Se indlæg|
hvor besværlig kan det blive
|
|
| januss |
Lagt på d. 24/09-2009 18:45
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 5 |
Skriver dette indlæg til advarsel for andre.søgte om at få kæresten herop i 3 mdr og skulle stille garanti og banken lavede en garanti og jeg spurgte bankmanden om ikke oplysningsskemaerne skulle sendes med han sagde det var ikke nødvendig alle oplysningerne stod på garantibeviset så gik der 3 uger hvor jeg fik brev om at oplysningsedler skulle med de kunne faxet over så det blev gjort så ringede jeg 3 uger efter til ul og spurgte hvordan det gik og de sagde det var op over så ringede jeg ugen efter og fik samme svar så ringede jeg 5 uge og fik samme svar men blev så stædigt og forlangte at få at vide hvorfor det tog så lang tid og hun sagde så banken havde sendt et kopi af bankgaranti og de ville have originalen og oplysningsskema skulle sendes sammen med selv om de havde skrevet det kunne faxet så nu går der en masse uger igen inden der sker noget og de kunne lige så godt havde fortalt første gang jeg ringede ind at de ville have originalen selv om det er de samme ting der står der i så sørg endelig for det hele er 100 % i orden da de går op i bagateller derinde. |
|
|
|
| b_j3ns3n |
Lagt på d. 24/09-2009 19:33
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1899 |
burekrati
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
|
| Jens Ole |
Lagt på d. 24/09-2009 19:52
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 156 |
Hej Janus Lidt ærgeligt at din bankmand ikke læser de papirer du fik fra US,for der står helt klart,at oplysningspapirene skal sendes retur. Når man tænker på,hvor meget man giver for at få lavet garantien,samt det kvatalvise gebyr,så er det mindste man kan forlange da at de ved hvad de har med at gøre. Mvh Jens Ole |
|
|
|
| b_j3ns3n |
Lagt på d. 24/09-2009 19:57
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1899 |
Jens Ole skrev: Hej Janus Lidt ærgeligt at din bankmand ikke læser de papirer du fik fra US,for der står helt klart,at oplysningspapirene skal sendes retur. Når man tænker på,hvor meget man giver for at få lavet garantien,samt det kvatalvise gebyr,så er det mindste man kan forlange da at de ved hvad de har med at gøre. Mvh Jens Ole vis man betaler et gebyr i sin bank, og de laver en fejl så man skal betale det igen, kan man tit få banken til selv at æde den
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
|
| kiml |
Lagt på d. 25/09-2009 07:08
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 686 |
jamen jamen sådan går det når man ikke læser de papirer man får tilsendt der står højt og tydeligt at de skal sendes retur til US i original. man skal læse de vejledninger og følge dem 100% så høre du ikke noget og alt kører. sad på Copenhagen bar hvor der sad en som gerne ville have visa til kæreste alt var galt ambassaden US. spurgte ind til det punkt 1 manden havde ikke haft noget med ambassaden US endnu det var noget han hørt fra alle andre punkt 2 når man har den indstilling kan det kun gå galt Jeg har haft min Kone/kærste på turist visum 4 gange fået fam. sammenføring og har fået den forlænget fam. sammenføringen og har aldrig haft nogen problemer. så mit råd er læs alle de papirer grundigt, evt ring til US hvis du er i tvivl for når først papirene er sendt kører maskinen [img][/img]
|
|
|
|
| joensen |
Lagt på d. 09/10-2009 17:56
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 142 |
Der er en hel del papirer og regler når vi vi snakker en dansk mand og en Thai kvinde, min erfaring er at de arbejder meget laaaangsooomt på US og andre steder hvor processen foregår. Den tredje gang min thailandske kone skulle skulle have et visum til Danmark, gik der meget lang tid, vi sendte papirerne afsted, så tog jeg på arbejde i nogle måneder et andet sted i verden ( jeg bor fast i Thailand). jeg ringede en gang imellem til min kone og spurgte om hun havde fået svar, men det havde hun ikke. Jeg havde som altid kopi af alle papirerne med mig på arbejde, så jeg kontaktede min far og bad ham on at ringe til US og spørge hvad der var i vejen, det gjorde han så. Han fortalte mig at min kone havde søgt om et 90 dages visa og min mor havde skrevet i det invitations brev som vi pinedød er nødt til at skrive, sevl om det er mig der oppebærer alle økonomiske udgifter i alle tilfælde og min kome har en forsikring som de forlanger. Sagen er den at det er lige meget hvor mange dage du skriver, du kan maksimalt få 90 dage visa, og visa bliver ikke udstedt før de ser en retur flybillet, og så sætter de dato på visaet efter flybilleten. Jeg klagede min nød til ambassaden i Bangkok, og de gav mig medhodt og sagde det var for galt, de skulle i hvert fald underrettet ambassaden så de kunne snakke med min kone, men de er åbenbart ligeglade inde på US, sådan som jeg ser ser det, tænker de: Hvad rager det mig. Jeg har faktisk fået et meget godt forhold til den Danske ambassade i Bangkok. Sidste gang jeg skulle have min kone til Danmark, skrev jeg en mail til dem og spurgte om det ikke var på tide at min kone får bonefide visa, og det sagde de ja til, så sidste gang vi var på ambassade fik min kone visa på 20 minutter. |
|
|
|
| abrir |
Lagt på d. 09/10-2009 22:08
|
|
Begynder ![]() Antal indlæg: 5 |
Jens Ole skrev: Hej Janus Lidt ærgeligt at din bankmand ikke læser de papirer du fik fra US,for der står helt klart,at oplysningspapirene skal sendes retur.Når man tænker på,hvor meget man giver for at få lavet garantien,samt det kvatalvise gebyr,så er det mindste man kan forlange da at de ved hvad de har med at gøre. Mvh Jens Ole eller også burde bankassistenten tage et læse & forståelses kursus. |
|
|
|
| Spring til debat: |








. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 














