Se indlæg
 Udskriv debat
Hvornår kan man stemme........
hfb
når man er udlænding og bor i DK?

Hvis der er nogen, lige som mig, der undrer sig over hvorfor konen (eller manden) ikke har modtaget en stemmeseddel til dagens kommune og regions-valg så læs her:


https://www.borge...dinge.aspx


Kommunal- og regionsvalg valg
Udlændinge med fast bopæl i Danmark må både stemme og kan stille op ved kommunalvalg. Udenlandske statsborgere, der ikke kommer fra Norden eller EU, skal dog have boet tre år i Danmark. Statsborgere fra Norden og andre EU-lande må stemme, så snart de flytter til landet.
....
 
Du skal bare ha et id kort,,kørekort-person id. Du behøver ikke noget valgkort...

lindy
 
hfb
lindyras skrev:
Du skal bare ha et id kort,,kørekort-person id. Du behøver ikke noget valgkort...

lindy

Du skal stadig ha boet her i 3 år Wink
 
er det 3 år fra den dag man søger opholdtilladelse/ eller 3 år fra den dag opholdtilladelsen er i hus, selvom det er med tilbagevirkendne kræft.
 
rinpoche
bkk skrev:
selvom det er med tilbagevirkendne kræft.


Uha, det lyder kronisk.
 
LC
synes faktisk det lyder sygt Grin

mvh. LC
 
Grin
 
Spring til debat: