Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
procesuelt ophold hvad sker der hvis
|
|
| kallekaer |
Lagt på d. 08/10-2009 21:12
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 12 |
hvad sker der hvis en der er på procesuelt ophold arbejder sort og bliver opdaget, har sagt til ham at han ikke skal gøre det men det er han ligeglad med |
|
|
|
| goldwing |
Lagt på d. 08/10-2009 21:27
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 811 |
kallekaer skrev: hvad sker der hvis en der er på procesuelt ophold arbejder sort og bliver opdaget, har sagt til ham at han ikke skal gøre det men det er han ligeglad med Jeg kan kun gætte på hvad der vil ske,.... så derfor råder jeg dig til at kontakte US for at høre deres svar.... |
|
|
|
| Hilux |
Lagt på d. 08/10-2009 22:23
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 87 |
Hvis en person arbejder (og bliver opdaget) på processuelt ophold, er det en overtrædelse af straffeloven (illegalt arbejde) og straffes med bøde, konfiskation af evt. fortjeneste, fængsling og udvisning. Derudover er der også bøde til arbejdsgiver. Der er mange eksempler på at udlændinge med turistvisa (d.v.s. ophold uden arbejdstilladelse) er blevet anholdt og af myndighederne sendt til deres hjemland hvis de beviseligt har påtaget sig arbejde i DK. Hilux |
|
|
|
|
Lagt på d. 09/10-2009 00:58
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Hilux, ja og: han ikke må komme tilbage til DK i en hvis årrække (mener det er 5 år) i det hele taget er det en rigtig dårlig ide! forestil dig hvad der sker hvis han blive taget og i skal søge om visa senere. tror ikke de vil være alt for positivt indstillet. for ikke at snakke om hvor asoicialt det er imod andre som passer reglerne i håb om Danmark vil stoppe med at kigge på indvandrere som nogle som bare kommer til landet for at udnytte systemet... |
|
|
|
|
Lagt på d. 09/10-2009 08:22
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
kallekaer skrev: hej konen der er thai har inviteret en fra hendes familie til besøg han fik 45dage visum med invitation som vi begge har underskrevet , men nu viser det sig at de har en skjult dagsorden noget med at den unge mand skal giftes med min kones datter som også er min adoptivdatter og det vil jeg ikke finde mig i det jeg mener er at han har fået et turistvisum og ikke andet med min underskrift er der noget jeg kan gøre fordi jeg vil ikke være med til det snyderi han bor jo hos os hvad nu hvis jeg smider ham ud så er han jo ikke på adressen håber der er nogen der kan give mig et tip datteren skulle jo gerne være færdig med skole hf og have sig en uddannelse og økonomisk kan hun ikke forsørge ham hvad skete der nogensinde med det?? de 45 dage må jo være færdige?!? så hvordan kan han stadigt være i landet? |
|
|
|
| hfb |
Lagt på d. 09/10-2009 10:53
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 544 |
Du har en god hukommelse Ezal ![]() Og hermed måske det rette sammenhæng? Redigeret af hfb d. 09/10-2009 10:54 |
|
|
|
| lols |
Lagt på d. 09/10-2009 11:13
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 454 |
Udlændinge der kommer til Danmark og arbejder uden arbejds og opholdstilladelse, opfylder jo slet ikke betingelserne for at være i DK hverken på kort eller lang sigt. De vil nok aldrig helt følge reglerne, hvis de allerede fra starten syntes det er legalt at bryde dem. De har ikke forstået det danske samfund og dets værdier. Så derfor vel kun en vej for dem. Tak for denne gang. Dertil enig med Ezal. De er blot med til at gøre det endnu værre for andre udlændinge i Danmark og endnu sværere for seriøse udlændinge at få visum. |
|
|
|
| kallekaer |
Lagt på d. 09/10-2009 16:32
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 12 |
hej Ezal de tog røven på mig engang til de blev gift onsdag hvor han skulle hjem mandagen efter så lige nu er han på procesuelt ophold de har ikke fået papirene fra kommunen endnu men han arbejder med at gøre rent i en grilbar om aftenen ca 2 timer hver dag og det er sort og nogen gange også om dagen hvor han hjælper med at lave mad ,så nu går jeg og tænker på hvordan jeg kan tage røven på dem :-) |
|
|
|
|
Lagt på d. 09/10-2009 16:45
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
du kan jo bare nævne navnet på grillen her så er jeg sikker på dit problem nok skal blive løst |
|
|
|
| hfb |
Lagt på d. 09/10-2009 16:54
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 544 |
kallekaer skrev: hej Ezal de tog røven på mig engang til de blev gift onsdag hvor han skulle hjem mandagen efter så lige nu er han på procesuelt ophold de har ikke fået papirene fra kommunen endnu men han arbejder med at gøre rent i en grilbar om aftenen ca 2 timer hver dag og det er sort og nogen gange også om dagen hvor han hjælper med at lave mad ,så nu går jeg og tænker på hvordan jeg kan tage røven på dem :-) Jeg forstår ikke helt dit spørgsmål..... Hvis du vil gøre noget ved det skal du jo selvfølgelig anmelde det. Eller vil du høre hvad andre mener om sagen? |
|
|
|
| kallekaer |
Lagt på d. 09/10-2009 16:56
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 12 |
hvad mener du jeg ved jo ikke om der er nogen her inde der kender dem der har den er vietnameser og hvis jeg siger hvilken så kan det jo være der er nogen der advare dem :-) |
|
|
|
| kallekaer |
Lagt på d. 09/10-2009 16:57
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 12 |
hej hfb hvem skal jeg andmelde til? |
|
|
|
|
Lagt på d. 09/10-2009 17:13
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Har du ikke noget at skulle have sagt i dit eget hus??? det gik jo præsist som du ikke ønskede.... hvad bliver det næste for dig...... |
|
|
|
| kallekaer |
Lagt på d. 09/10-2009 17:17
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 12 |
sådan er livet![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 09/10-2009 17:24
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Ja det er livet for dig og en glad smiley giver du , så tillykke - hvis du er glad,, hvem ved måske du er heldig der snart kommer flere på visum ved dig......![]() |
|
|
|
| kallekaer |
Lagt på d. 09/10-2009 17:26
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 12 |
aldrig mere ![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 09/10-2009 17:28
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
kallekaer skrev: hej Ezal de tog røven på mig engang til de blev gift onsdag hvor han skulle hjem mandagen efter så lige nu er han på procesuelt ophold de har ikke fået papirene fra kommunen endnu men han arbejder med at gøre rent i en grilbar om aftenen ca 2 timer hver dag og det er sort og nogen gange også om dagen hvor han hjælper med at lave mad ,så nu går jeg og tænker på hvordan jeg kan tage røven på dem :-) tog de så dit depositium? |
|
|
|
| kallekaer |
Lagt på d. 09/10-2009 17:31
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 12 |
der var ikke stillet depositium |
|
|
|
| goldwing |
Lagt på d. 09/10-2009 17:47
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 811 |
kallekaer skrev: hej hfb hvem skal jeg andmelde til? Told & Skat vil helt sikkert gerne hjælpe dig.... |
|
|
|
|
Lagt på d. 09/10-2009 17:51
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
og udlændinge service der er nok om buddet. evt en pm hvis du er nervøs for det hele |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |








. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 














hvad bliver det næste for dig......
, så tillykke - hvis du er glad,, hvem ved måske du er heldig der snart kommer flere på visum ved dig......