Se indlæg|
Familiesammenføring
|
|
| kassan67 |
Lagt på d. 07/09-2009 10:50
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 9 |
Jeg skal giftes om 2 uger i thailand.. har send alle papirer til amb. i bkk. og afhenter dem om mandagen og derefter videre .... forventer vi er gift om onsdagen Mit spørgsmål er... når vi er gift hvornår kan man så søge familiesammenføring, skal der bestilles tid på ambasaden eller kan bare komme og afleverer papirerne ? jeg kunne godt nå at komme på ambasade om fredagen ( Har allerede udfyldt alle papirerne ) Kalle67 |
|
|
|
|
Lagt på d. 07/09-2009 11:00
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
vil bare lige sige jeg gjorde det samme da vi skulle giftes, da jeg mødte frem havde de ikke set skyggen af hvad jeg sendte, så tag originaler med for at være sikker! |
|
|
|
| hfb |
Lagt på d. 07/09-2009 12:32
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 544 |
kassan67 skrev: Jeg skal giftes om 2 uger i thailand.. har send alle papirer til amb. i bkk. og afhenter dem om mandagen og derefter videre .... forventer vi er gift om onsdagen Mit spørgsmål er... når vi er gift hvornår kan man så søge familiesammenføring, skal der bestilles tid på ambasaden eller kan bare komme og afleverer papirerne ? jeg kunne godt nå at komme på ambasade om fredagen ( Har allerede udfyldt alle papirerne ) Kalle67 Du skal bestille tid hos ambassaden. De er meget firkantet i den forbindelse hvis du ikke har bestilt tid. Selve afleveringen tager max. 10 min. |
|
|
|
| kassan67 |
Lagt på d. 07/09-2009 13:39
|
Tak... synes bare det er lidt svært at hvordan mand bestiller en tid.. |
|
|
|
|
Lagt på d. 07/09-2009 13:48
|
|
skriv en mail til dem med alle spørgsmål, har altid haft gode oplevelser med det: der får du ihvertfald helt sikkert de rigtige svar håber på det bedste for dig og din kommende kone. tillykke til jer begge |
|
|
|
| kassan67 |
Lagt på d. 07/09-2009 13:57
|
Tak skal du ha... sendte en mail i fredags.. og spurgte om jeg kunne hente mine papirer om mandagen uden en aftale |
|
|
|
| Bjarne 63 |
Lagt på d. 07/09-2009 14:32
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 69 |
fra en der også har gjort det samme og avleret papier på ambasaden i thailand Min anbefaling er helt klar få din kone til danmark og levere papier ovre i ULS.. os søge om tålt ophold mens papierne bliver gemmengået i uls så slipper du for at dukomenterre et tilhørsforhold til danmark Bjarne som elsker sin lille kone i thailand |
|
|
|
| hfb |
Lagt på d. 07/09-2009 15:03
|
|
kassan67 skrev: Tak... synes bare det er lidt svært at hvordan mand bestiller en tid.. Du kan også bare ringe til dem eller få din (snart) kone til at ringe. De taler engelsk, thailandsk og dansk. ![]() |
|
|
|
| kassan67 |
Lagt på d. 08/09-2009 12:43
|
hej Bjarne 63 hvis vi er gift skal jeg ikke stadigvæk stille en bankgaranti når hun skal komme på besøg i DK ?? Første gang hun var her skulle jeg også lave en bankgaranti.. selvom hun kunne dokumentere at hun har arbejde og penge på en bankbog |
|
|
|
| hfb |
Lagt på d. 08/09-2009 12:59
|
|
Du skal ikke stille en bankgarenti igen Man stiller normalt kun bankgarenti en gang. |
|
|
|
| vakse_vigo |
Lagt på d. 08/09-2009 13:22
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 77 |
Min kone var i dk. På et turistvisum da vi søgte familiesammenføring det gik som smurt 3mdr. og så var den hjemme… hun fik prosuelt ophold fra den dag vi søgte.. Besøgte første gang Thailand i 1992 og har ikke fortrudt det et eneste øjeblik. Er i dag lykkelig Thai gift. At tage til Thailand er som at rejse hjem. |
|
|
|
| kassan67 |
Lagt på d. 08/09-2009 15:41
|
Det vil sige vi godt kan gifte os og hun så kommer til DK på turistvisum og mens hun er her søger vi familiesammenføring... altså kun hvis jeg ikke har lavet en garanti.. ellers mister jeg mine penge.. PS. tak for hjælpen |
|
|
|
| quickmouse |
Lagt på d. 08/09-2009 18:24
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1412 |
Bjarne 63 skrev: fra en der også har gjort det samme og avleret papier på ambasaden i thailand Min anbefaling er helt klar få din kone til danmark og levere papier ovre i ULS.. os søge om tålt ophold mens papierne bliver gemmengået i uls så slipper du for at dukomenterre et tilhørsforhold til danmark Bjarne som elsker sin lille kone i thailand og jeg som gik og troede at tålt ophold kun have politisk relevans, jeg tror du mener procesuelt ophold ![]() quickmouse
>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. << |
|
|
|
| kylling |
Lagt på d. 08/09-2009 18:44
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 789 |
Når du kommer ind af døren på ambassaden er der et (glas)bur helt til venstre (lukket rum),det er til kunsularforretning og det er jo det papirarbejde du skal have lavet. Så træk ikke et nummer,for de 2 andre luger er kun til visum ansøgning. Sådan var det før i tiden,men ved ikke om det er blevet ændret, måske andre ved det ?? |
|
|
|
| kassan67 |
Lagt på d. 02/10-2009 11:12
|
Så er vi blevet gift......SUPER og vi har søgt om visum til ægtefælle.. MEN har lige fået oplyst ansøgningen skal forbi DK.. sagsbehanlingstid 6-8 uger.. Problemet er at min kome først havde søgt om at kommer til DK som Au-pair først... ( men fik afslag ) Giver det problemer nu ??? ( skulle vi bare have søgt om sammenførring mens hun var i Thailand og ventet de 4 - 7 måneder ) ?? Vores plan var egentlig at hun skulle komme til DK og der efter søgefamiliesammenføring.. Vi har kendt hinanden i 2 år og jeg har besøgt hende i Thailand 10-12 gange... og hun har været i DK i 3 måneder Synes det hele er SURT lige nu |
|
|
|
| hfb |
Lagt på d. 02/10-2009 12:03
|
|
Tillykke ![]() Efter de oplysninger du nu giver, ville det bedste måske være at søge om familiesammenføring i Thailand, da det normalt ikke tager mere end 2 til 3 måneder med behandlingstiden. Men hvad er begrundelsen for hendes afslag? |
|
|
|
| helgegedser |
Lagt på d. 02/10-2009 12:38
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 79 |
På "nyidanmark" kan du læse at hvis alle papirer er i orden og begge personer opfylder betingelserne for familiesammenføring, vil behandlingstiden max tage 3 måneder. Ellers skriver de at man skal regne med op til 7 måneder. MVH |
|
|
|
| hfb |
Lagt på d. 02/10-2009 12:45
|
|
helgegedser skrev: På "nyidanmark" kan du læse at hvis alle papirer er i orden og begge personer opfylder betingelserne for familiesammenføring, vil behandlingstiden max tage 3 måneder. Ellers skriver de at man skal regne med op til 7 måneder. MVH Dertil skal du lægge den tid det tager før man kan få lov til at aflevere konens ansøgning på den Danske Ambassade i Bangkok ![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 02/10-2009 13:13
|
|
kassan67 skrev: Så er vi blevet gift......SUPER og vi har søgt om visum til ægtefælle.. MEN har lige fået oplyst ansøgningen skal forbi DK.. sagsbehanlingstid 6-8 uger.. Problemet er at min kome først havde søgt om at kommer til DK som Au-pair først... ( men fik afslag ) Giver det problemer nu ??? ( skulle vi bare have søgt om sammenførring mens hun var i Thailand og ventet de 4 - 7 måneder ) ?? Vores plan var egentlig at hun skulle komme til DK og der efter søgefamiliesammenføring.. Vi har kendt hinanden i 2 år og jeg har besøgt hende i Thailand 10-12 gange... og hun har været i DK i 3 måneder Synes det hele er SURT lige nu Nej det giver ikke problemer med hun har søgt som au pair, ud over i kommer til at vente på US har behandlet jeres sag, og det tager altså tid ![]() Du kommer ikke til at stille garenti for hende! så du kan sagtens søge om familiesammenføring når hun er her. Håber du kan nå det inden 1/1-10 ellers bliver det sværre (den famøse prøve der bliver indført) Men stort tillykke med jeres bryllup!! |
|
|
|
| kassan67 |
Lagt på d. 02/10-2009 14:03
|
begrundelsen for afslag som au-pair var hendes engelskkundskaber... MEN hun snakker godt engelsk.. ( hun var nervøs til prøven ) Mit/vores problem er nu... skal vi droppe min invitation og istedet søge om familisammenføring???? Jeg aner ikke hvad der er bedst.. Hun burde jo nå at kommet til DK inden 1-10-10 der er jo 3 måneder..og så skulle der jo ikke være nogle problemer, hvis vi søger med det samme... P.S Tak for hjælpen Redigeret af kassan67 d. 02/10-2009 14:06 |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.