Se indlæg|
Billige Mobil telefoner i Thailand
|
|
| Gurk90 |
Lagt på d. 01/10-2009 15:11
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 173 |
Omkring 1. december 2007 købte jeg en ny Nokia mobiltelefon i Bangkok. Prisen var 10500 baht uden simlås. Omregnet var det ca 1700-1800 kroner. Det var en helt ny model der lige var kommet, så da jeg checkede den på nettet, for at se prisen i Danmark, var den slet ikke til salg i Danmark endnu. Omkring 1. februar 2008 blev den frigivet i Danmark, til en pris på 2500 kroner uden simlås. Jeg købte telefonen i den officielle Nokia shop i Emporium i Bangkok. Den var helt sikkert spritny. Menuerne blev instillet til Engelsk. Idag bruger jeg telefonen i Danmark, med et dansk simkort, uden problemer. Så der kan være besparelser at hente på noget elektronik i Thailand. Men generelt er der ikke det store at spare, og der er en fare for at blive snydt. |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 01/10-2009 15:16
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
For ikke at nævne garanti og reklamationsret. Nogle steder hænger de gevaldigt i håndbremsen mht. selv den basale kundeservice. |
|
|
|
| samee |
Lagt på d. 01/10-2009 15:43
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 298 |
Jesse James skrev: Jeg har en 5 MB trådløs-forbindelse her i Pattaya,men gang på gang falder den ud især om aftenen og når det regner (lyn & torden) Det er fandme irriterende at man skal genstarte hver gang som og tager ca 10 minnutter..Er der nogle her på siden der kan forklare hvorfor det sker for mig..? ![]() ehe har du prøvet at kaste et blik ud af vinduet så prøv at kikke efter så vil du bla. kunne se tlf. kabel blandt div. el-kabler osv. det er vand / fugt som trænger ind i dåser / dårlige samlinger af kabler og også i deres fordeler skabe og eller at folk hænger div. ting på fon kablet osv. .....det er bla. derfor du kører ad h-til når det regner der kommer vand ind overalt..... vedr. dit wi-fi så kan det meget vel tænkes at det er noget crap af en trådløs enhed ..... evt. opdater dine drivere, prøv at sætte en extern wi-fi adapter i din pc.....
It’s deep how you can be so shallow |
|
|
|
| Locturian |
Lagt på d. 01/10-2009 16:36
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1383 |
Trådløst netværk er meget påvirket af vejret, og med den nuværende teknologi der benyttes til det i Thailand vil du være meget udsat for problemer så snart det regner eller der er tordenvejr.
|
|
|
|
| hfb |
Lagt på d. 01/10-2009 17:02
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 544 |
Gurk90 skrev: Omkring 1. december 2007 købte jeg en ny Nokia mobiltelefon i Bangkok. Prisen var 10500 baht uden simlås. Omregnet var det ca 1700-1800 kroner. Det var en helt ny model der lige var kommet, så da jeg checkede den på nettet, for at se prisen i Danmark, var den slet ikke til salg i Danmark endnu. Omkring 1. februar 2008 blev den frigivet i Danmark, til en pris på 2500 kroner uden simlås. Jeg købte telefonen i den officielle Nokia shop i Emporium i Bangkok. Den var helt sikkert spritny. Menuerne blev instillet til Engelsk. Idag bruger jeg telefonen i Danmark, med et dansk simkort, uden problemer. Så der kan være besparelser at hente på noget elektronik i Thailand. Men generelt er der ikke det store at spare, og der er en fare for at blive snydt. Normalt er det nødvendigt at få lagt nyt software ned i den, således man kan bruge en dansk ordbog når man sms'er Det er bare møj træls at lave sms uden ordbog ![]() |
|
|
|
| BJ |
Lagt på d. 01/10-2009 18:16
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1067 |
Jeg har det lige omvendt, jeg hader som pesten, hvis en person har lånt min tlf og sat ordbog til, uden at slå den fra igen.![]() Jeg kan ti gange bedre uden. MVH.BJ Redigeret af BJ d. 01/10-2009 18:18 THAILAND
A DREAM COME TRUE |
|
|
|
| rastloes |
Lagt på d. 01/10-2009 21:12
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 158 |
Jeg synes heller ikke at det kan betale sig at købe elektronik i Thailand... ok, originale batterier til mobil er billig (50 % besparelse i forhold til dk, men alt andet kan ikke betale sig). F.eks. i slutningen af juni 2009 besluttede jeg at købe et vandtæt kamera (med en maks dybde på 10 m) til ferien i juli 2009. Jagten gik igang på nettet. Jeg kom frem til at det skulle være en Rollei X-8 Sports, idet den fik fine karakter i et tysk forbruger blad (Stieftung Warentest). Jeg undersøgte priser diverse steder med følgende resultat. I Danmark: 1899 kr. (på nettet) I Danmark: 2199 kr. (i butikken) I Thailand: 2050 kr. (Butik i Bangkok) I Tyskland: 1500 kr. (200 Euro...ebay.de) I Tyskland: 1000 kr. (129 Euro...Saturn i Flensburg) ergo gik turen til Flensburg og for 14 Euro (110 kr) mere fik jeg ligeledes forlænget garantien med 5 år ![]() DVS. undersøg markedet meget nøje. Markedspriser og markeds-/konkurrence-krafter er meget forskelligt, således at man kan spare en del med lidt research. Bangkok (feb.99, juli 09, august 10)
Phuket (feb.99, april 08, august 08, juli 09, september 10) Næste gang: efterår 2012 |
|
|
|
| Gurk90 |
Lagt på d. 01/10-2009 22:11
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 173 |
Godt eksempel på priser rastloes. Man kan som udgangspunkt sige at alle typer elektronik, hvor der er hård konkurrence i Danmark, kan det ikke betale sig at købe i Thailand. Mit eksempel tidligere i tråden. Med en mobiltelefon uden abonnement, købt med en besparelse i Thailand. Der er ingen priskonkurrence på mobiltelefoner uden abonnement i Danmark, de fleste mobiltelefoner sælges med abonnement i Danmark. Jeg har også købt SD-hukkomelses kort til mit kamera billigt i Thailand. Det er heller ikke noget hvor der er den store priskonkurrence i Danmark. I Thailand skal man som hovedregel lede efter billige SD-kort i computerbutikker. I de normale fotobutikker, med primært turistkunder, er SD-kort for det meste ikke billige. |
|
|
|
| rastloes |
Lagt på d. 01/10-2009 23:12
|
|
Hvad gav du dengang for dine SD kort i Thailand (+antal g ? hi-speed SD kort eller de normale?
Bangkok (feb.99, juli 09, august 10)
Phuket (feb.99, april 08, august 08, juli 09, september 10) Næste gang: efterår 2012 |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 01/10-2009 23:58
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
Dream skrev: Har en 500 GB x harddisk.Pris 5500 THB, det syntes jeg absolut ikke er billy....... Ved godt at det ikke har noget at goere med IPHONE....men viser dog lidt om at elektronik ikke er billy. 2217 baht incl. porto for den billigste. http://www.edbpri...ath=1-2-16 |
|
|
|
| Dream |
Lagt på d. 02/10-2009 00:38
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 465 |
For det foerste koeber jeg aldrig det billigste. for det andet er det en ekstern disk jeg ha koebt/ |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 02/10-2009 01:08
|
|
Dream skrev: For det foerste koeber jeg aldrig det billigste. for det andet er det en ekstern disk jeg ha koebt/ Hvad er det for en disk, mærke m.m. |
|
|
|
| Dream |
Lagt på d. 02/10-2009 01:28
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 465 |
Seagate.........har dog ingen anelse om hvad saadan en faetter koster i Danmark... Fandt dog lige lidt paa denne side : http://www.pricer...00_gb.html Redigeret af Dream d. 02/10-2009 01:48 |
|
|
|
| Jesse James |
Lagt på d. 02/10-2009 03:43
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 166 |
samee skrev: Jesse James skrev: Jeg har en 5 MB trådløs-forbindelse her i Pattaya,men gang på gang falder den ud især om aftenen og når det regner (lyn & torden) Det er fandme irriterende at man skal genstarte hver gang som og tager ca 10 minnutter..Er der nogle her på siden der kan forklare hvorfor det sker for mig..? ![]() ehe har du prøvet at kaste et blik ud af vinduet så prøv at kikke efter så vil du bla. kunne se tlf. kabel blandt div. el-kabler osv. det er vand / fugt som trænger ind i dåser / dårlige samlinger af kabler og også i deres fordeler skabe og eller at folk hænger div. ting på fon kablet osv. .....det er bla. derfor du kører ad h-til når det regner der kommer vand ind overalt..... vedr. dit wi-fi så kan det meget vel tænkes at det er noget crap af en trådløs enhed ..... evt. opdater dine [bcolor=#ff0000][/bcolor]drivere, prøv at sætte en extern wi-fi adapter i din pc..... ![]() Ja det har jeg og der hænger en masse kabler og ledninger,så du har ret.. Hr Olsson
|
|
|
|
| BJ |
Lagt på d. 02/10-2009 09:45
|
|
vandango skrev: Dream skrev: Har en 500 GB x harddisk.Pris 5500 THB, det syntes jeg absolut ikke er billy....... Ved godt at det ikke har noget at goere med IPHONE....men viser dog lidt om at elektronik ikke er billy. 2217 baht incl. porto for den billigste. http://www.edbpri...ath=1-2-16 Jeg har lige købt ny Bærbar, da jeg fik den anden stjålet på Århus Banegård for en md. siden (men er guskelov dukket op i mellemtiden så nu har jeg to) Men den nye jeg købte er en PACKARD BELL med 1000GB HDD(=1 TERA-BITE) 4GB RAM 1GB GRAFIKKORT og 4,2 GHZ PROCESSER(DUAL CORE-CENTRINO) Og den gav jeg 6000kr for på tilbud normal-pris var hvist 8000kr efter hvad jeg husker. Men jeg kan regne ud alt HI-TEC er dyere i Thailand MVH.BJ THAILAND
A DREAM COME TRUE |
|
|
|
| FCKdk |
Lagt på d. 02/10-2009 11:07
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 927 |
Lung Yao skrev: BJ skrev: Dem som du har set til "billig pris" er højt sandsynligt Kopier (ofte kan du som lægmand, ikke se forskelen med det samme) men som LOC og andre har påpeget er Originale varer lige så dyre (hvis ikke dyrere i Thailand end i DK), for ikke at glemme Garantien da du tænker at bruge den i Danmark. Jeg tror ikke at du sådan uden videre(medmindre at du ved hvad du gører) kan stille hele menuen om til Dansk ellers kan de folk som fx. fjerner SIM låsekoden også hjælpe dig med PC programering af sproget.hejsa Jeg går og drømmer om en IPHONE og jeg ved de kan købes billigt i Thailand.Men er det sådan at man kan stille den om til Dansk Sproget Menu, som alle andre tlf.er har en række Langues du kan vælge mellem.??? Og kan den bruges når jeg kommer hjem til DK, med et Dansk sim-kort i??? MVH.BJ Hvorfor købe en I-Phone når man kan få kvalitet, der ikke er så sårbar.... Køb en Nokia eller Sony Ericsson og en MP3 i løs vægt så spiller det for Dig.... F.eks. en IPOD classic, kan sikkert stadig fås i Thailand som 160GB/120GB, det er noget der duer.... Mht om et produkt er kopi, skal Du kun købe i mærkevareforretningerne. Apple har deres egen butik i stueetagen i TUK-COM i Pattaya. Nokia og S-E har deres egne butikker flere steder i Pattaya
__________________________________ ....jeg klattede det hele væk i Thailand!!!! ....ikke en dråbe spildt eller fortrudt!!!! ....og det fortsætter jeg med!!!! FCKdk Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere.... .Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before... |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 02/10-2009 11:22
|
|
Dream skrev: For det foerste koeber jeg aldrig det billigste. for det andet er det en ekstern disk jeg ha koebt/ Seagate er det billigste du kan få herhjemme, med porto bliver det så 3185 baht. |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 02/10-2009 11:34
|
|
BJ skrev: vandango skrev: Dream skrev: Har en 500 GB x harddisk.Pris 5500 THB, det syntes jeg absolut ikke er billy....... Ved godt at det ikke har noget at goere med IPHONE....men viser dog lidt om at elektronik ikke er billy. 2217 baht incl. porto for den billigste. http://www.edbpri...ath=1-2-16 Jeg har lige købt ny Bærbar, da jeg fik den anden stjålet på Århus Banegård for en md. siden (men er guskelov dukket op i mellemtiden så nu har jeg to) Men den nye jeg købte er en PACKARD BELL med 1000GB HDD(=1 TERA-BITE) 4GB RAM 1GB GRAFIKKORT og 4,2 GHZ PROCESSER(DUAL CORE-CENTRINO) Og den gav jeg 6000kr for på tilbud normal-pris var hvist 8000kr efter hvad jeg husker. Men jeg kan regne ud alt HI-TEC er dyere i Thailand MVH.BJ Den må jeg sgu se. Hvis du har en processor på 4.2 ghz. i en bærbar, kommer du til at sidde i en klokke fyldt med kvælstof. Jeg går ud fra at du mener 2*2.1 ghz. Gad vide hvordan de klarer varmen i Thailand, især når der skal spilles lidt? Kunne da egentligt være skægt, at koble os sammen og sidde hos Peter og game mod hinanden. Redigeret af vandango d. 02/10-2009 11:52 |
|
|
|
| rastloes |
Lagt på d. 02/10-2009 15:07
|
|
vandango skrev: BJ skrev: vandango skrev: Dream skrev: Har en 500 GB x harddisk.Pris 5500 THB, det syntes jeg absolut ikke er billy....... Ved godt at det ikke har noget at goere med IPHONE....men viser dog lidt om at elektronik ikke er billy. 2217 baht incl. porto for den billigste. http://www.edbpri...ath=1-2-16 Jeg har lige købt ny Bærbar, da jeg fik den anden stjålet på Århus Banegård for en md. siden (men er guskelov dukket op i mellemtiden så nu har jeg to) Men den nye jeg købte er en PACKARD BELL med 1000GB HDD(=1 TERA-BITE) 4GB RAM 1GB GRAFIKKORT og 4,2 GHZ PROCESSER(DUAL CORE-CENTRINO) Og den gav jeg 6000kr for på tilbud normal-pris var hvist 8000kr efter hvad jeg husker. Men jeg kan regne ud alt HI-TEC er dyere i Thailand MVH.BJ Den må jeg sgu se. Hvis du har en processor på 4.2 ghz. i en bærbar, kommer du til at sidde i en klokke fyldt med kvælstof. Jeg går ud fra at du mener 2*2.1 ghz. Gad vide hvordan de klarer varmen i Thailand, især når der skal spilles lidt? Kunne da egentligt være skægt, at koble os sammen og sidde hos Peter og game mod hinanden. Hvad skal der games?
Bangkok (feb.99, juli 09, august 10)
|
|
|
| BJ |
Lagt på d. 02/10-2009 17:46
|
|
Du har ret vandango 2 x 2,1Ghz undskyld!. MVH.BJ THAILAND
A DREAM COME TRUE |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.