Se indlæg|
Hvorfor lige en thai kone?????
|
|
| larsmand |
Lagt på d. 22/01-2010 16:56
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 78 |
Hejsa.... Ville ellers have svaret den stakkels raprap, men fandt at DU også skulle ha mulighed for at fortælle mig en sandhed.... Jamen det store spørgsmål er vel hvorfor lige en thai?? Kunne måske spørge alle herinde.. Hvorfor lige det?? Jamen thaier er kønne piger, javist da.. men jeg har fandme også set mange gode danske sild... Så hvorfor lige vælge en thai som din kone?? DE vil jo i følge næsten alle kommentarer herinde alligevel bare bo i dk for at de kan forsørge familien i thailand og så ellers bare plukke dig skaldet..Og når de så har boet her i 7 år så smutter de sgu med ham Leonardo DiCaprio eller Bruce Willis henne om hjørnet... som jo måske endda er din bedste ven.... Så hvorfor har DU valgt at det skulle være en thai ved din side???? Og vær nu ærlig i dit svar, så vi alle kan bruge det til noget... |
|
|
|
|
Lagt på d. 22/01-2010 17:09
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Hej Larsmand. Fordi : Thai piger er eventyrligt smukke. Deres familietraditioner og sammenhold er beundringsværdigt. Fordi deres "caretaker" instinkt er unikt (beklager kan ikke finde bedre udtryk) Fordi de forventer en mand der er MAND Fordi kulturen tiltaler. Fordi landet er smukt. Fordi hun gør mig lykkelig. Derfor ! Svar nok ? God tråd ! Kristian PS. Fordi'er er i vilkårlig og ikke prioriteret rækkefølge. Redigeret af d. 22/01-2010 17:11 |
|
|
|
| ThomasHOL |
Lagt på d. 22/01-2010 17:13
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 264 |
Der er jo nogen som har gul feber og Thailand er jo et af de lande som er net at komme til og hvor det er nemt at møde en asiat. Hvis man feks tager et land som Taiwan så har de ingen "eksport industri" af kvinder og det kan være svært at møde en pige pga andre sociale omgangsformer. Så derfor er det lande som er meget åbne overfor turister som vil have denne trafik. Jeg har selv omtalt den med de 7 år de skal blive boende før de får opholdstilladelse og naturligvis er det ikke alle der er ude på at plukke manden eller skride på 7 års bryllups dagen. Jeg siger bare at arrangerede forhold sjældent holder i længden og at praktisk gennemgang af dem vi lige kender til og som har været i Danmark i mange år har en skilsmisse procent der er noget højere end den gennemsnitlige. derudover så kan man jo stadig godt møde Thaier her i Danmark lige som man kan møde danske piger. Har selv mødt min kone på denne måde for 11 år siden. |
|
|
|
| larsmand |
Lagt på d. 22/01-2010 17:21
|
|
Hej ThomasHOL.. Jamen tak for dit svar og alligevel ikke...... For svarede du på mit spørgsmål???? Hvorfor har DU valgt en thaikvinde som din kone... Hvad gjorde lige hende til den specielle kvinde, som den du vil tilbringe resten at livet sammen med??? Hvorfor skulle hun være fra Thailand??? KRIS.. tak for dit svar... håber der kommer flere af den slags... livet er jagt og kvinder....
|
|
|
|
| ThomasHOL |
Lagt på d. 22/01-2010 17:39
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 264 |
Lars jeg svarede netop på dit spørgsmål. "Derudover så kan man jo stadig godt møde Thaier her i Danmark lige som man kan møde danske piger. Har selv mødt min kone på denne måde for 11 år siden. " altså for 11 år 21 dage og 17 timer og 15 minutter siden. Hun var veninde med min kammerats søster og kom til den nytårsfest vi var til dengang. Altså at hun er assiat passede mig fint passede mig fint men det var totalt ligegyldigt om hun var Kineser, thai, filipiner eller Dansker for den sags skyld. Vi var således kærester i 6 år før vi giftede os for 5 år siden. |
|
|
|
| pdrhan |
Lagt på d. 22/01-2010 17:48
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1323 |
larsmand skrev: Hejsa.... Ville ellers have svaret den stakkels raprap, men fandt at DU også skulle ha mulighed for at fortælle mig en sandhed.... Jamen det store spørgsmål er vel hvorfor lige en thai?? DE vil jo i følge næsten alle kommentarer herinde alligevel bare bo i dk for at de kan forsørge familien i thailand og så ellers bare plukke dig skaldet..Og når de så har boet her i 7 år så smutter de sgu med ham Leonardo DiCaprio eller Bruce Willis henne om hjørnet... som jo måske endda er din bedste ven.... ...[/u] Larsmand - du er jo offer for "sladderspalterne" - du skal IKKE tro på alt hvad du hører....Nej alle Thaier er ikke ude på dette kan jeg bekræfte.... Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
![]() |
|
|
|
| hanspeter |
Lagt på d. 22/01-2010 19:10
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 359 |
Jeg vil nu alligevel påstå at det NORMALT ikke er kærlighed, som driver en fattig thailænder til at gifte sig men en dansker. I første omgang. Kærlighed som vi kender det i Europa, kan jo så komme. Hun/han gør det først og fremmest for at sikre sig et godt sikkert økonomisk liv, og for at sikre familie og børn en sikker fremtid i Thailand. Til gengæld er et Big Heart, en vigtig ting når en thailænder skal vurdere sin farang kæreste/mand. Thailændere har et meget pragmatisk forhold til livet og hvad som kommer til at ske i det. Jeg har stor respekt for deres måde at tænke på, og synes det er helt fint at man kan være i et forhold med gensidig respekt, at give og modtage. Så det her er IKKE et nedladende indlæg. Men tro mig, de fleste thaier ville ønske at blive i deres land, med den hengivenhed de har til deres familie. Når Thailand om måske mange år er blevet rigere og folket har fået en rimelig gennesnits indtægt, skal man nok ligne Brat Pitt eller være meget rig, før de gider tage op til det her på alle måder kolde og mørke land. Synes selv det blev ganske godt belyst i Thy-dokumentaren. Alle medvirkende var rigtigt sympatiske. ----Meeen jeg har nu også set flere forhold som er gået i stykker efter lige 7 år og inden loven blev ændret 3 år eller var det 4 år. Manden troede det var kærlighed og sad tilbage med et knust hjerte. Så spring ud i det, men vær realistisk, specielt når man ikke taler samme "sprog", både mundtligt og kulturelt. Redigeret af hanspeter d. 22/01-2010 19:13 |
|
|
|
| b_j3ns3n |
Lagt på d. 22/01-2010 19:14
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1899 |
Jeg var en tur i østen, thailand nærmere bestemt. og der fandt jeg en pige, jeg havde svært ved at sige nej til.. såmænd ikke fordi hun er fra thailand, mere fordi hun var på det rigtige sted, på det rigtige tidspunkt. hun faldt for mig og jeg for hende..
Redigeret af b_j3ns3n d. 22/01-2010 19:15 Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
|
| Nirvana |
Lagt på d. 22/01-2010 19:29
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 615 |
Fordig de er meger open og omsorgsfuld en kvinder fra ander kulturer
Come As You Are
|
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 22/01-2010 19:37
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2141 |
Jeg kender ingen som har valgt en thai som ægtefælle på grund af nationaliteten. Jeg kender heller ikke nogen, som har valgt en dansk ægtefælle på grund af nationaliteten. Jeg kender heller ikke nogen thai, som er blevet skilt i forbindelse med opnåelse af permanent opholdstilladelse i udlandet. Hvad svarer du selv? ![]() |
|
|
|
| b_j3ns3n |
Lagt på d. 22/01-2010 19:43
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1899 |
ThomasHOL skrev: Altså at hun er assiat passede mig fint passede mig fint. er du sikker
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 22/01-2010 19:45
|
|
b_j3ns3n skrev: ThomasHOL skrev: Altså at hun er assiat passede mig fint passede mig fint. er du sikker ![]() Værtshushumor ![]() |
|
|
|
| Saendaeng |
Lagt på d. 22/01-2010 20:02
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1277 |
Fandt min kone da jeg arbejde i Thailand. Dog kom jeg til Thailand for at arbejde , da jeg i forvejen talte sproget. Men min hensigt var ikke at skulle have en thaipige i denne forbindelse. Men der var hun , sød og smuk som dagen er lang og det er hun stadig den dag idag. Det var ikke pga af hun var thai , men omstændighederne og en kemi som passede sammen. Hun Kunne ligeså godt have været fra Afghanistan. Michael B Kristensen
|
|
|
|
| oestjyden |
Lagt på d. 22/01-2010 20:05
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 11 |
Har set omkring 100 kombinationer mellem Danske mænd og Thailandske kvinder. De er alle ned med den samme tradionelle udgang. Manden viser lidt interesse - uden på det tidspunkt at være følesmæssig involveret - hun får eller malker ham for større eller mindre beløb - hun dropper sagen når der ikke kommer flere penge. Tilbage sidder han - knust og lettet for en del penge. |
|
|
|
| hanspeter |
Lagt på d. 22/01-2010 20:24
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 359 |
Saendaeng skrev: Fandt min kone da jeg arbejde i Thailand. Dog kom jeg til Thailand for at arbejde , da jeg i forvejen talte sproget. Men min hensigt var ikke at skulle have en thaipige i denne forbindelse. Men der var hun , sød og smuk som dagen er lang og det er hun stadig den dag idag. Det var ikke pga af hun var thai , men omstændighederne og en kemi som passede sammen. Hun Kunne ligeså godt have været fra Afghanistan. Dejlig historie, og den viser jo så også, at den smukkeste stjernestund pludselig opstår når man ikke søger efter den eller det. Man kan målbevidst måske søge efter tryghed og kropsvarme, men dermed kan man ikke nødvendigvis forvente forelskelse og senere kærlighed. Redigeret af hanspeter d. 22/01-2010 20:30 |
|
|
|
| swaddii |
Lagt på d. 22/01-2010 20:49
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 258 |
oestjyden en gang ævl du skriver har været gift med en thaier nu i 11 år,før været gift med dansk kvinde i 20 år,har en dk datter og min nuværende kone har to voksne børn,har aldrig skulle aflevere penge der,og herhjemme deles vi om udgifterne,når vi så er i thailand i vores hus deler vi også alle udgifter,kan kun sige vi to er glade for hinanden,og hun smuttede ik efter de 7 år. en gang Isaan altid Isaan |
|
|
|
|
Lagt på d. 22/01-2010 20:56
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Plz. drenge. Læs nu hvad starter af tråden efterspørger ! Hvorfor ? Ikke alle andre ytringer om hvad i har set ved andre osv... Hold tråden, den er spændende, men kræver ærlighed af jer der svare. Kristian |
|
|
|
| larsmand |
Lagt på d. 22/01-2010 20:57
|
|
Dejligt med mange indlæg, men synes jo I kryber lidt uden om mit spørgsmål, nemlig hvad der gjorde at I valgte en Thaikone, til trods for alle de løftede pegefingre vi også på denne tråd læser om..... Er det fordi hun er kønnere end den kvinde du kunne få fra dk... er det fordi hun kommer fra en kultur opdelt efter mere traditionelle kønsmønstre..... er hun mere opmærksom på dine behov en de danske kvinder du har kendt??? eller hvad gjorde at DU valgte at det skulle være en kvinde fra Thailand.... Kryb nu til bekendelse og lad mig få et indblik i denne verden... livet er jagt og kvinder....
|
|
|
|
| Nuk |
Lagt på d. 22/01-2010 21:04
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 179 |
Jamen det behøver da heller ikke at være en thai kone. Da jeg traf min, var jeg stadig gift og havde været det i 28 år. Så mødte jeg tilfældigt min nuværende samlever fra Thailand, og vi har nu hængt sammen i 17 år. Først 13 år i Danmark, og nu ca. 4år i Thailand. Inden jeg traf hende anede jeg sq dårligt nok at der var noget der hed Thailand........så det.
Det er kun komplette idioter der aldrig skifter mening
|
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 22/01-2010 21:04
|
|
larsmand skrev: Dejligt med mange indlæg, men synes jo I kryber lidt uden om mit spørgsmål, nemlig hvad der gjorde at I valgte en Thaikone, til trods for alle de løftede pegefingre vi også på denne tråd læser om..... Er det fordi hun er kønnere end den kvinde du kunne få fra dk... er det fordi hun kommer fra en kultur opdelt efter mere traditionelle kønsmønstre..... er hun mere opmærksom på dine behov en de danske kvinder du har kendt??? eller hvad gjorde at DU valgte at det skulle være en kvinde fra Thailand.... Kryb nu til bekendelse og lad mig få et indblik i denne verden... Endnu en troll. Der er allerede adskillige der har svaret på dit spørgsmål. Du har imidlertid ikke selv svaret. ![]() ![]() |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.