Se indlæg
 Udskriv debat
Derhjemme i den dejlige landsby
mugge
Hejsa alle sammen derude bag skærmene...
Meget er virkelig sket siden jeg mødte min dejlige smukke kone tilbage i 1991..
Vi har netop siddet og snakket om hvor mange af landsbyens piger ikke er blevet giftet bort til falangs.Noget som til dels både gør ondt men så aligevel ikke..
Idag 2005 er der 7 piger...7...som er gift med en falang..Norge,Tyskland,Østrig,England,usa,australien og ja Danmark....Magtkampen er begyndt om hvem der har mest,hvem bygger det største hus,hvem har flest penge og hvem har den bedste mand.Et eller andet sted er jeg ked af udviklingen,vi kommer bare til thailand og tager de bedste piger som et stort ta selv bord og laver en masse uro i landsbyen.Jeg kan da godt fornemme at ikke alle piger er glade for deres mand,men pigerne vil ikke tabe ansigt så derfor gifter mange sig til en bedre tilværelse,for ikke at skade familjens ære.
Dengang i 1991 hele landsbyen var een stor familje,idag har thaierne lært lektien:forbrug,velstand,uafhængelighed osv. Naboens datter er i pattaya eller japan,og man snakker ikke så meget mere sammen som før. Nogen gangen føler jeg mig som en tyv,bare tag den bedste pige...hvad med drengene som arbejder hårdt i marken.Jeg ved godt at pigerne selv siger ja tak til at rejse med dig....fordi hvad er alternativet.Jeg mener,det vigtigste du kan gøre for din kone er at vise hende respekt.Den samme respekt som du havde for din besdtemor.Jeg er ked af og meget træt af at høre om dumme danskere som ikke kan få ægteskabet til at gå op.Mange henter en ung smuk pige pige fordi de selv er gamle og kan ikke finde deres status hos en dansk pige..
Hvorfor er jeg sur?En dejlig intelligent pige bliver gift med djævlen fra tyskland i vores landsby.Hun gifter sig for at komme væk fra rismarkerne og sidder nu i Køln på bordel.
Den HVIDE mand hersker.Vi gør som det passer os og FUCK resten..kan vi ikke li lugten i bageriet kan vi stemme på Pia Kjærsgård,....bare vores pige kommer herop

Suk Rak Ning
Sikken da en gang ævl !!!!Angry
i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

Robert Kronberg
Hej,

Farang eller ej, blandt Thaiere er status betinget af alder, penge og magt, samt for kvinder udseende.

De syv piger i landsbyen vil, uanset hvem de blev gift med, altid måtte vurdere ud fra de faktorer. Og da det i Thailand mere drejer sig om, hvad man ser eller tror, må huse, penge og den bedste mand nødvendigvis være omdrejningspunktet.

Jeg tror, at alle farangs efter nogen tid i Thailand begynder at se det rigtige Thailand på godt og ondt. Alle lande har godt og ondt.

Min egen forlovede hader også de der magtkampe, som du netop beskriver. Hun er dog fra Bangkok, men det gør det absolut ikke bedre, tværtimod.

Hilsen, Robert
Redigeret af Robert Kronberg d. 22/09-2005 06:11
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
rolan
jeg syntes ikke det er noget ævl noget af det er da rigtigt

jeg kender en som er gift han ejer huset og skylder ikke noget
hun betaler ikke noget videre
hun sender penge hjem
sist havde hun 50000 dk kr med hjem
elsker hun ham eller gir han bare hende end god status
sjovt nok er der 2 familie medlemer på vej herop
elsker de den mand de kommer op til
eller forventer de det samme som hun får
jeg er i hvert fald glad for at jeg ikke er demSad

solmand
AngryJEG FØLER AT DU siger hvad du selv tror og evt tænker det er ikke fair
mvh
Thailand er et godt sted at tag til.og de har dejlige søde kvinder men næsten umulige at få herop pga vores defekte lovgivning.............

clydehaumann
Hvad Mugge skriver er desverre bare alt for sandt.
Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring.
Visum Hjælp. GRATIS
Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE.
http://thaidanishservice.com

https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/

clydehaumann
Hej Olsen.
Du svarer Mugge med"JEG FØLER AT DU siger hvad du selv tror og evt tænker det er ikke fair"
Hvad skulle han ellers skrive???? Hvad du forler og tenker???
Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring.
Visum Hjælp. GRATIS
Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE.

https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/

Robert Kronberg
Hej,

Der er ingen tvivl om, at nogle især fattige, fraskildte Thai-kvinder fra landet med et barn eller to fra tidligere ægteskab, går efter en farang, og nærmest sælger sig til ham, for deres barns skyld. For kvinden drejer det sig om at sikre barnet. Og så kan det være hun ender med at kunne lide manden, måske.

Dg der kan sikkert også gå inflation i en landsby, at nu vil alle pigerne finde en rig farang, frem en af de lokal Thai-mænd med 2,000 baht om måneden.

For disse piger drejer det sig ikke om kærlighed, men kun om "face", og så kan det sikkert godt ende med en cirkus, hvor alle skal overgå hianden.

Men der er også farangs, der tror, at en Thai-kone/pige er en handelsvare, som er dum og bare skal lytte efter, sprede benene og gøre rent, ect. etc. Og der er farangs, som benytter Thai-kæresterne til at smugle narko, så de selv undgå risiko. Og sådan kan vi blive ved.

Jeg tror, lige som alt anden i livet, at der er gode og dårlige mennesker alle steder og overalt i verden.

Hilsen, Robert

"

rolan
ja der er også dumme danske mænd
som udnytter thai eller asiat piger men jeg tror ikke den er så stor som pigerne
jeg har ihvert fald ændret mening om thaipigerne siden jeg er kommet ind i thaikrese de er ikke det som de fleste tror nemme Grin
men uanset er de tros alt søde og sjamerende
og hvis pigen ikke elsker manden er det vel ok bare hun ikke tar røven på ham for man kan jo godt have det godt sammen selv om man ikke elsker hinanden det sker også i dk
jeg tror bare at i dk blir man hurtigere skilt i forhold til hvis det er en thai hvis hun har det godt eller ?

Robert Kronberg
Hej,

Jo, det er fint nok, hvis pigen vil sikre sig økonomisk, og manden er ensom, og de to så kan finde ud af noget sammen, og blive glade sammen; det er også kærlighed.

Kærlighed behøver ikke staret med en stormende forelskelse.

Hilsen, Robert

"

Suk Rak Ning
Det er muligt at ævl var et forkert ord.
Jeg har bare aldrig været ude for en TH-GRIB, jo i Pattaya, men det bad jeg jo selv om, og det var sjovt, men kun en engangsforestilling55555555 en gang imellem 5555Cool

christian-s
Parforhold generelt kan rammes af uærlighed, undnyytelse osv. fra begge sider uanset om det er dansk/dansk eller dansk/thai.

Det ville være rart at fokusere på nogle positive historier - ikke for at "feje noget under gulvtæppet", men for at udstille gode eksempler der kan være med til at forebygge ugennemtænkte parforhold. Med en god portion forståelse for kulturforskellie, religion, familiestrukturer osv. er man bedre rustet til "kærllighed hen over grænser".
Rejst i Thailand mange gange, 2005-2012 thai gift

Suk Rak Ning
Hej.
Jeg vil da gerne dele min historie med jer, jeg har været i TH på ferie mange gange, men for ca. 2 år siden begyndte jeg at chatte med en del Thai'er over msn, især en " Kanchalee Poolsawas " så efter vi havde chattet og ringet sammen i godt et år tog jeg så igen til Thailand, der stod hun så i lufthavnen og tog imod mig, nu bor vi i et lejet hus i Samut Prakan og alt er fryd og gammen, påtænker giftemå.
Jeg var 3 uger i DK tidligere på året, men kunne ikke få min kæreste med da jeg jo ikke lige havde lidt over 50.000:- men det er også lige meget nu vi har det godt, hun taler perkekt engelsk og efterhånden lidt Dansk.......Ang arbejde, vil hun gerne ha' et job da hun føler at hun måske ikke kan li' at bruge mine penge, men den lille løn hun kan få her for mange timers job har jeg sagt nej, vi klare os fint fore mine penge...........Det var bare det....

Venlig hilsen Suk Pfft

Healer
Hej Suk...

Det er rigtig pænt af dig at ville forsørge og sige nej til at din kæreste skal arbejde. Men har du overvejet, at du måske sætter hende unødigt i "gæld" til dig, og at du ville frisætte hende ved at hun får lov til at putte bare lidt penge ind i jeres fællesskab!? og så er der jo også almindelig stolthed, ikke bare hos en thai men også hos en farang.... Måske et par timers arbejde ind imellem ville give fornemmelsen af at hun er selvhjulpen.
Jeg boede i nogle år sammen med en meget veltjenende kvinde og boede i Vedbæk. Og til min store overraskelse ramte det min stolthed og andre gode følelser på negativ vis, at jeg ikke behøvede at tjene penge... følte lidt at jeg "tiggede". Og førhen plejede jeg ellers at spøge med, at jeg bare skulle finde en rig person så jeg kunne gå og fise den af og leve livet... men...

OK - lidt betragtninger - fra GrinHealerGrin
Redigeret af Healer d. 23/09-2005 16:04

- Love Siam, elsker Thailand, landet med det store smil...!

http://clairvoyanten.dk
rinpoche
Et eller andet sted er jeg ked af udviklingen,vi kommer bare til thailand og tager de bedste piger som et stort ta selv bord og laver en masse uro i landsbyen.

Laver en masse uro i landsbyen? Det er min opfattelse at det er damerne der skaber uroen med at skulle overgå hinanden.
Bedste piger? Nu kan der jo nok være uoverensstemmelse mellem hvad en dansker opfatter som de bedste piger og så de lokale.
Og da nu ordet bedst er superlativ af ordet god, så vil jeg da nok mene at de gode piger fiser da ikke bare lige afsted til udlandet fordi der kommer en tilfældig farang fordi, det lyder da mere som en bekvemmelighedsflygtning eller golddigger.

,
bare tag den bedste pige...hvad med drengene som arbejder hårdt i marken.

Jeg tror at der er stærkt divergerende opfattelser af "de bedste piger" set med turistens øjne og set med de lokale drenges.

rinpoche

Suk Rak Ning
Hej Healer.
Du har da ganske ret i det du siger og et par timers arb. om dage er da også helt fint, men 10-12 timer pr. dag, det syntes jeg sq er for meget.

SukCool

Robert Kronberg
Hej,

rinpoche skrev:Laver en masse uro i landsbyen? Det er min opfattelse at det er damerne der skaber uroen med at skulle overgå hinanden.

Enig, Thai-kvinder er kroniske ballademagere, set med danske øjne.

rinpoche skrev:Bedste piger? Nu kan der jo nok være uoverensstemmelse mellem hvad en dansker opfatter som de bedste piger og så de lokale.

Enig, en Thai fra lavere social lag kan kun rykke op via en farang, men hvis han ikke er noget ved musikken, er hun i realiteten ikke rykket op - bortset fra i landsbyen.

rinpoche skrev:Og da nu ordet bedst er superlativ af ordet god, så vil jeg da nok mene at de gode piger fiser da ikke bare lige afsted til udlandet fordi der kommer en tilfældig farang fordi...

Enig, så fantastiske er vi jo heller ikke...

Hilsen, Robert

"

Suk Rak Ning
I er jo MEGA kloge !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Shock

rinpoche
Hvad skal vi sige? Det er kors vi må bære. Wink

rinpoche

isaan
Suk skrev:
I er jo MEGA kloge !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Shock

ja suk det må du nok sige Grin det kan da være fløjtende ligegyldig hvor højt man står på ranglisten i landsbyen osv. det der må være det altafgørende er at man trives godt med familien i DK og Thailand så kan det øvrige folk i landsbyen tænke deres om de vil , har ikke selv på noget tidspunkt følt at vi skulle gøre noget stort i landsbyen for at folk ville acceptere os Smile
Det var bare min mening , så må man jo tage det som man nu vil .Cool

http://www.123hje...ai-Henrik/

Læg gerne en hilsen i gæstebogen

http://123hjemmeside.dk/thai-henrik
Spring til debat: