Se indlæg|
bangkok`s ny lufthavn
|
|
| solmand |
Lagt på d. 20/09-2005 21:41
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 320 |
yffff det var hvist nok et surt opstød....
Thailand er et godt sted at tag til.og de har dejlige søde kvinder men næsten umulige at få herop pga vores defekte lovgivning.............
|
|
|
|
| falang yao |
Lagt på d. 20/09-2005 22:26
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1075 |
Hua Lan skrev : <<så viser det sig at i kun har "spillet smarte" og så er det efter min bedste overbevisning bedre hvis i har holdt jeres kæft, så vi fik de rigtige billetter>> Hej Lan, Når du (over)reagerer på denne måde så synes JEG at du skulle holde dig til din veninde som "er ansat i branchen". Hun vil sikkert bedre kunne hjælpe dig end os andre almindelige dødelige mennesker. M.v.h., M. Rasmussen
Thailand-You are always on my mind, even when sometimes it's S. S. but D. D.
falang-yao@dansk-thai.dk |
|
|
|
| Hua Lan |
Lagt på d. 20/09-2005 22:59
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 15 |
Falang yao: Undskyld hvis mit hårde svar, men det var ik ment så hårdt. Du har ret i, at hun kan hjælpe mig, men det var jo ik meningen at hun skulle hjælpe mig, men andre medlemmer. Ja det var et dumt svar og et hårdt svar, men nogen gange så bliver jeg sur over, at nogen giver et svar uden at de hved hvad de svarer på og så syntes jeg at det er bedre, at de ik siger noget... |
|
|
|
| falang yao |
Lagt på d. 21/09-2005 00:01
|
|
Hej Lan, Jeg giver dig ret i at nogle svare kan være misvisende. Folk prøver at hjælpe efter bedste evne, men man har selv lov til at "trække fra og lægge til" , medmindre vedkommende giver nogen "pålidelig referens". No hard feeling. M.v.h., M. Rasmussen
Redigeret af falang yao d. 21/09-2005 14:45 Thailand-You are always on my mind, even when sometimes it's S. S. but D. D.
|
|
|
| tintin |
Lagt på d. 21/09-2005 08:24
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 94 |
Hua Lan, du skriver så flott i en annen tråd at vi bør passe på og være høflige mot hverandre. Hvor er din gode oppførsel? Når det gjelder den nye flyplassen var jeg unøyaktig med tallene. Domestic counters er det 108 av og international couters er det 252 av. Dette finner du på flyplassens egen hjemmeside om du bare gidder lete litt. Når det gjelder din gjetning om at Thai og Star Alliance får førsterett til den nye flyplassen, blir det som nå, Thai får flest skranker og lettest tilgang. ellers ingen diskriminering. Hun veninden din skal du nok stole på, men la være å trekke dine egne sluttninger. Bare en opplysning til sist, jeg har sett skrankene, jeg har tatt på skrankene, jeg har til og med slått meg på en av skrankene. Mvh. Tintin
|
|
|
|
| tintin |
Lagt på d. 21/09-2005 21:15
|
|
Jeg vet ikke, men jeg mener å huske at det er ca. 20 skranker på Don Muang domestic terminal. Er det da dumt å tro at også all innenrikstrafikk skal gå fra Suvarnabhumi med sine 108 skranker? Ett er sikkert, det er plass til alle og enda noen flere.
Mvh. Tintin
|
|
|
|
| jager |
Lagt på d. 22/09-2005 06:09
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 329 |
er der egentligt nogle der ved hvad årsagen er til at man vælger at bruge så mange penge på en ny lufthavn. i mine øjne fejler den gamle da intet, og jeg syntes den fungere fint med atfå folk igennem uden ventetider. jager |
|
|
|
| tintin |
Lagt på d. 22/09-2005 07:56
|
|
Den gamle kan ikke lenger utvides for å ta imot den økende trafikkmengden, Den har etterhvert blitt liggende "midt i byen" og om et fly skulle få problemer under avgang vil et eventuelt krasj skje i meget tett befolket område down town, Thai Airforce bruker også Don Muang, men det er snart ikke plass til dem heller.
Mvh. Tintin
|
|
|
|
|
Lagt på d. 22/09-2005 10:15
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Hejsa Jager Har du været i thailand de sidste par år finder du hurtig ud af at trafikken til lufthavnen er enormt sløvt. Det tog mig eller taxaen næsten 4 timer fra pattaya hvor det ellers kun plejer at tage omkring 2 ½ time. |
|
|
|
| falang yao |
Lagt på d. 22/09-2005 14:51
|
|
Hej jsh, Du skulle måske have tilføjet/pointeret at de sidste 1 1/2 t ud af 4 , var fra udkanten af BKK og ind til lufthavnen. M.v.h., M. Rasmussen
|
|
|
|
Lagt på d. 22/09-2005 15:07
|
|
ja ok falong det sad jeg også og tænkte på efter jeg havde skrevet det første, håber jeg er tilgivet.![]() ![]() |
|
|
|
| Hua Lan |
Lagt på d. 22/09-2005 19:17
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 15 |
Hej Tin Tin. Måske jeg havde ikke havde en god "opførsel" i mit svar, men jeg mener stadig, at nogle (og incl. dig) kommer med nogle svar som man ikke kan bruge til noget. Hvorhvor laver du ikke en link til alle de skranker "du har set". Ja, undskyld jeg siger det, så kan jeg ikke bruge til noget, at du har talt nogle skranker i den nye lufthavn. Det jeg har brug for er at vide når jeg skal rejse, om jeg skal rejse fra og til den ene lufthavn eller den anden og ikke hvor mange skranker der er i den nye lufthavn. Hvis du ikke forstår hvad jeg mener, så kommer det her: Når jeg lander i BKK, og skal videre til Chaing Mai, hvor gør jeg det fra og hvor lander jeg når jeg kommer fra CPH. Kan du forstå det nu? Min pointe i den anden tråd var nemlig den samme: At nogle giver nogle gode råd, og hvis man tillader sig at sige de ikke var gode nok, ja så bliver man pillet ned, og det har du lige bekræftet.![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 22/09-2005 19:53
|
|
hejsa Ja det er da et meget godt spørgsmål,men mon ikke at der bliver sådan at man kan flyve videre i den nye lufthavn.videre i transit til feks.chaing mai med thai air eller til phuket det vil jeg tro uden at vide noget som helst om det bamsen |
|
|
|
| tintin |
Lagt på d. 22/09-2005 21:03
|
|
http://www.suvarn...ity1en.php Om du ser ca. midt på denne siden så står det svart på hvitt, men du tror meg vel fremdeles ikke. Redigeret af tintin d. 22/09-2005 21:04 Mvh. Tintin
|
|
|
|
| tintin |
Lagt på d. 22/09-2005 21:19
|
|
Det jeg har brug for er at vide når jeg skal rejse, om jeg skal rejse fra og til den ene lufthavn eller den anden og ikke hvor mange skranker der er i den nye lufthavn Du er jaggu dum du. Det du startet med var en bombastisk utlegning om at din veninne ville få vite 6 måneder i forveien når den nye flyplassen åpnet så hun kunne utstede billetter med tid nok til å komme seg fra den nye til den gamle. Hvorfor tror du de utvider innenriks på den nye så kraftig? For at de skal stå ubrukt? Det ryktet som du er med å opprettholde grunner i at det i en overgangsfase er foreslått at kun utenriksdelen taes i bruk. Dette vil være en overgangsfase, men det er ikke sikkert. Det kan være at alt starter samtidig. Det har litt med hvor raskt utstyr kan flytes fra Don Muang. Så hold deg vennligst til din venninde du, hun har tydeligvis de svarene du ønsker. Til sist et råd til alle de fornuftige Dansker, om dere ikke får skikkelige svar fra det selskap som tar dere til Thailand, da får dere dem heller ikke på et forum der det bare er plattenslagere som meg
Mvh. Tintin
|
|
|
|
| falang yao |
Lagt på d. 22/09-2005 22:06
|
|
jager skrev: er der egentligt nogle der ved hvad årsagen er til at man vælger at bruge så mange penge på en ny lufthavn. i mine øjne fejler den gamle da intet, og jeg syntes den fungere fint med atfå folk igennem uden ventetider.jager Hej Jager, Her er måske svaret fra Suvarnabhumi hjemmeside: Annual Passenger Capacity : 45 million at opening day and 100 million upon full development. Blandt andet. M.v.h., M. Rasmussen
|
|
|
| falang yao |
Lagt på d. 22/09-2005 22:20
|
|
Hua Lan skrev: Ok næsten samme svar som mit. Tintin: hvem siger at de bygger 150 indenrigs skranker og hvor kan vi se det? Jeg håber du kan vise os andre hvor du har set det, fordi som jeg skrev, så ved "branchen" i DK ikke p.t hvad der sker og det er sgu fedt hvis du ved det, da jeg selv skal til Thailand i jan 2006 og videre med indenrigs så jeg vil godt vide om min connection passer... Hej Lan, Her er noget fra det link som Tintin har lagt ind, <<Check-in Counter 10 check-in rows (3 Domestic and 7 International), 18 counters per row (108 Domestic and 252 International check-in counters) 30 m. wide between check-in islands>> Og jeg kan stadig ikke begribe at at du hidser dig så meget op, idet at da du rejser i januar 2006, og jeg er temmeligt overbevist at du skal rejse som før/nu til Don Muang og videre fra det gamle inderigs, da Suvarnabhumi ikke vil være åben for almen traffik endnu. M.v.h., M. Rasmussen
|
|
|
| Healer |
Lagt på d. 22/09-2005 22:28
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 85 |
...tja, og op til 200.000 fugle - deriblandt mange storke - har ifølge Radio Bangkok skabt problemer for den nye lufthavn. Der er tale om at skaffe nye områder til fuglene, men det vil tage flere år at ændre fuglenes adfærd således at de flyver til det nye område.... Jo der er vist mange indkørings-opgaver i forbindelse med så stort et projekt... Healer
|
| jager |
Lagt på d. 23/09-2005 06:19
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 329 |
kan de ikke bare sende fuglene til den gamle lufthavn. og til jsh, jeg er i BKK ca. vær anden måned og tror ikke på det er gået så galt siden jeg var dernede i augustmen det for jeg jo af se om 12 dage. jeg kan godt se faren i atlade så mange fly gå ind over tæt befolket områder men mon ikke bare byen flytter mod lufthavnen, sådan er det jo somregel. jager |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 23/09-2005 07:54
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Hej, er der egentligt nogle der ved hvad årsagen er til at man vælger at bruge så mange penge på en ny lufthavn. i mine øjne fejler den gamle da intet, og jeg syntes den fungere fint med atfå folk igennem uden ventetider. Korruption i den forrige regering, er svaret kort og godt. Det havde være langt bedre at flytte flyvevåbnet væk fra Don Muang og så udvidet lufthavnen, eller bygget en ny ved siden af. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.