Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
|
Registrering af ægteskab
|
|
| lols |
Lagt på d. 29/11-2009 14:56
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 454 |
Lyder interessant bentmj, Den forlængelse af visum er det i stedet for at rejse ud? Eller er det en ansøgning om permit to stay? Altså hvor der så også skal vises penge i banken eller indtægt og dermed ikke skal vise dig før igen efter 12 mdr og ikke skal rejse ud af landet i den periode. (Det med hver 3. mdr at skulle vise bankbog med 400.000 den har jeg ikke hørt om før) Det jeg mente var at køre videre på visum og ikke skulle vise pengene, så ud af landet hver 90 dag. Men kan det gøres uden pengene er det selvfølgelig nemmere end at rejse ud. Redigeret af lols d. 29/11-2009 14:57 |
|
|
|
| xxxx |
Lagt på d. 29/11-2009 15:23
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1135 |
Nu har vi vist fået det rodet godt sammen igen. Bryllup - krav - visa. hvis vi vender tilbage til det oprindelige spørgsmål.. I går på Amphur og bliver gift. dernæst på emigration og søger permit to stay den får man for 1 år af gangen, som fornyes hver 3.mdr ved fremmøde, eller papirerne med posten, emigration sender det hele tilbage sammen med en ny sticker. så er der 1. de nødvendige papirer for at blive gift. 2. de nødvendige papirer for at få.. permit to stay. 3. pension, det er allerede nævnt han får grundbeløbet, så ingen ændring der. 4, legalisering.. ægteskabet er fuldt gyldig i DK men skal legaliseres for at blive reg. Bank garanti vises første gang og ved fornyelse efter 1 år. |
|
|
|
| bentmj |
Lagt på d. 29/11-2009 16:02
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 264 |
Hi lols. Har læst i mange tidligere indlæg herinde om retired visum og wife visum på 1 år, som kan forlænges i Thailand så der er ikke nogen grund til at rejse ud. Der skal vises en årlig indkomst som tidligere omtalt som evt. kan supleres med bankbogen. Ja der er mange muligheder for at blande det sammen derfor er det altid en god ide at kontakte Ib på konsulatet i Hvide Sande. |
|
|
|
| xxxx |
Lagt på d. 29/11-2009 17:17
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1135 |
Har læst i mange tidligere indlæg herinde om retired visum og wife visum på 1 år, som kan forlænges i Thailand så der er ikke nogen grund til at rejse ud. man rejser ind i Thailand på en Non-o visa ( wife visa ) dernæst på emigration, for at få 1 års permit to stay. det mange kalder visa, men på stickeren står der.. permit to stay.. Der efter behøver man ikke forlade thailand, sålænge man opfylder betingelserne. Om en 1 års visa fra DK kan forlænges uden at forlade th hver 90. dag .. ??? men tror det ikke. |
|
|
|
| buster40 |
Lagt på d. 29/11-2009 19:26
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 210 |
Jeg har en kamerat som blev gift her i Thailand for en måned siden, han har lige fået marraige visum hvilket kostede ham 1900THB på imigrations kontoret i Phuket, (var selv med ham og hans kone der inde) og han skal betale samme beløb hvert år det skal fornåes, tjek op hver 3 månde koster 100 THB. Inden han fik marriage visum havde han et NON O visum som var nødvændigt, sammen med en indtægt på minimum 40.000THB pr. måned som skal kunne dokumenteres. Altså for at få marriage visum skulle han bruge: 1.vielses atest fra Amphur (behøver ikke legilasering) 2.dokumentere 40.000THB indtægt hver måned. 3.et NON O visum. Det kan godt være at jeg er lidt fat dum, men er der egentlig blevet svaret på det oprendelige spørgsmål i det her virevar ??? Er ægteskabet godkendt i Danmark uden legalisering eller ej ? det kunne jeg da også godt tænke mig at hvide, da jeg ved at min kamerat og hans kone skal betale en del for at få deres ægteskab legaliseret, men hvis det aligevel er gyldigt i Dk så behøver de jo ikke at give penge ud på legalisering, så det vil jeg da fra råde ham. Venlig hilsen
Boonta |
|
|
|
| lols |
Lagt på d. 29/11-2009 19:31
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 454 |
bentmj skrev: Hi lols. Har læst i mange tidligere indlæg herinde om retired visum og wife visum på 1 år, som kan forlænges i Thailand så der er ikke nogen grund til at rejse ud. Der skal vises en årlig indkomst som tidligere omtalt som evt. kan supleres med bankbogen. Enig, det er nemlig også det jeg skrev. ![]() Det var kommentaren om at skulle vise 400.000 hver 3 mdr jeg kommenterede på. Det er kun en gang om året. |
|
|
|
| sabai sabai |
Lagt på d. 29/11-2009 19:45
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1258 |
Vejledning eller vildedning ? Kik det rigtige sted og få de rigtige svar... ![]() http://www.mfa.go...b/2633.php [img]http://s16.radikal.ru/i191/0910/9a/1cb4ead4de5d.gif[/img] is not a valid Image.
Vil man ikke åbne sine øjne , må man jo åbne sin pung ! |
|
|
|
| buster40 |
Lagt på d. 29/11-2009 19:46
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 210 |
Min kammerat skal dokumentere 40.000THB hver måned hvilket giver 480000THB årligt, ca. 75000 Kr
Venlig hilsen
Boonta |
|
|
|
| bentmj |
Lagt på d. 29/11-2009 19:52
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 264 |
ok lols, så er vi jo rørende enige. Jeg forstod blot indlægget sådan at du mente man skulle have 400.000/800.000 bath stående på kontoen hele tiden hvilket jo ikke er nødvendigt, skal blot dokumenteres som indtægt hvilket vi jo også er enige om, men det var jo lidt uden om tråden så lad os komme tilbage til det som den drejer sig om. Fortsat god weekend selv om der jo ikke er så meget tilbage af den. |
|
|
|
Side 2 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.