Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Songkran
|
|
| hilton-huahin |
Lagt på d. 15/12-2008 22:27
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 30 |
Jeg er ved at planlægge næste tur til Thailand og er kommet om tvivl om hvordan det er med butikkernes åbningstider i Bangkok i forbindelse med Songkran. Vi lander i Bangkok d. 15. april og har de første 3 nætter her inden vi tager videre til Hua Hin. Er der nogen der kan fortælle mig om det hele er lukket ned eller hvad. Vi oplevede Songkran i Hua Hin et år og der var næsten det hele lukket ned i 2-3 dage. Er det samme tilfældet i Bangkok? Vi har også mulighed for at rykke afrejsen til den 21. april, men da vi er derude i 3 uger vil vi gerne vide hvad vi kan forvente vedrørende vejret, da vi normalt rejser i marts/april. Løber vi ind i regntiden eller hvad? |
|
|
|
| bangkoknielsen |
Lagt på d. 16/12-2008 13:21
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 435 |
Forsæt du blot med din rejseplanlægning - du kan være rolig for, at butikslivet og forøvrigt alt det øvrige, fungerer under Songkran i Bangkok... Vejrprognose kan jeg ikke hjælpe dig med, - men mon det ikke bliver som normalt, - varmt så det batter! Thailand har tre årstider: Varm - Regnfuld - Kølig. Den varme årstid går fra marts til maj - den regnfulde fra juni til oktober og den kølige fra november til februar... Så efter din plan løber du ikke ind i regntiden, men der er en alvorlig risiko for, at blive temmelig våd i Bangkok under Songkran... - God rejse... |
|
|
|
| xxxx |
Lagt på d. 16/12-2008 13:36
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1135 |
kan kun give bangkoknilsen ret. Har aldrig oplevet at der er lukket i Songkran.. Tvært imod da.. Dog kan der måske virke lidt affolket i BKK da folk er hjemme i landsbyerne.. |
|
|
|
| Khun Tee |
Lagt på d. 16/12-2008 14:15
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 110 |
Hvis bønderne tager hjem til landet er det kun en fordel, det er da dejligt når man ikke skal rende spidsrod mellem flere tusinde mennesker. Men affolket tror jeg nu ikke det bliver da der bor flere mennesker i Bangkok end hele danmark, så nyd turen og Bangkok med en lille smule mindre mennesker end vanligt forhåbentlig.
John Jensen.
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing |
|
|
|
| lols |
Lagt på d. 16/12-2008 19:35
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 454 |
I Bangkok lukker enkelte små butikker som frisører nogle steder, hvor ejerne og personalet tager hjem, men alt andet åbent som normalt. Bangkok er en drøm i Songkran, da der efter Bangkokforhold ikke er megen trafik og luften bedre. Har oplevet Songkran på Samui og der var også meget der var lukket, som du skriver du har oplevet i Hua Hin. Ligefra restauranter til alm forretninger. Songkran er fra den 13. - 15 april og den 16. april er det hverdag igen i Bangkok. Så I kommer lige til den allersidste del af festen. Regntiden. Lidt afhængig af hvor i landet, så starter den typisk kort efter Songkran, starten af maj efter mine erfaringer. God tur. |
|
|
|
| LGI |
Lagt på d. 14/12-2009 22:58
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 8 |
Hvornår er det songkran i Pattaya i år..er der ikke noget med det er flere dage end andre steder i thailand??? mvh Lars |
|
|
|
| FedeFinn |
Lagt på d. 14/12-2009 23:06
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 148 |
jo i Pattaya er alt jo vildere, så der tar det hele ugen fra den 12 april
Det er lettere at holde sig på lastens brede landevej end på dydens smalle sti.
|
|
|
|
| LGI |
Lagt på d. 14/12-2009 23:29
|
Er det allerede fra den 12???...jeg havde fået fortalt det var den 19 det startede. Mvh Lars |
|
|
|
| sabai sabai |
Lagt på d. 14/12-2009 23:56
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1258 |
LGI skrev: Hvornår er det songkran i Pattaya i år..er der ikke noget med det er flere dage end andre steder i thailand??? mvh Lars I år .... ??? Hvilken dato falder juleaften på i år .. ????
Redigeret af sabai sabai d. 14/12-2009 23:59 [img]http://s16.radikal.ru/i191/0910/9a/1cb4ead4de5d.gif[/img] is not a valid Image.
Vil man ikke åbne sine øjne , må man jo åbne sin pung ! |
|
|
|
| LGI |
Lagt på d. 15/12-2009 00:02
|
sabai sabai skrev: LGI skrev: Hvornår er det songkran i Pattaya i år..er der ikke noget med det er flere dage end andre steder i thailand??? mvh Lars I år .... ??? Hvad dato falder juleaften på i år .. ???? ![]() Er det samme dato hver år????Hvis det er samme dato hver år, hvorfor skriver du så ikke bare det!!!!! Hvor skulle jeg vide det fra!!!! Påsken i DK er feks ikke samme dato hvert år!!!!!!! Mvh lars Redigeret af LGI d. 15/12-2009 00:04 |
|
|
|
| sabai sabai |
Lagt på d. 15/12-2009 00:16
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1258 |
LGI skrev: sabai sabai skrev: LGI skrev: Hvornår er det songkran i Pattaya i år..er der ikke noget med det er flere dage end andre steder i thailand??? mvh Lars I år .... ??? Hvad dato falder juleaften på i år .. ???? ![]() Er det samme dato hver år????Hvis det er samme dato hver år, hvorfor skriver du så ikke bare det!!!!! Hvor skulle jeg vide det fra!!!! Påsken i DK er feks ikke samme dato hvert år!!!!!!! Mvh lars Songkran er overstået for i år...!! Bedre sent end aldrig.. ... Go'jul .. og Sonkran...og go' google .. ! Skååål ..
Redigeret af sabai sabai d. 15/12-2009 00:18 [img]http://s16.radikal.ru/i191/0910/9a/1cb4ead4de5d.gif[/img] is not a valid Image.
Vil man ikke åbne sine øjne , må man jo åbne sin pung ! |
|
|
|
| LGI |
Lagt på d. 15/12-2009 00:22
|
sabai sabai skrev: LGI skrev: sabai sabai skrev: LGI skrev: Hvornår er det songkran i Pattaya i år..er der ikke noget med det er flere dage end andre steder i thailand??? mvh Lars I år .... ??? Hvad dato falder juleaften på i år .. ???? ![]() Er det samme dato hver år????Hvis det er samme dato hver år, hvorfor skriver du så ikke bare det!!!!! Hvor skulle jeg vide det fra!!!! Påsken i DK er feks ikke samme dato hvert år!!!!!!! Mvh lars Songkran er overstået for i år...!! Bedre sent end aldrig.. ... Go'jul .. og Sonkran...og go' google .. ! Skååål .. ![]() Så til ære for sabai sabai....hvad så med næste år!!!! Mvh Lars |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 15/12-2009 00:37
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Bangsaen Water Festival, 16 to 17 April, is held a week after national celebrations at Bangsaen beach in Chonburi province. A competition to determine the most artistic sand pagoda takes centre stage with more than 100 miniature pagodas sculptured from the sand. Pattaya Water Festival follows on from Bangsaen, 17 to 20 April. The water splashing celebration first moves to Na-Klua, a village just north of Pattaya, 18 April, Pattaya beach, 19 April and finally moving, 20 April, to Sattahip, a fishing and Naval town on the eastern seaboard. Håber det kan bruges
Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| LGI |
Lagt på d. 15/12-2009 00:40
|
Takker!!!! Mvh lars ![]() |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 15/12-2009 05:40
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Songkran er altid den 13 April og varer i 3 dage de fleste steder!![]() Bare kig i en Thailansk kalender! Så det starter den 12 April i Pattay
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| ubon lynge |
Lagt på d. 15/12-2009 06:10
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 858 |
jesperfrb skrev: Songkran er altid den 13 April og varer i 3 dage de fleste steder! ![]() Bare kig i en Thailansk kalender! Så det starter den 12 April i Pattay ![]() Er du så at finde i Pattay jesper?? Får jeg lov at flyve igen meget snart så ses vi jo nok i april, jeg har aldrig oplevet Songkran og alle siger jeg er gået glip af noget sjovt så bliver jo nok nød til at rejse der ud. Ubon.
![]() |
|
|
|
| Dream |
Lagt på d. 15/12-2009 06:21
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 465 |
Sjovt, nae det er roevsygt......BASTA ! ![]() |
|
|
|
| fckguld |
Lagt på d. 15/12-2009 06:58
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 962 |
ubon lynge skrev: Khon Kaen starter også den 12 og varer ca 5 dage , fantastisk opleve thaierne feste , ikke ødelagt af turister ha ha god dag
jesperfrb skrev: Songkran er altid den 13 April og varer i 3 dage de fleste steder! ![]() Bare kig i en Thailansk kalender! Så det starter den 12 April i Pattay ![]() Er du så at finde i Pattay jesper?? Får jeg lov at flyve igen meget snart så ses vi jo nok i april, jeg har aldrig oplevet Songkran og alle siger jeg er gået glip af noget sjovt så bliver jo nok nød til at rejse der ud. DU FÅR HVAD DU GIVER
GRIB LIVET I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 15/12-2009 07:40
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Nej ikke Pattaya, men nok Hua Hin, der kan man da gå i fred om aften, når man skal ud og spise! De stopper som regel kl 20 hver dag!
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| Nixon |
Lagt på d. 15/12-2009 08:16
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 189 |
hilsen
Nixon Meninger har jeg mange af. Dermed ikke sagt at du kan lide at høre dem. |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.