Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Sikke dog en gylleudsedelse DR1
|
|
| sune |
Lagt på d. 23/01-2010 10:15
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 359 |
Jeg sad herude i Thailand og så denne udsendelse fra Thy til Thailand for første gang, Den har jo været på DR TV for et par dage siden. Jeg er flov over at være dansker, når jeg ser noget sådant. Denne form for sammenføringer, tangere jo hvid slavehandel. Alle siger, at den thailandske kvinde, har hjulpet så meget o.s.v.. hehehe. Hvis man kender thailændere og tror på hun har gjort det gratis, ja så tror man da også på storken. Jeg var specielt fortørnet over fremgangsmåden over for denne unge kløgtige!! Nat arbejder. Du skal beslutte dig nu, sagde de, for vi har garanteret for 57.000.- dkr. for denne pige, så hun skal være gift inden de 3 måneder er gået, så hvis du ikke vil gifte dig med hende, finder vi en anden. Nej det var ikke hvid slavehandel, det var værre. Var der nogen der så den stakkels piges øjne, da hun blev efterladt alene sammen med denne fyr. Det fik mig til at tænke på et virkelig skræmt dyr. DR TV påstår at udsendelsen er så populær, at den er solgt til mange lande. Det kan da ikke være for drejebogen. Det må da være for underholdningsværdien. Føj for pokker siger jeg bare. |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 23/01-2010 11:35
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2141 |
Hvad er grunden til, at du bliver flov over at være dansker?
Redigeret af Frank d. 23/01-2010 11:36 |
|
|
|
| sabai sabai |
Lagt på d. 23/01-2010 11:43
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1258 |
sune skrev: Jeg sad herude i Thailand og så denne udsendelse fra Thy til Thailand for første gang, Den har jo været på DR TV for et par dage siden. Jeg er flov over at være dansker, når jeg ser noget sådant. Denne form for sammenføringer, tangere jo hvid slavehandel. Alle siger, at den thailandske kvinde, har hjulpet så meget o.s.v.. hehehe. Hvis man kender thailændere og tror på hun har gjort det gratis, ja så tror man da også på storken. Jeg var specielt fortørnet over fremgangsmåden over for denne unge kløgtige!! Nat arbejder. Du skal beslutte dig nu, sagde de, for vi har garanteret for 57.000.- dkr. for denne pige, så hun skal være gift inden de 3 måneder er gået, så hvis du ikke vil gifte dig med hende, finder vi en anden. Nej det var ikke hvid slavehandel, det var værre. Var der nogen der så den stakkels piges øjne, da hun blev efterladt alene sammen med denne fyr. Det fik mig til at tænke på et virkelig skræmt dyr. DR TV påstår at udsendelsen er så populær, at den er solgt til mange lande. Det kan da ikke være for drejebogen. Det må da være for underholdningsværdien. Føj for pokker siger jeg bare. Du har sgu da ingen grund til at være flov , over at du er dansker ! Du burde nok være flov over at du bor i Thailand , og er omringet af den slags rotter ! [img]http://s16.radikal.ru/i191/0910/9a/1cb4ead4de5d.gif[/img] is not a valid Image.
Vil man ikke åbne sine øjne , må man jo åbne sin pung ! |
|
|
|
| lols |
Lagt på d. 23/01-2010 13:14
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 454 |
Enig Sune i at udsendelserne, både udsendelse et og to viser noget der ligner menneskehandel. Men er det måske ikke det som er formålet med udsendelsen. At vise de kår som kvinderne lever under? Derfor nogle gode udsendelser der trækker nogle ting frem og sætter noget i perspektiv. (at det så er mindre gode ting at vide, gør jo ikke at det ikke skal vises? Det er jo virkeligheden der kom frem, hverdagen for thaierne) Sine Plambechs har arbejdet med emnet og "human traficking" i flere år. Thaikvinden, der hjælper kvinden til i Thailand og i DK udtaler så vidt jeg husker også noget i retningen af: Du skal beslutte dig nu om du vil giftes (efter en uge). Siger du nej vil JEG tabe ansigt hjemme (en trussel?). I anden udsendelse siger samme thaikvinde, at da en ung kvinde på 23 ikke kan komme til DK, så opfordrer hun hende til at blive prostitueret i Pattaya (for at hjælpe familien...) Moderen siger for åben skærm, at det da ville være dejligt for så skulle hun jo ikke tænke på penge til regninger mere og ikke lave noget. Alt det som sker i de to udsendelser er altsammen med thaiere og med thaiere som mellemmænd. Om det er i Danmark kvinden ender eller et andet sted ser jeg som ligegyldigt. Målet og midlerne er de samme. Så Sune i stedet for at være flov kunne du tænke på hvad du kan gøre her i Thailand for at hjælpe de stakkels unge piger, der bliver ofre for "formildere" at kontakt og deres familier. Det er i Thailand der skal startes. I lokal samfundene, hvor rigdom og show off kommer langt før døtrenes liv - (i dele af samfundet og nok mest udpræget i Isaa, hvor udsendelsen også var fra). Du kan se mere af Sine Plambechs arbejde her: www.thaiguide.dk/... Redigeret af lols d. 23/01-2010 13:22 |
|
|
|
| sune |
Lagt på d. 23/01-2010 13:45
|
Kære Lols Du har ret i, at der er herude der skal sættes ind, men det undskylder ikke de personer både de thailandske koner og deres nisser af mænd. Jeg har nu 2. gange været ude for det samme herude, men det var nu ikke på samme måde og alligevel. Jeg så for ikke så længe siden 2. mænd der talte med pigerne i vores center. Jeg spurgte en af pigerne om de spurgte om vej, og fik den besked at disse 2. mænd Hollændere var i gang med at tilbyde pigerne der arbejdede i dette center job som bar piger i Holland. Disse 2. mænd ville sørge for alle papirerne m.v., sagde pigen. Da jeg hørte det fra disse piger, blev jeg godt gal og gik direkte til disse to med den besked, at hvis de ikke var ude af vores by inden 10 min, vil politiet sørge for det videre fornødne. De fortrak skønsomt, og jeg er sikker på vi ikke ser dem mere, men desværre er dette eksempel ikke noget enestående, for jeg har været ude for det samme med et dansk ægtepar, som havde en thailandsk kvinde fra den lille by, som mellemmand. Denne form for kød salg bliver jo desværre nok mere almindeligt, fordi Pattaya og de andre steder nok er blevet for selvstændig og dyre med disse handler, så vi uden for disse steder nu bliver belemret med disse subjekter. Jeg har nu besluttet, at næste gang dette sker, kontakter jeg politiet først, så vil jeg godt se hvad disse alfonser vil gøre. Det gode ved dette her Lols er, at pigerne heller ikke vil finde sig i dette, så vi er nu gået i gang med at starte et netværk, som fremover kan dæmme op for dette tiltag. |
|
|
|
| lols |
Lagt på d. 23/01-2010 14:05
|
Sune, jeg ville nok kontakte politiet anonymt hvis jeg var dig haha. De gutter kan have en lukrativ forretning, som de ikke lige ønsker ødelagt.... God ide med netværket. Redigeret af lols d. 23/01-2010 14:08 |
|
|
|
| Jay |
Lagt på d. 23/01-2010 14:19
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 261 |
det eneste der irriterede mig ved den genudsendelse var hende der kvinden er smaskede helt sygt, der hvor hun sidder og presser Kae under middagen...der mistede jeg tålmodigheden ![]() |
|
|
|
| lols |
Lagt på d. 23/01-2010 14:21
|
![]() |
|
|
|
| b_j3ns3n |
Lagt på d. 23/01-2010 15:14
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1899 |
ja i må meget undskylde mig, men det her minder mig meget om en anden tråd, som også kører lige nu, og det vil nok bringe det værste frem i nogen og måske vil andre give mig ret, men det må tiden vise.. http://www.dansk-...owstart=80 Yello skrev:
Jo, vi kender en, synes jeg, passende thai kvinde til dig. Hun er ikke bosat i DK endnu, men det kunne jo komme. Hun er lidt i familie med min viv. Så vi kunne arrangere visa for hende. Intresseret Raprap? Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
|
| Jens Ole |
Lagt på d. 23/01-2010 18:52
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 156 |
Jay skrev: det eneste der irriterede mig ved den genudsendelse var hende der kvinden er smaskede helt sygt, der hvor hun sidder og presser Kae under middagen...der mistede jeg tålmodigheden ![]() sjovt nok , lå jeg mærke til det samme. Jeg kan huske da jeg mødte min kone første gang,hold da kæft hvor de smaskede.Jeg sagde simpelthen til hende , at jeg ikke kan holde det ud, om hun ikke godt ville tænke over det , og samtidig sige det til hendes veninder.I kan smaske ligeså meget i vil , når jeg ikke er her , men lad være , når jeg hører på det , jeg bliver bare irriteret. anden gang jeg var i Thailand , skulle vi så op til hendes familie , og jeg skal lige love for , at hun havde fortalt dem lektien , INGEN af dem smaskede , selvom at min kone havde fortalt mig , at det er naturligt i Thailand. I dag kan min kone godt se , at det ser meget bedre ud , når man ikke smasker. Kun et lille problem , der kunne have vokset sig større , hvis man ikke griber problemet ved roden. Mvh Jens Ole |
|
|
|
| thamarai |
Lagt på d. 23/01-2010 19:13
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 387 |
Hvis en thaikaereste goer noget som jeg ikke bryder mig om, herunder at smaske, saa siger jeg det blot paa en paen maade og det forstaar de - ellers er de ude foer eller siden.
|
|
|
|
| fjelle123 |
Lagt på d. 23/01-2010 20:46
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 283 |
thamarai skrev: Hvis en thaikaereste goer noget som jeg ikke bryder mig om, herunder at smaske, saa siger jeg det blot paa en paen maade og det forstaar de - ellers er de ude foer eller siden. Så du vil simpelhen smide en pige ud som du holder af pga. hun ikke lige makker ret på dine befalinger? jesus christ et dejligt menneske du er... |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 23/01-2010 21:00
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 180 |
Helt ærligt, hvorfor fanden skal man lave om på mennesker, måske hun smasker lidt, men forlange at hun skal stoppe med det??? det er sgu for langt ude, du er måske kongen eller hva? hvis du holder af pigen så kan du vel se bort fra lidt her og der, helt sikkert, hvis hun kunne ville hun nok også lave en helt del om på dig, og det var måske lidt trals for dig, ikk??? Mvh Nid. |
|
|
|
| b_j3ns3n |
Lagt på d. 23/01-2010 21:26
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1899 |
der findes nogen mennesker her i verden, som ikke kan fordrage folk der smasker.. jeg er en af dem.. jeg ville dog ikke bede hende om at skride, men på længere sigt, ville vi bive meget uvenner over så lille en ting. jeg synes også det er pisse latterligt, når folk snorker i flyveren, men derfor beder jeg dem, alligevel ikke om at forlade flyveren
Redigeret af b_j3ns3n d. 23/01-2010 21:28 Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
|
| hanspeter |
Lagt på d. 23/01-2010 22:12
|
hvorfra ved du at du ikke selv snorker? Troede ikke selv at jeg gjorde det, indtil et behjertet menneske fortalte mig at det gjorde jeg, når jeg havde fået for meget at drikke, Jens Ole skrev tidligere at han havde fået at vide, at det var naturligt og normalt at smaske i Thailand. Dertil vil jeg bare sige at de thaier jeg kender, og det er en del, ikke smasker, Måske har det noget at gøre med klasse og hvor i landet man kommer fra. Derimod kan der godt komme en lille bøvs engang imellem. Så lydfrie er de ikke. Nå vi kom vist lidt langt fra starten af tråden, igen .? Redigeret af hanspeter d. 23/01-2010 22:14 |
|
|
|
| sune |
Lagt på d. 24/01-2010 01:25
|
Der er jo intet nyt under solen. Seriøsiteten fra nogle af de ærede medlemmer af en side som DTW’s, hvor et så alvorligt emne, som salg af thailandske piger bliver bragt. Det bliver nu gjort til genstand for snorkelyde og bøvsen. Som det må konstateres, er dette åbenbart nu den nye trend på denne side. Desværre forekommer dette fænomen også i andre oplæg. Ja livet er ikke for de svage, så det er da godt at DTW har en hård kerne af professionelle debattører, som ser det som deres fornemmeste opgave, at ødelægge det for alle de andre med ligegyldige indlæg og udbrud. Fortsat en rigtig god søndag. ![]() ![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 24/01-2010 02:15
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
"sune" hold dog din galde væk herfra. giv modspil i stedet for modstand Redigeret af d. 24/01-2010 02:16 |
|
|
|
| sune |
Lagt på d. 24/01-2010 02:36
|
Hej Ezal Stor respekt for din person, men hvordan synes du selv det lyder: "sune" hold dog din galde væk herfra. giv modspil i stedet for modstand Jeg prøver ikke at komme af med noget galde, tvært imod prøver jeg bare at beskrive de faktiske forhold og tiltag på mange af de sidste oplæg til debatter Hvis det skal betragtes som galde, så fred være med dette. Hvorfor skulle jeg nedværdige mig til at give modstand til en bøvs og en persons snorken. Du må altså undskylde mig. Jeg havde regnet med noget mere konstruktivt fra en meget øvet debattør. |
|
|
|
| sabai sabai |
Lagt på d. 24/01-2010 04:11
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1258 |
sune skrev: Kære Lols Du har ret i, at der er herude der skal sættes ind, men det undskylder ikke de personer både de thailandske koner og deres nisser af mænd. Jeg har nu 2. gange været ude for det samme herude, men det var nu ikke på samme måde og alligevel. Jeg så for ikke så længe siden 2. mænd der talte med pigerne i vores center. Jeg spurgte en af pigerne om de spurgte om vej, og fik den besked at disse 2. mænd Hollændere var i gang med at tilbyde pigerne der arbejdede i dette center job som bar piger i Holland. Disse 2. mænd ville sørge for alle papirerne m.v., sagde pigen. Da jeg hørte det fra disse piger, blev jeg godt gal og gik direkte til disse to med den besked, at hvis de ikke var ude af vores by inden 10 min, vil politiet sørge for det videre fornødne. De fortrak skønsomt, og jeg er sikker på vi ikke ser dem mere, men desværre er dette eksempel ikke noget enestående, for jeg har været ude for det samme med et dansk ægtepar, som havde en thailandsk kvinde fra den lille by, som mellemmand. Denne form for kød salg bliver jo desværre nok mere almindeligt, fordi Pattaya og de andre steder nok er blevet for selvstændig og dyre med disse handler, så vi uden for disse steder nu bliver belemret med disse subjekter. Jeg har nu besluttet, at næste gang dette sker, kontakter jeg politiet først, så vil jeg godt se hvad disse alfonser vil gøre. Det gode ved dette her Lols er, at pigerne heller ikke vil finde sig i dette, så vi er nu gået i gang med at starte et netværk, som fremover kan dæmme op for dette tiltag. Sune.. Du ævler om ..kødsalg , netværk , alfonser og politi !! Du kan ikke gøre en skid ! Pigerne vil tjene penge !! , om de så skal gifte sig med en Falang , som de ikke kan fordrage , og få 3 børn med er ligegyldigt .. !! Bare der er penge til familien ! Der er intet over penge for en Thai .. !! Hvorfor fanden arbejder 65-75 % af Thailandske piger i Danmark på massageklinik/sex arbejde ? Svar : De vil selv og der er penge i det .!! Drop dit "projekt" og nyd et par " kringler " mens du kigger udover konens rismarker " ! , du kan sgu ikke lave om på noget alligevel i Thailand. Sune fra dit eget indlæg... Alle siger, at den thailandske kvinde, har hjulpet så meget o.s.v.. hehehe. Hvis man kender thailændere og tror på hun har gjort det gratis, ja så tror man da også på storken ......................... Husk :: En falang står , lavere end familiens vandbøffel !! Redigeret af sabai sabai d. 24/01-2010 04:20 [img]http://s16.radikal.ru/i191/0910/9a/1cb4ead4de5d.gif[/img] is not a valid Image.
Vil man ikke åbne sine øjne , må man jo åbne sin pung ! |
|
|
|
| sune |
Lagt på d. 24/01-2010 08:50
|
Kære Sabai Din udtryks meritter er ikke lige min stil, men du lader da ikke noget stå tilbage for dine meninger om andres forsøg på at være ærlige. Lad det nu være kære Sabai, for du har jo ret i de få ord du bruger. Jeg er nok ikke helt enig i dine betragtninger om de thailandske pige, men du har jo åbenbart mere erfaring ud i dette end jeg har, så lad os dog ikke skændes om noget så ligegyldigt. Det er jo kun piger som skal bruges til SEX.. Du har da ret i en ting. Jeg skal ikke tænke over situationen, for det er bare sådant. Jeg vil bare sige, at dette ændre jo ikke noget i min lille by, at du kan fortælle mig, at jeg er nærmere hjernedød end normal, så det hjælper jo ikke rigtigt i den aktuelle situation. Stor respekt for din velvilje ud i det faktuelle, for du har jo åbenbart de rigtige erfaringer ud i de thailandske kvinder. Bare jeg havde den samme, for så kunne jeg da blive en meget rig mand hehe. Jeg elsker bare thailand og thailandske kvinder, for de har sgu check på livet…. Redigeret af sune d. 24/01-2010 09:05 |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.