Se indlæg
 Udskriv debat
procesuelt ophold hvad sker der hvis
kallekaer
hvad sker der hvis en der er på procesuelt ophold arbejder sort og bliver opdaget, har sagt til ham at han ikke skal gøre det men det er han ligeglad med
 
goldwing
kallekaer skrev:
hvad sker der hvis en der er på procesuelt ophold arbejder sort og bliver opdaget, har sagt til ham at han ikke skal gøre det men det er han ligeglad med


Jeg kan kun gætte på hvad der vil ske,.... så derfor råder jeg dig til at kontakte US for at høre deres svar....
 
Hilux
Hvis en person arbejder (og bliver opdaget) på processuelt ophold, er det en overtrædelse af straffeloven (illegalt arbejde) og straffes med bøde, konfiskation af evt. fortjeneste, fængsling og udvisning. Derudover er der også bøde til arbejdsgiver.

Der er mange eksempler på at udlændinge med turistvisa (d.v.s. ophold uden arbejdstilladelse) er blevet anholdt og af myndighederne sendt til deres hjemland hvis de beviseligt har påtaget sig arbejde i DK.

Hilux
 
Hilux, ja og:

han ikke må komme tilbage til DK i en hvis årrække (mener det er 5 år)

i det hele taget er det en rigtig dårlig ide! forestil dig hvad der sker hvis han blive taget og i skal søge om visa senere. tror ikke de vil være alt for positivt indstillet.

for ikke at snakke om hvor asoicialt det er imod andre som passer reglerne i håb om Danmark vil stoppe med at kigge på indvandrere som nogle som bare kommer til landet for at udnytte systemet...
 
kallekaer skrev:
hej konen der er thai har inviteret en fra hendes familie til besøg han fik 45dage visum med invitation som vi begge har underskrevet , men nu viser det sig at de har en skjult dagsorden noget med at den unge mand skal giftes med min kones datter som også er min adoptivdatter og det vil jeg ikke finde mig i det jeg mener er at han har fået et turistvisum og ikke andet med min underskrift er der noget jeg kan gøre fordi jeg vil ikke være med til det snyderi han bor jo hos os hvad nu hvis jeg smider ham ud så er han jo ikke på adressen håber der er nogen der kan give mig et tip
datteren skulle jo gerne være færdig med skole hf og have sig en uddannelse og økonomisk kan hun ikke forsørge ham


hvad skete der nogensinde med det?? de 45 dage må jo være færdige?!? så hvordan kan han stadigt være i landet?
 
hfb
Du har en god hukommelse Ezal Wink

Og hermed måske det rette sammenhæng?
Redigeret af hfb d. 09/10-2009 10:54
 
lols
Udlændinge der kommer til Danmark og arbejder uden arbejds og opholdstilladelse, opfylder jo slet ikke betingelserne for at være i DK hverken på kort eller lang sigt. De vil nok aldrig helt følge reglerne, hvis de allerede fra starten syntes det er legalt at bryde dem. De har ikke forstået det danske samfund og dets værdier.

Så derfor vel kun en vej for dem. Tak for denne gang.

Dertil enig med Ezal. De er blot med til at gøre det endnu værre for andre udlændinge i Danmark og endnu sværere for seriøse udlændinge at få visum.
 
kallekaer
hej Ezal de tog røven på mig engang til de blev gift onsdag hvor han skulle hjem mandagen efter så lige nu er han på procesuelt ophold de har ikke fået papirene fra kommunen endnu men han arbejder med at gøre rent i en grilbar om aftenen ca 2 timer hver dag og det er sort og nogen gange også om dagen hvor han hjælper med at lave mad ,så nu går jeg og tænker på hvordan jeg kan tage røven på dem :-)
 
du kan jo bare nævne navnet på grillen her så er jeg sikker på dit problem nok skal blive løst
 
hfb
kallekaer skrev:
hej Ezal de tog røven på mig engang til de blev gift onsdag hvor han skulle hjem mandagen efter så lige nu er han på procesuelt ophold de har ikke fået papirene fra kommunen endnu men han arbejder med at gøre rent i en grilbar om aftenen ca 2 timer hver dag og det er sort og nogen gange også om dagen hvor han hjælper med at lave mad ,så nu går jeg og tænker på hvordan jeg kan tage røven på dem :-)


Jeg forstår ikke helt dit spørgsmål.....
Hvis du vil gøre noget ved det skal du jo selvfølgelig anmelde det.
Eller vil du høre hvad andre mener om sagen?
 
kallekaer
hvad mener du jeg ved jo ikke om der er nogen her inde der kender dem der har den er vietnameser og hvis jeg siger hvilken så kan det jo være der er nogen der advare dem :-)
 
kallekaer
hej hfb hvem skal jeg andmelde til?
 
Har du ikke noget at skulle have sagt i dit eget hus??? det gik jo præsist som du ikke ønskede....Shock hvad bliver det næste for dig......
 
kallekaer
sådan er livetSmile
 
Ja det er livet for dig og en glad smiley giver du Grin, så tillykke - hvis du er glad,, hvem ved måske du er heldig der snart kommer flere på visum ved dig......Grin
 
kallekaer
aldrig mere Smile
 
kallekaer skrev:
hej Ezal de tog røven på mig engang til de blev gift onsdag hvor han skulle hjem mandagen efter så lige nu er han på procesuelt ophold de har ikke fået papirene fra kommunen endnu men han arbejder med at gøre rent i en grilbar om aftenen ca 2 timer hver dag og det er sort og nogen gange også om dagen hvor han hjælper med at lave mad ,så nu går jeg og tænker på hvordan jeg kan tage røven på dem :-)


tog de så dit depositium?
 
kallekaer
der var ikke stillet depositium
 
goldwing
kallekaer skrev:
hej hfb hvem skal jeg andmelde til?


Told & Skat vil helt sikkert gerne hjælpe dig....
 
og udlændinge service Smile der er nok om buddet. evt en pm hvis du er nervøs for det hele
 
Spring til debat: