Se indlæg|
underlig billet
|
|
|
Lagt på d. 05/11-2009 22:34
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
har købt en billet hos flybillet.dk der står pris 2.611 + skat 1.817 , er det ikke en høj skat i forhold til billet prisen ?? hvordan hænger det sammen turen er med KLM til holland og China videre til bangkok ialt kr. 4.428 ud jannuar og hjem marts. er der nogen hjemmeside hvor man kan se at billetten er booket ?? lung Redigeret af d. 05/11-2009 22:40 |
|
|
|
| Kent26 |
Lagt på d. 05/11-2009 23:24
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 163 |
Jeg har prøvet at betale mere i skatter end for selve billetten. Har engang fået at vide, at det afhænger af hvilke lufthavne, man mellemlander i - nogle er dyre andre knap så dyre. Så det har i princippet ikke noget med billet-prisen at gøre. Du bør kunne se din booking hos KLM, China. |
|
|
|
| hanspeter |
Lagt på d. 06/11-2009 00:18
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 359 |
Billetten ser meget almindelig ud. På din e-ticker står der er kode som kan bruges til at se ens rejse. checkmytrip.com,viewtrip.com og mytripandmore.com er nogen som findes. Forskellen på dem er de reservationssysmer som luftsselskaber og rejsebureauer bruger. Den kan du sikkert få oplyst hos flybillet, hvis den ikke umiddelbart er på din billet. Koden består som regel af bogstaver og tal og er normalt mellem 5-6 bogstaver og tal. |
|
|
|
| ingolf |
Lagt på d. 06/11-2009 07:26
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1068 |
lung skrev: har købt en billet hos flybillet.dk der står pris 2.611 + skat 1.817 , er det ikke en høj skat i forhold til billet prisen ?? hvordan hænger det sammen turen er med KLM til holland og China videre til bangkok ialt kr. 4.428 ud jannuar og hjem marts. er der nogen hjemmeside hvor man kan se at billetten er booket ?? lung Du kan ikke regne med skatten--DE SNYDER--du kan läse lidt her, om du klarer det svenske ![]() http://svt.se/2.2...lygbolagen Ingolf |
|
|
|
| hanspeter |
Lagt på d. 06/11-2009 08:32
|
Ja flyselskaber kan sammesætte prisen på mange måder, nogen har høj billetpris og lav skat og andre omvendt. Men egentlig synes jeg det kan være lige meget, bare jeg får oplyst den korrekte pris på første side. Og ikke som hos Ryanair, hvor der på første side står én pris og så kommer alle mærkelige tillæg frem, betaling for at betale med kort, for at have baggage med, for at checke ind, for at vælge sæde ved internet indcheckning og nu så flere hundrede kroner hvis det glipper og du bliver nødt til at checke ind i lufthavnen, jeg skyr den slags selskaber som pesten. |
|
|
|
| kimrommedahl |
Lagt på d. 06/11-2009 09:21
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 3 |
jeg tjekkede en del selskaber og fandt frem til at Thai airways var den med det bedste tilbud og service og så er de mega flinke og høflige jeg ved ikke hvordan de andre er i service men hvorfor prøve når man har det perfekte synes jeg og dette er ikke en reklame for thai men de gange jeg har været der langt syd på har jeg altid osse haft en behagelig tur i vingemaskinen hilsen Kim
Bird til Danmark
|
|
|
|
|
Lagt på d. 06/11-2009 10:19
|
|
mange tak, nu er jeg mere rolig og tak til Hans Peter, det var lige de link jeg søgte, min datter skal rejse alene for første gang så det må ikke kikse.. lung Redigeret af d. 06/11-2009 10:19 |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 06/11-2009 10:56
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
Hanspeter, Ikke kun Ryanair, SAS brugte også "fidusen" : København - Bangkok = 4780 kr alt inkl. FINT synes man, til når man går videre så opdager man at det var også KUN CPH-BKK, for så kom der fx. 4360kr for BKK-CPH og slutprisen blev pludseligt= 9140 kr ![]() . Redigeret af Lung Yao d. 06/11-2009 10:57 Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
|
Lagt på d. 06/11-2009 11:04
|
|
hej kimrommedahl og velkommen til... når jeg søger på thai får jeg priser til 8-9000 kr, jeg ved ikke hvor du søger når du får dem som bedste tilbud...? ingolf når man læser dit svenske link, behøver man ikke undre sig mere over sin egen billet, så er det bare endnu en brik i det store mysterium omkring billetter. lung |
|
|
|
| kimrommedahl |
Lagt på d. 06/11-2009 11:17
|
lung jeg har lige været afsted med familien til Thailand voksne 4.600 og børn 2.300 og det er jo nok fordi det er ude for sæsonen for børne alderen blive osse sat op til 15 hvor det normalt er 11 hilsen Kim Bird til Danmark
|
|
|
|
| kimrommedahl |
Lagt på d. 06/11-2009 11:21
|
lige en ting til, når jeg taler om bedst og billigst, mener jeg direkte fly, og ikke med 7 priskategorier som SAS har, eller med2 til flere mellem landinger. det er enhver ferie for kort til
Bird til Danmark
|
|
|
|
| kro90 |
Lagt på d. 06/11-2009 11:47
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 561 |
Til Lun Yau: Ja det gælder om at læs hvad der står, også det småt. Det er rigtigt at både SAS/THAI/Finnair reklamerer med enkeltturs pris, men der står jo også f.eks CPH-BKK eller CPH - Paris os.og ikke CPH-BKK-CPH. så prisen er god nok Til Kim Rommedahl. Alle flyselskaber opererer med mange forskellige priskategorier, så hvad er der galt i det ??. Har selv lige været i Thailand med Thai. fik ikke bonuspoint fløj på Økonomi, men på en klasse W billet, Thai har 23 klasse heraf 7 på first/business, 6 på økonomi, 2 på billigste økonomi og 8 der ikke giver point Kim
|
|
|
|
| hanspeter |
Lagt på d. 06/11-2009 13:49
|
Lung Yao skrev: Hanspeter, Ikke kun Ryanair, SAS brugte også "fidusen" : København - Bangkok = 4780 kr alt inkl. FINT synes man, til når man går videre så opdager man at det var også KUN CPH-BKK, for så kom der fx. 4360kr for BKK-CPH og slutprisen blev pludseligt= 9140 kr ![]() . Det kan jeg ikke se noget galt eller forkert i. Når man søger på deres hjemmeside ud og hjem med de datoer som man har valgt, kommer man til en side hvor man kan vælge forskellige udrejsedage og forskellige hjemrejsedage. På hver af dagene står der en pris for hver vej. I det step er det da smart at man kan vælge billigere datoer, end man gjorde på forsiden, og evt. skal søge forfra igen, det har jeg da sparet flere tusinder på, Flyver helst med Thai, men på deres hjemmeside skal man søge helt forfra, hvis man vil ændre rejsedatoerne. SAS reklamerer med envejs priser i Europa, jeg har aldrig set dem reklamere med envejspriser oversøisk, og som sagt står både udrejse og hjemrejse på samme side. Jeg kan ikke se der er noget skjult over det. Redigeret af hanspeter d. 06/11-2009 13:54 |
|
|
|
| TG950 |
Lagt på d. 06/11-2009 20:34
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1670 |
lung skrev: har købt en billet hos flybillet.dk der står pris 2.611 + skat 1.817 , er det ikke en høj skat i forhold til billet prisen ?? hvordan hænger det sammen turen er med KLM til holland og China videre til bangkok ialt kr. 4.428 ud jannuar og hjem marts. er der nogen hjemmeside hvor man kan se at billetten er booket ?? lung generelt så er lufthavns afgiften altid høj i Holland, i tyskland så er afgiften kun på 200 > 300 Dkr. ( spørg mig ikke hvorfor ) check din reservation her : https://www.check...ANGUAGE=GB |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.