Se indlæg
Thailand Portalen (version 2004) » Visum, indrejse og ophold i Thailand » Generelt omkring visum og indrejse
 Udskriv debat
Hjælp til visum til Thailand
Bjarne30
Hej Alle.

Jeg har bruge for lidt hjælp til at lave visum til Thailand.
Vi skal være der i 38 dag mig, kone og vorse datte på 4 månde til den tid.

1. Hvad skal jeg skrive hvor det stå. (navn, dato og fødselssted for mindre børn (hvis de erledsaget)) er det mit navn der skal stå der på datte´s ?

2. (formodede adresse i Thailand) er det adresse på det sted vi skal være i Thailand.

3. (Navn of adresse på lokal garant)

4. (Navn og adresse på garant i Thailand)

og så vil jeg høre om i kan svar på hvis jeg har lavet et turrist visum her hjem fra skal mand så også lave det de kommer med i flyet.

Hilsen Bjarne

Lung Yao
Hej Bjarne30,

1) Dit navn, på datterens ansøgning hvis hun er blevet Dansk statsborger. Og barnets navn på din ansøgnings formular.

2) JA, hotel eller fx. svigefamilies adresse ( selv om I kun skulle være der i 14 dage og resten af ferien andre steder i Thailand).

3) Intet.

4) Intet.

(5) Du skal altid udfylde den blanket som du får udleveret i flyveren.
a) Du udfylder en dobbelt blanket: Indrejse/Arrival og Udrejse/Departure.
b ) Det samme for din datter hvis hun har Dansk pas.
c) Din kone udfylder den halvdel som skulle stadigt være i hendes pas, Er den væk, så beder hun bare om et nyt hos stewardessen.

Mjøn, møjn.

.HUSK at 30 dage+ (op til 60 dage) er stadigt GRATIS.
.
Redigeret af Lung Yao d. 07/12-2009 21:29
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Bjarne30
Hej Lung Yao

Mange tak for din svar.
Ja datte har Dansk pas og er fødet i dk.

Hilsen Bjarne Smile

kvindemin
Lung Yao skrev:
Hej Bjarne30,

1) Dit navn, på datterens ansøgning hvis hun er blevet Dansk statsborger. Og barnets navn på din ansøgnings formular.

2) JA, hotel eller fx. svigefamilies adresse ( selv om I kun skulle være der i 14 dage og resten af ferien andre steder i Thailand).

3) Intet.

4) Intet.

(5) Du skal altid udfylde den blanket som du får udleveret i flyveren.
a) Du udfylder en dobbelt blanket: Indrejse/Arrival og Udrejse/Departure.
b ) Det samme for din datter hvis hun har Dansk pas.
c) Din kone udfylder den halvdel som skulle stadigt være i hendes pas, Er den væk, så beder hun bare om et nyt hos stewardessen.

Mjøn, møjn.

.HUSK at 30 dage+ (op til 60 dage) er stadigt GRATIS.
.

120 dage er osse gratis

Lung Yao
kvindemin skrev:
.....................................................................
120 dage er osse gratis
JA, men da Bjarne KUN skulle være i TH. i 38 dage, derfor skrev jeg "op til 60 dage". Og yderligere for at undgå forvirring skulle have præciseret at 120 dage er 2 X 60 dages visum og IKKE som mange ville måske tro at man kan få 120 dages TURIST visum.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Lung Yao
Bjarne30,

Et andet "tip", er at når du ankommer til BKK, så KAN du og datteren bruge køen ved "Thai Passport", sammen med konen (altid færre passagerer der). Det har jeg gjorde i nu 14 år, uden problemer, selv de gange hvor jeg rejste alene med datteren (dansk pas). Kun 2 gange var der nogle passagerer som "mukkede" og mente at jeg skulle bruge køen "Foreign Passport". Det afviste jeg pure ved at sige at datteren var halv Thai, så derfor brugte jeg denne kø. Aldrig et ord fra Immigration folk.
.
Redigeret af Lung Yao d. 08/12-2009 11:33

gammelnok
HejCool

Lige et spørgsmål i forlængelse af ovennævnte.

Hvis man skal være f.eks. 63 dage i Thailand og får et 60-dages
turistvisum, skal man da

stadig udfylde ind- og udrejsepapirer udleveret i flyveren?
ind på lokalt immigrationskontor og have forlænget visum?

På forhånd tak for svar.

vh
gammelnokSmile

lols
kvindemin skrev:
120 dage er osse gratis

Nej, jeg er rimelig sikker på at det kun er turistvisum til en indrejse der er gratis. Altså 60 dage plus 30 dages forlængelse.

lols
gammelnok skrev:
Hvis man skal være f.eks. 63 dage i Thailand og får et 60-dages
turistvisum, skal man da

stadig udfylde ind- og udrejsepapirer udleveret i flyveren?
ind på lokalt immigrationskontor og have forlænget visum?

vh
gammelnokSmile

Ja, alle der rejser ind i Thailand skal udfylde indrejsepapirer ved hver indrejse. Uanset længe af opholdet. Thaier såvel som udlændinge.

Ifølge loven skal du forlænge på immigrationskontor. Gør du det ikke, er du ulovligt i Thailand. Så skal du betale for overstay i lufthavnen ved afrejse, hvis du gør det. 500 baht per dag og er rutine i Bangkok for personalet der.

Men undgå lige at komme i kontakt med politiet i de dage du er her ulovligt. Så ryger du i immigrationsfængsel og det er ikke det bedste sted at være i Thailand...

Lung Yao
lols skrev:
....................................................................................................
Men undgå lige at komme i kontakt med politiet i de dage du er her ulovligt. Så ryger du i immigrationsfængsel og det er ikke det bedste sted at være i Thailand...
Næste sidste sætning kunne "misforståes" til at være en "opfordring" eller et "tip": derfor skulle det måske have stået:
<< Men AT undgå lige at komme i kontakt med politiet i de dage du er her, ER ulovligt. OG,så ryger du i immigrationsfængsel og det er ikke det bedste sted at være i Thailand..HVIS du blivet taget af politiet.>>
Husk altid at SKÆRE det i PAP, vedr. spørgsmål hvor spørgeren kan komme i fedtefadet ved forkert vejledning(misforståelser).

Better to Worry than to be Sorry. Og på dansk: Hellere Forebygge end at Helbrede.
.

lols
Jeg syntes du vrøvler mere end jeg Lung Yao

"Men AT undgå lige at komme i kontakt med politiet i de dage du er her, ER ulovligt. OG,så ryger du i immigrationsfængsel og det er ikke det bedste sted at være i Thailand..HVIS du blivet taget af politiet"

Du skriver at det er ulovligt at komme i kontakt med politiet? Eller at undgå at komme i kontakt med politiet er ulovligt? Smile

Næ det er ulovligt at være her uden gyldigt visum eller forlængelse af visum og derfor ender du naturligvis i fængsel hvis politiet eller myndigheder opdager det. Akkurat som personer uden visum gør.

Ingen opfording eller tip til at være her ulovligt. Men en forklaring på hvad der sker hvis du er her ulovligt. Vil aldrig opfordre andre til ulovligheder!

Spring til debat: