Se indlæg
 Udskriv debat
Børn i forældres pas ????
jaha
Er der nogen der har kendskab til de nye regler på dette område ved
indrejse til Thailand - altså om børn under 18 år stadig kan stå i forældrenes pas eller om de skal have eget pas.

På Udenrigsministeriet hjemmeside skal børnene have sit eget pas -
på Rigspolitiets hjemmeside behøver de det ikke.

For at for afklaret spørgsmålet, har jeg 2 gange sendt en mail til den thailandske ambassede i København. Ud over at få en "read receipt"
fra den, har jeg intet hørt - og må derfor konstatere, at man ikke beskæftiger sig med banale spørgsmål af den karakter. Der er selvfølgelig også den mulighed, at de ikke forstår engelsk på ambassaden.

Det kunne være rart at høre om nogen ved hvor man kan henvende sig for at få et reelt svar på dette, når ikke ambassaden yder den service.
Mvh Jaha

Healer
Børn
Efter 1. oktober 2004 kan børn ikke længere optages i forældres eller andres pas. Børn skal i stedet have deres eget pas. Hvis et barn er optaget i et pas før den 1. oktober 2004, kan barnet stadig rejse sammen med passets indehaver til og fra de lande, der accepterer dette.

Ifølge skriverier, kan man stadig rejse til f.eks. Thailand med et barn under 15 år noteret i et af forældrenes pas.

"Opmærksomheden henledes på, at børn efter pasbekendtgørelsen under alle omstændigheder skal have eget pas, når de fylder 15 år. Dette gælder selvom barnet er optaget i et pas, der er gyldigt efter barnet er fyldt 15 år."

Links: http://www.politi...rnepas.htm

..og på dette link står alle reglerne meget klare: http://www.politi...stilboern/

God fornøjelse med turen til Thailand

Bedste hilsen fra GrinHealerGrin - René
Redigeret af Healer d. 10/09-2005 10:47

- Love Siam, elsker Thailand, landet med det store smil...!

http://clairvoyanten.dk
jaha
Tak for dit svar Healer..

Det giver overblik over situationen - der jo ikke er helt så firkantet som så (muligvis derfor man ikke hører fra ambassaden). Erhver
der har fløjet monster mange timer, vil jo helst være fri for en tur
rundt i manegen af en tailandst politiembedsmand, når man ankommer.Wink
Mvh Jaha

Robert Kronberg
Hej,

Det er i flyselskabets interesse, at de passagerer, som får bording card, har pas og visa i orden. Normalt vil de derfor afvise en passager, hvis de bedømmer, at vedkommende ikke har rejsepapirerne i orden.

Det egentlige ansvar er dog stadig hos passageren.

Hvorom alting er, er det også dumt at blive afvist ved check-in i Kastrup, for så er din billet normalt røget (bortset fra hvis de får medlidenhed med dig og lader dig komme med dagen efter uden ekstra beregning, hvis du får papirerne i orden).

Du skal dog selv sørge for at tjekke, for din egen skyld, at du får arrival card og stempler i Thailand på alle de personer, som rejser i et pas.

Hilsen, Robert
Redigeret af Robert Kronberg d. 10/09-2005 16:15
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
paulsenp
Hej Jaha,

Jeg skal se, om jeg kan få svar fra ambassaden. Jeg kender en, der sidder i visumafdelingen, og jeg vil prøve at spørge ham i aften.
Peter

paulsenp
Og hej igen jaha,

Der er fra Thailand endnu ikke krav om selvstændigt pas til børnene.
Kravet vil komme, men det vides ikke hvornår.

Årsagen, til at du ikke har fået svar på dine mails, er, at min ven i visumafdelingen har været alene på kontoret den sidste måneds tid. De plejer at være to (der arbejder) plus chefen, men han har simpelthen haft alt for meget at lave med de personlige og telefoniske henvendelser.
Peter

Robert Kronberg
Hej,

VISA & CONSULAR SECTION

Mr. Ulrik Holt Sørensen
Consular Attache
Head of section, Consular Affairs

Ms. Anja Pedersen
Consular and Cultural Attaché

Ms. Lisbeth Berming
Consular Officer

Ms. Ingrid Ballaux Seidel
Visa Officer

Ms. Helle Kryger Schmidt
Visa Officer

Hilsen, Robert

"

Robert Kronberg
Hej Igen,

Hvis det ikke er den danske ambassade, vi snakker om, men den i Hellerup, så kan jeg da godt forstå, at de ikke svarer. Thai firmaer og organisationer (borset fra intl) har generelt svært ved at svare. Hvis det er en smule for besværligt, udsætter de det, og så glemmer de det.

Du vil formentlig aldrig få et svar på den email, du har sendt.

Jeg har haft adskillige jobansøgninger gennem tiden per email. Og når jeg replyer, at de skal bekræfte, om de kan komme til jopsamtale, så svarer de måske først en uges tid senere eller to, eller også svarer de aldrig. Og hvis man så ringer til dem, påstår de, at de ikke har modtaget emailen.

Nej, du må bide i det sure æble og ringe til dem, eller komme forbi. Eller du kan sende en email til den danske ambassade i Bangkok - de har nok mere tjek på det.

Hilsen, Robert

"

jaha
Tak allesammen - jeg her helt overvældet over de mange gode input !! WinkWinkWinkWink

Jaha

noidam
typisk thai, når foretningen går godt, så behøver man ikke gøre mere, men når det går dårligt, så kan man godt gøre en indsats.
( vi ser det nu med taksin, han inviterer nu pårørende til thailand )

Spring til debat: