Se indlæg|
Bo i Vietnam?
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 14/10-2009 02:31
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Har lige brugt de sidste par timer på at læse om Vietnam: CIA: the world of facts, Wikipedia, og andet jeg kunne finde! Jeg står MÅSKE med en 2 årig kontrakt i Vietnam! Er der nogen her på siden med erfaring med at leve/opholde sig længere tid i Vietnam, feks pris niveau i forhold til Thailand! Har stadigvæk tænkt at bibeholde hus osv i Thailand, det er trods alt kun 1 1/2 times flyvetur!
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| thainielsen |
Lagt på d. 14/10-2009 11:53
|
|
Begynder ![]() Antal indlæg: 12 |
jesperfrb skrev: Har lige brugt de sidste par timer på at læse om Vietnam: CIA: the world of facts, Wikipedia, og andet jeg kunne finde! Jeg står MÅSKE med en 2 årig kontrakt i Vietnam! Er der nogen her på siden med erfaring med at leve/opholde sig længere tid i Vietnam, feks pris niveau i forhold til Thailand! Har stadigvæk tænkt at bibeholde hus osv i Thailand, det er trods alt kun 1 1/2 times flyvetur! ![]() Det afhænger meget af hvor du skal være. Priserne i Vietnam er på linje med lande som Cambodia. Noget er ldit dyrere, noget billigere. Altså langt billigere end Thailand. Der er danske/ nordiske organisationer i både Hanoi og HCMC, http://www.nordch... Folk er generelt glade for at være i Vietnam. For faranger kan politiet godt være et problem, hvis farangen går offentlig med i vietnamesisk kvinde. Venligt
TH ... PS: Roeven tilhoerer Gladys Hansen, hun har hemmeligt telf nr ![]() |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 14/10-2009 14:25
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Takker Nielsen! Det bliver enten Hanoi eller HCMC, da jeg måske skal arbejde for Paciffic Airline Vietnam! Den første information jeg har fået, er at jeg skal regne med 1500$ for en lejlighed med rengøring, det syntes jeg lyder meget dyrt, da jeg har hus i Thailand til 6000 baht! Men kan da være de forventer at jeg har en meget høj standard
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| kro90 |
Lagt på d. 14/10-2009 15:29
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 561 |
Hej Jesper. Nu ved jeg godt at man ikke kan sammenligne pære og bananer, men nu har jeg boet på hotel i Backpacker områderne i både Saigon og Hanoi, i Hanoi til 15US og I Saigon til 25 US. Begge steder havde vi store værelser, med rengøring hver dag, samt skift af sengetøj, samt morgenmadså tror ikke en lille lejlighed koster så meget. Talte med en franskmand i Hanoi (2007) der boed i en lille lejlighed til ca. 800 US incl. bad, og "køkkenbord" som han sagde, og med rengøring dagligt. Kim
|
|
|
|
| kiml |
Lagt på d. 14/10-2009 16:33
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 686 |
hej pøj med vietnam jesper
[img][/img]
|
|
|
|
| thainielsen |
Lagt på d. 15/10-2009 10:29
|
|
Begynder ![]() Antal indlæg: 12 |
kro90 skrev: Hej Jesper. Nu ved jeg godt at man ikke kan sammenligne pære og bananer, men nu har jeg boet på hotel i Backpacker områderne i både Saigon og Hanoi, i Hanoi til 15US og I Saigon til 25 US. Begge steder havde vi store værelser, med rengøring hver dag, samt skift af sengetøj, samt morgenmadså tror ikke en lille lejlighed koster så meget. Talte med en franskmand i Hanoi (2007) der boed i en lille lejlighed til ca. 800 US incl. bad, og "køkkenbord" som han sagde, og med rengøring dagligt. For 3 år siden havde jeg i Hanoi et fantastisk værelse med smukke møbler, dog uden minibar og kabeltv, til 8 dollars pr nat. Til Jesper: Hvis du skal have en "expat" bolig i Thailand, koster den mere end 6.000 Bath, så taler vi måske om 30.000 til 60.000 Bath, i hvert fald i BKK. Skriv til folk som allerede er i Hanoi og eller HCMC, de vil gerne fortælle dig noget om at være expat. Redigeret af thainielsen d. 15/10-2009 10:57 Venligt
TH ... PS: Roeven tilhoerer Gladys Hansen, hun har hemmeligt telf nr ![]() |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 15/10-2009 11:48
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Hej Thainielsen! Har allerede hus i Thailand til 6000 baht + 300 i fællesudgifter! Så den del er intet problem! IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| Spring til debat: |








. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 













