Se indlæg|
PAS OG REGLER
|
|
| kenny |
Lagt på d. 18/11-2009 18:17
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 4 |
Mit kærestes pas udløber i April 2010, skal rejse til Phuket den 6/12, med hjemkomst den 21/12-09. DVS passet er gyldigt 4 måneder efter vi er hjemkommet, på forskellige hjemme sider kan jeg læse, at Thailand skulle forlange at passet skal være gyldigt MINIMUM 6 måneder efter hjemkomst.... nogen der ved om det er rigtigt og hvorfor ? |
|
|
|
| brorbacon |
Lagt på d. 18/11-2009 18:46
|
|
Begynder ![]() Antal indlæg: 22 |
ja det er rigtig skynd jer og få lavet et nyt pas |
|
|
|
| hfb |
Lagt på d. 18/11-2009 18:48
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 544 |
Er det ikke kun for danske pas, dvs. for folk ikke med Thai pas? |
|
|
|
| dk_bob |
Lagt på d. 18/11-2009 19:58
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 103 |
hfb skrev: Er det ikke kun for danske pas, dvs. for folk ikke med Thai pas? Better safe than sorry! |
|
|
|
| SteenJ |
Lagt på d. 19/11-2009 02:34
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 743 |
Passet SKAL være gyldigt 6 mdr. efter hjemkomst. Det kan risikeres, at du ikke får udrejse af DK/indrejse TH, hvis der bliver kigget godt i sømmene mht. datoer........... mvh. |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 19/11-2009 13:06
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
Kenny, Hvis din kæreste, lige efter ankomsten til BKK d.7-1-2010, og forudsat at hun har alle de nødvendige papirer klar så kan hun søge om et nyt pas. Selv om I kun har 14 dages dernede så kan det godt lad sig gøre at få den inden hjemmerejsen. Og da vi kun er d. 19-11 , så kan hun sagtens nå at få den lavet på Ambassaden i Hellerup eller konsulat i Hvide Sand hvis I er boende i Jylland. Det undrer mig at hverken JER eller mange andre ikke har læst denne vigtig information fra Ambassaden: << Nyt e-pas: Ambassade i København. Inviter alle de thailandske folk som stadig bruger det gamle pas, at sørge for et nyt pas bog (e - pas) så tidligt så muligt. Inden år 2552-2553(2009-2010) vil den originale pas udløbe for mange. Ambassaden ville ikke være i stand til at forlænge Passet, men forny det. Vi opfordrer derfor alle thailandske folk at kontakte Ambassaden og ansøge om et nyt pas bog. (E - pas) så tidligt så muligt. Du behøver ikke at vente på at passet er gyldige til brug mindre end 6 måneder, for at ansøge om et nyt e-pas bog. Hvis du kontakter os så hurtigt som muligt, vil det være bekvemt og give os en mulighed for at yde en hurtig service. Ring venligst på forhånd, for ansøgningen på +45 39 62 50 10 , i tiden mellem 13,00-16,00 og ventetiden for aftale er mindst 2 uger. Hvis du ikke har en forhåndsaftale med Ambassaden. Kan vi ikke acceptere din anmodning. Du kan læse flere detaljer. http://www.thaiem..._e_pp.pdf. Jeg har tilladt mig at redigere lidt i teksten da Google oversættelsen at den Thai tekst giver måske anledning til noget misforståelse/misinformation. . Redigeret af Lung Yao d. 19/11-2009 13:22 Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| Saendaeng |
Lagt på d. 19/11-2009 13:28
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1277 |
Det kunne være at Kenny's kone er dansker , så skal jo på paskontoret og få lavet et nyt pas. Det er der masser af tid til.
Michael B Kristensen
|
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 19/11-2009 13:32
|
|
Kenny og andre interesserede, Jeg har lige været i kontakt med den Thailandske Ambassade, og der er både Gode og Dårlige nyheder. Den dårlig: KUN for THAI statsborger, - Vedr. bestilling af tid på Ambassaden for aflevering af Pas ansøgning er p.t. første ledig tidspunkt en gang i Januar 2010 Den Gode: - I kan bruge "Plan A", i forovenover svar. Når I er i BKK så henvender I jer på Pas kontoret (HUSK at de er flyttet), og forudsat at alle nødvendige dokumenter er til stede, og 1100 baht, så har hun et nyt pas i løbet af 2-3 dage,afhængigt af weekend eller hellidage.. Redigeret af Lung Yao d. 19/11-2009 13:33 Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| kvindemin |
Lagt på d. 19/11-2009 13:38
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 555 |
tja, vi kommer sku lidt runt omkring,, kenny, hos borgerservice fortaeller din kaerste/kone at det er en hastesag, så tager det ikke mere end 3-4 dage at få et nyt pas |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 19/11-2009 13:47
|
|
HVORFOR jeg skrev : KUN for THAI statsborger Nemlig for at ikke skabe noget misforståelse vedr. bestilling af tid på Ambassaden. For Danske statsborger som skal ansøge om fx. turist visa (30 dage+), kan man stadigt som før "bare" møde på Ambassaden: - Mandag til Fredag formiddage kl.09:00 til 11:45 . Ekspeditionstid er 3 arbejsdage efter aflevering af ansøgningen. Regn med 7 arbejsdage for brevbestilling.(HUSK svarbrev med Navn/adresse og behørigt porto R ). Selvafhentning, KUN om eftermiddage : - Mandag til Fredag fra kl. 13.00 til 16.00. . Redigeret af Lung Yao d. 19/11-2009 13:50 Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 19/11-2009 13:59
|
|
Saendaeng skrev: Uden at have det stående nogen steder, gik jeg ud fra at Kennys kæreste var THAI, derfor mit svar, som også kan have noget relevans for eventuelle Thaier som skulle komme i selvsamme situation.Det kunne være at Kenny's kone er dansker , så skal jo på paskontoret og få lavet et nyt pas. Det er der masser af tid til. For som dk_bob skrev : << Better safe than sorry >>. Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

Vedr. bestilling af tid på Ambassaden for aflevering af Pas ansøgning er p.t. første ledig tidspunkt en gang i Januar 2010
I kan bruge "Plan A", i forovenover svar. Når I er i BKK så henvender I jer på Pas kontoret (HUSK at de er flyttet), og forudsat at alle nødvendige dokumenter er til stede, og 1100 baht, så har hun et nyt pas i løbet af 2-3 dage,afhængigt af weekend eller hellidage.