Se indlæg|
fedt
|
|
| JD |
Lagt på d. 01/12-2009 07:51
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 591 |
lung skrev: Det er da ganske uudholdeligt, og jeg ville vaere eksploderet forlaengst! Havde selv overvejet at flytte fra lejligheden her og ud paa landet evtl., men den larm vi har her med vovserne og uendelige renoveringer af lejligheder, er smaating sammenlignet med hvad jeg laeser her! Saa jeg bliver paa min pind lidt endnu... JD PS: BJ, pas paa med temperamentet, man vinder INTET ved at hidse sig op, og det er en daglig udfordring at undgaa det. du ved sikkert godt at man kan vænne sig til at gå med et 3" rør i røven når blodt man starter med et lille søm. jeg var næsten 20 år i grønland og de sidste 12 år boede jeg nabo til en fanger der havde 20 hunde bundet lige neden for mit soveværelses vindue, heldigvis kom jeg væk fra Grønland uden at være drevet til vandvid, men alligevel vågnede jeg en nat stående nede mllem hundene med en kæp i hånden, jeg havde løsnet dem alle og var nu i gang med kæppen for at få dem til at forsvinde...... sååå jeg er blevet lidt hærdet. lung He-he! Ja, og min nabo på Thulegård spillede Papa Bue for fuld hammer sådan ca. hver anden nat, jeg hader jazz den dag idag! ![]() JD |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 01/12-2009 08:09
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
JD skrev: He-he! Ja, og min nabo på Thulegård spillede Papa Bue for fuld hammer sådan ca. hver anden nat, jeg hader jazz den dag idag! ![]() JD Ok, så er du altså ikke en af stamkunderne nede på Niu's on Silom. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| MM |
Lagt på d. 01/12-2009 11:30
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 293 |
Mot dumheten kämper själva gudarne fögäves! |
|
|
|
| Thjaa |
Lagt på d. 01/12-2009 14:13
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 644 |
Nu er det jo ikke lige kun BJ som er blevet mobbet ud af denne hjemmesige jeg husker for ca 1 aar sigen vor en gruppe var efter mig PGA at jeg er oreblind ok jeg husker da ogsaa at der var nogen som forsvart min men igen det er tidt at der ikke skal skrives meget foer at en eller anden kan finden paa at mobbe en eller komme med en komotar som bestemt er mega upassen til dette man skriver jeg husker ogsaa denne gang jeg fik hele DTW paa nakken da jeg forsvar muslimer i syd for at kempe ders frihedkamp og fordi jeg har den holning at de ikke goer naade forkert i at kempe med de vaaben de nu har saa linge vi kemper med fly kampvogne og ander grumme vaaben jeg husker med det samme at jeg blev beskylt for at baade at vare moslim og terorist med det samme da jeg hade en holdning safoelti er det soend at der gaar sivile tabt med de vaaben de bruger men jeg hoere og ser i tv vare dag at nu har USA eller en anden militergrupe kaste bomper paa en by vor smaa boern er blevet drabt og saa linge vi bruger vores miler og draber sivile kan jeg ikke se at vi skal goere et stoere nummer udaf at ders bomper ogsaa draber vores sivile da vi brute kige paa os selv foer vi fejer for ders doer Livet er forkort til store problemmer
|
|
|
|
|
Lagt på d. 01/12-2009 15:09
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Tonen kan være meget hård her på siden, er man ikke klar over det ja så kan man godt få sig en brat opvågning efter man har dristet sig til at sætte et indlæg i. Her er nogle stærke personligheder , som har en gruppe af medløbere i ryggen, men vinden kan vende rigtig hurtigt, den ene dag er man åh så gode venner, for den næste at foragte hinanden, til tider kan man næsten være i tvivl om man er dumpet ned midt i et veninde opgør, lange tråde med fnidder fnadder, som ellers kun finder sted, mellem tøserne på skole toiletterne, man ryger i totterne på hinanden, anklagerne og de røde bær flyver om ørerne på alle. Andre gange snubler indlæggene næsten over hinanden, og alle lægger sig logrende på ryggen, for at lovprise og skamrose et medlem. Men er det ikke sådan på alle debat sider? Men man er selv med til at sætte dagsordnen, og husker man på at ens mening også har værdi, er det vel bare at trække på skulderne, når de harske svar kommer. Jeg er kvinde og har af nogle fået tudet ørene fulde af, at jeg er en gammel overvægtig hidsig rødstrømpe, nå ja og hvad så,jeg ved jo bedre, og jeg tager slagene som de kommer, vil jeg ikke deltage kan jeg jo bare lade være. Det er jo frivilligt om man vil være medlem eller ej. Webmaster er heldigvis god til at lægge en dæmper på gemytterne, når det bliver for skrapt. Min mening med det skrevne er ikke, at retfærdiggøre den slags indlæg slet ikke, men vi må være realistiske, der er over 4000 medlemmer, som alle mener at have set lyset og løst alle livets gåder, og kigger man lidt indad, hvem kan så pudse sin glorie og bekendtgøre at han/hun aldrig er kommet med et ondt/surt opstød. |
|
|
|
| BJ |
Lagt på d. 01/12-2009 16:33
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1067 |
Som jeg har skrevet i en anden tråd er det bestemt ikke første gang jeg er i Thailand og insige har halt nogle branderter hjem til hotellet/resortet, men jeg har sgu aldrig været hidsig derpå i Thailand. jeg hhar åbenbart ikke følt mig generet der ude, jeg elsker Thailand og det er flinke menesker efter de oplevelser jeg har haft i Thailand, det er som om der ikke er nogen JANTELOV i Thailand, jeg har aldrig følt mig provokeret ligegyldigt hvor i Thailand jeg har befundet mig. MVH.BJ |
|
|
|
| Jens Ole |
Lagt på d. 01/12-2009 17:07
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 156 |
BJ skrev: Som jeg har skrevet i en anden tråd er det bestemt ikke første gang jeg er i Thailand og insige har halt nogle branderter hjem til hotellet/resortet, men jeg har sgu aldrig været hidsig derpå i Thailand. jeg hhar åbenbart ikke følt mig generet der ude, jeg elsker Thailand og det er flinke menesker efter de oplevelser jeg har haft i Thailand, det er som om der ikke er nogen JANTELOV i Thailand, jeg har aldrig følt mig provokeret ligegyldigt hvor i Thailand jeg har befundet mig. MVH.BJ Hej BJ. Jeg syntes at der faktisk er en jantelov i Thailand , men man kan bare kalde den OMVENDT JANTELOV. Man vil meget gerne vise at man er noget ved musikken,selvom at økonomien ikke lige er dertil. Meget lig med danske forhold. Har naboen fået en AUDI , så skal vi helst have en MERCEDES. Det kan de godt li dernede. Mvh Jens Ole |
|
|
|
| lols |
Lagt på d. 01/12-2009 17:09
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 454 |
BJ: Jeg vil mene, at Janteloven lever mindst livesågodt i Thailand som i DK. Det blandt thaierne. Der skal en ikke stikke snuden for langt frem, have for hurtigt avencement i firmaet blandt de meninge, osv før nogle af de andre nok skal være der og forsøge et og andet, om ikke andet fryse personerne ud. Kvinder og veninder imellem kan være meget grove også? Andre der har set det samme? |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 01/12-2009 17:23
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2141 |
lols skrev: BJ: Jeg vil mene, at Janteloven lever mindst livesågodt i Thailand som i DK. Det blandt thaierne. Der skal en ikke stikke snuden for langt frem, have for hurtigt avencement i firmaet blandt de meninge, osv før nogle af de andre nok skal være der og forsøge et og andet, om ikke andet fryse personerne ud. Kvinder og veninder imellem kan være meget grove også? Andre der har set det samme? Kvinder og kvinder i mellem på en arbejdsplads - det kan være uhyggeligt. Det har jeg set i Danmark.I Thailand har jeg ikke oplevet at nogen ser skævt til, at naboen får en stor bil. Derimod ses der skævt til én, hvius man siger man vil købe en stor bil, men så ikke gør det. ![]() |
|
|
|
| BJ |
Lagt på d. 01/12-2009 18:48
|
|
Jeg syntes bare efter hvad jeg har fundet ud af, så er der slet ikke de fordomme i Thailand som huserer i DK. Jeg er ivertfald blevet godt modtaget over alt hvor jeg har været der ude. MVH.BJ |
|
|
|
| b_j3ns3n |
Lagt på d. 01/12-2009 18:50
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1899 |
thjaa skrev: Nu er det jo ikke lige kun BJ som er blevet mobbet ud af denne hjemmesige jeg husker for ca 1 aar sigen vor en gruppe var efter mig PGA at jeg er oreblind ok jeg husker da ogsaa at der var nogen som forsvart min men igen ja i må meget undskylde mig.. http://dansk-thai...owstart=80 thjaa jeg kan udemærket huske den situation du her beskriver (ca 5mdr siden), men det er for mig at se, igen et udemærket eksempel på folk der misforstår hvad andre skriver.. jeg var på ingen måder ude efter dig fordi du var ordblind, jeg fattede bare ikke hvad du skrev og det prøvede jeg bare at forklare. ingen er perfekte og det skal der være plads til.. ellers var jeg blevet udstødt for længe siden! ![]() Hmm.. ved nærmere eftertanke jeg er blevet udstødt, jeg bor jo i sverige nu
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 01/12-2009 19:26
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
BJ skrev: Jeg syntes bare efter hvad jeg har fundet ud af, så er der slet ikke de fordomme i Thailand som huserer i DK. Jeg er ivertfald blevet godt modtaget over alt hvor jeg har været der ude. MVH.BJ Selvfølgelig er du det. Du kommer som os andre med lommerne fulde af danske dollars. Hvis du får en succesfuld forretning i Thailand, der bliver opfattet som en konkurrent af de lokale, så kan du meget vel gå hen og få en øjenåbner. Thailands befolkning er generelt særdeles fordomsfuldt overfor fattige indvandrere fra nabolandene, negre, indere, etniske minoriteter indenfor landets grænser og sågar indbyrdes blandt de 3-4 største befolkningsgrupper. Som turist uden kendskab til sproget færdes man i et ingenmandsland, som bosiddende hvor man taler sproget med lokale bekendte ser billedet noget anderledes ud. |
|
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 01/12-2009 19:28
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2597 |
Janteloven findes ikke i Thailand! Til gendgæld findes andre mærkelige mentaliteter, der er mindst lige så ødelæggende. |
|
|
|
| lols |
Lagt på d. 02/12-2009 01:35
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 454 |
Panyanak, du har selvfølgelig ret. Janteloven findes ikke i Thailand, det er en skandinavisk "lov". Men som du skriver forskellige andre måder, der kan ødelægge tingene for andre. BJ - god tur. |
|
|
|
| sony |
Lagt på d. 02/12-2009 16:24
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2037 |
JD skrev: lung skrev: Det er da ganske uudholdeligt, og jeg ville vaere eksploderet forlaengst! Havde selv overvejet at flytte fra lejligheden her og ud paa landet evtl., men den larm vi har her med vovserne og uendelige renoveringer af lejligheder, er smaating sammenlignet med hvad jeg laeser her! Saa jeg bliver paa min pind lidt endnu... JD PS: BJ, pas paa med temperamentet, man vinder INTET ved at hidse sig op, og det er en daglig udfordring at undgaa det. du ved sikkert godt at man kan vænne sig til at gå med et 3" rør i røven når blodt man starter med et lille søm. jeg var næsten 20 år i grønland og de sidste 12 år boede jeg nabo til en fanger der havde 20 hunde bundet lige neden for mit soveværelses vindue, heldigvis kom jeg væk fra Grønland uden at være drevet til vandvid, men alligevel vågnede jeg en nat stående nede mllem hundene med en kæp i hånden, jeg havde løsnet dem alle og var nu i gang med kæppen for at få dem til at forsvinde...... sååå jeg er blevet lidt hærdet. lung He-he! Ja, og min nabo på Thulegård spillede Papa Bue for fuld hammer sådan ca. hver anden nat, jeg hader jazz den dag idag! ![]() JD Bare til ære for JD så du ikke glemmer dem hæ hæ Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub
Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!! |
|
|
|
| b_j3ns3n |
Lagt på d. 02/12-2009 18:21
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1899 |
dejligt nummer.. har i flere
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
|
| MrMichelin |
Lagt på d. 03/12-2009 11:58
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 52 |
FCKdk skrev: Falang Bar skrev: Jeg var selv med på galejen igår og fik også et velfortjent jordbær ud af det. Problemet med BJ var at det var umådeligt svært ikke at drille ham lidt fordi han gik amok hele tiden. Han misforstod 99% af alt hvad der blev skrevet til ham og svarede med ord som SVIN og MANIAC.... Det minder mig lidt om dengang jeg var barn og naboen havde en stor bidsk køter...den stod bag et hegn og når man skulle i skole skulle man lige forbi og række tunge af den så den til stor moro gik fuldstændig amok....jeg kunne bare ikke nære mig. Man behøver jo ikke at udmelde sig her man kan jo bare lade være med at blande sig i debatten og kigge med fra sidelinien... God weekend til jer alle ![]() ....Du er åbenbart ikke kommet meget videre.... ![]() ![]() ![]() ![]() Det var ganske unødvendig kommentar, mange folk herinde forstår os at peppe en stemning op,hvis ik kan lide indlæg så hold sig fra dem, jeg kommenterer fordi jeg syntes jeg møder tvister og uenigheder,alle folk har en forskellig mening og tak for det,men svin nu ik nogen til.man kan gøre det pænt ihvertifælde.pft.Michelin crasy farang Michelin
|
|
|
|
| sony |
Lagt på d. 03/12-2009 12:18
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2037 |
b_j3ns3n skrev: dejligt nummer.. har i flere ![]() Nu når det går så skidt for jeres guru syntes jeg lige jeg vil give dig et nummer mere ![]() Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub
Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!! |
|
|
|
| MrMichelin |
Lagt på d. 03/12-2009 13:55
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 52 |
FCKdk skrev: goldwing skrev: Men jeg er ved at pakke kufferten, der er afgang til Pattaya mandag med Thai kl. 14.00 Deeeejligt....... God weekend til alle Rigtig god tur, tager selv 14 dage derned fra den 18ende December ![]() hmm go tur Pattaya Pattaya oh we love u maak maak http://www.youtub...S7hZhO0ee8 Redigeret af MrMichelin d. 03/12-2009 13:55 Michelin
|
|
|
|
| BJ |
Lagt på d. 03/12-2009 16:06
|
|
rinpoche skrev: BJ skrev: Jeg syntes bare efter hvad jeg har fundet ud af, så er der slet ikke de fordomme i Thailand som huserer i DK. Jeg er ivertfald blevet godt modtaget over alt hvor jeg har været der ude. MVH.BJ Selvfølgelig er du det. Du kommer som os andre med lommerne fulde af danske dollars. Hvis du får en succesfuld forretning i Thailand, der bliver opfattet som en konkurrent af de lokale, så kan du meget vel gå hen og få en øjenåbner. Thailands befolkning er generelt særdeles fordomsfuldt overfor fattige indvandrere fra nabolandene, negre, indere, etniske minoriteter indenfor landets grænser og sågar indbyrdes blandt de 3-4 største befolkningsgrupper. Som turist uden kendskab til sproget færdes man i et ingenmandsland, som bosiddende hvor man taler sproget med lokale bekendte ser billedet noget anderledes ud. Ja jeg har godt nok hørt om at Thaierne er fremedhadske når alt kommer til alt, bla fordi som du skriver, vi kommer og brænder en hel årsløn for en Thai af på NO TIME og det kan jeg et stykke hen af vejen godt følge dem i, vi hader jo selv perler her i DK der kører rundt i deres store socialt betalte BMW'er og Mecedeser og med flere hundred gr. Guld om halsen og samtidig sælger Coke i lange baner og når det kommer til stykket er de alle på bistand, det bryder jeg mig heller ikke om. Men det er ikke den entre jeg syntes Danskerne viser i Thailand, men vi tar jo også deres piger og smider om os med penge, men aligevel syntes jeg der er en stor forskæl iser på vores meneskesyn, og så skal Thaierne jo også lige tænke på at det er turismen der ligger en stor del af deres bruttonationalprudukt. MVH.BJ Redigeret af BJ d. 03/12-2009 16:08 |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

Kvinder og kvinder i mellem på en arbejdsplads - det kan være uhyggeligt. Det har jeg set i Danmark.