Se indlæg|
NEJ , NEJ , NEJ
|
|
| Jens Ole |
Lagt på d. 01/01-2010 22:05
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 156 |
Hejsa allesammen Et godt og lykkebringende nytår , skal lyde herfra,med håbet om at i alle vil få mindre problemer i det nye år , end jeg har ![]() HISTORIEN: del 1. Konen tog tilbage til Thailand efter endt besøg,og meldte sig på ambassaden 2 dage efter. Vi blev gift mens hun var heroppe,så hun må lige en tur hjem inden hun kommer tilbage. Garantien er også fritstillet. Så langt så godt. Da jeg er stor tilhænger af , at tingene går efter reglerne , sendte jeg en ny invitation til konen , og hun fik lavet en ny ansøgning til 10 Feb. Jeg sagde at vi lige så godt kunne ansøge om visum med det samme , så var vi da i god tid. Hun fik tid via callcenter d 1-12-09. Den "onde" dame i skranken , chekkede hendes sidste visum , og sagde at alt var som det skulle være , så hun skulle bare komme 14 dage inden næste rejse , så skulle hun nok få visum klar. Konen spurgte om hun ikke skulle have ansøgningen nu. Nej sagde hun , for vi går alligevel ikke igang med dem før 14 dage inden. Kan vi så bestille billet , sagde konen. Ja bestil i bare den , sagde damen i skranken. Konen ringede til mig og fortalte glad , at der var overhovedet ingen problemer. Efter at have hørt hendes historie , var der noget der sagde mig , at det her stemte ikke helt. Jeg sendte en mail til Ambassaden i Bangkok og spurgte om det virkelig kunne være rigtig , at vi kunne bestille billet , uden at de have modtaget vores papirer. Ca en uge efter ringede en dame fra ambassaden , og svarede på min mail. Hun sagde , at damen i skranken havde fejlet i sin information , og jeg skulle IKKE bestille billet , før der var givet accept fra ambassaden. Fint nok sagde jeg , men hvorfor siger hun så at vi kan bestille? damen svarede , at hun sikkert havde vurderet at de godt kunne lave visum , uden at den skulle omkring Danmark. Jamen , det regnede jeg jo også med , men jeg bliver bare lidt mistroisk , når jeg kun får en mundtlig bekræftelse , så hvad gør vi nu? Jaaaa svarede damen , hun må bestille ny tid via callcenter , så skulle hun nok snakke med "den onde" således at hun modtager vores ansøgning ( som hun skal ) , således at de kan komme igeng med den. æv æv æv , men konen ringede igen til callcenter og fik tid d 13-12-09. Konen kom ind til "den onde" igen , hun modtog papirene og konen betalte gebyr og spurgte om hvornår vi kunne bestille billetter og visum ville være godkendt. Den onde sagde at vi roligt kunne bestille billetter , da hun jo kunne se at alt var som det skulle være , hun skulle bar komme 14 dage før 10 Feb , med billet , kontoudtog,pas. Hun ringede og sagde , at NU var der grønt lys. Nu var heldet lidt på min side , da jeg op til jul , overarbejdede til den store guldmedalje , så jeg havde ikke haft tid til at kigge på billetter. Stor var min overraskelse da jeg d. 23-12 modtog spørgeskema fra US ????????? hva fanden sker der lige. Nå men jeg udfyldte skemaet med det samme og sendte den , samtidig har jeg skrevet en mail til US , hvor jeg gør opmærksom på , at jeg føler at vi bliver chikaneret på den måde , som denne sag har udartet sig. Jeg kunne lige se at konen dukkede op 14 dage før afrejse , og lige pludselig fik af vide at den skulle over US , så havde der måske gået 12 uger extra. Ser i venner , det er hvad vores skatte kroner går til. del 2 af denne gyser forventer jeg udkommer i løbet af 14 dages tid. Mvh Jens Ole |
|
|
|
| Nirvana |
Lagt på d. 01/01-2010 22:27
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 615 |
Ja det er ufattelige at det skal være så svært at få en kone eller kæreste her op når man tænker på vår nemt det er at komme den anden veje
Come As You Are
|
|
|
|
| b_j3ns3n |
Lagt på d. 01/01-2010 23:18
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1899 |
ja og hvor nemt det er at tage dem til nabolande som sverige og tyskland
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
|
| b_j3ns3n |
Lagt på d. 01/01-2010 23:19
|
|
ups.. held og lykke med konen ![]() Godt Nytår Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
|
| Thongthai |
Lagt på d. 02/01-2010 00:41
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 430 |
Jeg har et hurtigt spørgsmål. Skal jeg bestille tid på ambasaden hvis jeg skal søge visum til min svigerfar. |
|
|
|
| Jens Ole |
Lagt på d. 02/01-2010 01:06
|
|
Thongthai skrev: Jeg har et hurtigt spørgsmål. Skal jeg bestille tid på ambasaden hvis jeg skal søge visum til min svigerfar. Ja |
|
|
|
| Jens Ole |
Lagt på d. 08/01-2010 21:14
|
|
HISTORIEN: Del 2 Efter at have sendt min klagemail til US d 26-12-09 , ventede jeg tålmodig på svar fra dem , men den kom ikke umiddelbart. Da jeg ikke havde fået svar,tænkte jeg , at jeg også lige ville skrive en mail til ambassaden i Bangkok,for at fortælle,hvor fustreret jeg var,ved at de havde sendt vores ansøgning omkring US , med udsigt til 12 ugers behandlingstid.Jeg skrev mailen d. 6-1. Konen ringede til mig dagen efter kl 07,00(13.00 thaitid) og sagde at ambassaden havde ringet , og sagt at visum var godkendt. Alletiders tænkte jeg , men ville alligevel chekke det op med US , når de åbnede kl 09.00. Dette var dog unødvendig , den den danske konsul ( Lise hed hun ) ringede til mig , for at videregive mig godkendelsen , og samtidig gav udtryk for at vi ikke havde fået den helt korrekte behandling,hvilket de naturligvis også ville indskærpe over for deres medarbejdere. Det hjælper åbenbart at klage,hvis man føler sig forudrettet , selv i Thailand. Så her slutter historien OG DE LEVEDE LYKKELIGT TIL DERES DAGES ENDE Mvh Jens Ole |
|
|
|
| b_j3ns3n |
Lagt på d. 08/01-2010 21:24
|
|
tillykke
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
|
| swaddii |
Lagt på d. 08/01-2010 21:24
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 258 |
mojner Jens Ole! det var da heldigvis en af de goe nyheder held og lykke til jer to ![]() herfra Sirorat og Falang (henning)
en gang Isaan altid Isaan |
|
|
|
| Tumut |
Lagt på d. 08/01-2010 22:01
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 283 |
Jens Ole skrev: Thongthai skrev: Jeg har et hurtigt spørgsmål. Skal jeg bestille tid på ambasaden hvis jeg skal søge visum til min svigerfar. Ja nej det skal din svigerfar. du kan ikke. nummeret kan kun ringes til fra Thailand |
|
|
|
| Jens Ole |
Lagt på d. 08/01-2010 23:01
|
|
Tumut skrev: Jens Ole skrev: Thongthai skrev: Jeg har et hurtigt spørgsmål. Skal jeg bestille tid på ambasaden hvis jeg skal søge visum til min svigerfar. Ja nej det skal din svigerfar. du kan ikke. nummeret kan kun ringes til fra Thailand Rigtig Tumut , læste ikke spørgsmålet helt korrekt |
|
|
|
| Thongthai |
Lagt på d. 09/01-2010 08:25
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 430 |
Ok takker, hvad er vente tiden |
|
|
|
| Jens Ole |
Lagt på d. 09/01-2010 09:04
|
|
Thongthai skrev: Ok takker, hvad er vente tiden Jeg har fået lavet visumet til d 10 Feb,da hun så har været i Thailand ,de 90 dage som hun skal inden hun må komme tilbage. Hun går ind og får visumet i passet d 14 Jan. Mvh Jens Ole |
|
|
|
| kiml |
Lagt på d. 09/01-2010 10:01
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 686 |
Tillykke Jens Ole, det kan åbentbart godt betale sig at klage, og hvis det er de samme gimber der sidder og behandler ans. som da jeg startede, fatter jeg ikke at de har fået march ordrer for længe siden der kommet SÅ mange klager over dem. en som der okay og altid giver ordenlig besked er Savija Pannark, men om hun er der mere ved jeg ikke |
|
|
|
| b_j3ns3n |
Lagt på d. 09/01-2010 10:18
|
|
Thongthai skrev: Ok takker, hvad er vente tiden kommer vel an på hvornår du bestiller tid, men de siger 14dage efter. det bare ikke altid det holder Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 10/01-2010 01:22
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Som sagt er vente tiden til ambassaden ca 2 uger, men der kan være op til 16 ugers behandlingstid i DK, når/hvis der skal stilles sikkerhed for opholdet!
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.