Se indlæg
 Udskriv debat
Tiggere
b_j3ns3n
Tror vi ha haft tråden før, men jeg kan ikke finde den Smile

http://ekstrablad...265104.ece

Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv

Anonym Bruger
Ja jeg tror du har ret, mener vi har haft debatten før, kan huske den fra jeg tidligere var medlem her på siden, men der sker vel ingenting ved at tage den op igen, for måske sidder der nogen nye medlemmer som måske skal til Thailand i nærmeste fremtid og godt vil vide og debatere lidt omkring dette emne...

Jeg har haft lidt blandede oplevelser med tiggere og sælgere, i Pattaya sad vi en aften på en bar udenfor og nød en stille øl og lyttede til lidt live musik og så kommer der en lille sød dreng Angryhen til os og vil sælge en hjemmelavet pung til en meget billig penge, jeg siger pænt nej tak på Thai, han forsøger så hos Tuk min kone og får samme svar, og så sker der det at han spørger mig igen samtidigt med at han skupper til min venstre arm og lister sin frie hånd ned i min bukselomme, det opdager jeg selvfølgelig med det samme og fjerner hans hånd og får et slag på armen som svar, så sådan kan det også være Sad

Udover det har vi selvfølgelig set tiggere rundt omkring i Thailand og der er da også nogen jeg har givet et symbolsk beløb, det ville jeg også gøre i Danmark for jeg plejer at have et godt øje for hvem der prutter og hvem der reelt er tiger...For der er reelle tiggere overalt i Thailand som virkeligt gør det af behov og sådan er det jo mange andre steder også.

Bortset fra det syntes jeg at tiggere ikke er så synlige i Thailand som andre steder, medmindre man opsøger de steder hvor de er...

Klaus

Payanak
Mange tiggere i Thailand er plantet af bander, der udnytter andre for egen vindings skyld.
Man skal ikke give dem noget!

Big-Viking
Har endog hørt at mange af de stakkels børn kommer fra Cambodja og bliver slaver i Thailand... Aner ikke om det passer..

BJ
Payanak skrev:
Mange tiggere i Thailand er plantet af bander, der udnytter andre for egen vindings skyld.
Man skal ikke give dem noget!

YES....det er sådan det foregård, trist men sandt, 100% sandt, der stor folk bag ved krøblingende. DESVÆRE!!!!!!!!!!!!!!!!
MVH.BJ
THAILAND
A DREAM COME TRUE

b_j3ns3n
ja det er store penge vi snakker om.
jeg så nogle rumænere eller bulgarer stå nede i butikken her den anden dag, de skulle sende penge hjem til familien.. (6000kr) det er kun fra fedteri på gader og stræder i kbh, har set dem mange gange, og så dem faktis også dagen efter da jeg skulle købe en gave til min bror der blev 30..
svineri siger jeg bare Angry
de får aldrig en krone af mig

Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv

dk_bob
Personligt tror jeg, at det er bedre at give tiggere mad eller drikke, frem for penge. For som det tidligere er skrevet i denne tråd, er nogle tiggere i Thailand desværre presset til deres erhverv gennem bander som snupper hver en baht.
Redigeret af dk_bob d. 08/12-2009 10:51

Spring til debat: