Se indlæg|
få dit barn registreret i danmark
|
|
| jacobpakchong |
Lagt på d. 29/10-2009 12:02
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 46 |
Hej alle sammen. Jeg har en dejlig søn på 2 år med min thailandske kone og jeg vil gerne have ham registreret i danmark så staten kan se jeg har en søn der jo er halv dansk. Har været på folkeregistret med oversat og stemplet fødselsattest, men de siger han ikke kan registreres før han har været i danmark og blevet døbt og det kunne jeg ikke forstå så jeg tog kontakt til præst og sogn og de vidste ikke rigtigt noget og sendte mig tilbage til kommunen. Er der nogle herinde der har noget erfaring med mit problem og kan komme med nogle svar eller nogle retningslinjer på hvor jeg kan finde nogle svar. På forhånd tak.. |
|
|
|
| claus31130 |
Lagt på d. 29/10-2009 12:40
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 966 |
Du kan prøve at kigge på ambasadens hjemmeside. http://www.ambban...b%C3%B8rn/ Der står lidt om det, ellers er de flinke at snakke med også |
|
|
|
|
Lagt på d. 29/10-2009 12:50
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Her kan du læse om det. http://www.nyidan...orgerskab/ Jeg har talt med Indfødsretskontoret og de oplyste mig at mit kommende barn vil blive Dansk og Thailandsk statsborger indtil det fyldte 22år derefter skal barnet selv tage beslutning om det vil være Dansk eller Thai, og for at barnet kan vælge Danmark skal barnet ha været i Danmark i minimum 7 måneder i de 22år og kan tale Dansk, ikke nødvendigvis perfekt dansk. |
|
|
|
| Hilux |
Lagt på d. 30/10-2009 10:41
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 87 |
Hej Jacob Der er et morgenseminar på Sheraton Grande Sukhumvit (Bangkok) den 6 november om netop dette. Se mere på: http://www.dancha...ventId=455 Hilux Redigeret af Hilux d. 30/10-2009 10:42 |
|
|
|
| Solar |
Lagt på d. 12/11-2009 23:32
|
|
Begynder ![]() Antal indlæg: 17 |
jacobpakchong skrev: Hej alle sammen. Jeg har en dejlig søn på 2 år med min thailandske kone og jeg vil gerne have ham registreret i danmark så staten kan se jeg har en søn der jo er halv dansk. Har været på folkeregistret med oversat og stemplet fødselsattest, men de siger han ikke kan registreres før han har været i danmark og blevet døbt og det kunne jeg ikke forstå så jeg tog kontakt til præst og sogn og de vidste ikke rigtigt noget og sendte mig tilbage til kommunen. Er der nogle herinde der har noget erfaring med mit problem og kan komme med nogle svar eller nogle retningslinjer på hvor jeg kan finde nogle svar. På forhånd tak.. Det med dåben er noget sludder. Tyder på at kommunen ikke har vidst bedre. Du burde kunne gå direkte til den danske ambassade og få sønnen t dansk pas - alene på baggrund af indfødsretsloven. Ifølge dansk lov om statsborgerskab: Statsborgerskab ved fødslen Det er dine forældres statsborgerskab, der har betydning for, om du er dansk statsborger ved fødslen. De nærmere regler findes i indfødsretsloven. Det er den gældende lov på tidspunktet for din fødsel, der er afgørende for, hvilke regler der gælder for dig: Hvis du er født af forældre, som på fødselstidspunktet har indgået ægteskab, har du fået dansk statsborgerskab, hvis du er født: før den 1. januar 1979, og din far er dansk, eller den 1. januar 1979 eller senere, og din mor eller far er dansk. Hvis du er født af forældre, som på fødselstidspunktet ikke har indgået ægteskab, har du erhvervet dansk statsborgerskab: hvis din mor er dansk, uanset hvornår du er født, eller hvis kun din far er dansk, og du er født i Danmark den 1. februar 1999 eller senere Hvis din mor er udenlandsk, og din far er dansk, og du enten er født før 1. februar 1999, eller du er født i udlandet, er du således ikke dansk statsborger. Hvis dine forældre senere indgår ægteskab, bliver du dog dansk med virkning fra ægteskabets indgåelse. Den gældende indfødsretslov Ifølge § 1 i den gældende indfødsretslov erhverver et barn automatisk dansk statsborgerskab ved fødslen, hvis forældrene er gift, og enten faderen eller moderen er dansk. Dette gælder uanset, hvor i verden barnet er født. Er barnets forældre ikke gift ved fødslen, får barnet automatisk dansk indfødsret, hvis moderen er dansk. Er moderen udlænding og faderen dansk, får barnet kun automatisk dansk indfødsret, hvis barnet er født i Danmark. Er barnet derimod født i udlandet, skal barnet søge om dansk indfødsret ved naturalisation. Redigeret af Solar d. 12/11-2009 23:32 |
|
|
|
| jacobpakchong |
Lagt på d. 13/11-2009 00:35
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 46 |
Jeg og min familje takker mange gange for alle de gode svar på vores spørgsmål angående vores søn peter. Det er nu rart at man kan spørge folket derude når man bliver ved med at rende mod en lukket dør ved komunerne. Takker.![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 13/11-2009 12:58
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
solar, svarede på dit spørgsmål, her er en lille uddybning, det du skal gøre er at søgere for at få oversat jeres bryllups papirer, og fødselsattesten som i fik på det thailandske hospital da jeres barn blev født, hvilke jeg kan se at du har gjort. derefter skal i forbi ambassaden i Bangkok og bestille et pas til sønnen, han vil derefter blive registeret i Danmark som dansk statsborger, der gives intet cpr. nummer før enten dåb i dk eller adresse i dansk kommune, de sidste 4 nummer som vi har i vores cpr-nummer vil i passet være xxxx altså fx. 010101-xxxx det var den vej vi gik, mit barn blev døbt i dk før vi flyttede hertil, og ved dåb fik barnet de sidste 4 nummer i cpr. nummer. I de næste 22 år kan i bruge det thailandske pas ved indrejse til thailand og det danske pas ved indrejse til Danmark/shengen, i skal bare gøre opmærksom på, til jeres rejseselskab, ved udrejse af thailand, pga. visa. det er naturligvis op til dig men du skal overveje om det ikke ville være en god ide om din søn får et ophold i dk på et år eller mere så tidlig så muligt, så det rigtige valg kan tages inden han fylder 22 |
|
|
|
| Vupti |
Lagt på d. 10/06-2010 20:20
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 31 |
bkk skrev: solar, svarede på dit spørgsmål, her er en lille uddybning, det du skal gøre er at søgere for at få oversat jeres bryllups papirer, og fødselsattesten som i fik på det thailandske hospital da jeres barn blev født, hvilke jeg kan se at du har gjort. derefter skal i forbi ambassaden i Bangkok og bestille et pas til sønnen, han vil derefter blive registeret i Danmark som dansk statsborger, der gives intet cpr. nummer før enten dåb i dk eller adresse i dansk kommune, de sidste 4 nummer som vi har i vores cpr-nummer vil i passet være xxxx altså fx. 010101-xxxx det var den vej vi gik, mit barn blev døbt i dk før vi flyttede hertil, og ved dåb fik barnet de sidste 4 nummer i cpr. nummer. I de næste 22 år kan i bruge det thailandske pas ved indrejse til thailand og det danske pas ved indrejse til Danmark/shengen, i skal bare gøre opmærksom på, til jeres rejseselskab, ved udrejse af thailand, pga. visa. det er naturligvis op til dig men du skal overveje om det ikke ville være en god ide om din søn får et ophold i dk på et år eller mere så tidlig så muligt, så det rigtige valg kan tages inden han fylder 22 Ja undskyld jeg blander mig i denne debaten så lang tid efter men var enlig på vej ind for at spøre efter råd til nået som ligger meget op af dette inlæg, så håber en der ude kigger... Jeg er så heldig jeg skal være far til tvillinger her om 5 ugers tid, de bliver født i Thailand så min familie og jeg tager afsted her den 2 Juli... Men det jeg enlig ville spøre om ud over det som Bkk svare her er om jeg skal gøre nogle her i Danmark eller Thailand opmærksom på at jeg skal være far eller lige når det sker, eller er det fint jeg bare tager Ægteskabs + fødselspapirene med til Amb. engang til jul når vi skal søge familiesamf. osv.... Min kærste og jeg er ikke gift og vil heller ikke nå det enden de bliver født.... På forhånd tak VH Martin Redigeret af Vupti d. 10/06-2010 20:21 |
|
|
|
|
Lagt på d. 10/06-2010 21:05
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
få lavet de bryllups papirer, det kan du nå inden du tager til thailand, og ned på ampur nå du lander, det kan sagtens nås endnu det ser meget bedre ud på fødselsattesten du skal ikke fortælle nogen i danmark om noget, men mail lige amb. for at høre hvad du skal medbringe når i laver pas. Redigeret af d. 10/06-2010 21:12 |
|
|
|
| Spring til debat: |








. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 














