Se indlæg
 Udskriv debat
Verdens mest gæstfrie folk
Webmaster
Der er stor enighed blandt de danske rejsende. I Thailand - Smilets Land - mødes man med mest gæstfrihed, mens Rusland er det mest ugæstfrie.

http://www.rejsel...tfrie-folk

Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
baksida
ja rusland, det må i ha for jer,,,,. i pattaya er der heller ikk mange der er vilde med russere... incl. ego

Nu bliver jeg haglet ned som var jeg bJ Grin
Men ok, og jeg tager mine tæsk som en mand.
Jeg tror sku ikke på thaierne seriøst er verdens mest gæstfrie land. Jeg tror det faktum det er en dk undrsøgelse og alle i dk rejser til thailansd er grunden til afgørelsen i denne måling.
For 15 år siden var det muligivs korrekt, men idag er det mange gange pengene der trækker smilet frem, vil jeg beklageligvis sige.
Jeg bor her, jeg elsker dette land, på mange områder, afskyr det ligeledes på andre. Sådan er livet nu engang. Man kan ikke få det hele! Men thailand som verdens mest gæstfrie land... Ja, hvis valget er mellem pattaya for en enlig mand der er pensionist, eller lancerote, så vinder thailand nok, ellers er der sku masser konkurrence på den front. Tag sydamerika, malaysia, flere dele af afrika, central europa osv.. Alle steder med en høj gæstfrihed.

Kom så, spark mine tænder ud.Pfft

kvindemin
behold du bare gebisset, en skrædder uden tænder, sælger vist ikke mange habitter Smile

mon ikke det bare er 2 ugers turister, der har svaret, de ser jo alligevel ikkee en bjælde

ja tag du bare tandbeskytterne ud igen

min svigerfamilie er nu utroligt gæstfri alle sammen, men på turiststederne tror jeg tit der gemmer sig et lille penge-smil bagved

Tak for det Grin
Mine gummer var ellers lige forberedte på en håndmad.

Ej seriøs, jeg er 110% enig.
I turist stederne er det pengene der bringer smilet frem, men komer du ud til rismarkerne er alle super flinke, og virkelig ægte, og det er det thailand jeg elsker! Her i pattaya ser jeg kun det falske pengegriske smil, der siger du er farang, du millionær giv mig penge!Dobbeltpris mig i røven Sad

Kent26
Webmaster skrev:
Der er stor enighed blandt de danske rejsende. I Thailand - Smilets Land - mødes man med mest gæstfrihed, mens Rusland er det mest ugæstfrie.

http://www.rejsel...tfrie-folk

Tja, Rusland er i det mindste på listen.

Hvor er Spanien, som vel stadig er et stort turistmål for danskere?

Og ja, Thailand er et paradis for turister.

LILLETHIP
Russere i Pattaya vælter frem her og der og alle vegne, thaierne er sååå trætte af dem. Selv Walking street har de fået deres indtog.
Vis aldrig ud af til, at du evt. har penge......Så ber du selv om det......altså blive narret.....

Bjarne 63
Jeg må også komme med mit synspunkt og det er begrænset sig inden for tre gange i thailand siden 3 september 2008 for at være sammen med min kone og hendes fammilie i Thailand og fammiliemedlemmeren er lidt af hvert men deres gæstfrihed er stor og altid med åbne arme og naboer og venner ligeså.til de få middler som de nu har.
Men ellers har jeg det indtryk at de opføre sig som danskere hvis man ikke kender dem .Man skal jo ikke trænge sig på. Og så har man jo også en hudfarve end dem..
Ja jeg vil også skrive under på det er smillets land

Mit spørgsmål hvor kommer Danmark på listen som gæstfri land
Bjarne som elsker sin kone i Thailand

Nuk
Hvorfor bliver Pattaya nævnt i næsten hvert indlæg ?
Pattaya har sq da ikke en skid med Thailand at gøre.......
Det er kun komplette idioter der aldrig skifter mening

Dream
Har du vaeret der Nuk ?Pfft

LILLETHIP
Nuk skrev:

Der folk der godt kan lide at være i Pattaya og området omkring.......Derfor bliver det ofte nævnt.
Skal derover for jeg ved snart ikke hvor mange gange....Har da osse set mange andre områder i Thailand.Wink

Har København heller ikke noget med DK at gøre?????Cool

Nuk
Troede lige at spørgsmålet var om gæstfrihed........
Hvis man rejser til det mest turist infiserede sted skal man ikke regne med at hverken restauranterne eller barpigerne gør noget for dig uden penge.
Hvis man vil finde ud af om folk er gæstfrie, så må man rejse derhen hvor barpigerne boede inden de rejste til Pattaya........
Det er kun komplette idioter der aldrig skifter mening

hfb
Nuk skrev:
Troede lige at spørgsmålet var om gæstfrihed........
Hvis man rejser til det mest turist infiserede sted skal man ikke regne med at hverken restauranterne eller barpigerne gør noget for dig uden penge.
Hvis man vil finde ud af om folk er gæstfrie, så må man rejse derhen hvor barpigerne boede inden de rejste til Pattaya........

Gæstfrihed behøves heller ikke at være gratis Wink
Ellers er jeg helt enig med dig. For at finde befolkningens sande ansigt skal man bevæge sig udenfor turist områderne.

ingolf
Nuk skrev:

Jeg bor i Pattaya--nästen--og har gået rundt og troet, at jeg er i ThailandFrownFrownPfft
.
Mvh Ingolf

Svenske ord, stavelser og vendinger kan forekomme!

savasava
Vurderer at jeg moder flere falske end aegte smil i Thailand, personligt kan jeg bedre lige et surt fjaes, end et overbevisende falskt smil.
Min kones soster ringte min kone i gar for at lane penge, " nar de mangler penge, sa ringer de" siger min kone alt for tit.
Sosteren fik dog ikke noget for indsatsen.
Redigeret af savasava d. 29/11-2009 08:28

JD
Jeg faldt da pladask for "venligheden og gæstfriheden" da jeg rejste til Thailand på min første ferie.

Efter de første ugers "honeymoon" gik det selvfølgelig op for mig at det meste jo er facade!

En del er vel også en fornemmelse for hvordan man omgåes andre, og her hjælper smil og venlighed da langt bedre end den typiske danske sure, tvære og meget direkte facon.

Vi ligner sgu' efterhånden de MEGET ubehøvlede og direkte russere man desværre møder flere og flere af i Thailand, og de er også med til at ændre Thai'ernes smil og venlighed til en mere kølig holdning.

Tror også at Thailand er ved at køre lidt træt i at være modtager af op mod 15 mio. turister hvert år?

Det er kølig "bizness" på 30. år.

Venligheden og gæstfriheden kan godt blive lidt anstrengt i længden tror jeg...

JD
Redigeret af JD d. 29/11-2009 09:40

b_j3ns3n
det vel en anden måde at sikre sin indkomst på.. vis du smiler lidt, falsk eller ej. så vil kunderne nok vælge dig, frem for ham den sure på hjørnet der står og snerrer af folk.
jeg ved jeg går til dem der ser flinkest ud, så kan det da godt være det bare er dem der smiler falsk bedst.

har vist hørt eller læst, at asiater smiler og griner når de bliver nervøse, hvor europæere/amerikanere går i forsvars position og er klar til "kamp".
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv

sank
Smile Nu tror jeg at de fleste Thair på Puket i Krabi Hua Hin og Pattaya er disse steder for at tjene penge på Turister ? og der mener jeg ikke de groveste er i Pattaya ? men helt klart når du rejser rundt i Landet er smilet i Øjnene nok lidt mere ægte i Provinsen Smile

noisnabo
kennyhawk skrev:
Nu bliver jeg haglet ned som var jeg bJ Grin
Men ok, og jeg tager mine tæsk som en mand.
Jeg tror sku ikke på thaierne seriøst er verdens mest gæstfrie land. Jeg tror det faktum det er en dk undrsøgelse og alle i dk rejser til thailansd er grunden til afgørelsen i denne måling.
For 15 år siden var det muligivs korrekt, men idag er det mange gange pengene der trækker smilet frem, vil jeg beklageligvis sige.
Jeg bor her, jeg elsker dette land, på mange områder, afskyr det ligeledes på andre. Sådan er livet nu engang. Man kan ikke få det hele! Men thailand som verdens mest gæstfrie land... Ja, hvis valget er mellem pattaya for en enlig mand der er pensionist, eller lancerote, så vinder thailand nok, ellers er der sku masser konkurrence på den front. Tag sydamerika, malaysia, flere dele af afrika, central europa osv.. Alle steder med en høj gæstfrihed.

Kom så, spark mine tænder ud.Pfft

Thailand er gode til d e t smil som de kun giver til os. De smiler ikke ret meget til hinanden. Gæstfrihed møder man over næsten hele verden, nogle gange skal man gøre lidt selv for at få smilet frem hos "værten", men det er en hel anden historie. Mange af de muslimske lande i mellemæsten er fantastisk gæstfrie så længe vi opfører os ordentligt.

Spring til debat: