Se indlæg|
Barn i DK
|
|
| Ahrendt |
Lagt på d. 11/11-2009 17:14
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 60 |
Min kone har netop født en dejlig søn her i Danmark, er der noget vi skal foretage os for at få ham registreret i TH? |
|
|
|
| Stampe |
Lagt på d. 11/11-2009 18:36
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 305 |
I skal få fødselsatesten på engesk ( dette kan gøres hos den lokale Kordegn kirkekontor ) så skal i forbi udenrigsministeret for at få dokumentet Leglatiseret ) så skal i et smut forbi Thai Ambassaden og her få lavet er fødsels atest på Thai du og din kone skal have pas og sygesikringbevis med og din kone skal også have sit Thai id med. så går der ca. 1 uge så kommer der et Fødselsatest på Thai og med den kan i også få lavet et Thai pas til Drengen. ![]() Hilsen Stampe |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 11/11-2009 19:15
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2141 |
Tillykke med sønnen! |
|
|
|
| dk_bob |
Lagt på d. 11/11-2009 23:08
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 103 |
Stampe skrev: I skal få fødselsatesten på engesk ( dette kan gøres hos den lokale Kordegn kirkekontor ) så skal i forbi udenrigsministeret for at få dokumentet Leglatiseret ) så skal i et smut forbi Thai Ambassaden og her få lavet er fødsels atest på Thai du og din kone skal have pas og sygesikringbevis med og din kone skal også have sit Thai id med. så går der ca. 1 uge så kommer der et Fødselsatest på Thai og med den kan i også få lavet et Thai pas til Drengen. Betyder det dermed, at barnet opnår thai-statsborgerskab? I så fald, mister barnet så ikke sit danske statsborgerskab, da Danmark ikke tillader dobbelt statsborgerskab? Det er muligt at jeg blander tingene sammen :-) Redigeret af dk_bob d. 11/11-2009 23:09 |
|
|
|
| claus31130 |
Lagt på d. 12/11-2009 02:11
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 966 |
dk_bob skrev: Stampe skrev: I skal få fødselsatesten på engesk ( dette kan gøres hos den lokale Kordegn kirkekontor ) så skal i forbi udenrigsministeret for at få dokumentet Leglatiseret ) så skal i et smut forbi Thai Ambassaden og her få lavet er fødsels atest på Thai du og din kone skal have pas og sygesikringbevis med og din kone skal også have sit Thai id med. så går der ca. 1 uge så kommer der et Fødselsatest på Thai og med den kan i også få lavet et Thai pas til Drengen. Betyder det dermed, at barnet opnår thai-statsborgerskab? I så fald, mister barnet så ikke sit danske statsborgerskab, da Danmark ikke tillader dobbelt statsborgerskab? Det er muligt at jeg blander tingene sammen :-) Indtil, jeg mener det 21. levende år kan barnet havet begge statsborgerskaber, og skal derefter vælge |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 12/11-2009 04:13
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Det er fuldstændigt korrekt!!!!!!! Skal vælge når de fylder 21 år! Men da Thailand acceptere dobbelt statsborgerskab, er det jo bare at få lavet et Thai id-kort før, så kan man lave nyt Thaipas, efter man har fået sit danske! IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 12/11-2009 04:14
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Det sagde/skrev jeg ikke
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| claus31130 |
Lagt på d. 12/11-2009 06:39
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 966 |
Thai id kan de så få når de er 15 år
|
|
|
|
| TG950 |
Lagt på d. 12/11-2009 12:06
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1670 |
jesperfrb skrev: Det er fuldstændigt korrekt!!!!!!! Skal vælge når de fylder 21 år! Men da Thailand acceptere dobbelt statsborgerskab, er det jo bare at få lavet et Thai id-kort før, så kan man lave nyt Thaipas, efter man har fået sit danske! det er jo en offentlig hemmelighed ![]() jesperfrb skrev også : Det sagde/skrev jeg ikke fy skam dig, i skammekrogen med dig ![]() Redigeret af TG950 d. 12/11-2009 12:07 |
|
|
|
| jpo |
Lagt på d. 12/11-2009 12:14
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 797 |
Et barn født i Danmark erhverver dansk indfødsret ved fødslen, hvis faderen eller moderen er dansk, jf. § 1 i lov om dansk indfødsret. Mens hvis det drejer sig om et barn født i udlandet, så sondres der mellem børn født i og børn født uden for ægteskab. Et barn født i ægteskab erhverver indfødsret ved fødslen, hvis blot den ene af forældrene har dansk indfødsret. Et barn født uden for ægteskab erhverver kun dansk indfødsret, hvis moren er dansk statsborger. Et barn af en dansk far, som ikke har erhvervet indfødsret ved fødslen, fordi barnet er født uden for ægteskab af en udenlandsk mor, erhverver dansk indfødsret ved forældrenes efterfølgende indgåelse af ægteskab, og forudsat at barnet er ugift og under 18 år på tidspunktet for forældrenes giftermål. Da børn i Thailand følger morens nationalitet betyder det derfor, at børn født af en thailandsk mor og en dansk far automatisk får dobbelt statsborgerskab, altså både dansk og Thai, forudsat forældrene er gift, eller barnet får senere dansk nationalitet, hvis forældrene bliver gift inden barnet fylder 18 år. Bevarelse af dansk statsborgerskab ved fødsel og bopæl i udlandet Man skal dog i denne forbindelse også være opmærksom på, at hvis barnet er født her i Thailand og aldrig har boet i Danmark og heller aldrig har opholdt sig i Danmark under forhold, der tyder på samhørighed med Danmark, så taber det sin danske indfødsret ved det fyldte 22. år. Mens hvis barnet er født i Danmark eller på et tidspunkt har haft egentlig bopæl i Danmark eller opholdt sig her under forhold, der tyder på samhørighed med Danmark, anses barnet for at have bevaret indfødsretten, uden at der indgives ansøgning herom inden det fyldte 22. år. Generelt anbefales det dog, at personer, der er født i udlandet, og som har bopæl i udlandet, under alle omstændigheder indgiver ansøgning om bevarelse, således at Integrationsministeriet kan fastslå, om den pågældende har bevaret dansk indfødsret og i bekræftende fald udstede bevis på det. Vurderingen af, hvorvidt en person har opholdt sig her under forhold, der tyder på samhørighed med Danmark, beror som udgangspunkt på en objektiv vurdering af, hvor længe den pågældende har haft ophold i Danmark inden det fyldte 22. år. Er man i tvivl anbefales det, at man kontakter Integrationsministeriets Indfødsretskontor (), ligesom man kan læse hele loven i Retsinformation, se flg. link: https://www.retsi...x?id=28974 Spisested med vaarelser, Ban Nong Sung, vejen fra Udon mod Khon Kaen, hayway 2, ca 12-13 km fra Udon. svommepool.er aaben-Resevering af vaarelse-mail eller P.B- mig-eller ring-0856938985 [url]www.nonsunghomestay.webs.com[/url]vi henter i udon lufthavn. Vi har nu karoke og wireloose internet.
anbefale dyrlaage i omraadet- tell-042222467-0841173359- [mail]nong-toto@sanook.com[url] |
|
|
|
| jpo |
Lagt på d. 12/11-2009 12:16
|
|
her svaret lige faaet fra den danske ambasade i bangkok.
Spisested med vaarelser, Ban Nong Sung, vejen fra Udon mod Khon Kaen, hayway 2, ca 12-13 km fra Udon. svommepool.er aaben-Resevering af vaarelse-mail eller P.B- mig-eller ring-0856938985 [url]www.nonsunghomestay.webs.com[/url]vi henter i udon lufthavn. Vi har nu karoke og wireloose internet.
anbefale dyrlaage i omraadet- tell-042222467-0841173359- [mail]nong-toto@sanook.com[url] |
|
|
|
| dk_bob |
Lagt på d. 12/11-2009 13:03
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 103 |
jpo skrev: Et barn født i Danmark erhverver dansk indfødsret ved fødslen, hvis faderen eller moderen er dansk, jf. § 1 i lov om dansk indfødsret. Mens hvis det drejer sig om et barn født i udlandet, så sondres der mellem børn født i og børn født uden for ægteskab. Et barn født i ægteskab erhverver indfødsret ved fødslen, hvis blot den ene af forældrene har dansk indfødsret. Et barn født uden for ægteskab erhverver kun dansk indfødsret, hvis moren er dansk statsborger. Et barn af en dansk far, som ikke har erhvervet indfødsret ved fødslen, fordi barnet er født uden for ægteskab af en udenlandsk mor, erhverver dansk indfødsret ved forældrenes efterfølgende indgåelse af ægteskab, og forudsat at barnet er ugift og under 18 år på tidspunktet for forældrenes giftermål. Da børn i Thailand følger morens nationalitet betyder det derfor, at børn født af en thailandsk mor og en dansk far automatisk får dobbelt statsborgerskab, altså både dansk og Thai, forudsat forældrene er gift, eller barnet får senere dansk nationalitet, hvis forældrene bliver gift inden barnet fylder 18 år. Bevarelse af dansk statsborgerskab ved fødsel og bopæl i udlandet Man skal dog i denne forbindelse også være opmærksom på, at hvis barnet er født her i Thailand og aldrig har boet i Danmark og heller aldrig har opholdt sig i Danmark under forhold, der tyder på samhørighed med Danmark, så taber det sin danske indfødsret ved det fyldte 22. år. Mens hvis barnet er født i Danmark eller på et tidspunkt har haft egentlig bopæl i Danmark eller opholdt sig her under forhold, der tyder på samhørighed med Danmark, anses barnet for at have bevaret indfødsretten, uden at der indgives ansøgning herom inden det fyldte 22. år. Generelt anbefales det dog, at personer, der er født i udlandet, og som har bopæl i udlandet, under alle omstændigheder indgiver ansøgning om bevarelse, således at Integrationsministeriet kan fastslå, om den pågældende har bevaret dansk indfødsret og i bekræftende fald udstede bevis på det. Vurderingen af, hvorvidt en person har opholdt sig her under forhold, der tyder på samhørighed med Danmark, beror som udgangspunkt på en objektiv vurdering af, hvor længe den pågældende har haft ophold i Danmark inden det fyldte 22. år. Er man i tvivl anbefales det, at man kontakter Integrationsministeriets Indfødsretskontor (), ligesom man kan læse hele loven i Retsinformation, se flg. link: https://www.retsi...x?id=28974 Interessant læsning. Jeg tolker det sådan, at kun dersom barnet er født i Thailand kan det opnå dobbelt statsborgerskab, såfremt den ene forælder er dansker. Er man derfor i trådstarters situation, hvor barnet er født i Danmark, er der ikke mulighed for dobbelt statsborgerskab (og vel dermed heller ikke thai pas). Enig? Redigeret af dk_bob d. 12/11-2009 13:03 |
|
|
|
| jpo |
Lagt på d. 12/11-2009 13:22
|
|
helt enig, men ellers smart med 2 pas. men den gaar ikke i danmark, vil jeg mene. Spisested med vaarelser, Ban Nong Sung, vejen fra Udon mod Khon Kaen, hayway 2, ca 12-13 km fra Udon. svommepool.er aaben-Resevering af vaarelse-mail eller P.B- mig-eller ring-0856938985 [url]www.nonsunghomestay.webs.com[/url]vi henter i udon lufthavn. Vi har nu karoke og wireloose internet.
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 12/11-2009 13:49
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
jpo skrev: Mener at netop Stampes datter som er født i DK, har 2 pas/statsborgerskab : Dansk og Thai.helt enig, men ellers smart med 2 pas. men den gaar ikke i danmark, vil jeg mene. men den gaar ikke i danmark, vil jeg mene Det gælder kun hvis et barn familiesammenført og som havde et Thai pas, ønskede at være Dansk statsborger ved dens 21 års fødselsdag eller ved fx. adoption af en dansk M/K, så skal barnet frasige sig sit Thai (udenlandske) statsborgeskab. . Redigeret af Lung Yao d. 12/11-2009 13:57 Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| Sveigor |
Lagt på d. 12/11-2009 15:01
|
|
Begynder ![]() Antal indlæg: 15 |
Hvorfor thai borgerskab?? da min søn blev født ville jeg også sørger for thai borgerskab osv. men jeg droppet det da jeg fandt ud af at han så skulle aftjene sin værnepligt i thailand, hvis nok er 2 eller 3 år, hvilket jeg ikke ville byde min søn.og jeg kan ikke se at der er nogle fordel med et thai borgerskab overhovedet! så mit råd er drop det thai borgerskab og tillykke med sønnen ![]() |
|
|
|
| fckguld |
Lagt på d. 13/11-2009 07:58
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 962 |
Ahrendt skrev: stort tillykke - min kone og jeg venter søn januar.
Min kone har netop født en dejlig søn her i Danmark, er der noget vi skal foretage os for at få ham registreret i TH? DU FÅR HVAD DU GIVER
GRIB LIVET I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI |
|
|
|
| TG950 |
Lagt på d. 13/11-2009 12:04
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1670 |
Ahrendt skrev: Min kone har netop født en dejlig søn her i Danmark, er der noget vi skal foretage os for at få ham registreret i TH? her fra østjylland skal der da osse lyde et stort tillykke [img]http://www.torbengeist.dk/TG-Animationer-d/Baby-61/TG-baby-42a.gif[/img] is not a valid Image. Redigeret af TG950 d. 13/11-2009 12:05 |
|
|
|
| Ahrendt |
Lagt på d. 15/11-2009 10:02
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 60 |
Tak for lykønskningerne og de mange svar![]() |
|
|
|
| Bjarne 63 |
Lagt på d. 15/11-2009 10:49
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 69 |
Et stort tillykke med faderskabet Ahrendt Bjarne |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

Tillykke med sønnen!

hvilket jeg ikke ville byde min søn.