Se indlæg
 Udskriv debat
Bonus Point?
BJ
Nu har jeg flere gange læst om Bonus point hos flyselkaberne, men har aldrig hørt om det
og nu har jeg efterhånden rejst en del gange med Thai Airways men ved ikke hvad det med Bonus point går ud på???
Hvordan gør jeg, hvordan kan jeg se mine point og kan jeg evt. have nogle point til goe hos Thai.???
da jeg udelukkende benytter ruten CPH - BKK - CPH men har som sagt aldrig været klar over point-systemet.
Og til hvad formål kan jeg bruge de bonus-point???
Jeg håber at en af jer kan fortælle mig om point-systemet, for jeg vil da ikke snydes for evt. en rabat, hvis det kan undgåes.
Så.....Hvad er det Point-system og hvordan virker det???
MVH.BJ
THAILAND
A DREAM COME TRUE

sony
Hejsa bj
Du optjener nogle bonus point hvergang du flyver med dem hvis du er tilmeldt deres kort system hvor man starter med at være sølv kunde og derefter bliver du guld kunde.

Kan ikke lige huske hvor mange point du skal have optjent før du får en gratis rejse, men du kan også bruge ens bonus point så du kun skal betale lidt for din billet.

Det er også noget med når man er sølv kunde kan man kun have 20 kg med som guldkunde kan du have 30 kg med.

Lung Yao
sony skrev:
Hejsa bj
1) Du optjener nogle bonus point hvergang du flyver med dem hvis du er tilmeldt deres kort system hvor man starter med at være sølv kunde og derefter bliver du guld kunde.

2) Kan ikke lige huske hvor mange point du skal have optjent før du får en gratis rejse, men du kan også bruge ens bonus point så du kun skal betale lidt for din billet.

3) Det er også noget med når man er sølv kunde kan man kun have 20 kg med som guldkunde kan du have 30 kg med.

Sony,
Din "machochist". Grin Grin Grin
IGEN, fremkommer du med urigtige oplysninger, og du forvirer folk mere end du hjælper dem).

1) Forkert.
a) << Royal Orchid Plus Basic:
- 2500 ekstra bonuspoint efter første oversøiske flyvning med THAI ved indmeldelse via internettet.
- mulighed for bonusoptjening på THAI eller en af vores mange partnere.>>

b ) <<Royal Orchid Plus Silver:
- 3000 ekstra bonuspoint ved opnåelse og fornyelse af sølvkortsstatus
- ekstra 10 kgs bagage på THAI
- højere prioritet ved ventelistereservationer på THAI og Star Alliance partnere.
Sølvkortsstatus opnås ved at rejse:
- min. 10.000 qualifying miles indenfor 1 kalender år eller
- min. 15.000 qualifying miles indenfor 2 kalender år

c) Royal Orchid Plus Gold:
- 5000 ekstra bonuspoint ved opnåelse og fornyelse af guldkortsstatus.
- 1 gratis opgraderingscertifikat til næste højere klasse ved køb af billet med THAI.
- højeste prioritet ved ventelistereservationer på THAI og Star Alliance partnere.
- højeste prioritet ved check-in, boarding og bagageudlevering på Star Alliance partnere.
- ekstra 20 kgs bagage på THAI og Star Alliance partnere.

Guldkortsstatus opnås ved at rejse:
- min. 50.000 qualifying miles indenfor 1 kalender år eller
- min. 80.000 qualifying miles indenfor 2 kalender år

2) Forkert.
Du kan ikke bruge dine Bonus miles til at betale lidt på din billet. Læs venligst reglerne her:

http://www.thai-a...spx?id=123

3) FORKERT.

Ud over de 20 kg som ALLE har ret til, får du ved:

a) Royal Orchid Plus Silver

- ekstra 10 kgs bagage på THAI.
(ialt 30kg).

b ) Royal Orchid Plus Gold:

- ekstra 20 kgs bagage på THAI og Star Alliance partnere.
(ialt 40kg).
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Jao chai
Starter du ikke som "bronze" eller hvad det nu hedder oså bliver du sølv kunde efter 20.000 miles mener jeg det er, også 45.000 miles for guldkunde. er selv lige rykket fra sas til Thai air da deres grænser for guld og sølvkunder er mindre end SAS, plus jeg syntes thai air har langt bedre serivice. du kan godt have point tilgode men det kræver at du når at registere dem, mener det er 1 måneds tid efter din seneste rejse, ellers er de tabt. men ellers så tjek det hele inde på http://www.thai-a...dk/dd.aspx det står ovre i højre siden på siden Smile

sony
Jamen lung jeg kan ikke sige andet end det jeg selv gjorde for en del år tilbage der brugte jeg ja jeg kan ikke lige huske hvor mange af de bonus point jeg havde, men den billet jeg skulle betale kom ned på ca 3000 kr og som ellers ville have kostet ca 8000 kr. Det kan jo være lavet om siden det ved jeg ikke noget om.

Det kan da godt være du har ret med det andet.

Ps Hvor er så det andet du siger jeg skriver noget forkert for du skriver igen forkert Angry

Lung Yao
Jao chai:

<< du kan godt have point tilgode men det kræver at du når at registere dem, mener det er 1 måneds tid efter din seneste rejse, ellers er de tabt >>

Ikke 1 måned men 6.
Fra samme link du henviser til:
<< Bemærk:
- Billetnummer og bookingklasse skal fremgå af billetkopien.
- Vi ikke kan godtage efterregistreringer, hvis man ikke er medlem inden afrejsen.
- Vi skal have modtaget dokumenterne senest 6 måneder efter flyrejsen.
- Vi gør opmærksom på, at vort hovedkontor ikke accepterer efterregistreringer, såfremt der mangler
billetkopi og originale boardingkort >>

M.h.t. det sidste husk ALTID at gemme billeterne (E-billet) og boardingkort talong som I får tilbage, når I går om bord på flyet, til I er sikker på at jeres B-Miles er registreret.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Lung Yao
BJ,

Det er allerede skrevet flere indlæg om emnet, prøv at søge på : "Bonus point"

http://www.dansk-...ost_105454

Samt her på Thai Airways hjemmeside:

http://www.thai-a...spx?id=123

http://www.thai-a...spx?id=124

Men jeg synes at du skal starte her, det koster ikke noget ud over den tid du ville bruge til registrering:

http://www.thai-a...spx?id=120

Lung Yao
sony skrev:
Jamen lung jeg kan ikke sige andet end det jeg selv gjorde for en del år tilbage der brugte jeg ja jeg kan ikke lige huske hvor mange af de bonus point jeg havde, men den billet jeg skulle betale kom ned på ca 3000 kr og som ellers ville have kostet ca 8000 kr. Det kan jo være lavet om siden det ved jeg ikke noget om.

Det kan da godt være du har ret med det andet.

Ps Hvor er så det andet du siger jeg skriver noget forkert for du skriver igen forkert Angry

Rigtigt, bortset fra, at du glemte at fortælle at du allerede havde 35.000 B-Miles på konto og du købte det maximum tilladt tillæg på 30.000B-Milles.
Det eneste som er ændret siden dengang du købte billetten er at nu skal du have minimum 40.000 B.Miles på kontoen for at kunne købe de stadigt maximal 30.000 B-M til at udløse en "fri- billet".
Redigeret af Lung Yao d. 24/09-2009 13:49

BJ
Thai Airways kan vel se hvornår og på hvilket tidspunkt jeg har rejst med dem, kan de ikke???
For jeg må fandme have noget sparet op så, men hvor kan jeg se de point, på billetten eller hva, et sted må det da stå.

HJÆLP jeg vil ha min bonusShock

MVH.BJ
THAILAND
A DREAM COME TRUE

vandango
Har en god kammerat som bor i Pattaya, Han rejser 8-9 gange til Danmark om året og arbejder på en platform. Han fortæller at 8 eller 9 rejse er gratis jf. Thai Airways bonussystem

BJ
Ja men, hvor kan jeg se mine bonus point???
eller skal jeg kontakte Thai for at få det at vide???
MVH.BJ
THAILAND
A DREAM COME TRUE

bagerbager
har lige talt med thai air og bonus poing optjenes ikke på billetter under 3 mdr.de billetter jeg har købt er dateret med ud og hjemrejse og derfor ikke beretiget til bonus poing.billig rejser giver ikke poing medmindre man selv opgraderetil beder og højere standart.

BJ
Ja men det er jo ikke nemt at komme ind i landet på en enkeltbillet så vidt jeg ved.
Og jeg har hatf en T/R billet hver gang, så jeg har ikke fået bonus point, eller hvad???
MVH.BJ
Redigeret af BJ d. 24/09-2009 18:15
THAILAND
A DREAM COME TRUE

hanspeter
Det man skal se efter er booking-klassen. Det står på billetten.

Det fleste af de billigste billetter med Thai til Thailand er udstedt i booking-klasse V, så der optjenes ikke points. Min erfaring at den billigste booking-klasse hvor man optjener point er Q, og så er det ligemeget om billetten er dateret. Det har mine Q-billetter altid været. Det de har ment hos Thai er nok at billetten er gyldig op til 3 måneder. Jeg har selv fået lavet min returrejse om flere gange da den var i Q-klasse. V-klasse kan ikke laves om.

Klasser hvor der optjenes points:
•Domestic THAI flights - C / D / J / Y / B / M / Q / S / T / U / H / G / V / W
•International THAI flights - A / F / P / C / D / J / U / Y / B / M / Q / S / T / H / K / Z (excluding G,V,W)
Se også:
http://www.thaiai...rlines.htm

Disse regler gælder hvis man er medlem af Thais program og flyver med dem. Der gælder andre regler hvis du flyver med SAS og vil have pointene på Thais program. Det samme gælder hvis du er medlem af SAS Eurobonus og flyver Thai.
Du kan se reglerne på ovenstående link og ditto på SAS.

BJ jeg ved ikke hvad reglerne er for efterregistrering af point på Thai, men mon ikke de er rimeligt ens med SAS' regler.? :
"Nye medlemmer kan få efterregistreret point for aktiviteter foretaget op til 1 måned før indmeldelsesdatoen."

Jeg fandt lige ud af at Thai har andre regler:

"Vi ikke kan godtage efterregistreringer, hvis man ikke er medlem inden afrejsen."
http://www.thai-a...spx?id=261

Så det ser lidt svært ud at få de gamle optjente point efterregistreret, men hvorfor ringer du ikke til dem.?
Du og Thai kan iøvrigt kun se evt. optjente point, når du er tilmeldt deres program.

PS. Det KAN godt betale sig at være medlem af et program hvis man rejser oversøisk et par gange om året og vælger den rigtige bookingklasse. Nogle gange har jeg bla. andet valgt at flyve med Austrian istedet for SAS og Thai, fordi deres pris var næsten den sammen, men billetten var udstedt i en booking klasse som gav 100% points. Jeg er tilmeldt SAS Eurobonus og har fløjet til Thailand 2-3 gange om året de sidste tre-fire-fem år. Ved at se sig for med hvilken billet jeg køber, og med lidt hjælp fra SAS' kreditkort, har jeg nu så mange points at jeg kan få en gratis rejse til Bangkok med SAS. I den periode har jeg endda kun fløjet med SAS et par gange, fordi de er så nærige med at give points. Men jeg bruger forhåbentligt nogle point på at blive opgraderet til Economy+ eller Business når jeg flyver til Thailand med SAS sidst i november.
Men der er fordele og ulemper ved de forskellige programmer. Det er en helt videnskab. Wink
Redigeret af hanspeter d. 24/09-2009 23:25

kiml
BJ læser du ikke de indlæg som der svare at du skal tilmelde dig Royal Orchid Plus før du får point, det kan du gøre på www.thai-airways.dk
[img][/img]

BJ
jo men jeg var jo ikke klar over det eksisterede før nu, og jeg kontakter THAI AIRWAYS i dag.
MVH.BJ
THAILAND
A DREAM COME TRUE

Lung Yao
bagerbager skrev:
har lige talt med thai air og bonus poing optjenes ikke på billetter under 3 mdr.de billetter jeg har købt er dateret med ud og hjemrejse og derfor ikke beretiget til bonus poing.billig rejser giver ikke poing medmindre man selv opgraderetil beder og højere standart.

Desvære, DELVIS forkert. Det er ikke billetter under 3 mnd, men derimod billetter på V-W class(discount billetter), som er som regel 1 mnds billet med faste rejsedatoer. Prøv at kigge på din billet under Class og se hvad der står. Hvis fx. bare den ene af dem er i Q eller M Class, så SKAL du f......mig have dine Bonus Miles på den strækning. Ikke noget at raffle om.
Prøv lige at ringe igen til Thai Airwaysog og spørge om fx. hvis man købte en Busyness Class billet med afgang den 28-9 og tilbagerejse d. 17-11 (under 3 mnd og med faste rejsedatoer, som mange forretningsmænd gører), ville man så ikke få Bonus Miles ?
Redigeret af Lung Yao d. 25/09-2009 10:33

Locturian
Giver Lung Yao ret. Det har intet med gyldigheden af billetten at gøre, men derimod den "klasse" billetten har. Typisk er billige kampagne billetter og billetter udstedt af charterbureauer af typen der ikke giver bonus miles.

Jeg mener at man har op til 6 måneder efter billetten er brugt til at få sine miles eftergivet. Det er ALTID en god idé at oplyse sit medlemsnummer når man køber billetten. Glemmer man dette kan man alternativt fremvise sit medlemskort ved check-in i lufthavnen. Medlemsnummeret bliver så påhæftet billetten og registreret korrekt.

Ville personligt ønske at jeg snart kunne få et guldkort Wink Har haft den samme sølvstatus i snart 4 år Sad Men det kræver desværre 8 retur-rejser til Thailand på 2 år Sad
Thailand - Et land med kontroverser, dejlige kvinder, skønt vejr, og et landt fyldt med bedrevidende udenlandske tosser...

[img]http://www.dansk-thai.dk/images/links/www.huahin-online.com.gif[/img] is not a valid Image.
http://www.huahin...

http://www.huahin-online.com
Lung Yao
Opdatering vedr. Bonus Miles med Thai Airways:
I eftermiddags var jeg lige forbi Thai kontoret på Rådhuspladsen da jeg skulle have mit eget konto "ajourførte". Så stillede jeg igen de spørgsmål der har været drøftet her på DTW.
Resume´:
Som LOC igen har pointeret så er det Billet Klassen som er afgørende om du får Bonus miles eller ej.

Derfor hvis I får at vide at de er ingen pladser på et givende afgang, så prøve at "løsne pungen lidt" og ved at give ca. 3-400 kr extra, så Vupti, der var plads at få på Q - H - M - B - Y kategori, og ud/hjemrejsen behøver ikke at være i samme kategori, d.v.s. at I kan sagtens flyve CPH-BKK på en V billet, men hjemrejse BKK-CPH på en Q-H- og I ville få :
CPH-BKK = 0 B-Miles, mens BKK-CPH udløser 5350 B-Miles.

Så kom spørgsmålet vedr. opgradering fra fx. "Monkey Class" til "Premium Economi", det koster "normalt" 25000 B-Miles per vej (der er en kampagne i øjeblikket, hvor der "kun" koster 18.750 B-Miles for opgradering, men den slutter d. 30-09) og en opgraderet billet til Premium Economi med B-Miles givet ikke 110% B-Miles.

Vedr. spørgsmålet om Kampagnen : Køb 2 og betal for 1 (Bonus Miles).
Så fik jeg bekræftet at hvis man havde 70.000 B-M + på kontoen, så kunne man ansøge (er jo afhængigt af plads) om en fri billet BÅDE til een selv og til en ledsager fra sin "nominees liste" , men det interessant var at hvis man fx. kun havde 40-47.000 B-Miles så kunne man så købe "tillægs miles" op til de magiske 70.000 og så kunne både Konen, kæresten, børnene eller hvem hun kan være( MN, Shock ) rejse med . Desvære slutter kampagnen på næste torsdag d. 30-09.

Til slut, var det et spørgsmål sendt til mig fra Ingolf, vedr. Bonus Miles optjent på Star Alliance og deres anvendelse hos andre end det selskab hvor de var optjent. Det var lidt "tricky", for hvert selskab har sin "tarif liste".
Man kan godt anvende sine Star Alliance hos alle medlemmer, MEN der hvor fx. Thai Airways forlanger 70.000 B-M for en T/R til Thailand, skal SAS have 80.000 Euro Bonus points.
"Fri rejsen" SKAL ansøges hos det selskab hvor man har kort til, og her er det lidt "speget", for ville du rejse med THAI med dine miles optjent hos SAS, så ville SAS bone dig for 80K, selv om Thai kun skulle have 70K. Det samme gælder den anden vej, hvis du ville bruge dine THAI B-Miles for at flyve med SAS, så skal du OGSÅ af med 80K , da det er SAS der bestemmer taksten for at flyve med dem.Sad

Kompliceret/indviklet : JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA Shock Angry Angry
Redigeret af Lung Yao d. 25/09-2009 22:03

Lung Yao
Men LOC, hvad mener du med << og billetter udstedt af charterbureauer af typen der ikke giver bonus miles >>,
Hentyder du til fx. Star Tours, MyTravel, og lignende du mener(typisk pakkerejser, men de sælger også kun flybillet) eller fx. Thai Travel, Asian Travel Centre, Ezy Travel og deslige. Hvis det er de første, så har du ret i dit påstand, men hvis det inkludere de andre som er Rejsebureauer (ikke Charter), så er det ikke rigtigt, for rejsebureauer kan sælge dig hvilken som helst billet du ville have (Økonomi-Busyness-First Class) som udløser Bonus Miles.(men da som regel er det er "OS", der absolut ville have det så billigt så muligt så derfor ville de prøve at skaffe G / V / W / X / L / I / O kategori billetter, som ikke giver noget gevinst).
Redigeret af Lung Yao d. 25/09-2009 22:07

Spring til debat: