Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Vaccination mod japansk hjernehindebetændelse
|
|
| TJMacGyver |
Lagt på d. 10/12-2009 14:24
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 10 |
Hej Jeg skal til Thailand i starten af februar, og skal være der 6 måneder frem, og er derfor blevet anbefalet at blive vaccineret i mode bl.a. japansk hjernehindebetændelse. Men den vaccine er steget til ca. 2000kr i Danmark. Er der nogen som ved om det kan lade sig gøre, og betale sig at blive vaccineret i Thailand? Eller måske om der er nogen som kender et sted i Malmø som måske er billigere? (jeg bor i København) Jeg får stivkrampe, Hep A og B, og tyfus herhjemmefra. Redigeret af TJMacGyver d. 10/12-2009 14:30 |
|
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 10/12-2009 15:30
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2597 |
Hvem har anbefalet vaccinen mod japansk hjernehindebetændelse? Hvis du VIL have den så få den i Thailand. Stivkrampe, Hep A og B vaccinerne er særdeles nødvendige. |
|
|
|
| hfb |
Lagt på d. 10/12-2009 15:34
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 544 |
Skal du bo på hotel eller ude i en hytte ude på landet? Sagt med andre ord. Skal du være i Thailand under ordentlige forhold eller....? Jeg tror de fleste nøjes med "stivkrampe, Hep A og B, og tyfus" vaccinationen.... Redigeret af hfb d. 10/12-2009 15:34 |
|
|
|
| TJMacGyver |
Lagt på d. 10/12-2009 15:49
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 10 |
Jeg skal de 2 første måneder bo i en bungalow bag et dykkercenter. De sidste 4 måneder har jeg ikke planlagt endnu ![]() Min læge har anbefalet at jeg blev vaccineret mod japansk hjernehindebetændelse. (det gør rejsedoktor.dk også, men ikke hvis man kun skal være der i op til 5 måneder ) |
|
|
|
| Big-Viking |
Lagt på d. 10/12-2009 16:17
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 815 |
hjernehindebetændelse.!!!!!!!!! Ja nok mange der tager til Thailand der ikke har brug for en sådan en vaccine.. Nej spøg til side. Har aldrig hørt at det skulle anbefales. Det der anbefales mest er for leverbetændelse.. Men igen så hvis du mener du skal og bruge DKK 2000, så er det jo bare at blive vaccineret. Håber du får 6 gode måneder i det dejlige Thailand.. |
|
|
|
| BJ |
Lagt på d. 10/12-2009 19:17
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1067 |
Jeg forhørte mig siste uge da jeg var ned og få de obligatoriske vacinationer, og han mente ikke det var nødvendigt hvis jeg ikke skulle arbejde/opholde mig på landet nær svinefarme og jeg mener virkelig japanskhjernehindebetændelse for H1N1 har jeg fået, men spurgte til den anden også og kun hvis det drejede sig om længere tid på landet men på byferie skulle det ikke være nødvendigt. MVH.BJ THAILAND
A DREAM COME TRUE |
|
|
|
| tomu |
Lagt på d. 10/12-2009 20:15
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 52 |
Jeg vil tro hvis du kan medicinsk betegnelse for selve vaccinationen, så er det bare med at gå ind på en klinik i Thailand og spørger efter den. Medmindre vaccinationen skal været givet inden du rejser, så lyder Sverige som en god idé. Har du en kontakt i Thailand, der evt. kan undersøge det for dig? God tur. |
|
|
|
| Charansanitwon |
Lagt på d. 10/12-2009 21:25
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 56 |
Hi tjm. Jeg blev vaccineret mod hjernehindebetændelse i 1993 da vi skulle til det nordligste Thailand et stykke tid - dengang kørte vi også dyr malaria forebyggende medicin i hovedet, en rejse kostede næsten 700 kr + 1000 for den Japanske hjernehindebetændelse - Man får jo aldrig at vide om det virkede - og det er jo godt nok . Jeg talte med en Canadisk læge i Bangkok et par år efter - citerer- "Jeg ville ønske folk ikke tog alle de forebyggende (profylakser) ting mod malaria da vi meget lettere kan behandle dem hvis de ikke har taget dem - og det kan vi altså." Sådan er det ikke med Jap.Dis. Men troede slet ikke den var mere .. og den er slem .. men MEGET sjælden. De sidste 5 gange jeg har været i Thailand og Indonesien har jeg blot fået en gammaglobolin (styrker immunforsvaret) og ellers tænkt mig om mht. især vand mad etc. Og der sker altså ikke noget.. Nogle af verdens bedste læger arbejder iBangkok.Go tur. |
|
|
|
| Charansanitwon |
Lagt på d. 10/12-2009 21:38
|
|
Undskyld .. Men kan man ikke skifte avatar ? Please P M. |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 10/12-2009 21:54
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Charansanitwon skrev: Undskyld .. Men kan man ikke skifte avatar ? Please P M. Jo ved at Rediger profil, slette dit nuværende billede og derefter uploade dit nye billede. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| Fido |
Lagt på d. 10/12-2009 22:00
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 994 |
Da det tilsyneladende kun er 30% af de voksne personer som udvikler symptomer, der dør af sygdommen kan du roligt spare de 2000 kr. ![]() http://www.ssi.dk... One man's ceiling is another man's floor |
|
|
|
| Charansanitwon |
Lagt på d. 10/12-2009 22:05
|
|
Kan du uddybe det ? |
|
|
|
| Charansanitwon |
Lagt på d. 10/12-2009 22:18
|
|
Charansanitwon skrev: Go nat.Kan du uddybe det ? |
|
|
|
| Dennis Damgaard |
Lagt på d. 11/12-2009 00:22
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 136 |
Der er mange der har den sygdom på DTW så jeg tror nok du kan finde et svar her inde uden at være personlig kan du spørge FedeFinn eller JD jeg tror de kan svare på dit spørgsmål hehe.![]() GOD JUL TIL ALLE PÅ DTW OG KYS JERES SMUKKE KONER FRA MIG HEHE |
|
|
|
| Fido |
Lagt på d. 11/12-2009 00:41
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 994 |
Charansanitwon skrev: Kan du uddybe det ? Hvad vil du gerne have uddybet ? Fra SSI: "Symptomer Symptomer på japansk hjernebetændelse er hovedpine, feber og nedsat bevidsthed. Infektionen kan give en livstruende hjernebetændelse. Sygdommen kan give varige hjerneskader hos overlevende eller ende med døden. Ikke alle smittede udvikler symptomer, og hos voksne regner man med at ca. 1 ud af 100 smittede udvikler symptomer, og at ca. 30% af voksne med symptomer dør. Diagnose Blodprøve eller prøve fra spinalvæske sendes til analyse for virus. Behandling Der findes ingen medicinsk behandling af infektionen. Behandling er symptomatisk. Vaccination Vaccination mod japansk hjernebetændelse er en del af børnevaccinationsprogrammerne i Japan, Syd Korea og Thailand. Vaccination anbefales ved ophold af mere end 3 - 4 ugers varighed i områder, hvor sygdommen forekommer. Under pågående epidemier anbefales også vaccination ved kortere rejser. Anden forebyggelse Undgå at blive stukket af myg, dvs. smøre huden og anvende myggenet. De myg der overfører japansk encephalitis virus stikker også om dagen. Man kan således nedsætte risikoen for myggestik ved at sprøjte boligen indendørs med et insektmiddel. Generelt kan man forsøge at eliminere udklækningssteder for myg Hyppighed Japansk encefalitis findes kun i Asien, primært i Indien, Sydøstasien og Kina. Man regner med at der er mindst 50.000 tilfælde i Asien per år med op til 10.000 dødsfald. Sygdommen optræder ofte i epidemier. I Thailand og Vietnam er sygdommen ca. 5 gange hyppigere i månederne maj til oktober, der er regnfulde måneder. Japansk hjernebetændelse optræder epidemisk, dvs. at der kommer udbrud med nogle års mellemrum, efterfulgt af en periode med relativ lav forekomst. Udbruddene kan også komme udenfor den normale sæson." One man's ceiling is another man's floor |
|
|
|
| Boes |
Lagt på d. 11/12-2009 04:18
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2688 |
http://www.mdtrav...litis.html Her en udforlig forklaring paa udenrigsk "The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
|
|
| BJ |
Lagt på d. 11/12-2009 11:42
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1067 |
Charansanitwon skrev: Hi tjm. Jeg blev vaccineret mod hjernehindebetændelse i 1993 da vi skulle til det nordligste Thailand et stykke tid - dengang kørte vi også dyr malaria forebyggende medicin i hovedet, en rejse kostede næsten 700 kr + 1000 for den Japanske hjernehindebetændelse - Man får jo aldrig at vide om det virkede - og det er jo godt nok . Jeg talte med en Canadisk læge i Bangkok et par år efter - citerer- "Jeg ville ønske folk ikke tog alle de forebyggende (profylakser) ting mod malaria da vi meget lettere kan behandle dem hvis de ikke har taget dem - og det kan vi altså." Sådan er det ikke med Jap.Dis. Men troede slet ikke den var mere .. og den er slem .. men MEGET sjælden. De sidste 5 gange jeg har været i Thailand og Indonesien har jeg blot fået en gammaglobolin (styrker immunforsvaret) og ellers tænkt mig om mht. især vand mad etc. Og der sker altså ikke noget.. Nogle af verdens bedste læger arbejder iBangkok.Go tur. Ja da jeg forhørte mig om prisen på de ampuller med vacsine for japansk hjernehindbetændelse, det var forige uge da lå prisen for tre AMP. i en æske på lidt over 700kr på løveapoteket i AAbenraa, MEN man skal kun bruge de to altså står jeg med en i overskud, medmindre jeg køber to æsker så har jeg til 3 vacinationer, men jeg takkede pænt nej tak da jeg ikke skal opholde mig på landet i Thailand, selvom jeg stod med recepten i hånden, jeg syntes det var for dyrt når jeg nu ikke løber den risiko at bo langt ude på landet eller højrisiko ved at skal bo op af en svinefarm. MVH.BJ PS. jeg skal selv afsted i starten af Februar og et år frem dog med en smuttur til DK i Juli Redigeret af BJ d. 11/12-2009 11:47 THAILAND
A DREAM COME TRUE |
|
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 11/12-2009 13:14
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2597 |
Jeg mindes at mens jeg boede på Phuket i en 3 års periode, var der hvert år hundredvis af tyfus tilfælde. Mærkeligt nok fangede det aldrig de internationale mediers opmærksomhed. Det er uden tvivl noget der til stadighed hjemsøger øen. |
|
|
|
| dutling68 |
Lagt på d. 11/12-2009 13:40
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1381 |
og hvad hedder japansk hjernebetændelse paa thai hvis man skulle en tur forbi dr herman
Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........
|
|
|
|
|
Lagt på d. 11/12-2009 14:54
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
jeg fik en reboster sidst jeg var i thailand, den findes på alle privathospitalerne, og gives normalt kun til børn, hvor den indgå i børnevaccineprogrammet, men det er jo dig der vil betale, så du skal nok få lov til at få den, selvom lægen nok vil synes at du er lidt hysterisk... |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

Nej spøg til side. Har aldrig hørt at det skulle anbefales. Det der anbefales mest er for leverbetændelse.. Men igen så hvis du mener du skal og bruge DKK 2000, så er det jo bare at blive vaccineret. Håber du får 6 gode måneder i det dejlige Thailand..