Se indlæg
 Udskriv debat
løn
poulditlev
hvor meget tjener en thaier pr. måned

Dream
Fra 3000 THB og op.............Frown

Min genbo tjener ca. 80.000 THB ( Advokat )

Personalet paa bar ca. 3000 THB + det loese.

Fabriksarbejder 7 / 10.000 THB
Redigeret af Dream d. 09/11-2009 09:57

xxxx
fabriks arbejdere.... 7 / 10.000,-
der skal nok tilføjes det er inkl overarbejds timer..

lønnen svinger fra provins til provins.. højst i bkk.
fra ca 150 - 200,- / dag

bar personale.. de 100,- pr dag / 3000 pr mdr er meget brugt, nogen steder er det kun % af salg og det de selv kan liste ud af kunderne.

hanspeter
Min gode ven er netop startet med at arbejde på en bar i Bangkok, han tjener 6000 THB som begynderløn + tips. Han siger selv at det er "okay". 6 dage om ugen, fra kl. 17.00 til 02.00 dut, incl pauser og to gange mad.
Redigeret af hanspeter d. 09/11-2009 11:04

lols
3.500 - 4.000 for en landbrugsmedarbejder. (dvs alle dem i barerne rundt omkring er vant til at leve i familier med de indtægter.)

100.000 baht for en fabrikschef.

Og så alt derimellem....

Big-Viking
Kommer vel også an på hvor i landet man bor. Der er forskel på at bo i BKK og så bo f.eks i Udon Thani.

Boes
Officielt aer minimumlonen THB 5000....
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein

xxxx
ok der kan være kommet nye løn regler jeg ikke lige har opdaget.

det sidste jeg så var, ( dagløn )
203 thb / Bkk
180 thb / saraburi - lopburi
156 thb / phetchabun
mener det var de nye fra januar i år. ( fabrik )
dertil kommer så forskellige tillæg afh af arbejds giver.. men typisk bearkajan 500 /mdr.. ( tillæg for at passe sit arb. ) gratis ris - gratis transport til arbi - fratrædelses bonus etc etc
Overarbejde 25 - 35 thb / time

snakker vi land arbejdere er daglønnen lavere. eller akkord arbejde.

Anonym Bruger
Min hus elektriker tjener omkring 90.000 bath årligt 7500 pr md , en anden der er kaptajn på et fiskefartøj, er ude ca 3 uger og hjemme en uge tjener 15000 bath pr md, så det er omkring 500 pr dag.
Og så er der alle Dem der ikke kan få et job: de har det ikke nemt, må låne sig frem, og renten den er temmelig høj
MVH NID

mattidk
I BKK, white collar i private tjener fra ca. 10-12k op
Dem med god uddanelse fx ingeniør kan starter med 15-20k op, jeg vil nok tror gennemsit vil ligge på 20-25k og der kommer storsum bonus hvert år.
I modsæt i offenlige, starter men ret lavt måske 6-7k og kan tage 10-20 år at løbe op tæt på 30k Frown
Jeg kender flere farang som arbejder fx som engelsk lærer i BKK tjener ca. 30-40k

Frank
Jeg havde en nevø, som er uddannet som en eller anden form for elektriker. Uddannelsen varede 2½ år. Startlønnen på en sukkerfabrik i Isaan efter endt uddannelse var 4.500 baht og slutlønnen 6.500. Det ca. 10 år siden.

Han tog senere til Bangkok og fik job hos SkyTrain i Bangkok til en højere løn.

Silpakorn
Hvis man arbejder for et udenlandsk firma, tjener man mere. fx, jeg arbejdede i en ejendomsmægler for et belgisk par, fik jeg 20,000thb.

karstenf
Fortiden kan en Thai få fra ca. 200 til 275 b. per dag for høstarbejde i Isan.

Der er i visse områder mangel på høstarbejder. Det er det der sender lønnen op.

Normalt får en landarbejder ca. 150 bat per dag, hvis man kan finde arbejde.Frown

Karsten
Gift med jordens dejligste kone.

Min kone Noodaeng udføre Thaimassage i Odense Se
https://www.koonm...

https://www.koonmassage.dk/
Spring til debat: