Se indlæg
 Udskriv debat
Kronprinsens råd til at beskytte klimaet
Har lige set en journalist fra DR spørge kronprins Frederik hvad de gør derhjemme for at beskytte klimaet, hvortil han svarer at de er begyndt at spise fisk 3 gange om ugen...

kronprins ske!

Nirvana
kronprins er ikke klimavenlig før han flyter i en 2 værsle
Come As You Are

JD
Jeg tror desværre at han er lige så snotdum og fatsvag som mange af sine indavlede og sindssyge forfædre udi konge-embedet!

Han bliver da mere og mere tåkrummende pinlig at høre på, og så vræler han konstant...

JD

b_j3ns3n
tror han vokser med opgaven når hans mor engang står af...
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv

ThomasHOL
Hvad er der galt i det? Fisk er en af kødtyper som udleder mindst CO2 pr kg. kød. se side 3 http://130.226.17...verdag.pdf

Får det mig til at skifte en rød bøf ud med fisk? nej aldrig i livet kan slet ikke lide fisk, medmindre der er deres æg eller hvis de er panerede og dækket med remulade :-)
Redigeret af ThomasHOL d. 15/12-2009 21:29

thamarai
Hvorfor skal danskere altid rakke ned på kronprinsen. Kig rundt og se på replublikkerne, er de så fantastiske (Burma, Rusland, Laos, Kina osv.)?
Måske Frankrig og Grækenland er okay (USA kan derimod ikke sammenlignes, da deres historie er anderledes).
Jeg tror ikke, at det er nemt at være kronprins i Danmark i 2009 - jeg ville nødigt bytte, kroneplade, store biler eller ej, for jeg kan gøre, næsten hvad jeg vil, uden hele verden kan læse det i avisen næste dag.
/Andreas

http://thamarai-thailand.blogspot.com/
thamarai
Glemte Tyskland, men glemte ikke deres historie omkring 1930erne og 1945...

Lundberg
Manden snakker jo sort hele tiden..kører i kæmpe VW firehjulstrækker, flyver to personer i learjet osv osv ....KLIMA HYKLERE er hele kongehuset !!! men vi andre skal fandeme bare spare på alt lige fra hakkebøffen til at starte bilen.Sad
Hvor mange tusinde tons CO2 tror i lige det koster at varme Amalienborg/Fredesborg/Marselisborg op til 5-6 mennesker ??????
Redigeret af Lundberg d. 15/12-2009 22:58

thamarai
Lundberg skrev:
Manden snakker jo sort hele tiden..kører i kæmpe VW firehjulstrækker, flyver to personer i learjet osv osv ....KLIMA HYKLERE er hele kongehuset !!! men vi andre skal fandeme bare spare på alt lige fra hakkebøffen til at starte bilen.Sad
Hvor mange tusinde tons CO2 tror i lige det koster at varme Amalienborg/Fredesborg/Marselisborg op til 5-6 mennesker ??????

Jamen, så flyt til Kina og arbejd på kinesiske forhold og slip for Frederik, eller bliv i Danmark og køb ting fra Kina, der er lavet på kinesiske forhold.
Al luksus i Danmark er baseret på penge fra USA i 50erne og billige varer fra republikker.
Min far er socialdemokrat, men siger altid, at man skal huske sine rødder som arbejder.
Hvad er dine rødder?
/Andreas

vandango
thamarai skrev:
Hvorfor skal danskere altid rakke ned på kronprinsen. Kig rundt og se på replublikkerne, er de så fantastiske (Burma, Rusland, Laos, Kina osv.)?
Måske Frankrig og Grækenland er okay (USA kan derimod ikke sammenlignes, da deres historie er anderledes).
Jeg tror ikke, at det er nemt at være kronprins i Danmark i 2009 - jeg ville nødigt bytte, kroneplade, store biler eller ej, for jeg kan gøre, næsten hvad jeg vil, uden hele verden kan læse det i avisen næste dag.
/Andreas

Hvis man kunne slippe for konen og ungerne samt forældrene, ville jeg sgu godt være kronprins, sikke et spændende liv jeg ville have. Og selvfølgelig ville jeg tilbringe 11 af årets måneder i Pattaya.

thamarai
vandango skrev:
thamarai skrev:
/Andreas

Hvis man kunne slippe for konen og ungerne samt forældrene, ville jeg sgu godt være kronprins, sikke et spændende liv jeg ville have. Og selvfølgelig ville jeg tilbringe 11 af årets måneder i Pattaya.

Jamen, som kronprins slipper du nok ikke for konen og ungerne samt forældrene... :-)

thaikurt1
Hvis kronprins ikke mener at han kan klatre at blive konge så kan han jo bare opgive det og bliver en alminding dansk lønslaver og betale skat og moms som alle andre gør.

ja jeg fortrætter republikkerne frem for et kongehus

http://nej
JD
Mel Brooks havde fat i noget af det rigtige:

"It's good to be the king"!
Grin

JD

Lundberg
Hvorfor helvede skulle jeg flytte til Kina ??? fordi jeg syntes at kongehuset er hykleriske ??? det var da utroligt din k***hat
Skulle jeg flytte fordi jeg ikke er tilhænger af kongehuset ?? så syntes jeg at du skulle flytte til Nord Korea det passer nok bedre til din smag....der bliver folk der ikke har samme mening som systemet sendt i arbejdslejr eller landsforvist...det lyder som en holdning der ville passe dig fint.

thamarai skrev:
Lundberg skrev:

Jamen, så flyt til Kina og arbejd på kinesiske forhold og slip for Frederik, eller bliv i Danmark og køb ting fra Kina, der er lavet på kinesiske forhold.
Al luksus i Danmark er baseret på penge fra USA i 50erne og billige varer fra republikker.
Min far er socialdemokrat, men siger altid, at man skal huske sine rødder som arbejder.
Hvad er dine rødder?
/Andreas

Redigeret af Lundberg d. 16/12-2009 11:10

hfb
Ezal skrev:
Har lige set en journalist fra DR spørge kronprins Frederik hvad de gør derhjemme for at beskytte klimaet, hvortil han svarer at de er begyndt at spise fisk 3 gange om ugen...

kronprins ske!

Det med fiskene er for at spare på kødet fra de CO2 pruttene dyr Grin

I et andet indslag sagde han måske noget mere fornuftigt. Bl.a. med hensyn til at spare på vandet. "man skal ikke lade vandet løbe når man børster tender" samt "børn skal lære det på den sjove måde at spare på energien"

thamarai
Lundberg skrev:
Hvorfor helvede skulle jeg flytte til Kina ??? fordi jeg syntes at kongehuset er hykleriske ??? det var da utroligt din k***hat
Skulle jeg flytte fordi jeg ikke er tilhænger af kongehuset ?? så syntes jeg at du skulle flytte til Nord Korea det passer nok bedre til din smag....der bliver folk der ikke har samme mening som systemet sendt i arbejdslejr eller landsforvist...det lyder som en holdning der ville passe dig fint.

thamarai skrev:
Lundberg skrev:

Hvad er dine rødder?
/Andreas

Det var ikke lige det, som jeg skrev, men lad det nu ligge. Jeg har en mening, og du en anden. Jeg bor i øvrigt i Thailand, der heller ikke er en republik.
/Andreas

JD
En kronprins/kongelig skal slet ikke deltage i en sådan debat.

Det kongelige og alt det bras det medfører hører slet ikke hjemme i nutiden hvor stort set de fleste i den vestlige verden går ind for "frihed, lighed og broderskab".

Men OK, lad dem kvaje sig, især Frede, for det sætter fokus på deres eget hykleri i forbindelse med misbrug af jordens resurser.

Eksempler:

En gammel damper - Kongeskibet Dannebrog - fra 1931, som ligger stille 8 mdr. om året!

Mængder af gamle bygninger som med fordel kunne jævnes med jorden, eller lejes ud til gode almennyttige formål.

Hvad laver de driverter egentlig, udover at deltage i kapsejladser, fise rundt i alt for store biler, og med hele deres færden bruger alt for mange offentligt ansatte fra især politi og militær (fly) og medfølgende resurser til at passe dem op?

JD
Redigeret af JD d. 16/12-2009 14:37

thamarai
JD skrev:
En kronprins/kongelig skal slet ikke deltage i en sådan debat.

Det kongelige og alt det bras det medfører hører slet ikke hjemme i nutiden hvor stort set de fleste i den vestlige verden går ind for "frihed, lighed og broderskab".

Men OK, lad dem kvaje sig, især Frede, for det sætter fokus på deres eget hykleri i forbindelse med misbrug af jordens resurser.

Eksempler:

En gammel damper - Kongeskibet Dannebrog - fra 1931, som ligger stille 8 mdr. om året!

Mængder af gamle bygninger som med fordel kunne jævnes med jorden, eller lejes ud til gode almennyttige formål.

Hvad laver de driverter egentlig, udover at deltage i kapsejladser, fise rundt i alt for store biler, og med hele deres færden bruger alt for mange offentligt ansatte fra især politi og militær (fly) og medfølgende resurser til at passe dem op?

JD

Kongehuse er vel ligesom med religion og politik, at man kan diskutere og diskutere, men ingen ændrer mening alligevel, og DTW har derimod fokus på Thailand.
Men jo kongeskibet er et levn fra dengang, man ikke blot kunne flyve rundt. Der er også kongelige togvogne, der heller ikke blive brugt (det kongelige venteværelser er vist lukket). Jeg mener, at det engelske kongeskib er solgt, så mon ikke Dannebrog også snart ryger?
/Andreas

JD
Hæ!

Skal vi starte en snak om de royale i Thailand?

Så er det vist kun de anonyme og proxy-brugere der tør deltage!

JD

Dream
ZIIIIIIIIIIP

Spring til debat: