Se indlæg|
madvarer
|
|
| sank |
Lagt på d. 04/12-2009 13:06
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1131 |
Du kan ikke få ost der smager af noget i thai. Rugbrød og Remulade ( tysk ) så smager ikke helt som dansk kan fås i Villa Supermar kede. Vi har altid haft meget ost med ?? men ikke sikker på lovligheden ? |
|
|
|
| kvindemin |
Lagt på d. 04/12-2009 13:06
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 555 |
vandango skrev: Det kommer vel egentlig an på hvor du skal holde ferie, du kan købe en hel del tilsvarende i Thailand. Havde selv kaffe og skæreost med til Pattaya, stort set alt andet kan du få her. Men foretrækker Thai mad frem for Dansk mad når jeg rejser. haha, det kaffe vi har i danmark, er kendt som affaldsprodukter, andre lande ik' vil ha' -derimod har thailand noget af det fineste kaffe i verden-ingen grund til at slaebe det med fra dk. ![]() |
|
|
|
| Big-Viking |
Lagt på d. 04/12-2009 13:11
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 815 |
kvindemin skrev: vandango skrev: Det kommer vel egentlig an på hvor du skal holde ferie, du kan købe en hel del tilsvarende i Thailand. Havde selv kaffe og skæreost med til Pattaya, stort set alt andet kan du få her. Men foretrækker Thai mad frem for Dansk mad når jeg rejser. haha, det kaffe vi har i danmark, er kendt som affaldsprodukter, andre lande ik' vil ha' -derimod har thailand noget af det fineste kaffe i verden-ingen grund til at slaebe det med fra dk. ![]() den med kaffen kendte jeg ikke..Så tror da pokker at jeg har ondt i maven efter 4 kander kaffe om dagen.. ![]() |
|
|
|
| BJ |
Lagt på d. 04/12-2009 13:19
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1067 |
Big-Viking skrev: Jeppe skrev: man kan vel også leve uden detteer sgu ligesom med smøger..... Meget svært ![]() Jeg er helt enig med dig, når der først har stået Thai-inspireret mad på menuen en månedstid så kan man godt savne den danske mad, en smule. Selvom jeg er vild med Thailandsk mad især stegte nudler med kylling eller rejer og hvad der ellers hører til, ja så husker jeg tydeligt en gang på Koh Chang hvor jeg lå og drev den af i poolen og som et lys fra en klar himmel var jeg bare villig til næsten alt for en potion kartoffelmos med millionbøf, mine tænder løb i vand når jeg tænkte på det, men man er jo på den anden side af jordkloden og kan ikke forvente der er dansk mad på menuen så kunne man jo lige så godt blive i DK, det er jo nætop madkulturen og den Thailandske kultur i sig selv JEG tar derud for at møde..............Hammer dejligt land, ja Thailand er nærmest vanedannende, syntes jeg. MVH.BJ |
|
|
|
| Dream |
Lagt på d. 04/12-2009 13:59
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 465 |
Nej Jeppe, det kan du ikke........og din X her i TH blev tvunget til at spise DK mad.og hvis hun spiste en gang som tam kl. 17 flippede du helt og raabte at vi spiser Kl. 18.. ( DK mad ) saa stop dit PIS !..........Hun var ved at braekke sig sig over dit DK mad,![]() |
|
|
|
| SteenJ |
Lagt på d. 04/12-2009 14:02
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 743 |
"Gammelnok" spurgte vist nok om man må tage mad med til Th og tråden er efter min mening drejet væk og da han selv nævner noget om reglerne, så nej mad må ikke medtages. Jeg er EEN gang på 14 år blevet rutinetjekket af tolder i Th. Maden blev taget fra mig.......så mon ikke tolderne fik en ekstra indtægt til dem selv senere på dagen. mvh. |
|
|
|
|
Lagt på d. 04/12-2009 14:10
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Dream skrev: Nej Jeppe, det kan du ikke........og din X her i TH blev tvunget til at spise DK mad.og hvis hun spiste en gang som tam kl. 17 flippede du helt og raabte at vi spiser Kl. 18.. ( DK mad ) saa stop dit PIS !..........Hun var ved at braekke sig sig over dit DK mad, ![]() Lyder rimeligt privat det der.... godt man har en lille kone der altid kan klemme både et stykke smørrebrød eller lidt thaimad ned og der er absolut ikke faste spisetider. jeg kan finde på at lave spagetti kl 3 om natten hvis jeg har lyst. så er morgenmaden klaret. tråde løber jo altid af sporet, men mon ikke gammelsmølf har fået svar på sit spørgsmål? ![]() |
|
|
|
| Dream |
Lagt på d. 04/12-2009 14:12
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 465 |
Ville ogsaa ha' slettet mit indlaeg, men det var for sent..... |
|
|
|
|
Lagt på d. 04/12-2009 14:24
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
haha ![]() notepad og tænk lidt over det en anden gang ![]() |
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 04/12-2009 20:14
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2882 |
Lung Yao Hvis man vil havde det her må man betale hvad det koster og da jeg bo her så køber jeg det jeg skal bruge her . Hvis jeg er heldig at en tage et stykke Ost med. man skal som i dk kikke efter dato når man køber rugbrød og efterhånden kan man få flere slag rugbrød her. Nu er jeg heldig at bo i en by hvor der er mange mulighed for at få det jeg har brug for Redigeret af thaikurt1 d. 04/12-2009 20:20 Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 04/12-2009 23:58
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
kvindemin skrev: vandango skrev: Det kommer vel egentlig an på hvor du skal holde ferie, du kan købe en hel del tilsvarende i Thailand. Havde selv kaffe og skæreost med til Pattaya, stort set alt andet kan du få her. Men foretrækker Thai mad frem for Dansk mad når jeg rejser. haha, det kaffe vi har i danmark, er kendt som affaldsprodukter, andre lande ik' vil ha' -derimod har thailand noget af det fineste kaffe i verden-ingen grund til at slaebe det med fra dk. ![]() Den tror jeg ikke på, men Thaierne kommer nogle lækre ting i kaffen. En af min absolut bedste kopper kaffe jeg har smagt i mands minde, var ved en kaffevogn om morgenen i lokaltemplet. Jeg pegede med mine pølsefingre og sagde til Thaikæresten, sådanne noget må hun købe til mig. |
|
|
|
| gammelnok |
Lagt på d. 14/12-2009 14:49
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 41 |
Hej Tak for de mange svar - indrømmet nogle mere anvendelige end andre. Til almen orientering er det ikke meningen at medbringe mad til eget forbrug, men til Thai familien, der elsker dansk rugbrød og skæreost. Forhåbentlig vises overbærenhed om man måtte beslutte sig for at drage afsted, medbringende danske varer i et begrænset omfang. Slutteligt en lille opfordring - om man ikke har noget fornuftigt at ytre, tænk da på muligheden for at tie. er det solen, måske maden - de underskønne kvinder?? længslen nager i kroppen, bare det snart er tid at komme afsted igen. Thailand er i mit hjerte![]() ![]() |
|
|
|
| mr tirak |
Lagt på d. 14/12-2009 22:19
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 345 |
Jeg medbringer hver gang alt det mine kilo tillader. Pris og kvalitet taget i betragtning, og som skrevet er der ting som ikke kan findes i den udgave vi/jeg ønsker. Jeg lever jo af at sælge bla kaffe herude, vi impotere fra hele verden, og ja der findes god kaffe her men mange vil gerne betale for en god colombia eller kenja. Jeg er aldrig blevet chekket i lufthavnen for fødevare, så jeg ved ikke hvad de evt ville sige til en kuffert fuld af ost eller ligende. Mr Tirak Bare fordi din far hedder gud,- behoever du ikke gaa paa vandet her hvor jeg fisker
Du skal bare gifte dig med en Thai, så er der ingen døje. Blue Top Coffee Shop Nok det stoerste udvalg af impoteret kaffe i Thailand. Koh Pha Ngan. Et besoeg vaerd ogsaa selv om du ikke er kaffe freak |
|
|
|
| noisnabo |
Lagt på d. 15/12-2009 03:33
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 121 |
vandango skrev: Det kommer vel egentlig an på hvor du skal holde ferie, du kan købe en hel del tilsvarende i Thailand. Havde selv kaffe og skæreost med til Pattaya, stort set alt andet kan du få her. Men foretrækker Thai mad frem for Dansk mad når jeg rejser. Man kan købe meget i Pattaya, sild, spegepølse, ost, osv i Friendship Supermarkedet. Priserne er vel 30% højere end i Danmark. I Pattaya/ Jomtien er der også mulighed for at købe medisterpølse, leverpostej, og rullepølse af en professionel slagter, som også leverer til mange restuaranter. det er ikke altid at han kan tage nye kunder ind, men prøv, hvis du skal til Pattaya. Du må spørge dig frem hvem han er. Stadig Pattaya, et godt sted at få alle de små oplysninger som løfter hverdagen lidt, er hos Jens, som har værtshuset Frem, på selve tirsdags og fredagsmarkedet. |
|
|
|
| Big-Viking |
Lagt på d. 15/12-2009 09:06
|
Ja man kan købe meget i Thailand. Men ikke af samme gode kvailtet samt smag som vi er vant til. Har da set danske oste og andre danske varer. Men ikke noget at skrive hjem om. det bedste sted jeg har set i thailand var hos en Australier ved grænsen i Nong Khai. Om han er der endnu aner jeg ikke. Men han havde nogle fine ting. Hvis ikke så kunne man bestille hjem, han skaffede næsten alt. |
|
|
|
| noisnabo |
Lagt på d. 15/12-2009 10:06
|
Big-Viking skrev: Ja man kan købe meget i Thailand. Men ikke af samme gode kvailtet samt smag som vi er vant til. Har da set danske oste og andre danske varer. Men ikke noget at skrive hjem om. det bedste sted jeg har set i thailand var hos en Australier ved grænsen i Nong Khai. Om han er der endnu aner jeg ikke. Men han havde nogle fine ting. Hvis ikke så kunne man bestille hjem, han skaffede næsten alt. Big Viking, lad nu være med at generalisere så meget :-D Det du kan købe hos Friendship i Pattaya fejler ikke noget, er absolut på normalt dansk niveau. Fra marinerede sild i glaas, over rugbrød i skiver, til dansk rød spegepølse. Og hvis du kan få lov til at blive kunde hos den lokale danske slagter som jeg omtalte før, vil du få varer som er på højde med dansk kvalitet. Hvis ikke bedre. Velbekomme. |
|
|
|
| Big-Viking |
Lagt på d. 15/12-2009 10:31
|
Noisnabo skrev: Big-Viking skrev: Ja man kan købe meget i Thailand. Men ikke af samme gode kvailtet samt smag som vi er vant til. Har da set danske oste og andre danske varer. Men ikke noget at skrive hjem om. det bedste sted jeg har set i thailand var hos en Australier ved grænsen i Nong Khai. Om han er der endnu aner jeg ikke. Men han havde nogle fine ting. Hvis ikke så kunne man bestille hjem, han skaffede næsten alt. Big Viking, lad nu være med at generalisere så meget :-D Det du kan købe hos Friendship i Pattaya fejler ikke noget, er absolut på normalt dansk niveau. Fra marinerede sild i glaas, over rugbrød i skiver, til dansk rød spegepølse. Og hvis du kan få lov til at blive kunde hos den lokale danske slagter som jeg omtalte før, vil du få varer som er på højde med dansk kvalitet. Hvis ikke bedre. Velbekomme. Ja. ved da godt at der er små listige steder man kan få nogle gode ting. Men for at vide af disse steder skal man jo kende nogen der kender nogen.. Var/er også en pensionist i Udon der lavede medister, leverpostej og rullepølse osv. ( UPS!!! igen den om pension og sort arbejde ) Men der jeg vil hen er at man går sgu ikke bare ind et af de store internationale supermarkeder og finder de ting man er vant til. Men hvis man er tilfreds med en gummi Emborg så er det jo fint nok.. |
|
|
|
| noisnabo |
Lagt på d. 15/12-2009 10:45
|
Big-Viking skrev: Noisnabo skrev: Big-Viking skrev: Ja man kan købe meget i Thailand. Men ikke af samme gode kvailtet samt smag som vi er vant til. Har da set danske oste og andre danske varer. Men ikke noget at skrive hjem om. det bedste sted jeg har set i thailand var hos en Australier ved grænsen i Nong Khai. Om han er der endnu aner jeg ikke. Men han havde nogle fine ting. Hvis ikke så kunne man bestille hjem, han skaffede næsten alt. Big Viking, lad nu være med at generalisere så meget :-D Det du kan købe hos Friendship i Pattaya fejler ikke noget, er absolut på normalt dansk niveau. Fra marinerede sild i glaas, over rugbrød i skiver, til dansk rød spegepølse. Og hvis du kan få lov til at blive kunde hos den lokale danske slagter som jeg omtalte før, vil du få varer som er på højde med dansk kvalitet. Hvis ikke bedre. Velbekomme. Ja. ved da godt at der er små listige steder man kan få nogle gode ting. Men for at vide af disse steder skal man jo kende nogen der kender nogen.. Var/er også en pensionist i Udon der lavede medister, leverpostej og rullepølse osv. ( UPS!!! igen den om pension og sort arbejde ) Men der jeg vil hen er at man går sgu ikke bare ind et af de store internationale supermarkeder og finder de ting man er vant til. Men hvis man er tilfreds med en gummi Emborg så er det jo fint nok..Ja. Han var herlig. Mest da han var sammen med konen ude ved Ringvejen. Da hun smed ham ud, blev han bitter, helt forståeligt, men det var ikke så sjovt at besøge ham længere. Hans rugbrød var noget af det bedste jeg har fået i Thailand. Og så var det billigt. Jeg mener at vide, at han kom til Danmark og fik en rimelig død, hvis man overhovedet kan få sådan en :-( Redigeret af noisnabo d. 15/12-2009 10:46 |
|
|
|
| sony |
Lagt på d. 15/12-2009 12:34
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2037 |
Der kan kun være godt på FREM, har også hørt det er nogle venlige mennesker der driver cafeen, men hvad det er alle fremmere jo![]() Sorry kunne ikke lade være Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub
Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!! |
|
|
|
| noisnabo |
Lagt på d. 16/12-2009 04:28
|
sank skrev: Du kan ikke få ost der smager af noget i thai. Rugbrød og Remulade ( tysk ) så smager ikke helt som dansk kan fås i Villa Supermar kede. Vi har altid haft meget ost med ?? men ikke sikker på lovligheden ? Hej Sank, hvordan går det med cyklerne, er i faldet af dem for nylig? :-D Rugbrødet i Friendship er det bedste i Pattaya Jomtien, ud fra min erfaring og smag. Men det er dyrt, 10 bath pr skive :-( Ha en god dag. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

Du kan ikke få ost der smager af noget i thai. Rugbrød og Remulade ( tysk ) så smager ikke helt som dansk kan fås i Villa Supermar kede. Vi har altid haft meget ost med ?? men ikke sikker på lovligheden ?