Se indlæg|
forsikring i thailand ????
|
|
| jacobpakchong |
Lagt på d. 16/12-2009 00:39
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 46 |
hej Derude. Jeg er en fattig 33 årige førtidspensionist der har boet i thailand i 5 år nu og skal have fundet en forsikring hvis nu uheldet er ude. Lidt baggrund. Knuste begge ben i en trafikulykke i 2000 og som følge deraf døjer med blodpropper og er i konstant behandling med blodfortyndene medicin. Lever for 4000 kr om måneden da jeg fik et skattesmæk for 4 år siden og jeg forsørger kone og 3 børn samtidig med at jeg bruger en del penge på at starte et landbrug op så konen kan forsørge sig selv og børnene hvis nu jeg skulle gå hen og stille træskoende. Hvad forsikring (selska kan i anbefale og har erfaring med. Jeg må heller lige indskyde at det selvfylgelig ikke behøver at være det dyreste selskab og jeg har selvfylgelig pågrund at min fattigdom ikke super guld master card og div. På forhånd tak for hjælpen og i må alle have en rigtig god dag. |
|
|
|
|
Lagt på d. 16/12-2009 03:15
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Jeg kan kun fortælle at jeg har en forsikring i LMG Pacific Healthcare. Den betaler jeg 35.000 for om året. Men..... Jeg er 70 derfor den dyre præmie, hvad du skal betale er helt afhængig af din alder og dine skavanker. Min hustru som er 45 betaler kun små 14.000 hos Bupa men tegnet i det samme selskab som mig. Du skal indstille dig på at skulle igennem en gennegribende undersøgelse på et hospital. Du bliver scannet og lyst i hoved og røv, blodprøve og andre prøver fra diverse kropsåbninger indgår i testen. Resultatet er så afhængig af hvad de finder, du har selvfølgelig oplyst ærligt og redeligt hvad du har slæbt med af skavanker (har du udeladt noget svier det til dig selv hvis uheldet er ude og du skal have ertsatning). Jeg har en række klausuler indføjet i min police, som de ikke vil erstatte, så der må jeg så selv finde pengene, hvis jeg skulle få lide af noget af det. Ifølge medfølgende liste på policen kan jeg se at de fleste hospitaler over hele Thailand kan bruges. De få gange hvor jeg har haft brug for policen har systemet været at de skal se mit medlemskort, tjekker om dækningen er i orden, så betale selv og sende papirerne med kvitteringer til kompagniet og 2-3 uger efter kan jeg hente en check. Håber dette kan være til lidt hjælp! Skeptikeren |
|
|
|
| JD |
Lagt på d. 16/12-2009 10:51
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 591 |
Jacob: Prøv at studere den her nærmere: http://www.e-insu...iland.com/ Tony Dabbs er amerikaner, og jeg har altid fået tip-top service hos dem. JD |
|
|
|
| BJ |
Lagt på d. 16/12-2009 13:56
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1067 |
Skeptikeren skrev: Jeg kan kun fortælle at jeg har en forsikring i LMG Pacific Healthcare. Den betaler jeg 35.000 for om året. Men..... Jeg er 70 derfor den dyre præmie, hvad du skal betale er helt afhængig af din alder og dine skavanker. Min hustru som er 45 betaler kun små 14.000 hos Bupa men tegnet i det samme selskab som mig. Du skal indstille dig på at skulle igennem en gennegribende undersøgelse på et hospital. Du bliver scannet og lyst i hoved og røv, blodprøve og andre prøver fra diverse kropsåbninger indgår i testen. Resultatet er så afhængig af hvad de finder, du har selvfølgelig oplyst ærligt og redeligt hvad du har slæbt med af skavanker (har du udeladt noget svier det til dig selv hvis uheldet er ude og du skal have ertsatning). Jeg har en række klausuler indføjet i min police, som de ikke vil erstatte, så der må jeg så selv finde pengene, hvis jeg skulle få lide af noget af det. Ifølge medfølgende liste på policen kan jeg se at de fleste hospitaler over hele Thailand kan bruges. De få gange hvor jeg har haft brug for policen har systemet været at de skal se mit medlemskort, tjekker om dækningen er i orden, så betale selv og sende papirerne med kvitteringer til kompagniet og 2-3 uger efter kan jeg hente en check. Håber dette kan være til lidt hjælp! Skeptikeren Har du ikke et link til det selkab du nævner da det lyder til at være meget billig. MVH.BJ THAILAND
A DREAM COME TRUE |
|
|
|
|
Lagt på d. 16/12-2009 14:06
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
BJ.. Hvis du gad at google fandt du alt hvad du vil vide. ![]() http://www.google....microsoft a&ie=UTF-8&oe=UTF-8&startIndex=&startPage=1&rlz=1I7GPEA_daDK313lindy |
|
|
|
| JD |
Lagt på d. 16/12-2009 16:57
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 591 |
BJ skrev: Skeptikeren skrev: Jeg kan kun fortælle at jeg har en forsikring i LMG Pacific Healthcare. Den betaler jeg 35.000 for om året. Men..... Jeg er 70 derfor den dyre præmie, hvad du skal betale er helt afhængig af din alder og dine skavanker. Min hustru som er 45 betaler kun små 14.000 hos Bupa men tegnet i det samme selskab som mig. Du skal indstille dig på at skulle igennem en gennegribende undersøgelse på et hospital. Du bliver scannet og lyst i hoved og røv, blodprøve og andre prøver fra diverse kropsåbninger indgår i testen. Resultatet er så afhængig af hvad de finder, du har selvfølgelig oplyst ærligt og redeligt hvad du har slæbt med af skavanker (har du udeladt noget svier det til dig selv hvis uheldet er ude og du skal have ertsatning). Jeg har en række klausuler indføjet i min police, som de ikke vil erstatte, så der må jeg så selv finde pengene, hvis jeg skulle få lide af noget af det. Ifølge medfølgende liste på policen kan jeg se at de fleste hospitaler over hele Thailand kan bruges. De få gange hvor jeg har haft brug for policen har systemet været at de skal se mit medlemskort, tjekker om dækningen er i orden, så betale selv og sende papirerne med kvitteringer til kompagniet og 2-3 uger efter kan jeg hente en check. Håber dette kan være til lidt hjælp! Skeptikeren Har du ikke et link til det selkab du nævner da det lyder til at være meget billig. MVH.BJ Er 35.000 THB pr. år billigt?? Jeg betaler 12.923 THB pr. år, og så er alt deres fis med enestue, TV, mikroovn, kaffemaskine, brødrister, æggekoger m.m., samt lårkorte nurses barberet væk! ![]() JD Redigeret af JD d. 16/12-2009 16:58 |
|
|
|
| BJ |
Lagt på d. 16/12-2009 17:55
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1067 |
Hvorfor blander du/i jer nu det var sgu da Skeptikkeren jeg bad om et link, jeg troer gerne du JD betaler 12.923THB pr år men der er vel heller ikke så meget at forsikre............ OG nu vil jeg godt be mig fritaget for dine dumme komentarer, JEG syntes det lyder billigt men skal først forsikres i Thailand om at halvt år da jeg indtil da er dækket af Europæriske. MEN NU FAT DET DOG, jeg gider ikke hører på dig og dit ævl og bræk, ligesom du skriver til mig, vil du godt lade mig være i fred med mine indlæg uanset hvor åndsvage du mener de er, jeg stilte skeptikkeren et spørgsmål, men DU svare, må jeg godt be mig fritaget for dig, TAK. THAILAND
A DREAM COME TRUE |
|
|
|
| JD |
Lagt på d. 16/12-2009 18:09
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 591 |
Pas nu på blodtrykket unge mand! Har tænkt lidt over sagerne, og måske det er en rigtig god ide at du snupper en dyr forsikring, for du kan få brug for den før du aner det. Det er Pattaya du er vild med? Rigtig mange vesterlændinge bliver syge derude, af den ene eller anden årsag. Så hvis man har et dårligt helbred, og det kunne det jo tyde på siden du er pensioneret, så var det måske et klogt træk virkelig at sikre sig både for og bag! God tur... JD |
|
|
|
| John |
Lagt på d. 16/12-2009 18:15
|
|
Administratorer ![]() Antal indlæg: 2171 |
Kære medlemmer Gennem det sidste stykke tid har der været en del medlemmer der har hakket på hinanden….. Vær venlig at læse reglementet en gang mere så vi kan få en ordentlig tone på siden, det er jo snart jul. Vil gerne fremhæve følgende § Admin. §2 - Forstå andre medlemmers indlæg i bedste mening.
Forsøg at forstå hvad andre medlemmer mener og fortolk det i bedste mening. Virker et indlæg meningsløst, provokerende eller idiotisk ? Så læs det venligst et par gange mere, gerne med pauser mellem. Skriv så en indlæg, hvor du forsøger at finde ud af hvad det andet medlem egentlig mener. Forsøg at se helheden i tråden. Finder du en sætning som du kan hænge dig op i og kraftigt modsige - så gør ikke det!!! Du skal ikke altid regne med at alt bliver læst gennem mange gange før det bliver postet og der er mulighed for at andre medlemmer skriver forkert eller udtrykker sig uklart. §3 - Brug ikke sarkasme og ironi i seriøse debatter. Det du selv opfatter som en uskyldig spøg, kan og vil ofte blive misforstået af folk du ikke kender. Hvis en anden person reagerer negativt på dine forsøg på humor, er det sandsynligt at du slet ikke er morsom men irriterende. §4 - Læg ikke ord i munden på folk, og stemple dem ikke for deres meninger. Du kender dine egne meninger, men ikke andres. Er du sikker på at den som poster er sådan en type, og helt sikker mener dette ? Det kan du ikke vide noget om. Udtal dig ikke om hvad andre personer mener. Spørg og lad dem selv fortælle det. §5 - Skriv kun indlæg i tråde, hvis du har noget at bidrage med. Hav venligst respekt for andres debatter. Er nogle i gang med at diskutere på en heftig måde ? Du er ikke nødt til at deltage, og hvis du blander dig er chancen for at tingene bliver endda værre større, specielt hvis følelserne er i kog. Er nogle i gang med at diskutere noget som du syntes er udenfor temaet eller meningsløst - så lad dem gøre det uden din indblanding, du vinder intet ved at prøve at forhindre dem, og skal hellere bruge energien på at diskutere noget som du syntes er meningsfyldt. §6 - Undgå billig retorik. Kan du sætte nogles synspunkter på spidsen, og få dem til at virke tåbelige ? Kan du vende ordene som nogle har postet, for at få dem til at virke meningsløse ? Kan du få det til at se ud som om nogle modsiger sig selv ? Kan du få nogle til at virke tåbelige, underlegen, dumme eller usammenhængen ? Gør det ikke.... Det eneste du vinder er en uven og det du taber er muligheden for at forstå den anden. §7 - Hold dig til temaet i tråden. Følg temaet i tråden, ikke strømmen. Skal du poste en indlæg, så læs venligst det første indlæg i tråden for at se hvad tråden handler om. Vær saglig og træk ikke irrelevante ting ind i debatten. Har du lyst til at skrive et indlæg for sjov skyld, så er det ikke det rette sted. Har du lyst til at skifte emne ? Så lav en ny tråd. §11 - Ingen personangreb. Personangreb hører ikke hjemme i en seriøs diskussion. Du må gerne være uenig med andre, men gå efter bolden ikke spilleren. §12 - Følg normale normer for god opførelse. Selv om debatterne ikke foregår ansigt til ansigt, så husk venligst på at det er mennesker af kød og blod du diskutere med. Hvis du overvejer om indlægget er over grænsen for det acceptable, så spørg dig selv: Ville folk blive sure, skuffet eller kede af at jeg sagde dette ansigt til ansigt ? Hvis svaret er ja, så lad være med at poste det, eller skriv noget andet i stedet. john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
|
Lagt på d. 17/12-2009 02:56
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Uhyggeligt sørgeligt at selv en tråd om noget så simpelt som et spørgsmål om forsikringer kan udvikle sig til personlige kampe mellem to voksne. Faktisk lidt uhyggeligt, man forstår mere og mere hvorfor den store verden ikke kan enes og dele sol og vind lige. Godt tiltag Web-Kim. lad os nu håbe det hjælper. Til BJ! Som du ser af Lindyras svar kan du bedre Google end at jeg giver dig telefon og adresse på kontoret i Pattaya når du sidder i DK. Men hvis du vil have det så send en PB, du kan dog intet tegne før du har været til de omtalte undersøgelser, så din tilstedeværelse i TH er yderst påkrævet i denne henseende. Men du kan hjælpe på situationen - hvis du medbringer diverse journaler fra læger og sygehuse i DK - PÅ ENGELSK!!!!! Nej JD, gu er det ej billigt, men som du så nemt undlod at se så skrev jeg at jeg er 70 og derfor den høje præmie, min hustru betaler jo under det halve. Således vil det også være med BJ og andre, men helt afhængig af sygdom, symptomer og adfær. Men rent personligt har mit helbred godt af at blive nurset af en lille skønhed i lårkort, det fremmer helbredelsen fremfor en stramtandet, bredrøvet dansk sygeplejerske med knude i nakken og blikket stift rettet på klokken for den nye kaffepause. Men gudskelov har jeg kun mødt to af den type, resten har været vidunderlige eksempler på Florence Nightingale. Jacobpakchong! Held og lykke med jagten på en police. Hilsen fra Skeptikeren |
|
|
|
| savasava |
Lagt på d. 17/12-2009 04:28
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 114 |
citat: Min hustru som er 45 betaler kun små 14.000 hos Bupa men tegnet i det samme selskab som mig. Jeg har et tilbud fra Bupa liggende, iflg det, er raterne for en der aeldersmaessigt ligger imellem 41-45 ar, som folger. Forsikring op til 1. million 28,249 bath om aret, op til 2 millioner 31,003 bath, op til 5 mill. 36,997, iflg oplysninger ovenfor er det alt for dyrt, har ikke tegnet forsikringen gudskelov, ma hellere undersoge andre selskaper. |
|
|
|
| sn |
Lagt på d. 17/12-2009 13:55
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 92 |
Til JD - Skeptikeren, BJ og mange andre JD tak for et rigtig rigtig godt link (Det er gemt under favoritter), men som sagt er vi forskellige m.h.t. service på hospitaler, fly o.m.a. Jeg er dog enig med skeptikeren omkring service på sygesikringen, såsom gode værelser, nydelige plejere som kommer og checker dit blodtryk hver time, evnt. checker om du har begyndede prostata...det kilder helt vildt, især hvis hun er nydelig og prober klædt....men bottom line...helt ærligt hvis du/i har sygdomme med hjemmefra i baggagen kan du godt glemme alt om thai sygeforsikring, så kommer der eksklusioner på policen ! Tænk jer om og læs betingelserne inden i tegner. Dermed ikke sagt at man ikke kan bruge en Thai forsikring, men der er kanon forskel mellem de tilbudte forsikringer, og du får som regel, det du betaler for. Man skal selv vurdere risikoen indenfor ens egen videnskab om krop, livsførsel m.v. (Herunder kommer de folk som simpelt hen ikke har andre muligheder p.g.a. afmelding til det danske skatte og register væsen) BJ siger han kun skal være her i 6 mdr. så brug dog den danske rejseforsikring og glem alt om den thailanske sygeforsikring...det er ikke alt i Thailand, som er bedre en Dannevang !!! Der kommer en hverdag, men den har du nok til gode, men den KOMMER !! Ham oppe i Nakhon Sawan har luret den m.h.t. "selvforsikring" (godt gået for øvrigt.) Skeptikeren har også erkendt at hvis der er nogle af hans eksklusioner som træder i kraft, ja så er det kasse 1. Har man ikke Kasse 1+2+3, ja så er det et forkert land man har bosat sig i rent sygesikringsmæssigt, så er der kun at vente til karantænen ophører i Danmark Men det har nogle åbentbart ikke "tænkt så meget på"....sluttelig tænk jer om og brug common sense !! sn
|
|
|
|
| Spring til debat: |








. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 















a&ie=UTF-8&oe=UTF-8&startIndex=&startPage=1&rlz=1I7GPEA_daDK313

