Se indlæg|
Ko Samed
|
|
| Thai Dee Gua |
Lagt på d. 11/09-2005 22:47
|
|
Begynder ![]() Antal indlæg: 12 |
Min kæreste (snart kone ) og jeg har aldrig været på Ko Samet og søger nogle informationer om Ko Samet. Måske skal vores honeymoon gå til Ko Samet![]() Er der nogle som har kendskab til øen Ko Samet? og kan anbefale et hotel eller bungalow? Er der noget specielt, man skal se på Ko Samet? På forhånd TAK ![]() TIK-TAK TIK-TAK, det føles som om tiden stå stille, når man venter på at skal rejse til Thailand - Hold kæft hvor jeg glæder mig til d. 23 September - Thailand Dee Gua - Hvis Thailand var narkotika, så er jeg narkoman
My way a cross Thailand - Bangkok - Cha Am - Hua Hin - Chumphon - Ranong - Phang Nga - Khao Lak - Phuket - Ko Phi Phi Don - Cruise on Andaman Sea - Krabi - Ko Samui - Ko Phangan "Full Moon Party" - Satun - Ayutthaya - Saraburi - Muak Lek - Tak - Jomtien - Rayong - Trat - Ko Chang - Khun Han - Sri Sa Ket - Ubon Ratchathani - Pattaya - Chachoengsao - Prakhon Chai - Buriram
|
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 12/09-2005 06:34
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Hej, Saikaew Beach er den bedste strand. Der er intet specialt at se på Koh Samet. Samets fordel er, at den er tæt på Bangkok og har rimmelige strande sammenlignet med Pattaya/Hua Hin. Hvorfor ikke hellere gå til Ao Nang Beach eller Railay Beach i Krabi? Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| MisterM |
Lagt på d. 12/09-2005 07:15
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 471 |
Paa Ko Samet skal i passe paa hvor i lejer huse. Sidst havde vi lejet 2 huse paa et sted der kaldte sig Paradise Det var forholdsvis dyrt men det saa godt ud paa billederne og laa lige ved stranden![]() Da vi ankom var der ikke gjort rent i meget lang tid Doererne var raadne, ingen sengetoej, haandklaeder osv. Vi klagede og fik rasten af vore penge tilbage og forlod stedet efter 2 naetter![]() Men stranden var fin og gode madsteder ![]() Da vi tog baaden tilbage snakkede thaierne sammen og alle gav os ret. De fleste havde oplevet det sammen men de turde klage ![]() |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 15/09-2005 18:40
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Samet er en dejlig ø og hyggelig synes jeg, omend temmelig overrendt på thailandske helligdage. Meget fine sandstrande langt bedre end hua hin og selvfølgelig i særdeleshed pattaya, hvor jeg ikke ville drømme om at gå i vandet. SaiKaew er den første og største strand og den mest befolkede, der bor jeg aldrig. Ao Tubtim lidt syd herfor er langt hyggeligere og meget mindre med langt færre folk. Ao Wong Duan syd herfor er også rar med flest thailandske turister. Ao Thian er meget stille, dog med temmelig primitive forhold sidst jeg var på denne strand. Som Robert siger, så er der for så vidt ikke så meget at se på øen, den er heller ikke ret stor, i kan gå den rundt på en dag. Mht snorkling har den heller ikke det store den kan bryste sig af, men en ørundtur med båd med lidt fiskeri og grill er hyggeligt. Kan ikke forestille mig et bedre sted på øen at holde honeymoon end ao tubtim, rubinbugten. Her stilles om aftenen borde ned på stranden med petroleumslygter og man sidder og spiser med disse levende lys under åben himmel. Ved solnedgang og -opgang er der horder af myg, så hav myggesprayen klar. rinpoche |
|
|
|
| isaan |
Lagt på d. 15/09-2005 18:58
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 289 |
Ville gerne til Koh-Samet igen , var der i 1995 , det var et dejligt sted ikke mindst stranden pragtfuldt !! der var ikke mange turister der dengang men det har helt sikkert ændret sig siden ligesom de fleste andre steder hvis jeg ikke tager fejl . ![]() |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 15/09-2005 19:19
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Hej isaan, Var der første gang i 1992 med familien. Dog syntes jeg også dengang der var en god del turister, blot var de fleste herboende farang eller thailændere. De sydlige strande var dog meget lidt besøgte dengang. Ville heller ikke betænke mig på at feriere der igen et par dage, var der sidst i 2003, stadig dejlig ø syntes jeg med undtagelse af Saikaew stranden der var alt for overbefolket/bebygget. rinpoche |
|
|
|
| isaan |
Lagt på d. 24/09-2005 10:06
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 289 |
jeg var der kun på en heldagstur i 1995 sammen med en kammerat , kan ikke huske hvilken del af øen vi var på , men glemmer aldrig stranden , da det var første gang jeg besøgte thailand .![]() Isaan
|
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 24/09-2005 10:40
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Hej isaan, Kan jeg godt forstå, strandene på samet har noget af det fineste sand jeg har set nogetsteds. rinpoche |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 24/09-2005 11:57
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Hej, Saikaew Beach er vist den bedste strand, men jeg synes ikke, at prisen matcher hotelstandarderne. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| Spring til debat: |








. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 











) og jeg har aldrig været på Ko Samet og søger nogle informationer om Ko Samet. Måske skal vores honeymoon gå til Ko Samet



Doererne var raadne, ingen sengetoej, haandklaeder osv.

