Se indlæg
 Udskriv debat
Opholdskort
MichaelS
Nu spørger jeg sikker dumt, men jeg vil altså være helt sikker.
Min kone har lige fået det her opholdskort, med en opholdstilladelse C. Erstatter det så det visum hun har i sit pas, og er det kortet hun skal vise i paskontrollen, når vi kommer tilbage fra ferie i Thailand. Eller skal hun også have en ny visum-sticker i sit pas?
 
styx32
Da jeg var på Politigården og aflevere min kones ansøgnings om FS. fik jeg oplyst at hun skulle komme ind på politistationen igen når hun fik den endelige bekræftigelse fra ULS om at hun havde fået opholdstilladelse. hun (kontorpersonale på politigården) nævnte at man først fik sit opholdskort når man søgte for anden gang. (Forlængelse) men det tyder det jo ikke på efter jeg har læst din indlæg.

Har du fået et opholdskort i kreditstørrelse ?
Redigeret af styx32 d. 06/11-2009 12:31
 
msr - Martin Rasmussen
Hej

Her i huset har fruen fået et opholdskort i kredit kort størrelse.. Opholdstilladelsen er C, på bagsiden står der at hun har ret til at arbejde.

Hun fik opholdstilladelse sidste år med en sticker i passet - Da vi i år skulle forny kom dette lille plastik kort.

Håber dette giver svar på ovenstående indlæg
 
http://www.winepusher.dk
styx32
Til Martin

Selvom hun har fået et opholdskort så skal stickeren vel stadigvæk fornyes ikke ?

Hvorfor skal du forny en sticker efter 1 år hvis hun har fået 2 års opholdstilladelse ?
 
MichaelS
Først fik min kone to års opholdstilladelse, og der fik hun en sticker i sit pas. Nu har hun så fået opholdstilladelsen forlænget yderligere to år, og har nu fået tilsendt et opholdskort udformet som et plastik-kreditkort.

Mit spørgsmål gik så på om dette plastikkort er nok i paskontrollen når vi skal tilbage fra Thailand efter vi har været på ferie, eller om hun også skal have en sticker i sit pas.
 
TG950
MichaelS skrev:
Nu spørger jeg sikker dumt, men jeg vil altså være helt sikker.
Min kone har lige fået det her opholdskort, med en opholdstilladelse C. Erstatter det så det visum hun har i sit pas, og er det kortet hun skal vise i paskontrollen, når vi kommer tilbage fra ferie i Thailand. Eller skal hun også have en ny visum-sticker i sit pas?


jeg har spurgt nogle thaier som har boet her i dk i mange år, og alle svarer en stemmende at når man får sit opholdskort så bliver der ikke sat nye sticker i passet, men selvfølgelig skal passet osse vises ved indrejse i Dk samt også opholdskortet.

kan heller ikke se hvorfor man skal have både sticker & opholdskort, lyder lidt skørt men hvad faen vi lever jo osse i DK.
 
Lung Yao
MichaelS skrev:
Først fik min kone to års opholdstilladelse, og der fik hun en sticker i sit pas. Nu har hun så fået opholdstilladelsen forlænget yderligere to år, og har nu fået tilsendt et opholdskort udformet som et plastik-kreditkort.

Mit spørgsmål gik så på om dette plastikkort er nok i paskontrollen når vi skal tilbage fra Thailand efter vi har været på ferie, eller om hun også skal have en sticker i sit pas.


JA; det er nok, sammen med et gyldig pas.
Min kone har haft "kreditkortsformat kort" i over 10 år og de få gange hvor der var optræk til noget, var hvis hun glemte at vise kortet, sammen med passet ved indrejse i DK efter ferie i Thailand.
Selv steddatteren har kun en stikker type H, som bliver fornyet hvis passet skal udskiftes, hun "følger" moderens opholdstilladelse til hun er 18 år.
Så du kan tage det med ro i sindet.
.
Redigeret af Lung Yao d. 07/11-2009 13:13
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]
 
MichaelS
Jeg takker mange gange for svaret. Det tænkte jeg nu også nok, men man kan aldrig vide sig sikker på reglerne her i DK.
 
jesperfrb
Kortet skal bare vises sammen med gyldigt pas!!!!!
Og hun kan rejse i hele Schengen!
Selv hvis hendes pas udløber, har det ingen betydning i DK!
Redigeret af jesperfrb d. 07/11-2009 18:33
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!


Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage
 
msr - Martin Rasmussen
styx32 skrev:
Til Martin

Selvom hun har fået et opholdskort så skal stickeren vel stadigvæk fornyes ikke ?

Hvorfor skal du forny en sticker efter 1 år hvis hun har fået 2 års opholdstilladelse ?


Hej styx32

Undskyld svartiden.. Arbejde tog den mellemliggende tidSmile

Jeg kan se alle andre svar efter dit sp. er rigtige.. Så jeg håber det er svar nok..

Ang. 1 år eller 2 år, er det en fejl i US, og det værste er at de ikke vil rette den..
Den første opholdstilladelse var kort pga. konens pas udløb, men nu har hun et nyt pas, og så laver de den fejl...

Martin
 
http://www.winepusher.dk
b_j3ns3n
ja samme i sverige..
fik kortet og behøver ikke ny sticker i passet..
hun kan tage til thailand, i op til et år uden det får betydning for hendes opholds tilladelse.. (i sverige ved ikke med dk)
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
 
Spring til debat: