Se indlæg|
Overførsel Til Kasikorn bank
|
|
| Saendaeng |
Lagt på d. 15/01-2010 13:59
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1277 |
Er der nogleder har erfaring med overførsel til Kasikorn bank fra Danmark . Jeg laver normalt overførsel til Bank of Ayudhya , og ekspres tager under en dag gå ind på thaikontoen. Men denne her gang skal jeg overfører til en regning i Kasikorn og jeg overførte igår ekspres til banken , men ingen syn af pengene. Jeg ser ingen grund til at overfører ekspres , hvis det ikke kan gå hurtigere i Kasikorn bank. Har talt med Kasikorn og de kan ikke se pengene , selvom jeg har en reference kode med kvittering. Nogle erfaringer.?
Michael B Kristensen
|
|
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 15/01-2010 14:15
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2597 |
Det er normalt at det tager nogle dage ved almindelige overførelser Andre banker som f.eks Bangkok Bank er gerne en uge om det. Det tager tid da pengene skal igennem diverse banker... Hvis der er opgivet den mindste lille fejlagtige oplysning, så går pengene slet ikke igennem. Nu ved jeg ikke hvad der du skal betale, men hvis du benytter Western Union, kan pengene hæves i den anden ende 30 minutter senere. Lidt dyrt men hurtigt. Man kan også bruge Paypal etc. |
|
|
|
| Top High Class Fashion |
Lagt på d. 15/01-2010 14:30
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 398 |
Jeg bruger kasikorn her ude og normal overførsel er 2 dage
|
|
|
|
| Saendaeng |
|
|
Ja , men Jyske bank som jeg bruger i DK , har sendt til Bank of Ayudhya mange gange og er der inden for 24 timer. Det jeg har lavet er en ekspres og skulle da gerne gå hurtigere. Men har taget 2 dage indtil videre.
Michael B Kristensen
|
|
|
|
| xxxx |
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1135 |
jeg har brugt Bangkok Bank i mange år og normalt tager en standard overførsel 3 dage..... express overførsel,, det samme 3 dage. Har ladet mig fortælle at andre banker bruger Bangkok Bank som modtager bank i th, og de så først skal videre derfra, det kunne forklare længere ekspeditions tid. men ved ikke om det er tilfældet. |
|
|
|
| Saendaeng |
Lagt på d. 15/01-2010 14:34
|
|
Ja, Så er der foreskel på bankerne. Men så kan jeg da regne ud at det er spild af penge at betale for ekspres ved overførsel til Kasikorn. Så hellere bruge de 140 kr til noget andet fornuftigt.
Michael B Kristensen
|
|
|
|
| prasat |
Lagt på d. 15/01-2010 15:04
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 660 |
når jeg sender penge om mandagen er de på kontoen i thailkand om onsdagen. det går ikke stærkere på en express sending prasat |
|
|
|
| thamarai |
Lagt på d. 15/01-2010 15:37
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 387 |
For det første, så clearer bankerne kun en gang om dagen, dvs. kl. 13.00 eller 14.00, så penge modtaget kl. 14.05, kommer først ind på kontoen næste dag kl. 13.00 eller 14.00. Der til kommer, at nogle banker modtager penge via en anden bank. Jeg tror, at det er Kasikorn, der modtager penge på vegne ef Siam Commercial Bank. Samtidig har jeg ladet mig fortælle, ar pengene hurtigere kommer ind på ens konto, hvis man har konto i hovedsædet, og ikke i en branch. Grundlæggende er min tommelfingerregel via forskellinge banker: 1 arbejdsdag ved ekspres, og 3 arbejdsdage via normal. Hvis modtagerens navn er udfyldt forkert, kan betalingen afvises, og hvis navnet er en lille smule misvisende, så kan det forsinke både i "mellembanken" og i modtagerbanken, så siker jer, at modtagernavnet skrives på samme måde som bankens egen transcripition, der ikke nødvendigvis er som det engelske navn i passet (pigen vil ofte ikke vide, hvor dan hendes navn er transcriperet i banken). |
|
|
|
| lols |
Lagt på d. 15/01-2010 16:17
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 454 |
Jeg har også konti i bådeAyudhya og Kasikorn. Ayudhya tager det fra mandag til onsdag før pengene er der. Åbenbart direkte fra DDB til Ayudhya og ikke via andre banker. Talte med Kasikorn engang og de sagde det tog 2-3 dage fra de så pengene til de ville være på min konto. Eller de mente fra pengene kom til Thailand og så videre til Kasikorn. Ikke helt klart.... Har aldrig prøvet at tjekke det. Forslag til næste gang hvis det går for langsomt: Sende til Ayudhya og derefter lave en konto overførsel til Kasikorn kontoen via netbank? Koster 35 baht for op til 50.000 baht overførsel. Pengene kan overføres umiddelbart efter de er sat ind på din konto og kan hæves igen i Kasikorn bank 5 minutter efter. Der er ikke den "bankdag" som de har i DK hvor bankerne nogle gange beholder pengene en dag inden du kan råde over dem. |
|
|
|
| Saendaeng |
Lagt på d. 15/01-2010 16:22
|
|
Ja det er en utrolig forskel der er nok vi taler om simple tryk på en computer..
Michael B Kristensen
|
|
|
|
| Stampe |
Lagt på d. 15/01-2010 17:26
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 305 |
overførsler til Kasiokorn Bank går Via Bangkok bank det er jeg 100 % sikker på da jeg for et stykke tid siden hade overført penge til min kasiokorn konto og de ikke var kommet efter 1 uge tog jeg kontakt til min afdeling i thailand jeg med bragte overførsels kvitering, de kunne efter et par opringninger til Bangkok Bank fortælle min at pengene var i bangkok bank fordi jeg ikke hade stavet mit eget efternavn rigtigt, jeg måtte have banken i Dk til at kontakte Bangkok bank hvor de forklarede at jeg hade stavet forkert så banken i Dk oplyste den korekte stave måde ![]() Hilsen Stampe |
|
|
|
| noisnabo |
Lagt på d. 15/01-2010 18:16
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 121 |
Saendaeng skrev: Er der nogleder har erfaring med overførsel til Kasikorn bank fra Danmark . Jeg laver normalt overførsel til Bank of Ayudhya , og ekspres tager under en dag gå ind på thaikontoen. Men denne her gang skal jeg overfører til en regning i Kasikorn og jeg overførte igår ekspres til banken , men ingen syn af pengene. Jeg ser ingen grund til at overfører ekspres , hvis det ikke kan gå hurtigere i Kasikorn bank. Har talt med Kasikorn og de kan ikke se pengene , selvom jeg har en reference kode med kvittering. Nogle erfaringer.? Ja. Jeg har brugt den nævnte bank siden 1992. Den gang hed den godt nok Thai Farmers Bank. Express overførsel er der næste dag, normal overførsel tager tre dage, eller de er her den tredje dag, thaitid. Vær opmærksom på, at mange selv i bankvæsenet i DK ikke kender SWIFT, og de siger så til deres kunder at de skal bruge EU systemet, er det EAN det hedder. Den forviring tager det mindst et par dage at få løst. Vi taler jo om Danmark :-( |
|
|
|
| BJ |
Lagt på d. 15/01-2010 18:46
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1067 |
Skal selv åbne Bankkonto i Thailand næste måned, men hvad vil i anbefale???.....Kassikorn - Siam Bank - eller osv??? Hvad har i best erfaringer med??? MVH.BJ Redigeret af BJ d. 15/01-2010 18:46 THAILAND
A DREAM COME TRUE |
|
|
|
| sony |
Lagt på d. 15/01-2010 18:47
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2037 |
Hvis jeg var dig ville jeg tage kasikorn eller bangkok bank
Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub
Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!! |
|
|
|
| BJ |
Lagt på d. 15/01-2010 18:52
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1067 |
sony skrev: Hvis jeg var dig ville jeg tage kasikorn eller bangkok bank Okay så er det ikke helt forket , da jeg blev anbealet den( Kassikorn ), af en af mine venner. Ville bare lige høre hvad i mente/havde erfaret.;. MVH.BJ
Redigeret af BJ d. 15/01-2010 18:53 THAILAND
A DREAM COME TRUE |
|
|
|
| FCKdk |
Lagt på d. 15/01-2010 23:00
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 927 |
BJ skrev: Skal selv åbne Bankkonto i Thailand næste måned, men hvad vil i anbefale???.....Kassikorn - Siam Bank - eller osv??? Hvad har i best erfaringer med??? MVH.BJ BJ---> Selvom det er lidt uden for tråden, kan Jeg varmt anbefale Kasikorn, især den filial på Central Road i Pattaya, det er bare min erfaring, BJ
__________________________________ ....jeg klattede det hele væk i Thailand!!!! ....ikke en dråbe spildt eller fortrudt!!!! ....og det fortsætter jeg med!!!! FCKdk Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere.... .Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before... |
|
|
|
| Top High Class Fashion |
Lagt på d. 16/01-2010 02:24
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 398 |
Kasikorn ser ud til og virke bedst nu
|
|
|
|
| thamarai |
Lagt på d. 16/01-2010 02:24
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 387 |
Den ældste, og efter min mening bedste, bank i Thailand er Siam Commercial Bank, som i øvrigt er delvist ejet af kongen.
|
|
|
|
| Conrad |
Lagt på d. 16/01-2010 07:05
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 959 |
Jeg kan anbefale Siam Commercial Bank, den har jeg brugt i 7 år uden problemer også via internet. Conrad |
|
|
|
| ttah |
Lagt på d. 16/01-2010 08:50
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 123 |
Jeg bruger Kasikorn som jeg har haft i 8 år og det virker venligst ttah
Livet er som en lang linje, man ved hvornår den starter men ikke hvornår den slutter.
Så lev livet. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.