjarnep skriver, så er meget vigtigt at man tjekker sit boarding pass ved checkin. Som regel står der på den lille slip du beholder dit medlemsnumber eller program (EBG eller ROP). Jeg er meget påpasseligt med dette da efterregistrering kan være møj besværligt.

Jeg har aldrig haft problemer med at få registreret point når jeg har fulgt ovenstående procedure. Det er sket at jeg har glemt at tjekke og ganske rigtigt - kortet var ikke registreret og jeg måtte efterregistrere point. Jeg har dog altid fået mine point efter en rum tid (1-2 mdr).

Hos Thai Air har man nu online efterregistrering af point på Thai Air flyvninger. Dvs. man med sit boarding pass i hånden kan sidde hjemme og efterregistrere point på Thai Air's website. Point bliver registreret øjeblikkeligt og det virker efter mine egne erfaringer.

Billeje og hotelophold er mine erfaringer meget blandet. Især billeje synes at være svært for flyselskaberne at honorere, og jeg har prøvet et par gange hvor beskeden var at billejen ikke gav point da special price. Så prøvede jeg at sende samme docs ind til et andet loyalitetsprogram, og vupti, point kom ind på min konto. Jeg har tit spekuleret på om der i systemet kan opfanges hvis man sender sådanne fakturas ind til begge loyalitetsprogrammer. Ved billeje er det tilstrækkeligt at sende en scannet version af lejekontrakten, så man har jo mulighed for at snyde. Jeg gider dog ikke udøve spekulation i sådan noget - det er trods alt kun 500 point og moralsk set synes jeg det er ret taberagtigt at snyde.

Spring til debat: