Se indlæg
 Udskriv debat
Brev fra udlændningeservice
Joe
Hej

Da jeg kom hjem fra arbejde og åbnede postkassen, lå der et brev fra udlændingeservice. Min kone og jeg søgte om familiesammenføring
i starten af december, og har intet hørt før idag. Jeg åbner brevet og begynder at læse.. Det første der står et, at nu er ansøgningen om
familiesammenføring taget under behandling
.. Okay, det er fair nok tænker jeg, men hurtigt kommer jeg dertil i brevet hvor der står
forventet sagsbehandlingstid. 7 måneder!!!!

Min kone er fra Thailand, og hun tog hjem midt i december måned.. Skal vi virkelig vente i over et halvt år på at vide om vi må bo sammen?!
Jeg troede at vores sag var enkel og lige til.
-vi er begge 23 ½ år gamle
-jeg har arbejde og har aldrig været på kontanthjælp
-bankgaranti kan vi fremskaffe
-vi er gift, og hun har været på besøg hos mig i dk
-jeg ejer en andelsbolig på ca 70 kvm

Hvad kan jeg gøre? Klage? Bede om aktindsigt? Gå til pressen? Jeg savner min kone utroligt meget, og er meget fortvivlet!

Vh

Nirvana
De forsøger at trække den til i er 24 det er mit bud da der er den der 24 års reglen som jeg syntes er fuck
Come As You Are

keniko
Nirvana skrev:
De forsøger at trække den til i er 24 det er mit bud da der er den der 24 års reglen som jeg syntes er fuck

Enig tror også alderen måske er hindringen....
Du skal ikke lægge puslespil hvis du ikke fatter en brik.

Joe
Men hvorfor? Det giver ingen mening for mig..

Thai72
Hej Joe
Jeg ville skrive til udlændingestyrelsen igen og igen. Det ville jeg blive ved med til sagen var gået i orden, og hele tiden i en pæn tone - til trods for at du naturligvis er dybt frustreret, hvad jeg sagtens kan forstå!
- Skriv og spørg hvor langt din sag er nået.
- Hvilke papirer du skal have klar.
- Send billeder af din lejlighed og kopi af din kontrakt.
- Send billeder af din kone og dig sammen.
- Skriv igen om de har modtaget dine breve og hvor langt de nu er nået. osv osv.

Sådan ville jeg gøre! Andre ville muligvis gøre det på en anden måde.
Det er noget forbandet svineri at du skal vente så længe.

Jeg håber det bedste for dig.

De bedste hilsener
Thai72

Thai72
- Det er fuldstændig rigtig som Nirvana og Keniko gør opmærksom på, at I skal være 24 år.
Derfor kan du stadig prøve at presse på og høre om alt andet er i orden.

Joe
Ok. jeg tror jeg vil prøve at være lidt anmasende og håbe på at det vil hjælpe lidt. tak.

keniko
Hej,

Hermed link til US med telefonnummer og det hele, hvori de beskriver unge under 24 år....

Vejledningstjenesten for unge under 24 år

Telefonisk henvendelse
Tlf.: 70 26 28 18
Telefontid: mandag-fredag kl. 9.00-15.00

Udlændingeservice har en vejledningstjeneste for unge under 24 år. Tjenesten er henvendt til unge, som risikerer tvangsægteskab eller arrangeret ægteskab, der ikke fuldt ud indgås efter eget ønske.

Hvis du er under 24 år og endnu ikke har besluttet dig for, om du ønsker at indgå et planlagt ægteskab, kan du ringe og få vejledning på tlf. 70 26 28 18 på alle hverdage kl. 9.00-15.00.

Du kan også aftale tid til en personlig samtale med en sagsbehandler, og du kan få vejledningsmateriale.

Helligdage mm.
Alle helligdage, dagen efter Kristi himmelfartsdag, Grundlovsdag samt i perioden mellem jul og nytår er Udlændingeservice lukket for henvendelser

Nirvana
24 års reglen blev indført da der der var nogle politiker der ment at vis man blev gift før man var 24 år så var der en sensynleg at man var tvang gift fordig i der er nogle der mener at der fårgår tvangsægteskab i nogle kulturer og det rammer os der ikke har en kulturer med tvangsægteskab.

Come As You Are

keniko
keniko skrev:
Hej,

Hermed link til US med telefonnummer og det hele, hvori de beskriver unge under 24 år....

Vejledningstjenesten for unge under 24 år

Telefonisk henvendelse
Tlf.: 70 26 28 18
Telefontid: mandag-fredag kl. 9.00-15.00

Sorry du får lige link her:

http://www.nyidan...

Udlændingeservice har en vejledningstjeneste for unge under 24 år. Tjenesten er henvendt til unge, som risikerer tvangsægteskab eller arrangeret ægteskab, der ikke fuldt ud indgås efter eget ønske.

Hvis du er under 24 år og endnu ikke har besluttet dig for, om du ønsker at indgå et planlagt ægteskab, kan du ringe og få vejledning på tlf. 70 26 28 18 på alle hverdage kl. 9.00-15.00.

Du kan også aftale tid til en personlig samtale med en sagsbehandler, og du kan få vejledningsmateriale.

Helligdage mm.
Alle helligdage, dagen efter Kristi himmelfartsdag, Grundlovsdag samt i perioden mellem jul og nytår er Udlændingeservice lukket for henvendelser

John
Tror desværre ikke du kan gøre noget for at fremskynde sagen, da hun skal være 24 for at få opholdstilladelsen og de tilsyneladende har valgt at behandle sagen som kompliceret.
Her er lidt fra NY I Danmarks hjemmeside omkring sagsbehandlingstider.

http://www.nyidan...oering.htm
Særligt om familiesammenføring

Enkle, fuldt oplyste sager vil blive behandlet på maksimalt 3 måneder. En sag vil blive anset for enkel, hvis ansøgningen umiddelbart giver indtryk af, at de almindelige betingelser for familiesammenføring er opfyldt eller fx hvis et grundlæggende krav ikke er opfyldt, fx at ægteskabet ikke kan anses for gyldigt.

Komplicerede sager vil blive behandlet på maksimalt 7 måneder. En sag vil blive anset for kompliceret, hvis det vil kræve nærmere efterprøvelse af sagen at tage stilling til, om de almindelige betingelser for familiesammenføring er opfyldt, eller hvis der er behov for at foretage nærmere undersøgelser, fx slægtskabs- og aldersundersøgelser.

john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
Nirvana
Jeg fandt lige dette link
http://da.wikiped...årsreglen

Come As You Are

TG950
Joe skrev:
Ok. jeg tror jeg vil prøve at være lidt anmasende og håbe på at det vil hjælpe lidt. tak.

det kan godt tænkes at de bruger 24 års reglen, som påskud for at gøre sagen kompliceret, men hvis jeg var dig så vil jeg bede om akt indsigt, det fremmer sommetider forståelsen for at gøre sagen mindre kompliceret og dermed en hurtigere sagsbehandling fra usl's side.

Spring til debat: