Se indlæg
 Udskriv debat
Fly fra Bangkok til Koh Samui
nin
Hej alle.

Jeg har lige bestilt 3 billetter med Finn Air til Bangkok med afrejse 26-02-2010 og ankomst i Bangkok 27-02 2010 om eftermiddagen.

Pris pr. stk 6400 krSmile

Vi skal videre til Koh Samui, men er lidt i tvivl om, at det kan betale sig at booke hjemmefra, eller vi bare skal købe billetterne, når vi er landet i Bangkok lufthavn.

Vi kan booke hjemmefra til en pris på 1176 kr pr. stk, med Bangkok Airways, fundet på Super Saver.

Hvad vil i erfarne anbefale.

Fra København til Bangkok må vi medbringe 20 kg bagage, men jeg er lidt usikker på, om der er andre regler, når vi skal videre indenrigs i Thailand, og hvad eventuel overvægt vil koste.

Håber på et par bevingede ordSmile

Hilsen fra Nin, der næsten er begyndt at pakkeGrin
Redigeret af nin d. 31/10-2009 18:12

hanspeter
hej nin.
Jeg har fundet priser som passer godt med dine retur på bangkokairways.com egen hjemmeside. Jeg valgte selv en returdag, da du ikke skriver hvornår det skal være. Det ser ud som om de har mange afgange til Koh Samui i den periode, det er jo stadig højsæson...men jeg tror sgu ikke de bliver billigere snarere tværtimod. Det er selvfølgelig kun min erfaring, men jo tættere du kommer på afgang jo mere sandsynlig er det at de billige billetter er solgt. Jeg har selv prøvet ikke at være hurtigt ude og skulle fra Chiang Mai til Bangkok på netop en speciel dag, alt var udsolgt, Bangkok Airways, Air Asia, Thai, jeg blev nødt til at købe en business billet på Thai.
Køb den dog hjemmefra, istedet for at bruge tid og kræfter på det i Bangkok Lufthavn, måske skal du vente på en dårligere afgang, måske koster billetten så en halv pelikan, måske kan i slet ikke komme videre.
Hvis du køber billetten hjemmefra kan i sikkert også få bagagen checket hele vejen igennem, ellers skal I igennem paskontrol, hente bagagen og checke den ind igen, det vil tage meget mere tid end ellers.
Hvis I skulle være i BKK et par dage inden i skulle videre, ville rådet måske være lidt anderledes.
God tur :-)

PS Thai Airways flyver også til Koh Samui, men kun to gange om dagen. Prøv på deres hjemmeside om afgangene passer med jeres ankomst. Hvis Finnair samarbejder med nogen af de to selskaber, ville jeg også lade det være en del af min beslutning.
Redigeret af hanspeter d. 31/10-2009 19:17

Hej
Det er meget fornuftigt at booke billet hjemmefra.
Sidst vi kom til Bangkok og skulle videre til koh Samui, stod vi på vente liste fra morgenen til kl. 1900 afgangen, det var lidt usikker,så vi tog Thai til Saratthani og videre med bus og færge.

Jeg er ikke sikker på om Samui airport er international, hvis ikke den er, kan I ikke checke kuffeterne ind hjemmefra.

Så bestilt billetten hjemmefra enten med Bangkok airways eller Thai(det er dog lidt dyrere).

God tur

FedeFinn
nin skrev:
Hej alle.

Jeg har lige bestilt 3 billetter med Finn Air til Bangkok med afrejse 26-02-2010 og ankomst i Bangkok 27-02 2010 om eftermiddagen.

Pris pr. stk 6400 krSmile

Vi skal videre til Koh Samui, men er lidt i tvivl om, at det kan betale sig at booke hjemmefra, eller vi bare skal købe billetterne, når vi er landet i Bangkok lufthavn.

Vi kan booke hjemmefra til en pris på 1176 kr pr. stk, med Bangkok Airways, fundet på Super Saver.

Hvad vil i erfarne anbefale.

Fra København til Bangkok må vi medbringe 20 kg bagage, men jeg er lidt usikker på, om der er andre regler, når vi skal videre indenrigs i Thailand, og hvad eventuel overvægt vil koste.

Håber på et par bevingede ordSmile

Hilsen fra Nin, der næsten er begyndt at pakkeGrin

Hvis du bestiller hele rejsen på en gang, så lipper du for at bøwle med din bagage før du når dit endelige ankomststed.
Det er lettere at holde sig på lastens brede landevej end på dydens smalle sti.

nin
Tak for svar.

Havde jeg nu bare skrevet herinde først, så havde jeg ikke kvajet mig ved kun at booke til Bangkok, men havde bestilt hele rejsen hos Finnair med det samme.

Jeg vil prøve at kontakte Supersaver og høre om jeg kan få lavet en billet fra Bangkok til Koh Samui,der hænger sammen med den første, så jeg ikke skal have fat i bagagen før Koh Samui, men om det lykkes ved jeg ikke før mandagShock

rinpoche
Bkk Airways ejer lufthavnen på Koh Samui.
Tidligere var der monopol, men nu har TG også et par flights dertil.
Dette ændrer dog ikke noget på prisen.
BKK-Samui er nok den dyreste flyrejse man finder indenrigs i Thailand.
Der er ikke noget der hedder billige billetter på denne destination.
Du kan ligesågodt købe hjemmefra, så er den klaret.

mvh

JD
Ja, det er alt, alt for dyrt at flyve til Samui, og så skal man på de fleste afgange flyve med de elendige turbo-prop maskiner der larmer som ind i h....!

Hvis muligt, bestil med deres Boeing 717, jeg mener der er flere afgange med den flytype også...

Det er langt mere behageligt.

JD

PS: Altså hvis i vælger Bangkok Airways, jeg ved ikke hvad Thai Airways de flyver med, måske en Jumbo, det har de gjort til Phuket af og til...Grin
Redigeret af JD d. 01/11-2009 08:17

nin
Det undrer mig lidt at det ikke fremgår nogen steder, hvilken type fly Finn Air flyver til Bangkok medSmile

Mon det er en Jumbo eller hvaCool

jesperfrb
Lige nu flyver Finnair med en MD11, men den tages snart ud af drift og erstattes med Airbus 340! MHS til boing 717, har Bangkokair kun 1, så du skal være heldig hvis det er den du flyver med!

http://www.bangko..._fleet.php

IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

lols
Bangkok Airways flyver med Airbus 319 på de fleste afgange til Samui.

Står du tidligt op eller flyver sent aften, er billetterne 1.200 baht billigere hver vej end de dyreste.
De har 5 forskellige priskategorier.

Dyreste klasse er 8.400 baht. svarende til omkring 1.300 kroner retur. Små 900 kr for de billigste. Ved online bestilling hos Bangkok airways.

Du må have 20 kg checked inn baggage og 5 kg håndbaggage.

nin
Tak for svarSmile

Spring til debat: