Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Registrering af ægteskab
|
|
| jesper66 |
Lagt på d. 28/11-2009 03:00
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 2 |
Hej Med Jer. Mig og min kammerart, har en ting vi ikke rigtig kan blive enig om, så vil gerne spørge til råds her inde. Sagen går ud på at jeg gerne vil giftes med min kæreste her i Thailand hvor vi bor, men har fået at hvide at jeg så vil miste yderlig i min pension (er på den gamle førtids), men min kamerat siger at jeg bare kan lade være med at få det legaliseret hos henholdsvis den thailandske udenrigs ministerium, og den danske ambasade efter vielsen, da man skal betale for at få det oversat og legaliseret der før den danske stat vil anerkende ægteskabet. Så kortsagt, det han siger er at jeg bare kan blive gift, lade være med at legalisere det, da den danske stat så ikke anakender ægteskabet, og der med kan de jo heller ikke tage mere i min pension. Er det virkelig sådan det forholder sig ??? fortsat god dag. |
|
|
|
| helgegedser |
Lagt på d. 28/11-2009 03:45
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 79 |
jesper66. Som svar på dit spørgsmål, så har din kammerat ret. Men jeg kan ikke lade være at spørge dig hvad formålet er med ægteskabet, hvis det ikke skal legaliseres. Er det for at "sikre" dig her i Thailand? Ydermere skriver du at du bor i Thailand. Hvis dette er rigtigt har du intet at miste, da du ikke legalt får fuld pension hvis du er her mere end 6 mdr. om året, når du får pension efter den gamle førtids. En anden ting er at hvis en pensionist får tillægget "reelt enlig" og gifter sig, vil man miste dette tillæg. Uanset hvor i verden ægtefællen opholder sig, da der ved ægteskab indtræder gensidig forsørgerpligt. MVH |
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 28/11-2009 08:59
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2882 |
Det kunne jo også være andre grunde til at man vil lade sig legaliseret. Hvad jeg har fået at vide spørger man på danske ambassade om man skal legaliseret. i Danmark sige man nej bliver det kun her. Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
|
| jesper66 |
Lagt på d. 28/11-2009 10:58
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 2 |
Hej Igen. Jeg har allerede mistet mit tillæg eller retter sagt jeg mister det fra første januar siger min kommune, der vil jeg over gå til sikringsstyrelsen, men hvad jeg kan læse på sikringsstyrelsens hjemme side, kan de vudere at man skal have mindre hvis freks. konen har arbejde, hvis jeg da har forstået det rigtig. Både min kæreste og jeg vil gerne giftes, men traditionen i hendes familie er at man både er på rådhus, hvor det bliver officielt, (lige meget legalisering), og derefter bliver viet af en gammel mand og nogle munke, så det er den ene af grundene, og den anden er at så kan jeg få merrid visa, og vil om 3 år så søge om permenent visa, derfor... |
|
|
|
| Boes |
Lagt på d. 28/11-2009 17:25
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2688 |
Ja visse skal have baade i pose og saek.... Take it or leave it.. Naar du gifter dig legalt her i Thailand og derefter registrer aegteskabet i DK skaer de i din pension. Iflg reglerne er gifte arbejdsdygtige mennesker forsorgelsespligtige overfor hinanden. Du mister 50 % cirka. Din kvinde indtjener resten, iflg det danske synssat. Eftersom du aabenbart kan knappe paa computeren har du jo en vis arbejdskapacitet, saa hold lav profil ! af hensyn til din ydelse fra haardt arbejdende samfundsborgere i dk. Jvnf med tidligere diskussioner paa dette forum. Mange kan faa ondt et vist sted over saadanne som dig. (jeg siger dette uden at kende til nogle detaljer omkring din situation) Men dodeligt trat af at hore om folk som skal pine saa meget som muligt ud af systemet "The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
|
|
| Boes |
Lagt på d. 28/11-2009 17:28
|
|
Tjek her paa den danske ambassades hjemmeside: http://www.ambban...ktiskeRaad "The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
|
|
| Fido |
Lagt på d. 28/11-2009 17:42
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 994 |
Engang lød parolen "Gør din Pligt og kræv din Ret", idag må den vel nærmest omskrives til "Kræv din ret og snyd dig til resten"
One man's ceiling is another man's floor |
|
|
|
|
Lagt på d. 28/11-2009 17:42
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Citat: Min kammerat siger at jeg bare kan lade være med at få det legaliseret hos henholdsvis den thailandske udenrigs ministerium, og den danske ambasade efter vielsen, da man skal betale for at få det oversat og legaliseret der før den danske stat vil anerkende det. Citat slut: Hvis dette er reelt betyder det vel et sted at der er mange der blot kan gifte sig med en thai, for at opnå marriage visa, og dermed ikke behøve rende ind og ud af thailand hver 3.mnd hvis det ikke er nødvendigt (lovligt eller ulovligt) at oplyse det til danmark. Er det korrekt forstået at det er muligt at blive i thailand hvis man gifter sig på papiret og ikke oplyser det til danske myndigheder ? Jeg er allerede gift thaistyle (munkebryllup), men det ville da være rart at have et marriage visum. Jeg er ike fp, men gider ikke oplyse danmark om min mindste laden og gøren pga jeg reelt er villig til at opsige mit dk statsborgerskab. Jeg vil dog godt når jeg bliver ældre have mulighed for et godt gratis hospital og lign, ellers havde jeg droppet det for længst. Men thailandsk statsborgerskab er næsten umuligt at få, og ja.. uden for tråden, tilbage til emnet LOL. jeg har iøvrigt selv fået dette spørgsmål flere gange end jeg kan tælle og har aldrig kunne oplyse et svar, så det vil under alle omstændigheder være rart at vide. |
|
|
|
| Boes |
Lagt på d. 28/11-2009 17:51
|
|
Et registret agteskab paa Amphur er nok til et marriage visum. I flere distrikter skal man dog vise op sig med konen en gang om aaret, De vil gerne se at det ikke er et proforma agteskab.
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
|
|
|
Lagt på d. 28/11-2009 18:18
|
|
Jamen hvis du skal du dukke op på amphur (Gifte kontoret) så er det jo fordi du er registreret gift, ikke munkebryllup. Det giver dermed ingen mening, eller er der noget jeg har misforstået ang amphur.. |
|
|
|
| Boes |
Lagt på d. 29/11-2009 04:38
|
|
kennyhawk skrev: Jamen hvis du skal du dukke op på amphur (Gifte kontoret) så er det jo fordi du er registreret gift, ikke munkebryllup. Det giver dermed ingen mening, eller er der noget jeg har misforstået ang amphur.. Det skal forstaas saadan at visse immigrationskontorer vil SE den registrerede partner ved forlangning af opholdtilladelse. "The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
|
|
| hfb |
Lagt på d. 29/11-2009 07:18
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 544 |
Hvad koster et "marriage visum" og hvad koster forlængelse af det? Som jeg forstår det gælder det et år af gangen? |
|
|
|
|
Lagt på d. 29/11-2009 07:19
|
|
Det er sgu jura for viderekomne. Jeg har kun været selvstændig advokat i over 25 år, men har svært ved at følge med i de kloge råd på denne tråd. En pension nedsættes grundet ægteskab eller ægteskabslignende forhold så det er bedøvende ligegyldigt om man er gift eller ikke. Når man kun får grundbeløbet i førtid (før 2003) eller grundbeløbet i folkepension, sættes ydelsen ikke ned. Ved de kære medlemmer der har skrevet på denne tråd i det hele taget hvad "legalisere" betyder ??? |
|
|
|
|
Lagt på d. 29/11-2009 07:50
|
|
Kik lidt her så finder i nok det i søger.... http://www.k10.dk...php?t=3684 lindy |
|
|
|
| xxxx |
Lagt på d. 29/11-2009 13:04
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1135 |
ABEKATTEN skrev: Det er sgu jura for viderekomne. Jeg har kun været selvstændig advokat i over 25 år, men har svært ved at følge med i de kloge råd på denne tråd. ? he he det er bare dtw logik.. legalisering kommer kun på tale hvis man vil have ægteskabet registreret i DK. Hvorfor gå på Amphur.. der er kun en grund nemlig at blive giift, hjemmebryllup / buddhabryllup eller hvad man kalder det er, hverken mere eller mindre end ... bryllups fest. Når man har været på Amphur får man ægteskabs sertifikat og kopi af registrerings bogen... Så kan man søge om wife visa.. Permit to stay, som gælder 1 år af gangen, men skal fornyes hver 3. mdr. Det gøres ved at møde op på emigration eller sende papirerne. efter et år møder man på emigration og det hele starter forfra. |
|
|
|
| ingolf |
Lagt på d. 29/11-2009 13:04
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1068 |
hfb skrev: Hvad koster et "marriage visum" og hvad koster forlængelse af det? Som jeg forstår det gælder det et år af gangen? Et MV koster 900kr i DK---det gälder godt nok i et år, men hver 3. måned skal du vise dig på immigration med en bankbog med 400.000baht eller ud af landet--så får du 3 nye måneder, når du viser bankbogen, eller kommer tilbage fra udlandet. Hvad forlängelse koster, bliver jeg dig svar skyldig. . Mvh Ingolf
Svenske ord, stavelser og vendinger kan forekomme! |
|
|
|
| hfb |
Lagt på d. 29/11-2009 13:45
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 544 |
Takker for dit svar ![]() |
|
|
|
| bentmj |
Lagt på d. 29/11-2009 14:07
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 264 |
Ingolf er du nu helt sikker på det er rigtigt hvad du skriver? Så vidt jeg har forstået det og som det er blevet forklaret på DTW skal man ved marriage visum/retired visum have en årlig indkomst på minimum 400.000 bath, (dobbelt for singler), og man kan evt. suplere indtægten med bankbogen hvis indtægten ikke er høj nok. Der behøver altså ikke stå 400.000/800.000 bath på bankbogen. Efter 2003. |
|
|
|
| lols |
Lagt på d. 29/11-2009 14:10
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 454 |
ingolf skrev: Et MV koster 900kr i DK---det gälder godt nok i et år, men hver 3. måned skal du vise dig på immigration med en bankbog med 400.000baht eller ud af landet--så får du 3 nye måneder, når du viser bankbogen, eller kommer tilbage fra udlandet. Hvad forlängelse koster, bliver jeg dig svar skyldig. . Ikke helt. Et visum koster som du skriver 900 kr og gælder til indrejse indenfor 12 mdr. Du får ret til 90 dages ophold ved indrejse og du SKAL ud af Thailand, når de er gået. Det med bankbogen og pengene der skal først vises når du søger forlængelsen I Thailand. |
|
|
|
| bentmj |
Lagt på d. 29/11-2009 14:14
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 264 |
Nej lols, man Skal ikke ud af landet for at forlænge omtalte visa, kan forlænges i Thailand må immi. |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.