Se indlæg
 Udskriv debat
Lej MC i BKK
Thai Dee Gua
Søger link til hvor jeg kan leje motorcykel Cool "Mc over 500 ccm" i BKK

På forhånd TAK!!!
 
MisterM
Ja der skal spares 50 THB paa en oversaettelseWink
Men ikke paa en motorcycle over 500 ccmSmile
Hvad med at leje en Lamborgini, saa har du vist koeretorj nok og kan impornerer mangeGrin
 
Hejsa Misater M
Det var ikke det Thai Dee Gua spurgte om

Og jeg sparer da også engang imellem på de mærkligste steder
sådan er vi jo forskellige,
Jeg sparer på maden og spiser på gade køkkener i stedet for at gå ind i en restaurant......der vil de jo gerne ha drikkepenge GrinGrinGrin
Og det er jeg ikke meget for Grin no ikke flere jokes så kommer i efter mig og siger jeg er en mærkelig nærigbamse


Men Thai Dee Gua prøv at spørge efter på dit hotel ,måske de kan fortælle dig hvor du kan leje sådan en bandit
bamsen
 
Healer
Så en udlejer i Sukhumvit - men det er rigtigt at spørge på hotellet. MEN... værk opmærksom på om du har forsikring på cyklen - det er der nenlig ikke ret mange steder... hverken ansvar eller kasko... I Pattaya lejede jeg engang og det eneste udlejer behøvede på kontrakten var mit efternavn.... Samme måde lejede jeg på i Saigon og i Nha Trang - men sidstnævnte lod jeg gå helt og holdent igennem hotellet fordi jeg bad dem om forsikring og at stå for hele aftalen...

Lejer du bil, skal du også være opmærksom - jeg kom engang i klemme i Phukét hvor jeg ikke kunne finde udlejer da vi skulle hjem - og så kunne jeg ikke aflevere bilen og få mit deposition tilbage - nøglerne måtte jeg bare lade ligge i hotellets reception...

Men klø på, det er dejligt at køre på motorcykel dernede - men i Bangkok skal du nok have et ilt-apparat med dig når du kører ud på gaderne...

God tur fra GrinHealerGrin - René
______________________________________________________

- Love Siam, elsker Thailand, landet med det store smil...!

______________________________________________________
 
http://clairvoyanten.dk
MisterM
bamsen skrev:
Hejsa Misater M
Det var ikke det Thai Dee Gua spurgte om

Og jeg sparer da også engang imellem på de mærkligste steder
sådan er vi jo forskellige,
Jeg sparer på maden og spiser på gade køkkener i stedet for at gå ind i en restaurant......der vil de jo gerne ha drikkepenge GrinGrinGrin
Og det er jeg ikke meget for Grin no ikke flere jokes så kommer i efter mig og siger jeg er en mærkelig nærigbamse


Men Thai Dee Gua prøv at spørge efter på dit hotel ,måske de kan fortælle dig hvor du kan leje sådan en bandit
bamsen


Hej BamseGrin jeg tror kun at du spare ALLE STEDERGrin Derfor tror jeg ikke altid paa digGrin 100 THB betyder MEGET mere for dig end for thaierne, men du er ogsaa en fattig naerig bamse fra DanmarkGrin

Her hvor jeg bor er der ingen store og dyre reastauranter men naar vi har vaeret ude at spise og har faaet en perfekt behandling kan jeg godt lide at give drikke pengeSmile Ogsaa til musikenGrin
Taenk hvad personalet tjener Sad og drikkepenge bliver normalt delt imellem de ansatte foer de gaar hjemSmile
 
clydehaumann
Jeg vil ikke sige at du ikke kan, men jeg har idag forsoegt at ringe flere steder hvor de skulle vide de og de siger alle at i Bangkok er der ingen da der simpelthen er for lidt forretning i det.
Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring.
Visum Hjælp. GRATIS
Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE.
http://thaidanishservice.com

https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/
 
http://thaidanishservice.com
paulsenp
Hej MisterM.

"...drikkepenge bliver normalt delt imellem de ansatte foer de gaar hjem".

Der er mange steder, hvor restauratøren lægger sin klamme hånd på drikkepengene. Hvis han så er i godt humør, får personalet en del af beløbet.
Peter
 
MisterM
paulsenp skrev:
Hej MisterM.

"...drikkepenge bliver normalt delt imellem de ansatte foer de gaar hjem".

Der er mange steder, hvor restauratøren lægger sin klamme hånd på drikkepengene. Hvis han så er i godt humør, får personalet en del af beløbet.


Ja, det er der nok mange eksempler paa de de steder du kommerGrin
 
rinpoche
hmmm, hvorfor ikke? Det er der da masser af thailændere der gør, det er da ikke noget at snakke om Smile Ved ikke om du har kørt ruten før, men det er da fin asfaltvej hele vejen, hvis du holder dig til hovedvejene.
Jeg har da selv kørt fra Krabi til Sakon Nakhon på en 100 cc Honda Dream og retur, hvad skulle problemet være ved det?

rinpoche


rinpoche
 
rinpoche
MisterM skrev:
paulsenp skrev:
Hej MisterM.

"...drikkepenge bliver normalt delt imellem de ansatte foer de gaar hjem".

Der er mange steder, hvor restauratøren lægger sin klamme hånd på drikkepengene. Hvis han så er i godt humør, får personalet en del af beløbet.


Ja, det er der nok mange eksempler paa de de steder du kommerGrin


Ved du hvad misterM,
Jeg forstår ikke rigtigt hvad du sigter til, men det kan jo nok ikke være noget godt. Og jeg synes faktisk din bemærkning er noget malplaceret, for den problemstilling paulsen henviser til, er da langt fra noget sælsyn.

rinpoche
 
paulsenp
Tjaaa MisterM,

Nu kender du ikke noget til, hvilke steder jeg kommer, men det er ganske almindelige thai-restauranter, jeg hentyder til. Det er hverken barer, natklubber eller andre steder med mange farang-kunder.
Peter
 
Robert Kronberg
Bemærk at mange leje-biler og MC, der har forsikring, har en begrænset forsikring. Jeg ledede en MC i Pattaya, og nærlæste policen senere: Ved tyveri, dækkede den kun halvdelen af nyprisen!!! Og den var halvgammel. Og den dækkede ikke skade på tredjeperson! Den dækkede med andre ord kun selve motorcyklen, i et vist omfang. Og bliver du blandet ind i et uheld, er der stor sansynlighed for, at du får skylden, da du er udlænding.

Hilsen, Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"
 
http://www.danishschool.dk/thailand/
Hejsa
Nej ikke prøve pattaya
fordi,flere af dem som lejer ud der har i deres kontrakter at de ikke må køre ud af pattaya,så gælder forsikringer ikke.
Det opdagede en normand da han kørte ud af byen på en lejet motorcykel, da han kom for at aflevere den have en set ham uden for byen og de fandt en bule og ridser,og han måtte betale ud af egen lomme, selv om han sagde at han ikke havde ramt noget eller nogen .
Så kig lige efter i papirerne om der står sådan noget.det er rart at vide
bamsen
 
xxxx
Og man skal lige vaere opmaeksom paa at alt en bil som er mere end 10 aar gammel kan ikke kasko forsikres, det kunne godt taenkes det samme gaelder for en MC. Grunden til det kender jeg ikke, men kunne da hurtigt komme i tanke om et par stykker Cool

Lesi
 
MisterM
paulsenp skrev:
Tjaaa MisterM,

Nu kender du ikke noget til, hvilke steder jeg kommer, men det er ganske almindelige thai-restauranter, jeg hentyder til. Det er hverken barer, natklubber eller andre steder med mange farang-kunder.


Det har du ret iGrin
Naar jeg giver drikkepenge er det fordi at jeg har haft en god oplevelseGrin Jeg kan se at thaier ogsaa giver drikkepenge hvis de er tilfreds med stedetGrin

I Bangkok og Pattaya giver jeg sjaeldent drikkepenga da maden og servicen har vaeret meget daarligSad Nu vil jeg ikke naevne navne men der er flere steder som har vaeret naevnt her i forummetGrin
Thaierne ville ikke engang spise madenSad

Derimod i Nontaburi hvor jeg normalt bor naar jeg er i Bangkok er der mange gode spisestederGrin: Men jeg ser sjaeldent faranger disse stederSad

De more sig nok downtown og har det godtGrin
Redigeret af MisterM d. 01/09-2005 11:21
 
MisterM
bamsen skrev:
Hejsa
Nej ikke prøve pattaya
fordi,flere af dem som lejer ud der har i deres kontrakter at de ikke må køre ud af pattaya,så gælder forsikringer ikke.
Det opdagede en normand da han kørte ud af byen på en lejet motorcykel, da han kom for at aflevere den have en set ham uden for byen og de fandt en bule og ridser,og han måtte betale ud af egen lomme, selv om han sagde at han ikke havde ramt noget eller nogen .
Så kig lige efter i papirerne om der står sådan noget.det er rart at vide
bamsen


Det samme gaelder maaske ogsaa for Bangkok?Smile
 
Khun Tee
Hallo MisterM

Jeg mener da der er en del faranger i Nonthaburi for jeg har da mødt en del der, jeg bor der selv når jeg er i Thailand og som du siger er der gode spisesteder. Downtown er meget god en gang imellem men ikke hele tiden, efter en tur i downtown er det dejligt me noget fred/ro og samvær med familien.

Med hensyn til leje af motorcykel kunne jeg godt tænke mig at vide nogle steder hvor vi kan leje dem, hvis du kender noget til dette må du meget gerne give mig besked.
John Jensen.

The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing
 
Spring til debat: