Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Efter man er gift, hvad gør jeg så
|
|
| keniko |
Lagt på d. 13/01-2010 12:15
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 543 |
Hej alle, Har lige brug for et godt råd. Jeg tager til Thailand og gifter mig med min dejlige kæreste, som jeg har kendt i 3 år her til Marts. Alle parpirene har jeg udfyldt og ligger klar. Iforhold til tjekliste se link: http://www.thai-d...apirer.htm Når vi er blevet gift i Thailand er mit spørgsmål: Hvorledes skal jeg få min dejlige kone til DK, skal jeg ansøge om familiesammenføring derude når vi er blevet gift? Eller i DK iforb. med hun besøger mig? se link: http://www.nyidan...oering.pdf Endvidere skal jeg medbringe anfordringsgaranti med det samme, eller vente til jeg hører fra US? Hvorfor jeg spørger, er fordi hvis man søger turistvisum for hende, og har anfordringsgarantien, så mener jeg at når man derefter søger FS så er garantien mistet. Håber i har nogle gode råd. K. Redigeret af Webmaster d. 13/01-2010 12:17 |
|
|
|
| hfb |
Lagt på d. 13/01-2010 12:34
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 544 |
keniko skrev: ....... Når vi er blevet gift i Thailand er mit spørgsmål: Hvorledes skal jeg få min dejlige kone til DK, skal jeg ansøge om familiesammenføring derude når vi er blevet gift? Eller i DK iforb. med hun besøger mig? .... Det er op til jer selv..... Begge løsninger er mulige ![]() Vi søgte imens hun levede i Thailand. Andre har valgt at søge om turistvisa og først søge når hun kommer til Danmark. Jeg tror ikke der er den store tidsmæssige forskel på de to måder. Hvis i søger når hun kommer til Danmark, skal du tænke på hvad hun kan lave inden i får FS. Hun kan nemlig ikke starte på sprogskole eller arbejde før i har fået FS. Hun kan selvfølgelig gå til dansk hvis du betaler for det keniko skrev: ........ Endvidere skal jeg medbringe anfordringsgaranti med det samme, eller vente til jeg hører fra US? .... Du får besked på hvornår du skal lave evt. anfordringsgaranti. Det er den sidste del af processen for at få FS. Men et godt råd er at høre din bank efter om de vil lave en anfordringsgaranti evt. andre banker...... Så spiller du ikke tid på det. |
|
|
|
| keniko |
Lagt på d. 13/01-2010 12:52
|
|
Tak for dit svar, har afklaret med banken omkring anfordringsgaranti, ingen problemer heri. Jeg tror jeg vælger om FS efter vi er blevet gift i Thailand, tager parpirene med derud. K. |
|
|
|
| Bjarne 63 |
Lagt på d. 13/01-2010 13:28
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 69 |
tillykkr mrd det forestående du få hende til danmark på visum og søger famillie sammenføring i danmark hvis du skal stille garnti så vent til næste visum ophold ellers vil garntien forfalde lykke og held med det... |
|
|
|
| L |
Lagt på d. 13/01-2010 13:32
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 511 |
hvis du søger FS mens din kone er i Thailand, så risikerer du der går temmelig lang tid før må hun må komme til DK. Har hørt om tilfælde på 6-7 mdr. Hvis du søger besøgsvisa får hun det på 2-3 mdr og du kan så søge FS mens hun er i DK og hun kan så blive på processuelt ophold. Ved besøgsvisa skal du ikke stille garanti for at hun må komme når I er gift, så du kan ikke miste nogen penge. Du skal under alle omstændigheder den dag hun får sin FS stille garanti for at hun kan få sygesikringskort m.m. |
|
|
|
| hfb |
Lagt på d. 13/01-2010 15:17
|
|
Langt hovedparten af alle FS ansøgninger bliver behandlet på 2 til 3 måneder. Du kan være uheldig at blive placeret i en anden kø hvor det tager op til 7 måneder. Se: http://www.nyidan...cemaal.htm F.eks. hvis din FS ikke er simpelt f.eks, du har børn fra tidlige osv. kan du havne i 7 månederskøen. Også hvis de retter mistanke om proformaægteskab. Der skrives meget om hvis der er stor aldersforskel mellem ansøgerne vil man havne i 7 måneders køen. Men sagsbehandlerne ved ganske udmærket det er nærmest er normalt med større aldersforskel når det er en dansk mand der gifter sig med en Thai-lænding Der for havner din ansøgning for det meste i 3 månederskøen ![]() Men godt med dokumentation for: flybilletter, billeder, breve osv.... så er det ikke et problem. Kig evt. også på Ægteskab uden Grænser's hjemme side for mere information ![]() |
|
|
|
| Joe |
Lagt på d. 13/01-2010 16:19
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 278 |
Da jeg havde min kæreste på besøg i Danmark, stillede jeg en bankgaranti på ca 56.000,-. vi blev så gift november sidste år, og søgte om familiesammenføring mens hun var her. Nu er hun så taget hjem til thailand igen, og vi venter på svar. Dette er blot for at informere om, at den garanti der bliver stillet i forbindelse med turistvisum, ikke forfalder til betalingen hvis man gør tingene på denne måde. |
|
|
|
| Jake |
Lagt på d. 13/01-2010 16:51
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 380 |
Hvis jeg ikke tager fejl, skal man ikke søge om familiesammenføring, hvis der er stillet garanti ifm et besøgsvisum. så risikerer man at miste den... |
|
|
|
| Joe |
Lagt på d. 13/01-2010 18:07
|
|
Det har jeg jo lige skrevet at man ikke gør... vi var igennem det sidste måned. |
|
|
|
| L |
Lagt på d. 13/01-2010 18:29
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 511 |
du mister med sikkerhed garantien hvis hun bliver udover de 3 mdr på et besøgsvisum. men tager hun hjem efter de 3 mdr og venter i Thailand mens de behandler FS så mister du den ikke. |
|
|
|
| keniko |
Lagt på d. 13/01-2010 18:50
|
|
Jeg har alle parpirer klar nu, og har besluttet mig til følgende: 1. Bliver gift i Thailand. 2 herefter søger vi om familiesammenføring. Hvorfor jeg gør det, er fordi jeg kun er i Thailand 3 uger, og vender tilbage ult. juli primo aug, og forventer jeg der kan tage min kone med hjem. Jeg har alle parpirer klar og har planlagt proceduren. Sender ult. februar papirer ud til ambassaden, så de ligger klar til oversættelse m.m når jeg kommer derud den 19 marts. Herefter kan vi blive gift når vi har haft de obligatoriske løbeture fra de forskellige indstanser! Og vi afleverer dokumenter om FS derude. Skal jeg i denne forbindelse vente med at aflevere dem til jeg er i DK i april??Først på kommunen og meddele at jeg er gift, for herefter at søge om FS? Eller hvad? Iøvrigt, hvilke navne skift sker der? Får hun mit efternavn eller hvorledes gør man.......Har ikke tidl. været gift.... Har levet det søde liv i inden man finder hende man ønsker at gifte sig med.K. |
|
|
|
| Joe |
Lagt på d. 13/01-2010 19:19
|
|
I beholder jeres egne navne, med mindre i ønsker at få det lavet om. Der findes en særskilt ansøgning til dette. Hvis du skal giftes dernede skal du jo også have en ægteskabsattest med hjemmefra. Så kan du jo spørge borgerservice ad... |
|
|
|
| TG950 |
Lagt på d. 13/01-2010 19:29
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1670 |
L skrev: du mister med sikkerhed garantien hvis hun bliver udover de 3 mdr på et besøgsvisum. men tager hun hjem efter de 3 mdr og venter i Thailand mens de behandler FS så mister du den ikke. lad os lige slå fast en gang for alle, 1) hvis man bliver gift i DK, og søger om FS, ja så mister man ikke garantistillesen, en regel der blev genemført i marts 2009. 2) søger man FS efter man er blevet gift i DK, får man pr. automatik procesuelt ophold ( må dog ikke tage arbejde o.s.v.) og opholdet går ikke udover garanti stillesen. |
|
|
|
| hfb |
Lagt på d. 13/01-2010 19:41
|
|
keniko skrev: Jeg har alle parpirer klar nu, og har besluttet mig til følgende: 1. Bliver gift i Thailand. 2 herefter søger vi om familiesammenføring. Hvorfor jeg gør det, er fordi jeg kun er i Thailand 3 uger, og vender tilbage ult. juli primo aug, og forventer jeg der kan tage min kone med hjem. Jeg har alle parpirer klar og har planlagt proceduren. Sender ult. februar papirer ud til ambassaden, så de ligger klar til oversættelse m.m når jeg kommer derud den 19 marts. Herefter kan vi blive gift når vi har haft de obligatoriske løbeture fra de forskellige indstanser! Og vi afleverer dokumenter om FS derude. Skal jeg i denne forbindelse vente med at aflevere dem til jeg er i DK i april??Først på kommunen og meddele at jeg er gift, for herefter at søge om FS? Eller hvad? Iøvrigt, hvilke navne skift sker der? Får hun mit efternavn eller hvorledes gør man.......Har ikke tidl. været gift.... Har levet det søde liv i inden man finder hende man ønsker at gifte sig med.K. Hvis du vil søge om FS her i landet mens hun er i Thailand: - Aflevere hendes del på Ambassaden i Bangkok (husk at bestille tid i god tid til dette!!!!!!!). - På kommunen for at melde du er gift. - Aflevere din del hos politiet, sende den med posten eller aflevere den personligt hos US (sendes anbefalet). Men jeg tror du har fint check på det
Redigeret af hfb d. 13/01-2010 19:47 |
|
|
|
| keniko |
Lagt på d. 13/01-2010 19:54
|
|
Takker mange gange for de gode råd![]() Holder mig til planen og gifter mig derude, og søger FS bagefter... Har jo prøvet at have THAI´ve adskillige gange så vente tiden vil jeg bruge på at forberede hendes ankomst grundigt. Så hun kan få en ordentlig velkomst og en fornuftig integration, så kulturchokket ikke bliver for stort. Har idag en stor ejerbolig, hvor i det ene værelse er helt for Budda. Men undervisning, skole, thai-foreninger m.v. skal jo også undersøges. ![]() Og få gud skyld må jo ej heller glemme at bestille de forskellige Thai-tv kanaler... hun skal jo ik gå glip af afsnit 12291 af det berømte drama. Vi skal vel også have lidt kvalitetstid hver for sig..... smiler ![]() K. |
|
|
|
| TG950 |
Lagt på d. 13/01-2010 20:27
|
|
keniko skrev: Takker mange gange for de gode råd ![]() Holder mig til planen og gifter mig derude, og søger FS bagefter... Har jo prøvet at have THAI´ve adskillige gange så vente tiden vil jeg bruge på at forberede hendes ankomst grundigt. Så hun kan få en ordentlig velkomst og en fornuftig integration, så kulturchokket ikke bliver for stort. Har idag en stor ejerbolig, hvor i det ene værelse er helt for Budda. Men undervisning, skole, thai-foreninger m.v. skal jo også undersøges. ![]() Og få gud skyld må jo ej heller glemme at bestille de forskellige Thai-tv kanaler... hun skal jo ik gå glip af afsnit 12291 af det berømte drama. Vi skal vel også have lidt kvalitetstid hver for sig..... smiler ![]() K. nu ved jeg ikke hvor din kommende kone bor i TH, men hvis hun F.eks bor i BKK så vil jeg anbefale Thai Integration ApS 24-28 Lat Plakao Soi 46 Jorrakaebua, Lat Prao Bangkok 10230, Thailand http://www.thaiin...tion.info/ dersom hun skal få en del vente tid inden FS bliver genemført. |
|
|
|
| keniko |
Lagt på d. 13/01-2010 20:38
|
|
Hej TG950 Har prøvet at tjekke dit link, men de har åbenbart ik en hjemmeside endnu. Kan du uddybe lidt? Hun bor ikke i BKK, men i Sakon Nakhon nærmere bestemt Amphoe Muang. Mvh K. Redigeret af keniko d. 13/01-2010 20:38 |
|
|
|
| TG950 |
Lagt på d. 15/01-2010 08:35
|
|
keniko skrev: Hej TG950 Har prøvet at tjekke dit link, men de har åbenbart ik en hjemmeside endnu. Kan du uddybe lidt? Hun bor ikke i BKK, men i Sakon Nakhon nærmere bestemt Amphoe Muang. Mvh K. de har åbenbart et problem med deres hjemme side se link : http://www.dansk-...ost_118422 håber snart at den kommer op at køre igen, en god side med masser af integrations hjælp, for kommende thaier der flytter til DK. Redigeret af TG950 d. 15/01-2010 08:35 |
|
|
|
| hfb |
Lagt på d. 15/01-2010 09:09
|
|
TG950 skrev: nu ved jeg ikke hvor din kommende kone bor i TH, men hvis hun F.eks bor i BKK så vil jeg anbefale Thai Integration ApS ............dersom hun skal få en del vente tid inden FS bliver genemført. Øøøø vil du ikke uddybe hvad de kan hjælpe med som man ikke selv kan klare? Vi har bare fulgt nyidanmark og ambassadens hjemmesider slagvisk. De gange vi har besøgt "Ministeriet for udenlandske affærer", eller hvad det nu hedder, har vi altid sagt pænt nej tak til alle de der vil "hjælpe" da det eneste de tænker på er deres egen pengepung. Jeg er rimlig sikker på at "keniko" har check på de ting de har behov for.. Så hvorfor begynde at gøre ham usikker? Tingene er slet ikke så svære som det først lige lyder til. Men hvis man gør sit forarbejde godt er det slet ikke så svært..... ![]() |
|
|
|
| hfb |
Lagt på d. 15/01-2010 09:12
|
|
PS Glemte lige at sige "ægteskab uden grænsers" hjemme side kan anbefales. Her er der mange der arbejder gratis for at hjælpe dig!!!!! |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.