Se indlæg|
Civilstandsattest
|
|
| nicefarang |
Lagt på d. 28/08-2009 10:36
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 420 |
Kan den thailandske ambassade i Danmark hjælpe med det ? Jeg har skrevet til dem, men har ikke fået svar. |
|
|
|
| hfb |
Lagt på d. 28/08-2009 10:54
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 544 |
En mulighed er at få din kæreste til at ringe til ambassaden eller dig selv ![]() |
|
|
|
| clydehaumann |
Lagt på d. 28/08-2009 15:41
|
![]() Antal indlæg: 1145 |
En civilstandsattest fås på kommunekontoret i den kommune hvor din kæreste er tilmeldt. En cevilstandsattest må i følge loven kun udleveres ved personlig henvendelse og det er vores erfaring at langt de fleste kommunekontorer overholder denne regel. Efter at din kæreste har fået attesten skal den oversættes til engelsk og verificeres af det thailandske udenrigsministerium og den danske ambassade. Det skal siges at jeg har hørt om tilfælde hvor det er lykkedes et familiemedlem at få den på vegne af en anden. Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring. Visum Hjælp. GRATIS Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE. http://thaidanishservice.com https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/ |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 29/08-2009 12:14
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
nicefarang skrev: Hvad hedder denne attest på thai ? Bai Sååd ใบโสด |
|
|
|
| clydehaumann |
Lagt på d. 29/08-2009 12:30
|
ใบรับรองสถ er det udtryk der almindeligvis bruges om attesten. Udtales: Bai Raplång sot. Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring. Visum Hjælp. GRATIS Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE. http://thaidanishservice.com https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/ |
|
|
|
| nicefarang |
Lagt på d. 31/08-2009 09:57
|
Jeg har nu fået dette svar. Det tolker jeg som om hun kan møde op og afgive en fuldmagt til ambassaden så de kan gøre det. Men det er vel ikke gratis. Det er måske lettere at vente til hun tager tilbage. Dear Sir, She needs to make a power of attorney at the Embassy. For more information please find here www.thaiembassy.dk Regards, Royal Thai Embassy |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 31/08-2009 13:48
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
Hej Nicefarang og andre der kunne komme i samme situationen: Her er svaret jeg fik fra Ambassaden: din kone skal: 1- Møde personligt på Ambassaden. 2- Have sit Thai ID & pasport . 3- Skrive Fulgmagten foran en funktionær efter dennes henvisninger (fuldmagt skrevet hjemmefra accepteres ikke). 4- Underskrive den.......".....".....".......".. 5- Betale 110 kr og så får hun fuldmagten tilbage stemplet og underskrevet.(Verificeret/godkendt). Så kan den person som har fået fuldmagten henvende sig på Ampher og få udsted Civilstands attesten . Da den er nok på Thai så husk endelig at få den oversat til engelsk og verificeret på den Danske Ambassade i BKK. P.S., glemte at spørge om fuldmagten også kunne laves i Hvide Sande, for dem som bor i "hovedlandet". Redigeret af Lung Yao d. 31/08-2009 13:59 Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| nicefarang |
Lagt på d. 09/09-2009 09:33
|
Så kan den person som har fået fuldmagten henvende sig på Ampher og få udsted Civilstands attesten . Da den er nok på Thai så husk endelig at få den oversat til engelsk og verificeret på den Danske Ambassade i BKK. P.S., glemte at spørge om fuldmagten også kunne laves i Hvide Sande, for dem som bor i "hovedlandet". Kan den blive verificeret på den Thailandske Ambassade i Danmark ? Der er langt fra Isaan til Bangkok. |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 09/09-2009 10:19
|
|
nicefarang skrev: Så kan den person som har fået fuldmagten henvende sig på Ampher og få udsted Civilstands attesten . Da den er nok på Thai så husk endelig at få den oversat til engelsk og verificeret på den Danske Ambassade i BKK. P.S., glemte at spørge om fuldmagten også kunne laves i Hvide Sande, for dem som bor i "hovedlandet". Kan den blive verificeret på den Thailandske Ambassade i Danmark ? Der er langt fra Isaan til Bangkok. Kan være dig svar skyldigt, m.h.t. verificring på den Thailandske Ambassade i DK. JA, det er rigtigt at det er langt fra Isaan til Bangkok, MEN jeg mener at have læste at man kan godt sende dokumenter til Ambassaden per post (helst anbefallet for en sikkerheds skyld). Prøv at ringe til d. Danske Ambassaden i BKK og spørge, eller måske kunne nogle fra Integrations kontoret være dig behjælpelig. Rettelse/tilføjelse: Jeg har lige været i kontakt med den Thailandske Ambassade i DK, og fik at vide at vedkommende i Thailand skal først forbi Udenrigsministeriet i BKK, for derefter at få stemplet attesten på den Danske Ambassade . Håber at Clyde - Robert og Co. kan oplyse om fremgangsmåden, der ville være nemmeste for alle parter. Redigeret af Lung Yao d. 09/09-2009 11:28 Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| clydehaumann |
Lagt på d. 09/09-2009 17:15
|
Cevilstandsattesten skal efter den er ovesat verificeres af det thailandske udenrigsministerium hvorefter stemplet og underskriften fra udenrigsministeriet skal verificeres af den danske ambassade. For at attesten kan blive verificeret af underigsministeriet skal den person den er udstedt til enten henvende sig selv eller udstede personen der henvender sig med en fuldmagt. Thai Integration kan foretage oversættelse og sørge for verificering ved udenrigsministeriet og på ambassaden mod betaling. Redigeret af clydehaumann d. 09/09-2009 17:18 Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
|
|
|
| Zombie |
Lagt på d. 09/09-2009 21:56
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 118 |
Der må være stor forskel på hvad landets kommuner forlanger! Vi fik oversat min kones civilstandsattest fra Thai til dansk af en herboende Thai, derefter underskrev vi alle på tro og love at den var oversat i henhold til attestens indhold. Derefter blev vi gift ![]() |
|
|
|
| Zombie |
Lagt på d. 09/09-2009 22:02
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 118 |
hmmm...... Kan se at de har lavet reglerne om efter jeg var forbi dem: http://www.aarhus...sering.htm |
|
|
|
| nicefarang |
Lagt på d. 23/09-2009 03:14
|
Så har jeg endnu et spørgsmål: Kan attesten fås der hvor hun bor (gennem 10 år) i Udon Thani eller der hvor hun er født Lop Buri ? |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 23/09-2009 04:05
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Kan kun fåes hvor hun er registreret i den blåbog! Dvs der hun kan gå til et evt valg og stemme! De fleste har ikke flytte registringsted! Men det ved I bedre end mig
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 23/09-2009 10:52
|
|
I Udon Thani, da der i "Lin Buri" er der kun registreret hendes fødsel og evt. død. For teoritisk kunne hun havde levet ugift i 19 år i Lop Buri, hvor så hun flytter til Udon og bliver gift 2 år senere, det ved Amper I Lop Buri intet om. Men er det tale om Fødsels/Navne attest ("Bai Gøt", siger fruen) som der blev spurgt om i en anden tråd så ville svaret være : Lop Buri. Redigeret af Lung Yao d. 23/09-2009 10:58 Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
|
|
|
| kiml |
Lagt på d. 23/09-2009 14:53
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 686 |
Kan se der er mange bud hvordan man får denne att. Vi mødte op på Ampur sammen med min kones mor, og fik at vide at en kvinde ikke kunne stå inde for dette ?? man skulle have den lokale by formand med for bevidne at hun ikke var gift eller havde været det, så ud i bilen og hjem til landsbyen for at hente denne flinke mand(som ikke kendte min kone) det ville han gerne gøre men det kostede 300bath selvfølgelig vi sgu da i Thailand. tilbage til Ampur de gik i gang der skulle lige tages en masse kopier af deres id kort,et lille problem kopi maskinen virker ikke du hehe hva fanden man er da vel i Thailand jamen hva gør vi så jo da vi kan køre ind til Ra si sa lai det var en tur på 25 km ud 25 tilbage .fik taget kopierne i en eller anden bix hvor der stod en kopimaskine på størrelse med KBH s´ rådhus der skulle tage 10 kopier lav 10 af hver 100 stk (tror ikke han haft så stor en ordre før) tilbage til Ampur, klokken var blev så mange så der skulle være lukket, men der ekstra lang åbningstid i dag for farang skulle flyve hjem tidligt næste morgen, se det er det jeg kalder service, det kunne de lære noget af på Faxe kommune. Ja så fik vi endelig dette ene stk papir som var nok til at blive gift i dk
[img][/img]
|
|
|
|
| nicefarang |
Lagt på d. 23/09-2009 18:49
|
Nu har søsteren så været på Amphoe i Udon Thani. Der sagde de at fuldmagten var forkert idet den indeholdt navnet på min kærestes far og ikke søsterens far. (De er halvsøskende). Desuden sagde de at attesten skulle fås i Lop Buri. Det er et værre cirkus. |
|
|
|
| Djengis |
Lagt på d. 23/09-2009 20:54
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 293 |
Lige et indspark.. Talte med kæresten om dette for ikke så længe siden og han oplyste at han kunne få denne attest på hvilket som helst Ampur kontor (vel at mærke ved personlig fremmøde) da disse informationer nu ligger digitalt og derfor kan laves hvor som helst. Ved ikke helt om dette er da han er fra Bangkok? Mvh Det gælder om at nyde livet mens man har det
![]() |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.