Se indlæg|
Pakke til Danmark
|
|
| Jens Ole |
Lagt på d. 29/11-2009 19:21
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 156 |
Hej allesammen. Jeg har bedt min kone om at købe tøj til ungerne , nu hun var tilbage i Thailand. Hun er selvfølgelig gået shop amok, men fint nok for mig. Nu skal jeg bare have sendt det hjem til Danmark. Det drejer sig om bukser bluser skjorter og lidt malerier. Intet af tøjet er kopitøj. Det drejer sig ca om 25 kg med værdi omkring 3000 dkr Jeg har undersøgt prisen hos mit eget firma ( Blue Water Shipping) , de skal have 1800 kr for at sende det. Nu har jeg hørt af omveje , at det bedre kan betale sig at sende 2 pakker af 12,5 kg istedet , da der er mange kurererfirmaer ( usp,dpd,tnt,dhl osv.......) for billigere pris. Er der nogle af jer , der har erfaringer med at sende pakker til Danmark. Mvh Jens Ole |
|
|
|
| styx32 |
Lagt på d. 29/11-2009 19:33
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 311 |
Hej Hvorfor ikke bare proppe kufferten med så mange kilo som muligt og så købe en rygsæk til resten. du kan have 8 kg som hånd baggage og 20 kg i kufferten og hvis du er eurobonus medlem og flyver med SAS så er vi helt oppe på 30 kg. man kan jo sagtens dele det over to kufferter. |
|
|
|
| karstenf |
Lagt på d. 29/11-2009 19:36
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 130 |
Ja, det er ikke noget problem at sende pakker med posten. De er søde, hjælper med at pakke osv.![]() Det kostede ca. 2000-3000 bath for ca. 12-15 kg. Problemet opstår først når pakken kommer til den danske Told. ![]() En så stor mængde forventes at være til et firma som er registeret som importør. Der skal betales moms med mere. Karsten |
|
|
|
| Jens Ole |
Lagt på d. 29/11-2009 19:38
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 156 |
Hej Styx Bare rolig , hendes kuffert skal nok blive fyldt , når hun kommer tilbage i Februar , så dette er blot lidt extra jeg skal have med fra Thailand ![]() Mvh Jens Ole |
|
|
|
| TG950 |
Lagt på d. 29/11-2009 20:49
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1670 |
karstenf skrev: Ja, det er ikke noget problem at sende pakker med posten. De er søde, hjælper med at pakke osv. ![]() Det kostede ca. 2000-3000 bath for ca. 12-15 kg. Problemet opstår først når pakken kommer til den danske Told. ![]() En så stor mængde forventes at være til et firma som er registeret som importør. Der skal betales moms med mere. Karsten supplere lige, vi har lige modtaget 22,5 kg pakke fra Bangkok afsendt via Thai post leverings tid 1,5 Mdr. pakken kunne trackes via id tracking som oftest ser sådan ud CP xx xx xx xxx TH pris for afsendelse 3995 Bht. toldbehandling i DK via post danmark 530,- Dkr. pakken indholdt såmænd kun Thai massage olie + lidt urter til massage behandling, så om det kan betale sig, jeg mener nej konen mener jo ![]() så jens ole så meget tøj som din kone vil sende til DK vil blive betragtet som import, vær vis på det ![]() men fortæl gerne hvad det kommer til at koste når du / i modtager pakken. |
|
|
|
| kylling |
Lagt på d. 29/11-2009 21:58
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 789 |
karstenf skrev: Ja, det er ikke noget problem at sende pakker med posten. De er søde, hjælper med at pakke osv. ![]() Det kostede ca. 2000-3000 bath for ca. 12-15 kg. Problemet opstår først når pakken kommer til den danske Told. ![]() En så stor mængde forventes at være til et firma som er registeret som importør. Der skal betales moms med mere. Karsten Ja min kones fødelsdagsgave fra familien, et eller jern til håret (ved ikke hvad hedder) samt nogle creme,og noget hårpynt, blev stoppet i tolden. Regning fra post danmark 125 kr for ulejligheden med skriveri frem og tilbage samt moms 75 kr. Så fik vi den også 14 dage efter hendes fødelsdag. Det er da meget små sko at gå i fra toldvæsnets side |
|
|
|
| pdrhan |
Lagt på d. 30/11-2009 06:56
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1323 |
Jens Ole skrev: Hej allesammen. Jeg har bedt min kone om at købe tøj til ungerne , nu hun var tilbage i Thailand. Hun er selvfølgelig gået shop amok, men fint nok for mig. Nu skal jeg bare have sendt det hjem til Danmark. Det drejer sig om bukser bluser skjorter og lidt malerier. Intet af tøjet er kopitøj. Det drejer sig ca om 25 kg med værdi omkring 3000 dkr Jeg har undersøgt prisen hos mit eget firma ( Blue Water Shipping) , de skal have 1800 kr for at sende det. Nu har jeg hørt af omveje , at det bedre kan betale sig at sende 2 pakker af 12,5 kg istedet , da der er mange kurererfirmaer ( usp,dpd,tnt,dhl osv.......) for billigere pris. Er der nogle af jer , der har erfaringer med at sende pakker til Danmark. Mvh Jens Ole Send 4 pakker a´ca 6kg.... Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
![]() |
|
|
|
| sabai sabai |
Lagt på d. 30/11-2009 08:18
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1258 |
Pdrhan skrev ... Send 4 pakker a´ca 6kg.... ......... Ja nemlig og forskellige adresser ,til venner , familie osv.. mærket "gave".... [img]http://s16.radikal.ru/i191/0910/9a/1cb4ead4de5d.gif[/img] is not a valid Image.
Vil man ikke åbne sine øjne , må man jo åbne sin pung ! |
|
|
|
| bruno |
Lagt på d. 30/11-2009 09:27
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 525 |
Jeg fik en gang sendt tøj fra en skrædder, der fik pakken kunne jeg så at den har været over Spanien Jeg spurgte ham så Inderen hvorfor den kom over kom af omvej, det var for at, jeg ikke skulle betale told og det var fuld lovlig forsikrede han og alle butikker brugte den metode og de sendt et hav af pakker vær uge. Så prøv at, gå ind til sådan en skrædder og spøg til hvad de skal havde sig betalt for at sende den her for dig. |
|
|
|
| Big-Viking |
Lagt på d. 30/11-2009 09:29
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 815 |
Prøv dem her. Bruger dem jævnligt til småting der skal rundt i verden.. http://www.trustf... Som nogen skriver så er problemerne der først når det skal gennem tolden. små pakker eller flyttelæs så er tolderne som regel nogle hårde hunde, men de gør jo bare deres arbejde. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.