Se indlæg|
Birthe Rønn Hornbech " ynkeligt "
|
|
| quickmouse |
Lagt på d. 09/09-2009 08:40
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1412 |
dette er klippet / lånt fra DR tekst tv.
DR1 S118 ons 09 sep 06:51:06 DR NYHEDER INDLAND 06:51 RØNN: HELLERE BURMESERE END IRAKERE Integrationsminister Birthe Rønn Horn- bech har valgt, at Danmark i år mod- tager burmesiske frem for irakiske kvoteflygtninge. De er nemmere at integrere, mener hun. "Der er millioner og atter millioner af flygtninge i verden. Der er endog meget gode erfaringer med at integrere burmesere", skriver ministeren i en mail til avisen. Beslutningen kommer på et tidspunkt, hvor Danmark er midt i nogle meget omstridte tvangshjemsendelser af afviste irakiske asylansøgere, og den giver den radikale partileder Margrethe Vestager en "nagende mistanke" om, at det hele handler om indenrigspolitik. hold dog helt kæft hvor er hun dog ynkelig ( birthe rønn hornbech ), det er ikke fordi jeg sympatiser med irakerne, slet ikke, men bare hendes holdning til at sorterer i meneskelige skæbner, s*v*a*g*p*i*s*s*e*r siger jeg bare. quickmouse
>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. << |
|
|
|
| bentmj |
Lagt på d. 09/09-2009 09:13
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 264 |
Er helt enig med dig quickmouse, jeg sympatiserer ligesom dig langt fra med de udviste irakerer, men det er mennesker hun junglerer med i sine små fede hænder, hun er virkelig en af de mest usympatiske mennesker jeg har hørt om, men hun er jo også i lommen på DF hvis der skal siges noget til hendes forsvar, men ret usmageligt efter min mening. Får mig igen til at spørge om der er racehygiejne i Danmark? |
|
|
|
| Rasmus |
Lagt på d. 09/09-2009 12:03
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 772 |
Som udgangspunkt, syntes jeg hverken der er særligt ynkeligt eller usmagelig at sige sandheden – tværtimod! Når Berthe Rønn Hornbech konstaterer, at Burmeser (læs: asiater i almindelighed) er langt mere integrerbare i et moderne samfund end muslimer af arabisk herkomst - så har hun fuldstændig ret. Det er der ikke noget som helst nyt i. Problemet er nok bare at ordene kommer fra en Integrationsminister som evner, i modsætning til mange andre politiker, at kalde en spade for en spade. Hvad ynkeligt og usmageligt er der i det? Rasmus |
|
|
|
| hsthomsen |
Lagt på d. 09/09-2009 12:04
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 155 |
Racehygiejne? Ja, lad os endelig få det indført og få luget ud i lortet! Birte Rønn Hornbech har n*sser, og det er ikke populært i lalleglade konsensus Danmark... De to første kommentarer vidner om en bedøvende uvidenhed om flygtninge, og især de bedrageriske og løgnagtige Irakere, som udelukkende er økonomiske flygtninge. De har fået "smagen og fornemmelsen" for det nemme liv i Danmark, og nogle selvfede og selvgode danske kvajpander har givet dem falske forhåbninger om at hvis de bare på typisk dansk facon vrælede højt nok, og besatte noget offentlig ejendom, så skulle støttepædagogerne og adskillige følelsesmæssigt ustabile politikere på venstrefløjen samt præster der misbruger deres embede, nok sørge for at den opholdstilladelse gled glat igennem... Nul du, sådan leger man ikke med Birte! ![]() Dr. Gonzo PS: Lad os bare få nogle flere asiatiske flygtninge ind, de holder deres kæft, arbejder og klarer sig selv. De andre? Muslimerne? Vor herre bevares, har folk da ikke snart fattet hvilken skjult dagsorden der ligger bag den uendelige folkevandring af muselmænd mod vesten? Redigeret af hsthomsen d. 09/09-2009 12:08 |
|
|
|
| Fido |
Lagt på d. 09/09-2009 12:28
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 994 |
QM, jeg har sgu lidt svært ved at følge dig. Danmark opfylder sine forpligtigelser ved at tage FN kvoteflygtninge, hvad skulle begrundelsen være for at tage nogle som tidligere erfaringer viser er meget svære at integrere ? Fra DR.DK * Betegnelsen "kvoteflygtninge" bruges, fordi Danmark - over for FN - har forpligtet sig til at tage imod en bestemt kvote af flygtninge fra FN's flygtningelejre. * Danmark tager imod 500 kvoteflygtninge om året. * De flygtninge, Danmark vil tage imod, skal være vurderet til at have "integrationspotentiale". * Gennem de sidste år har Danmark taget imod flere kristne flygtninge og færre muslimske flygtninge. Almindelig sund fornuft ![]() http://www.metrox.../index.xml Redigeret af Fido d. 09/09-2009 12:32 One man's ceiling is another man's floor |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 09/09-2009 12:33
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Ynkelig? Tværtimod, hun kommer med et klart budskab til d e sædvanlige berøringsanste og pladderhumaniske svagpissere Vi behøver ikke flere uintegrerbare samfundomstyrtere, hvis eneste ambition er dominans og Sharia-lov. Jeg ser ikke nogetsomhelst odiøst i at man vælger blandt de flygtninge man får til landet ud fra allerede indhøstede erfaringer og med skyldig hensyntagen til såvel Danmarks som flygtningenes bedste. |
|
|
|
| quickmouse |
Lagt på d. 09/09-2009 14:38
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1412 |
hsthomsen skrev: Racehygiejne? Ja, lad os endelig få det indført og få luget ud i lortet! Birte Rønn Hornbech har n*sser, og det er ikke populært i lalleglade konsensus Danmark... De to første kommentarer vidner om en bedøvende uvidenhed om flygtninge, og især de bedrageriske og løgnagtige Irakere, som udelukkende er økonomiske flygtninge. De har fået "smagen og fornemmelsen" for det nemme liv i Danmark, og nogle selvfede og selvgode danske kvajpander har givet dem falske forhåbninger om at hvis de bare på typisk dansk facon vrælede højt nok, og besatte noget offentlig ejendom, så skulle støttepædagogerne og adskillige følelsesmæssigt ustabile politikere på venstrefløjen samt præster der misbruger deres embede, nok sørge for at den opholdstilladelse gled glat igennem... Nul du, sådan leger man ikke med Birte! ![]() Dr. Gonzo PS: Lad os bare få nogle flere asiatiske flygtninge ind, de holder deres kæft, arbejder og klarer sig selv. De andre? Muslimerne? Vor herre bevares, har folk da ikke snart fattet hvilken skjult dagsorden der ligger bag den uendelige folkevandring af muselmænd mod vesten? jeg takker for den smukke diagnose om at jeg er uvidende, du må være en meget klog mand, men en ting fatter jeg ikke og det er hvorfor du har slået dig ned i en bydel som Viby J. du må da kunne udgyde din klogskab et andet sted end der hvad med f.eks Myanmar. p.s. prof. Dr. Gonzo læg lige mærke til at jeg skriver b.la. at jeg ikke sympatiser med irakerne.
p.p.s. har du en klinik hvor du tager imod konsultation ? Redigeret af quickmouse d. 09/09-2009 14:44 quickmouse
>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. << |
|
|
|
| hfb |
Lagt på d. 09/09-2009 16:01
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 544 |
Måske er der gemt en lille racist i mig. ![]() Men jeg ser ikke noget forkert i den holdning at man heller vil have nogle mennesker til landet som er mere integrerbar end andre. Så her vil jeg for en gang skyld tage hatten af for Birthe R. Jeg mener selvfølgelig man skal hjælpe folk der er i nød. Men der må da være lande der er nemmere at blive integreret i end DK? Der må da være et land hvor det er nemmere for en f.eks. iraker at bosætte sig end i Danmark? F.eks. Tyrkiet.... Redigeret af hfb d. 09/09-2009 16:02 |
|
|
|
|
Lagt på d. 09/09-2009 16:09
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Med de krav den danske befolkning stiller til flygtninge er der helt klart en fordel hvis vi kan håndplukke dem, så vi får personer, som relativt nemt kan integrer til danske forhold, og på kort tid eller i hvert fald på sigt, kan blive selvforsøgende. Her har vi lært meget fra indvandrenationen Canada som håndplukker indvandre og flygtninge med kompetencer som der er mangel på, så de med det samme kan indgå i arbejdsstyrken. nu nævnes der at Danmark altså fravælger muslimske flygtninge fra Irak, men præcist hvilken religion tilhører de omtalte Burmesiske flygtninge som opholder sig i Malaysia, og altså ikke Thailand, som umiddelbart skulle lyde som det første sted en flytning ville søge hen. jeg har søgt lidt og på kristelig dagblads hjemmeside omtales "mange af de burmesiske flygtninge er kristne baptister, som vil kunne falde til i det danske samfund" http://www.kriste...kel/337721 Dog uden at præcisere om de her omtalte flygtninge, som Rønn vil hente, er kristne baptister eller Fx muslimske Rohingya-flygtninge, som thailand tidligere på året blev udskældt i det internationale samfund for at sende til havs igen. |
|
|
|
| hfb |
Lagt på d. 09/09-2009 16:53
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 544 |
bkk skrev: ...... jeg har søgt lidt og på kristelig dagblads hjemmeside omtales "mange af de burmesiske flygtninge er kristne baptister, som vil kunne falde til i det danske samfund" http://www.kriste...kel/337721 ...... Det vil efter min mening være "lidt" uheldigt...... |
|
|
|
| bimmelim |
Lagt på d. 09/09-2009 17:07
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 571 |
Syntes nu det er rart at man kan sorterer i de mennesker der skal her til landet. Jeg syntes bestemt ikke vi har brug for der kommer flere Muslimer her til for at snyde og bedrage osv. Ja det er der også der andre der gør det ved jeg godt men det har været meget uheldigt med de sidste eksempler på politikerer og militær folk som får mange penge begge steder fra. |
|
|
|
| dutling68 |
Lagt på d. 09/09-2009 17:15
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1381 |
jeg kender selv en del til burmesiske flygtninge da der er kommet en del til bornholm og flere af dem er blevet mine venner og de alle sammen er faldet godt til og har arbejet ved siden af skolen hvor de går til dansk ja jeg har kun godt af sige om dem......
Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........
|
|
|
|
| Kaosangangsteren |
Lagt på d. 09/09-2009 17:20
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 114 |
HST Som statsminister, jeg gir dig min stemme
Skønhed kommer indefra men det gør bræk' også
|
|
|
|
| hsthomsen |
Lagt på d. 09/09-2009 18:33
|
|
Tak for opbakningen, med en gangster i baglandet, så kan det sgu'tte gå helt galt..![]() Har allerede nogle skarpe citater klar til en evtl. valgkamp, godtnok på udenlandsk, så det udelukker jo ca. 99% af deltagerne her .. ![]() "I wouldn't recommend sex, drugs or insanity for everyone, but they've always worked for me." "In a closed society where everybody's guilty, the only crime is getting caught. In a world of thieves, the only final sin is stupidity." "The Edge... there is no honest way to explain it because the only people who really know where it is are the ones who have gone over." |
|
|
|
| bentmj |
Lagt på d. 09/09-2009 19:27
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 264 |
hsthomsen læg lige mærke til at jeg i indlæg nr.2 skriver at jeg langt fra sympatiserer med de udviste irakerer, de har fået afslag og så må de ud, men hvorfor skal det tage så lang tid? Du skriver du går ind for racehygiejne, jamen det er dog det sygeste jeg endnu har hørt fra dig, og det siger nu alligevel ikke så lidt. Går du også ind for at der i DK kun er plads til blonde personer med blå øjne, måske den ariske race? Du skriver dog også lidt fornuftigt, nemlig flere asiater til DK, det må nogen have fortalt dig? Hvad så med at gøre det nemmere at få familiesammenføring for DK statsborgere? |
|
|
|
| hsthomsen |
Lagt på d. 09/09-2009 20:05
|
|
bentmj skrev: Er helt enig med dig quickmouse, jeg sympatiserer ligesom dig langt fra med de udviste irakerer, men det er mennesker hun junglerer med i sine små fede hænder, hun er virkelig en af de mest usympatiske mennesker jeg har hørt om, men hun er jo også i lommen på DF hvis der skal siges noget til hendes forsvar, men ret usmageligt efter min mening. Får mig igen til at spørge om der er racehygiejne i Danmark? Racehygiejne? Er du ikke røget af sporet nu, mester???? Hun overholder loven, basta, punktum, slut finale! Vælg en anden regering hvis du er utilfreds... Hvad er der galt med DF? Er de ikke "stuerene" som kraftidioten Poul Nyrup heldigvis sagde, for med den udtalelse lagde han grunden til den nuværende regering! Det skal der lyde en inderlig og dybfølt tak for, tak, tak, og mange tak. ![]() I andre der stadigvæk galer den samme sang, burde vågne op til realiteternes verden snarest muligt. Dr. Gonzo |
|
|
|
| sabai sabai |
Lagt på d. 09/09-2009 20:25
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1258 |
Kaosangangsteren skrev: HST Som statsminister, jeg gir dig min stemme ![]() En stemme herfra også . [img]http://s16.radikal.ru/i191/0910/9a/1cb4ead4de5d.gif[/img] is not a valid Image.
Vil man ikke åbne sine øjne , må man jo åbne sin pung ! |
|
|
|
| fckguld |
Lagt på d. 09/09-2009 20:34
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 962 |
hsthomsen skrev: Du har ganske ret- har selv mange muslimske venner som er ok , men der er meget langt mellem dem - de vil intet bidrage til vores samfund, de vil have have og atter have , er kronisk utilfrede med os grise snuder- vantro
Racehygiejne? Ja, lad os endelig få det indført og få luget ud i lortet! Birte Rønn Hornbech har n*sser, og det er ikke populært i lalleglade konsensus Danmark... De to første kommentarer vidner om en bedøvende uvidenhed om flygtninge, og især de bedrageriske og løgnagtige Irakere, som udelukkende er økonomiske flygtninge. De har fået "smagen og fornemmelsen" for det nemme liv i Danmark, og nogle selvfede og selvgode danske kvajpander har givet dem falske forhåbninger om at hvis de bare på typisk dansk facon vrælede højt nok, og besatte noget offentlig ejendom, så skulle støttepædagogerne og adskillige følelsesmæssigt ustabile politikere på venstrefløjen samt præster der misbruger deres embede, nok sørge for at den opholdstilladelse gled glat igennem... Nul du, sådan leger man ikke med Birte! ![]() Dr. Gonzo PS: Lad os bare få nogle flere asiatiske flygtninge ind, de holder deres kæft, arbejder og klarer sig selv. De andre? Muslimerne? Vor herre bevares, har folk da ikke snart fattet hvilken skjult dagsorden der ligger bag den uendelige folkevandring af muselmænd mod vesten? DU FÅR HVAD DU GIVER
GRIB LIVET I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI |
|
|
|
| hsthomsen |
Lagt på d. 09/09-2009 23:34
|
|
Nå, der er da trods alt flere der kan se fornuft i hvad hun foretager sig, bl.a. Professor Peter Nedergaard: http://blogs.jp.d...lygtninge/ Burmesiske flygtninge de larmer ikke op, flyver ikke på Economy-class, er ikke klædt i sidste mode og mærkevarer, går ikke rundt med I-Pods og mobiltlf. Det er kun råbende, skrigende og larmende Irakiske velfærdsflygtninge der gør det! Jeg tror ikke muslimer over en dørtærskel, de lyver, det må de gerne overfor en vantro, og det er vi danske ølsvin jo! Lad de andre hovedrige muslimske olielande hjælpe deres muslimske brødre i Irak. Vil de det? Gu' vil de ej, for de ved godt hvilke ballademagere det er der flygter. Næh, lad os opfylde vores FN forpligtelse overfor rigtige flygtninge, kvoteflygtninge der virkelig har behov for hjælp. Dem der ikke larmer, de ydmyge, de stille fortabte sjæle man ikke hører om... Dr. Gonzo |
|
|
|
| fckguld |
Lagt på d. 10/09-2009 06:08
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 962 |
hsthomsen skrev: Nok det bedste og mest realistiske indlæg jeg set meget længe- god dag til alle
Nå, der er da trods alt flere der kan se fornuft i hvad hun foretager sig, bl.a. Professor Peter Nedergaard: http://blogs.jp.d...lygtninge/ Burmesiske flygtninge de larmer ikke op, flyver ikke på Economy-class, er ikke klædt i sidste mode og mærkevarer, går ikke rundt med I-Pods og mobiltlf. Det er kun råbende, skrigende og larmende Irakiske velfærdsflygtninge der gør det! Jeg tror ikke muslimer over en dørtærskel, de lyver, det må de gerne overfor en vantro, og det er vi danske ølsvin jo! Lad de andre hovedrige muslimske olielande hjælpe deres muslimske brødre i Irak. Vil de det? Gu' vil de ej, for de ved godt hvilke ballademagere det er der flygter. Næh, lad os opfylde vores FN forpligtelse overfor rigtige flygtninge, kvoteflygtninge der virkelig har behov for hjælp. Dem der ikke larmer, de ydmyge, de stille fortabte sjæle man ikke hører om... Dr. Gonzo DU FÅR HVAD DU GIVER
GRIB LIVET I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.