Se indlæg|
internet i Thailand
|
|
| sune |
Lagt på d. 20/11-2009 11:50
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 359 |
Hej Jeg har nu for 120… gang haft besøg af disse søde smilende mennesker fra TOT, som tager sig af mit internet, eller som de påstår forbindelsen fra landsbyen til Bangkok, med andre ord intranet. Er der nogen der kan forklare en dumrian som jeg. Hvad fanden foregår der. Jeg har problemer hver weekend fra fredag eftermiddag til mandag morgen. Der er det umuligt at få forbindelse, også selvom jeg betaler for 6 MB download og 512KB upload. Mine søde venner fra TOT har nu været på besøg i mere end 4 timer. De har givet op, måske fordi jeg endnu engang har vist dem internet speed, og ikke speed fra landsbyen til Bangkok. De har nu her efter et år forstået forskellen på intranet og internet, så jeg har da lært dem noget nyt, så de smiler stadig, også selvom jeg ikke forstår det endnu. Har kun hørt om det…. Jeg ringede så mens de var her til hovedkontoret, for at forklare dem for hvilken gang, måske 1000 gang det samme problem. Jeg fik så det svar. Hvad med at bruge TT og T, hvad med at bruge True-move’s nye o.s.v. Jeg tror vedkommende må ud på jobmarkedet i morgen. Please, er der nogen der kan forklare en som jeg, hvorfor der er den speed forskel fra landsbyen her til bangkok. Den er som jeg betaler for, men skal jeg tale med det virkelig net er hastigheden bare 10 % af det lovede. |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 20/11-2009 12:12
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
Hej Sune, Problemet er ikke nyt: T.I.T. Bare spørg Leif (xxxx) eller surfe på nogle af de udenlandske websider i Thailand og du ville opdage at du er ikke ene med det problem. Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| JD |
Lagt på d. 20/11-2009 12:27
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 591 |
Velkommen til Thailand, er du ny?!![]() Jeg har købt en blodtryksmåler - af de dyre - for lige at holde tjek på hvornår temperamentet og trykket ryger i vejret. Interessant nok stiger det altid ca. 20% når jeg har talt med enten True Online - som jeg kasserede da jeg kun fik 0,38 Mb af en 8 Mb forbindelse til 1199 Tbh - og nu Buddybroadband, som jeg betaler 1200 Thb for en 3 Mb forbindelse, der svinger mellem 0,50 og 2,35... Det er vilkårene, og man kan ikke gøre en skid ved det.. ![]() JD Redigeret af JD d. 20/11-2009 12:28 |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 20/11-2009 13:07
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
Sune, Jeg have samlet en del om emnet fra et udelandske website om emnet, men det kom ikke med, så prøver jeg nu kun med overskrifter: - CSLoxinfo sucks - Slow Broadband - Maxnet Sucks - MY TOT SUCKS <<Never had this before (not the same). Yesterday was horrible. Now, it's a little better. Paypal is back to normal for me. Best time is between 3am and 7am. Most people are sleeping and Internet is faster. Between 7pm and 11pm, it's the slowest that I have seen.>> Og som JD skrev : T.I.T. og man skulle måske tilføje T.I.O.L.I.(Take It Or Leave It ), og bare resignere som ham her:<< In a way, we're luck to have Internet service at all. Wonder how long it will last?>> Du lever trods alt i Thailand og ikke i DK m.h.t. IT teknologi og her mener jeg "Service faget". . Redigeret af Lung Yao d. 20/11-2009 13:09 Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| lols |
Lagt på d. 20/11-2009 13:11
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 454 |
Så for nogen tid siden af True Internet reklamere de med to typer internet. Det alm uden garanti for hastigheden ud af Thailand og En dyrere version, men hvor de garanterer en min. hastighed ud af Thailand, som er rimelig. Ikke dansk, men bedre end andet. Nogen der har erfaringer med det? Redigeret af lols d. 20/11-2009 13:12 |
|
|
|
| karstenf |
Lagt på d. 20/11-2009 13:16
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 130 |
sune skrev: Hej Jeg har nu for 120… gang haft besøg af disse søde smilende mennesker fra TOT, som tager sig af mit internet, eller som de påstår forbindelsen fra landsbyen til Bangkok, med andre ord intranet. Er der nogen der kan forklare en dumrian som jeg. Hvad fanden foregår der. Jeg har problemer hver weekend fra fredag eftermiddag til mandag morgen. Der er det umuligt at få forbindelse, også selvom jeg betaler for 6 MB download og 512KB upload. Mine søde venner fra TOT har nu været på besøg i mere end 4 timer. De har givet op, måske fordi jeg endnu engang har vist dem internet speed, og ikke speed fra landsbyen til Bangkok. De har nu her efter et år forstået forskellen på intranet og internet, så jeg har da lært dem noget nyt, så de smiler stadig, også selvom jeg ikke forstår det endnu. Har kun hørt om det…. Jeg ringede så mens de var her til hovedkontoret, for at forklare dem for hvilken gang, måske 1000 gang det samme problem. Jeg fik så det svar. Hvad med at bruge TT og T, hvad med at bruge True-move’s nye o.s.v. Jeg tror vedkommende må ud på jobmarkedet i morgen. Please, er der nogen der kan forklare en som jeg, hvorfor der er den speed forskel fra landsbyen her til bangkok. Den er som jeg betaler for, men skal jeg tale med det virkelig net er hastigheden bare 10 % af det lovede. Hej Sune En internetforbindelse virker som et system af vandrør! Man får ikke mere vand igennem ind der kan komme igennem det mindste rør på vejen fra vandværket. En internet forbindelse består af flere delforbindelser. Fra ens hjem til udbyderens centrale net. Fra udbyderens centrale net gennem et såkaldt backbon-net mellem udbyder. Hver gang der skiftes mellem de forskellige del går man i gennem en router. En router har en begrænset mængde af beskeder den kan klare per sekundet. En udbyder betaler for den mængde som de sender gennem et backbon-net. Her betaler de også for en maksimum båndbrede. Altså handler det om penge for en udbyder. Er det meste af trafikken på en eget net så behøves man jo ikke en dyr forbindelse til backbon-nettet. Det er kvaliteten af backbon-nettet der har den store betydning når man gerne vil nå noget til/fra thailand. Hvis din leverandør ikke kan se at dette, må du prøve at forklare det. Men det hjælper nok ikke noget. Det er jo desværre nok ikke nemt at finde en leverandør der gider tage sig af den lille gruppe af kunder der vil på forskellige site uden for Thailand. De er jo ikke på Thai. ![]() Karsten Redigeret af karstenf d. 22/11-2009 11:11 |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

), og bare resignere som ham her: