Se indlæg|
bangkok-koh chang bangkok- koh samet
|
|
| ridderlykke |
Lagt på d. 01/10-2009 13:31
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 3 |
Hej alle i kloge rejsemennesker![]() Mit simple spørgsmål er hvordan kommer jeg fra bangkok til koh chang og bangkok til koh samet. Har hørt man begge gange kan tage bus/taxi til færge er det rigtigt og hva koster det sådan cirkus?? Og hvad koster færgeovergangene sådan ca??? På forhånd tak Lykke |
|
|
|
| hanspeter |
Lagt på d. 01/10-2009 13:44
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 359 |
Hej Lykke Jeg har kørt mange gange med bussen til Koh Samet og engang med minivan til Koh Chang. Jeg brød mig ikke om minivanen, den var ret klauset. Jeg mener der kører busser til begge steder fra busstationen Ekamai, hvis det er stavet rigtigt, men den kaldes også Eastern Busstation. I hvertfald til Koh Samet. Sørg for at det er aircon busser, de er ganske bekvemme. Til Koh Samet kører den dig helt ned til bådene. Prisen til Koh Samet kan jeg ikke huske da den åbenbart har været ret billig. Hvis du tager med minivan til Koh Samet, prøver de at få dig til at købe billet til øen fra et lokalt "rejsebureau", hvor de kører dig hen. Lad være med det, det kan være du ender et sted på øen du slet ikke ville hen til. Ankom ikke til nogen af øerne i weekenden, men gerne før, da der hurtigt bliver fyldt op og det kan være svært at finde noget at bo i. PS Jeg kommer til at tænke på at på vejen tilbage fra Koh Chang tog vi en rigtig bus derfra hvor bådene ankommer, og den kørte os til Kaosan Road. Redigeret af hanspeter d. 01/10-2009 13:50 |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 01/10-2009 13:51
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Hej Ridderlykke. Der afgår busser til Laem Ngop direkte fra lufthavnens busstation. De første kører allerede ved 7-tiden om morgenen. Vælg bussen til Laem Ngop da dette er afskibningspunktet til Koh Chang. Trat duer også men så skal du først ind og runde byen og med minibus til Laem Ngop. Busbilletten er omkring 300 baht. Færgebilletten 50 baht. På Koh Chang skal du videre med Song Taew, de røde pickup biler. De har faste priser afhængigt af hvor langt sydpå du skal på øen. Vi gav 100 baht til Klong Prao. Mht. Koh Samet, så har jeg ikke aktuelle priser eller tider, da det er en 5-6 år siden jeg var der sidst. PS. Hanspeters råd om ikke at ankomme til øerne i weekenden er et rigtigt godt råd. Specielt Koh Samet bliver hurtigt fyldt op i weekenderne af ferierende Bangkokians. Redigeret af rinpoche d. 01/10-2009 14:19 |
|
|
|
| BJ |
Lagt på d. 01/10-2009 15:12
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1067 |
Da jeg var på Koh Chang kan jeg godt nok ikke huske, hvad vi gav på vej derned. Da vi havde en mellemstation(PATTAYA) .Men Fra det Resort vi boede på, på Koh Chang, og til Suvarnabhumi Airport,(Bangkok) gav vi 980Baht pr.prs med mini-Bus den dag vi skulle hjæm MVH.BJ Redigeret af BJ d. 01/10-2009 15:14 THAILAND
A DREAM COME TRUE |
|
|
|
| sula |
Lagt på d. 01/10-2009 15:34
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 222 |
Med hensyn til Koh Samet så sørg for at komme før kl.18.00, da priserne på bådoverfart stiger samt lad være med at vælge hotel på kajen, selvom de kommer med argumenter udover det sædvanlige hvorfor du lige skal vælge hos dem der står og sælger hotelværelser der, når du ankommer koh samet skal du videre med bil koster så både for bil og igennem park området. sula |
|
|
|
| ridderlykke |
Lagt på d. 01/10-2009 15:43
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 3 |
Tusind tak for svar og gode råd. Vil Holde mig fra weekenderne ![]() |
|
|
|
| BJ |
Lagt på d. 01/10-2009 17:50
|
|
Jeg må lige tillade mig at rette på rinpoche Undskyld. Men SONG TAEW på Koh Chang er ikke røde, ja jeg så ihvertfalt ingen røde siste år da jeg var der ude. De er alle sammen hvide med forkromet stålstativ-haløj med sæder i begge sider bagpå, og så blåt tag og skriften TAXA for de fleste. Og jeg var da 20 dage på øen, så jeg burde have set dem, hvis nogen var røde. Grunden til mit indlæg er at ridderlykke ikke skal stå på Koh Chang og lede efter røde SONG TAEW'er når de er hvide. Så kan han lede længe. MVH.BJ Redigeret af BJ d. 01/10-2009 17:56 THAILAND
A DREAM COME TRUE |
|
|
|
| hanspeter |
Lagt på d. 01/10-2009 18:47
|
ridderlykke skrev: Tusind tak for svar og gode råd. Vil Holde mig fra weekenderne ![]() Jamen du kan sagtens være der i weekenden, men check ind før, faktisk kan Koh Samet være ganske charmerende i weekenden da det også er en ø som bliver meget brugt af thaierne selv, fra Bangkok mm, i weekender og hellidage. Det er faktisk noget som gør at jeg rigtigt godt kan li' øen. Der er så selvfølgelig mere gang i den og mere støj. ![]() PS jeg mener ikke det er ret meget mere end 150 baht, med aircon BKK-Koh Samet. Dertil kommer båden og "taxa" på øen. Jeg mener de kører mindst en gang i timen. Tag afsted så tidligt som muligt fra BKK, hvis det er der du kommer fra. Redigeret af hanspeter d. 01/10-2009 18:51 |
|
|
|
| Sarah |
Lagt på d. 01/10-2009 18:52
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 219 |
Til Koh Samet, kan du tage en mini-van, fra Victory Monument skytrain station,-direkte til færgelejet. Pris ca. 200-250 bath. du kan også købe kombi-billet fra Kao San Road til både Samet og Koh Chang for ca. 300 Bath. Alternativt kan du flyve til Trat, hvis du ikke gider køre i bus :-) |
|
|
|
| hanspeter |
Lagt på d. 01/10-2009 19:14
|
Sarah skrev: Til Koh Samet, kan du tage en mini-van, fra Victory Monument skytrain station,-direkte til færgelejet. Pris ca. 200-250 bath. du kan også købe kombi-billet fra Kao San Road til både Samet og Koh Chang for ca. 300 Bath. Alternativt kan du flyve til Trat, hvis du ikke gider køre i bus :-) Sarah, undskyld, men flyet til Trat er da kun hvis man skal til Koh Chang
Redigeret af hanspeter d. 01/10-2009 19:15 |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 01/10-2009 20:22
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
BJ skrev: Jeg må lige tillade mig at rette på rinpoche Undskyld. Men SONG TAEW på Koh Chang er ikke røde, ja jeg så ihvertfalt ingen røde siste år da jeg var der ude. J Hehe, det kan godt være at kortidshukommelsen er gået sig en tur. ![]() Jeg var der sidst i december sidste år, men hvis du siger de er hvide så har du utvivlsomt ret. Takker for korrektionen. mvh |
|
|
|
| BJ |
Lagt på d. 02/10-2009 09:04
|
|
Jeg var der i April siste år og da var de hvide, og grunden til jeg skrev det var som sagt for ikke at vildlede nogen. Men det kan da godt være din korttidshukommelse er røget sig en tur rinpoche ![]() ![]() ![]() MVH.BJ THAILAND
A DREAM COME TRUE |
|
|
|
| BJ |
Lagt på d. 02/10-2009 09:08
|
|
hanspeter skrev: Sarah skrev: Til Koh Samet, kan du tage en mini-van, fra Victory Monument skytrain station,-direkte til færgelejet. Pris ca. 200-250 bath. du kan også købe kombi-billet fra Kao San Road til både Samet og Koh Chang for ca. 300 Bath. Alternativt kan du flyve til Trat, hvis du ikke gider køre i bus :-) Sarah, undskyld, men flyet til Trat er da kun hvis man skal til Koh Chang ![]() Trat er godtnok en meget lille lufthavn, men du kan ikke flyve til Koh Chang! Du skal med færge fra Leam Ngob til Koh Chang. Eller har jeg misforstået indlæget, for så må i undskyld min indblanding. MVH.BJ Redigeret af BJ d. 02/10-2009 09:10 THAILAND
A DREAM COME TRUE |
|
|
|
| Jake |
Lagt på d. 02/10-2009 12:39
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 380 |
Man kan tage Bus fra Ekkamai til begge destinationer (dvs. til kajen). Bus er mere sikkert, da minivans har lidt for travlt indimellem. Ydermere stopper bussen fra Ekkamai til Koh Chang i lufthavnen.... |
|
|
|
| BJ |
Lagt på d. 02/10-2009 13:22
|
|
Ja de kører lidt spændene mini-busserne, men here gud de er jo også rå-billige, det er ti gange farligere at leje en scooter på F.eks Koh Chang. For det er ædermedme livsfarligt, for færdselsregler findes ikke på Koh Chang, ligesom så mange andre steder i Thailand. MVH.BJ Redigeret af BJ d. 02/10-2009 13:24 THAILAND
A DREAM COME TRUE |
|
|
|
| Sarah |
Lagt på d. 02/10-2009 17:43
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 219 |
hanspeter skrev: Sarah skrev: Til Koh Samet, kan du tage en mini-van, fra Victory Monument skytrain station,-direkte til færgelejet. Pris ca. 200-250 bath. du kan også købe kombi-billet fra Kao San Road til både Samet og Koh Chang for ca. 300 Bath. Alternativt kan du flyve til Trat, hvis du ikke gider køre i bus :-) Sarah, undskyld, men flyet til Trat er da kun hvis man skal til Koh Chang ![]() Yes,-I know. Men der blev også spurgt ind til begge steder ![]() |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.