Se indlæg|
Hotel tæt på Bangkok lufthavn og tæt på nattelivet?
|
|
| thailandfreak |
Lagt på d. 04/11-2009 18:05
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 47 |
Hej alle. Mig og nogle venner ankommer til bkk omkring 19 tiden og synes det bliver forsent, hvis vi først skal med fly til phuket ved 21 tiden samme aften. Så vi overvejer at tage 1 enkelt nat i Bkk, men det skal helst ligge rimelig tæt på lufthavnen + tæt på lidt sjovt natteliv. Har desværre aldrig opholdt mig i Bkk, så ville gerne hører jeres erfaringer ![]() Håber i kan hjælpe. |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 04/11-2009 18:20
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2141 |
thailandfreak skrev: Hej alle. Mig og nogle venner ankommer til bkk omkring 19 tiden og synes det bliver forsent, hvis vi først skal med fly til phuket ved 21 tiden samme aften. Så vi overvejer at tage 1 enkelt nat i Bkk, men det skal helst ligge rimelig tæt på lufthavnen + tæt på lidt sjovt natteliv. Har desværre aldrig opholdt mig i Bkk, så ville gerne hører jeres erfaringer ![]() Håber i kan hjælpe. Så skal I vist til et hotel i centrum fx. på Sukhumvit i den lave ende. Det tager knap 45 minutter fra lufthavnen i taxi, så der er ingen grund til at overnatte i nærheden af lufthavnen. God fornøjelse! ![]() |
|
|
|
| thailandfreak |
Lagt på d. 04/11-2009 18:29
|
Ved du evt hvad det ca koster med taxi derind? Og kender du evt priserne for hotellerne ? da det er lidt svært at finde hoteller deromkring, når man intet ved om Bkk Ville sætte stor pris på din hjælp på forhånd tak. |
|
|
|
| L |
Lagt på d. 04/11-2009 18:39
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 511 |
Taxa til Sukhumvit Soi 4 = ca 400 baht incl motorvejs afgift. Jeg har boet her de sidste 3-4 gange.. pris ca 1100 baht for dobbelt værelse incl morgenmad. http://www.rajahh.../home.html det ligger også på Sukhumvit Soi 4 ... lige i smørhullet med ALT lige udenfor døren. ![]() Der er garanteret masser af lignende tilbud, men på dette behøver du ikke booke hjemmefra. Der er ALTID plads. Er så vidt jeg husker 14 etager. |
|
|
|
| thailandfreak |
Lagt på d. 04/11-2009 19:00
|
Mange tak for hjælpen Vi ankommer så i juni, så mon ikke de har plads og er lidt billigere ![]() |
|
|
|
| L |
Lagt på d. 04/11-2009 19:09
|
|
Bangkok er busy året rundt, men de har nu altid plads. Jeg tror det er prisniveauet, hvis man vil bo i 1 minuts gå afstand fra ALT i Bkk. Men du kan da skrive og prøve om du kan prutte lidt. |
|
|
|
| thailandfreak |
Lagt på d. 04/11-2009 19:13
|
Er nu ikke nødvendigt Det lyder som en ganske fair pris.Har været på Phuket 6 gange nu, men men har aldrig opholdt mig i Bkk Så det skal da lige prøves. Er priserne på sprut osv billigere i Bkk? Da de fleste siger Phuket er det dyreste sted at opholde sig i Thailand. |
|
|
|
| L |
Lagt på d. 04/11-2009 19:20
|
|
svært spørgsmål, for der er jo også STOR forskel på priser på Phuket, hvis du feks er i Patong eller istedet tager til Karon og Kata. Phuket er dejlig til badeferie og dykning, men disse ting er jo ikke ligefrem højsæson i juni. Så jeg ville nok vælge et helt andet sted på den årstid. (feks Koh Samui eller Pattaya eller HuaHin eller slet og ret blive i BKK) |
|
|
|
| thailandfreak |
Lagt på d. 04/11-2009 19:25
|
Har været både i Patong, karon og kata. men priserne er storset det samme ![]() Det er nu stadig lækkert på denne årstid dernede. Derfor flyver vi også derned efter vores lille "eventyr" i Bkk. |
|
|
|
| L |
Lagt på d. 04/11-2009 19:27
|
|
i Karon og Kata kan man nemt få pils til 60-70 baht og med gratis poolborde. I Patong er det nærmere 90-100 baht for pils og altid 20 baht pr spil pool. |
|
|
|
| thailandfreak |
Lagt på d. 04/11-2009 19:32
|
Det er nu meget svingende men ja, der er da lidt forskel, men ikke det store Hvad er priserne så ca i Bkk ? |
|
|
|
| JD |
Lagt på d. 04/11-2009 20:04
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 591 |
Tæt på lufthavn og by- natteliv hænger overhovedet ikke sammen folkens! Der er ca. 30 km. til Sumpen fra Nana/Asoke, så i bør overnatte midtvejs. Prøv her: http://www.bangko...place.com/ Taxa til "midtbyen" ca. 125 THB, afhængig af trafik... JD Redigeret af JD d. 04/11-2009 20:05 |
|
|
|
| Hanuman |
Lagt på d. 04/11-2009 23:21
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 316 |
Jeg må indrømme at jeg aldrig nogensinde har givet 400 THB på den strækning - kørte den for 2 uger siden til det halve. Og ja, lufthavn og natteliv er langt fra hinanden medmindre vi blot er ude i en lille bar el. lign (har spottet nogle fra motorvejen nær lufthavnen) One night in Bangkok and the world's your oyster...
|
|
|
|
| Locturian |
Lagt på d. 05/11-2009 02:47
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1383 |
Jeg bor som regel også på Soi 4 når jeg er i Bangkok alene - Ikke så meget på grund af alle damerne i den gade (ja, man skal lige huske på at det er en livlig gader ), men fordi det er nemt for mig at køre til selv, på grund af den ligger centralt og på grund af at jeg næsten altid bor på det samme hotel. Nana Mansion i bunden af soi 4. Ingen barer og livlige damer udenfor og kun 900 baht for en overnatning.Det tager ca. 30 minutter til lufthavnen og koster omkring 200 baht hvis du kører med en normal taxa der har meteret slået til. De forsøger tit at få dig til at lade en studehandel på en fast pris, og ja, de starter gerne på en 400 baht. Må indrømme, jeg betalte 300 baht sidste gang da jeg havde travlt. Nogen gange kan de godt finde på bare at sige at de ikke gider at køre dig, og så skal man ud og finde en ny taxa. Man kan godt være nogle steder i Bangkok hvor det tager lidt tid at finde en taxa nogen gange - Og så er man sq lidt doven og bare betaler lidt extra. Det lyder til at du gerne vil have det hele for ingen penge - Hvis du ikke har været i Bangkok før, bør du ikke gøre det på et meget stramt budget. Betal det det koster og hav en god oplevelse. Det er alle dage billigere end Danmark alligevel, så pak du tasken og bo på et hotel med god service og rene værelser. Betal lidt mere og slip for de uheldige overraskelser
|
|
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 05/11-2009 04:15
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2597 |
Hvorfor have så travlt med at komme videre til Phuket? Her er mange ting at se og foretage sig i Bangkok, men man kan se det vigtigste på bare et par dage. Jeg boede på Phuket i tre år og har nu også boet i Bangkok i tre år. Må tilkendegive at Bangkok er langt mere interessant end Phuket. Men det er selvfølgelig set ud fra et at jeg bor i Thailand permanent. |
|
|
|
| thailandfreak |
Lagt på d. 05/11-2009 08:04
|
Mange tak for jeres svar. Vi er 4 gutter på 18, som tager derned til sommer, og den primære grund til vores lille ophold i Bkk, er at flyet fra Dubai først lander omkring kl 19. Derefter skal vi finde bagage osv også kan vi først nå et fly ved 21 tiden, som så først er i phuket omkring 22:40. Også tænkte vi at vi ville få mere ud af dagen ved at overnatte i Bkk i stedet for at ankomme til vores hotel ved 24 tiden i Phuket. Så hvorfor ikke give den gas fra kl 20 til næste morgen i Bkk. Det er nu lidt dejligere at slappe af med sol og strand, istedet for det hektiske byliv i bkk, som man er mere vand til herhjemme fra ![]() |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.