Se indlæg|
Aircondition
|
|
| kisser |
Lagt på d. 08/10-2009 09:41
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 170 |
Vi skal have en ny aircondition til vores lejlighed. (Lille) Er der nogen der kan anbefale en lille, støjsvag, billig og god. Hua Hin. |
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 08/10-2009 10:36
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2882 |
Hvor stor er det rum du skal bruge aircondition for der er ingen grund til at købe en større en der er brug for. Det du skal gøre mål rummet op og går så hen til flere forhandel og forhøre dig om prisen. Bo selv i Pattaya hvor der er mange mulighed for en billig aircondition. Redigeret af thaikurt1 d. 08/10-2009 10:38 Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
|
| Hilux |
Lagt på d. 08/10-2009 12:10
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 87 |
Både Lotus og Home Pro i Market Village har et godt udvalg. Jeg vil dog anbefale dig at købe et mærke du kender fra danmark, da mange af de aircons de har er asiatiske mærker der ikke har en engelsk - endsige en dansk - brugervejledning. Du kan eventuelt kigge et par modeller ud og så se om du kan finde dokumentationen på nettet på detsprog du foretrækker inden du handler. Selve brugen er selvfølgelig ret nem, men lige så snart der opstår et problem er det rart at kunne læse dokumentationen. Hilux |
|
|
|
| Dream |
Lagt på d. 08/10-2009 12:52
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 465 |
Hellere koebe en A/C et nummer for stor end et nummer for lille. Den billige loesning er jo gulv-ventilator, en klemme og en isterning...... ![]() |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 08/10-2009 13:13
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
kisser skrev: Vi skal have en ny aircondition til vores lejlighed. (Lille) Er der nogen der kan anbefale en lille, støjsvag, billig og god. Hua Hin. Problemet er at de larmer ad helvede til, og ofte finder jeg dem lige over sengen. Oplevede én eneste gang en LG der ikke larmede særlig meget. |
|
|
|
| Dream |
Lagt på d. 08/10-2009 13:17
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 465 |
Larmen skyldes ofte at de er for smaa......... |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 08/10-2009 13:39
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
Købte engang en aircooler der kølede med vand. Den brugte 6-8 liter på en nat, så vinduer m.m. skulle stå åbent. Da vi prøvede den første gang, stod den i en kølig forretning og var meget effektiv, da vi fik den i gang derhjemme, kunne man knap mærke effekten. Nee og jeg var enige om, at det var den dyreste blæser i verden. Vi droppede vandhalløjet og brugte den som almindelig blæser.
Redigeret af vandango d. 08/10-2009 13:39 |
|
|
|
| sn |
Lagt på d. 09/10-2009 02:45
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 92 |
kisser skrev: Vi skal have en ny aircondition til vores lejlighed. (Lille) Er der nogen der kan anbefale en lille, støjsvag, billig og god. Hua Hin. Beregn ca. 800 / 1000 btu pr. m2 sn
|
|
|
|
| joensen |
Lagt på d. 09/10-2009 16:26
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 142 |
Lad være med at købe aircon i store byggemarkeder, gå ind i en aircon butik og fortæl dem at du skal have en aircon, så kommer der en mand og ser på lejligheden og så kan han hurtigt finde ud af hvad i skal bruge, og lad dem sætte den op o.s.v. de er faktisk gode til aircon her i Thailand, og så var der en der sagde, køb en aircon du kender fra Danmark, nu boede jeg i Danmark i 13, jeg kan dårligt nok huske om jeg så en eneste aircon i de 13 år jeg var der, nej du køb et mærke de bruger her ude, og om brugsanvisningen er på russisk er lige meget, jeg bruger aircon hver dag og alle mulige steder, men jeg har skam aldrig brugt en brugsanvisning til aircon, ok indrømmet det er godt at kunne læse brugsanvisningen, men lad det ikke være afgørende hvad for en aircon du vælger, om du kan læse brugsanvisningen. Jeg har selv et mærke der hedder Amena, det var min eletrikker der anbefalede mig Amena, jeg havde aldrig hørt navnet før, men jeg stoler på min eletrikker, han er nummer 3 i rækken af eletrikker der har arbejdet for mig, de to andre der arbejdede for mig sendte jeg hjem på grund af uduelighed, og hver gang jeg skal lave noget eletricitet så er det ham jeg ringer til, fortrolighed betyder meget. |
|
|
|
| jpo |
Lagt på d. 10/10-2009 04:23
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 797 |
koeb aircon af maerket panasonic vi har 2 huse med ialt 12 stk og de koere meget lydsvagt.
Spisested med vaarelser, Ban Nong Sung, vejen fra Udon mod Khon Kaen, hayway 2, ca 12-13 km fra Udon. svommepool.er aaben-Resevering af vaarelse-mail eller P.B- mig-eller ring-0856938985 [url]www.nonsunghomestay.webs.com[/url]vi henter i udon lufthavn. Vi har nu karoke og wireloose internet.
anbefale dyrlaage i omraadet- tell-042222467-0841173359- [mail]nong-toto@sanook.com[url] |
|
|
|
| BJ |
Lagt på d. 10/10-2009 09:59
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1067 |
Jeg syntes nu også at LG Aircon er rimelig lydsvage, men det er der vel mange delte meninger, om hviket mærke der støjer mindst, jeg ville heller ikke købe den i et byggemarked i Thailand, men i en desideret Aircon foretninger, og så spørge mig til råds der. MVH.BJ THAILAND
A DREAM COME TRUE |
|
|
|
| plaza530 |
Lagt på d. 10/10-2009 14:13
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 7 |
hvis du åbner link kan du se hvor mange der findes og sikker mange flere http://www.aircon...ttaya.com/ jeg vil do anbefale dig Daikin de er meget gode og lydløse , samt er de nye samsung også gode mvh Plaza |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 01/02-2010 18:43
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2141 |
Her er et link til beregning af størrelsen af en aircondition http://www.goodho...calculator Er der nogen som kender prisniveauet for en aircondition i Thailand på 16.000-20.000 btu? Eventuelle links er yderst velkomne. ![]() |
|
|
|
| mcpdk |
Lagt på d. 01/02-2010 19:43
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 70 |
Frank.... En Mitsubishi Mr. slim 18.000 btu koster 22.000 bth monteret i Bangkok... så har du en prisindikation... ![]() |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 01/02-2010 19:52
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2141 |
mcpdk skrev: Frank.... En Mitsubishi Mr. slim 18.000 btu koster 22.000 bth monteret i Bangkok... så har du en prisindikation... Lige hvad jeg manglede - vi smider 22.000 baht ind i budgettet. Takker. ![]() |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.