Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Sværere at få opholdstilladelse
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 26/01-2010 00:50
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Regeringen vil gøre det vanskeligere for udlændinge at få permanent opholdstilladelse i Danmark. Desuden skal udlændinge udvises, hvis de begår socialt bedrageri. Udlændinge skal ikke længere automatisk kunne få permanent opholdstilladelse efter nogle års ophold i landet. I fremtiden vil udlændinge kun kunne opnå permanent opholdstilladelse, hvis de samler et vist antal point via kurser i sprog og samfundsforhold og ved at arbejde. Desuden vil ansøgere få et afslag, hvis de har modtaget sociale ydelser som f.eks. kontanthjælp igennem en periode op til ansøgningstidspunktet. Det fremgår af et forslag til stramninger af udlændingeloven og integrationsloven, som integrationsminister Birthe Rønn Hornbech (V) i dag fremlægger for udlændingeordførerne fra V og K, og som hun regner med at få vedtaget med Dansk Folkepartis støtte. Om pointsystemet siger integrationsministeren: »Der skal være en gulerod for de udlændinge, der gør det rigtige; de skal hurtigere få permanent opholdstilladelse. Men der vil være en pisk til de udlændinge, der ikke vil gøre en rigtig indsats. Ved at stille krav om pointgivende kurser og fokusere på medborgerskab, signalerer vi, at vi forventer, at de vil være en del af samfundet, hvis de vil være her permanent,« siger Rønn Hornbech. Regeringen vil også stramme på andre områder, bl.a. ved at udvise udlændinge, der idømmes ubetinget frihedsstraf for socialt bedrageri. Kilde: Jyllands-Posten Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| bruno |
Lagt på d. 26/01-2010 01:23
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 525 |
Det er der altid noget, at det bliver vurderet ud fra point du får for at deltage i kurser og job og ikke kun for hvad du lære, for indlæringen er jo ikke kun betinget af hvilken indsats du gør men også de evner du besider. Som det er nu bliver du jo belønnet efter hvad du har lært og alt for lidt, for den indsats de gør og det er ikke retfærdig. Det jeg også oplever på sprog skolen, det er eller når lærerne ikke er syge, det er alt undervisning er så fokuseret på at bestå, de test, alt andet bliver bare glemt. Redigeret af bruno d. 26/01-2010 01:24 |
|
|
|
|
Lagt på d. 26/01-2010 17:59
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
der kommer nye regler hvert år til ære for DF, gad vide om man så ikke længere skal stille en garenti længere, gad vide om dem der laver reglerne selv har styr på dem længere bla. Desuden vil ansøgere få et afslag, hvis de har modtaget sociale ydelser som for eksempel kontanthjælp igennem en periode op til ansøgningstidspunktet. så vidt jeg ved er reglerne allerade sådan... reglerne siger allerade 2 ½ år fast arbejde inden opholdtilladelsen Desuden skal udlændinge udvises, hvis de begår socialt bedrageri. fair nok, men vil nok mest ramme dem som kan få sociale ydelser, hvilke de færreste som er dansk gift og kommet hertil indefor de sidste mange år kan få. udvisninger for sort arbejde vil også komme på tale. jeg kunne med disse her straminger forstille mig at det snarer kommer til at tage 10 år end de nuværendne 7 år at få permanent opholdstilladelse. |
|
|
|
| larsen99 |
Lagt på d. 26/01-2010 19:11
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 372 |
Jeg kan ikke forstå alt det brokkeri om opholdstilladelser, som jeg kan forstå på det, er det da sværere for danskere at få opholdstilladelse i Thailand end det er for thaier at få det her. Og når de så får, kan de både arbejde og eje jord, hvad vi ikke umiddelbart kan gøre i Thailand. ![]() |
|
|
|
| Nirvana |
Lagt på d. 26/01-2010 20:17
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 615 |
Ja enue et forsøg på at udføre racehygiejne her i DK
Come As You Are
|
|
|
|
|
Lagt på d. 26/01-2010 22:44
|
|
larsen99 skrev: Jeg kan ikke forstå alt det brokkeri om opholdstilladelser, som jeg kan forstå på det, er det da sværere for danskere at få opholdstilladelse i Thailand end det er for thaier at få det her. Og når de så får, kan de både arbejde og eje jord, hvad vi ikke umiddelbart kan gøre i Thailand. Jeg ved ikke rigtig om man kan samligne det på den måde. Der er vel fordel og ulempe. Arbejdstilladelse og opholdstilladelse er 2 forskellige ting i Thailand. Ligesom udlændingeloven og integration. Men sådan er det desværre ikke i Danmark. |
|
|
|
| Dennis Damgaard |
Lagt på d. 27/01-2010 00:49
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 136 |
Det er sku da feer nok at regeringen laver et point system så kan man da se hvem der vil det danske samfund og hvem der kun kommer her for mælk og honning og kalder os dumme Dansker.
|
|
|
|
| Nixon |
Lagt på d. 27/01-2010 03:52
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 189 |
Nirvana skrev: Ja enue et forsøg på at udføre racehygiejne her i DK Forslaget gælder mig bekendt både tyskere, tjekkere, tyrkere, taiwanesere og thailændinge så har svært ved at se hvor det racemæssige kommer frem. Men du mener måske bare at der er visse grupper som ikke kan og vil leve op til de krav der stilles? Okay og hvorfor skal de så lige have et dansk statsborgerskab smidt i nakken som belønning for manglende kunnen og vilje? hilsen
Nixon Meninger har jeg mange af. Dermed ikke sagt at du kan lide at høre dem. |
|
|
|
| larsen99 |
Lagt på d. 27/01-2010 06:57
|
|
BlackBlond skrev: Jeg mener nu nok man kan sammenligne og de to fremhævede, hænger jo unegtelig sammen.
larsen99 skrev: Jeg kan ikke forstå alt det brokkeri om opholdstilladelser, som jeg kan forstå på det, er det da sværere for danskere at få opholdstilladelse i Thailand end det er for thaier at få det her. Og når de så får, kan de både arbejde og eje jord, hvad vi ikke umiddelbart kan gøre i Thailand. Jeg ved ikke rigtig om man kan samligne det på den måde. Der er vel fordel og ulempe. Arbejdstilladelse og opholdstilladelse er 2 forskellige ting i Thailand. Ligesom udlændingeloven og integration. Men sådan er det desværre ikke i Danmark. ![]() |
|
|
|
| bruno |
Lagt på d. 27/01-2010 08:25
|
|
Nixon skrev: Nirvana skrev: Ja enue et forsøg på at udføre racehygiejne her i DK Forslaget gælder mig bekendt både tyskere, tjekkere, tyrkere, taiwanesere og thailændinge så har svært ved at se hvor det racemæssige kommer frem. Men du mener måske bare at der er visse grupper som ikke kan og vil leve op til de krav der stilles? Okay og hvorfor skal de så lige have et dansk statsborgerskab smidt i nakken som belønning for manglende kunnen og vilje? Det er sikret ikke racehygiejne men der er en genarel holdning i den danske samfund, om at prøve at gøre udlændinge til 100 % dansker og ikke bare blive integreret og det jo kort sagt umulig, men som sagt, hvis man virklig gør en indsats for at blive integreret i danske samfund, med sproget og viden om den samfund du befinder dig i og om du kan klare dig selv. Hvis du virkelig gør en indsats for det, ligger forslaget også op til en hurtiger perdement ophold i Danmark hvis du gør en indsats ( Nixon det her hanler ikke om statborgerska Der jo nogle elementer i den danske samfund der er fuldstændig ligeglade med integrationen og kun tænker på hvor mange sorte penge de kan tjene ved siden af deres ydelser, som de mener de har ret til og det er dem der skal slås ned på og de andre der skal belønes. Du skriver om kunnen og vilje, de to tinge hænger bare ikke sammen for alle, nogle gør virkelig en indsats for, at lære det og virklig lære det via kurser og skoler, nogle kan bare ikke lære det på den måde, måske har de indlæringsvanskeligheder, koncentrationsbesvær fra sygdom eller bivirkninger fra medicin. Der er også nogle som lære bedst via ens netværk og job. Jeg tror at det den her lovforslag ligger op til, at belønne dem der gør en indsats og så håber jeg på, at de udtalelser fra lære på skolen, fra de konsulenter fra kommunen der tager de tre måneder samtaler og arbejdesgiver bliver vægtet Højer i fremtiden og ikke som idag hvor mand skal bestå nogle test. Nixon det er bestemt ikke lige gyldig hvilken land du kommer fra, prøv at gå ind på US hjemmeside og se de forskelige lister om hvilke regler der der gælder for de forskelige lande, du kan eksempelvis se, hvis du skal ha en her op fra Cambodja skal du ikke stille en garanti ligsom en fra Thailand. |
|
|
|
| bruno |
Lagt på d. 27/01-2010 08:32
|
|
larsen99 skrev: BlackBlond skrev: Jeg mener nu nok man kan sammenligne og de to fremhævede, hænger jo unegtelig sammen.larsen99 skrev: Jeg kan ikke forstå alt det brokkeri om opholdstilladelser, som jeg kan forstå på det, er det da sværere for danskere at få opholdstilladelse i Thailand end det er for thaier at få det her. Og når de så får, kan de både arbejde og eje jord, hvad vi ikke umiddelbart kan gøre i Thailand. Jeg ved ikke rigtig om man kan samligne det på den måde. Der er vel fordel og ulempe. Arbejdstilladelse og opholdstilladelse er 2 forskellige ting i Thailand. Ligesom udlændingeloven og integration. Men sådan er det desværre ikke i Danmark. Det kan godt være du kan samligne det men det er der ikke ensbetydende med, hvad der er rigtig og forkeret. Vi skal jo heler ikke begynde at omskære vores små pigebørn i Danmark fordi de gør det i nogle Afrikanske lande Vel ? |
|
|
|
| larsen99 |
Lagt på d. 27/01-2010 09:24
|
|
bruno skrev: Du er da helt ude i tovene, hvor nævner jeg noget om afrika? vi snakker om opholdstilladelser og arbejdstilladelser og ikke andet, det er dig der begynder at blande traditioner ind i debatten.
larsen99 skrev: BlackBlond skrev: Jeg mener nu nok man kan sammenligne og de to fremhævede, hænger jo unegtelig sammen.larsen99 skrev: Jeg kan ikke forstå alt det brokkeri om opholdstilladelser, som jeg kan forstå på det, er det da sværere for danskere at få opholdstilladelse i Thailand end det er for thaier at få det her. Og når de så får, kan de både arbejde og eje jord, hvad vi ikke umiddelbart kan gøre i Thailand. Jeg ved ikke rigtig om man kan samligne det på den måde. Der er vel fordel og ulempe. Arbejdstilladelse og opholdstilladelse er 2 forskellige ting i Thailand. Ligesom udlændingeloven og integration. Men sådan er det desværre ikke i Danmark. Det kan godt være du kan samligne det men det er der ikke ensbetydende med, hvad der er rigtig og forkeret. Vi skal jo heler ikke begynde at omskære vores små pigebørn i Danmark fordi de gør det i nogle Afrikanske lande Vel ? ![]() |
|
|
|
| bruno |
Lagt på d. 27/01-2010 11:39
|
|
Nej det var dig begyndte med tossede samligninger, det jeg mener, er bare hvad de syndes der er rigtig for deres land, at gøre tingene på, er måske ikke rigtig for den anden land at gør det på. Hvorfor er det du syndes, at det skal være de samme regler i DK for thaier og andre udlændinge, som det er for dansker der flytter til Thailand når det er to forsklige lande med vidt forskelige, fordele og ulemper der møder en når man flytter der til ? |
|
|
|
| larsen99 |
Lagt på d. 27/01-2010 12:59
|
|
bruno skrev: jeg har heller ikke ytret mig om at det skulle være de samme regler, men jeg undrede mig over hvorfor folk syntes det er så forfærdeligt svært at få opholdstilladelse her i DK, når nu det er ligeså svært den anden vej.
Nej det var dig begyndte med tossede samligninger, det jeg mener, er bare hvad de syndes der er rigtig for deres land, at gøre tingene på, er måske ikke rigtig for den anden land at gør det på. Hvorfor er det du syndes, at det skal være de samme regler i DK for thaier og andre udlændinge, som det er for dansker der flytter til Thailand når det er to forsklige lande med vidt forskelige, fordele og ulemper der møder en når man flytter der til ? ![]() |
|
|
|
| bruno |
Lagt på d. 27/01-2010 13:40
|
|
Det som folk utilfreds med er, at de bange for at nye stramninger vil føre til yderlig besværligheder for dem der gør det rigtig, fordi der er nogle elementer i danske samfund, som ikke lige helt, kan finde ud af det. Men jeg håber de nye regler vil gør det nemmer for nogen og mere besværlig for andre men DF har nok bare den mening at alt hvad der har med udlandet at gøre, er noget rakker pak og skal raus uanset hvad, desvære.
Redigeret af bruno d. 27/01-2010 13:42 |
|
|
|
| Fido |
Lagt på d. 27/01-2010 13:56
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 994 |
bruno skrev: Det som folk utilfreds med er, at de bange for at nye stramninger vil føre til yderlig besværligheder for dem der gør det rigtig, fordi der er nogle elamenter i danske samfund, som ikke lige helt, kan finde ud af det. Men jeg håber de nye regler vil gør det næmmer for nogen og mere besværlig for andre men DF har nok bare den mening at alt hvad der har med udlandet er noget raker pak og skal raus unanset hvad, desvære. Det har ikke noget specielt med DF at gøre men der er en tendens til at de skal have skylden for alverdens ondskab - samt de ting man ikke forstår. Problemet er at Danmark i kraft af et EU medlemskab og tiltrædelse af diverse internationale konventioner har givet afkald på en væsentlig del af sin selvbestemmelse og ikke må skelne mellem Kurt som gerne vil have sin thailandske kone til Danmark og så Ali - 2. eller 3. generationsindvandrer (eller hvad der nu er det politisk korrekte ord for sådan en ) - som gerne vil have familiesammenføring med sin kusine fra den Anatolske højslette. One man's ceiling is another man's floor |
|
|
|
| thamarai |
Lagt på d. 27/01-2010 18:27
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 387 |
larsen99 skrev: Jeg kan ikke forstå alt det brokkeri om opholdstilladelser, som jeg kan forstå på det, er det da sværere for danskere at få opholdstilladelse i Thailand end det er for thaier at få det her. Og når de så får, kan de både arbejde og eje jord, hvad vi ikke umiddelbart kan gøre i Thailand. Hvor har du ret - Danmark er ikke så slem, som det siges og gøres til. |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 27/01-2010 19:49
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2141 |
larsen99 skrev: Jeg kan ikke forstå alt det brokkeri om opholdstilladelser, som jeg kan forstå på det, er det da sværere for danskere at få opholdstilladelse i Thailand end det er for thaier at få det her. Og når de så får, kan de både arbejde og eje jord, hvad vi ikke umiddelbart kan gøre i Thailand. For mig handler det ikke om love i andre lande. Det handler mine rettigheder som dansker; om retten til en ægtefælle fra udlandet og dennes permanente opholdstilladelse. Og år for år bliver det mere og mere bøvlet og besværligt. Jeg er glad for at vi fik overstået vores inden regeringen kom til. ![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 27/01-2010 21:41
|
|
larsen99 skrev: BlackBlond skrev: Jeg mener nu nok man kan sammenligne og de to fremhævede, hænger jo unegtelig sammen.larsen99 skrev: Jeg kan ikke forstå alt det brokkeri om opholdstilladelser, som jeg kan forstå på det, er det da sværere for danskere at få opholdstilladelse i Thailand end det er for thaier at få det her. Og når de så får, kan de både arbejde og eje jord, hvad vi ikke umiddelbart kan gøre i Thailand. Jeg ved ikke rigtig om man kan samligne det på den måde. Der er vel fordel og ulempe. Arbejdstilladelse og opholdstilladelse er 2 forskellige ting i Thailand. Ligesom udlændingeloven og integration. Men sådan er det desværre ikke i Danmark. Jep men sådan er det åbenbart ikke i Thailand. Man søger søge 1 ting ad gang. Jeg tror næppe det er sværere for danskere at få thailandsk opholdstilladelse. Du skal kun opfylde 2 krav for at få thailandsk opholdstilladelse, og der mange muligheder for at opfylde det. Jeg orker ikke en gang og skrive hvad der skal til for at få opholdstilladelse i Danmark, hvis man ikke kommer fra EU lande... Om du kommer til Danmark for at studere eller familiesammenføring, er der kun betingelser og betingelser. Og slet ikke og taler op at få dansk pas. Greencard ordningen med point system.. arbejde, alder, sprogfærdigheder, tilpasning evne, og uddannelse. Der gives bonuspoint, hvis udlændingen har taget afgangseksamen på et universitet, som er internationalt anerkendt for at tilbyde undervisning på et højt fagligt niveau ifølge den seneste THES-QS World Ranking. Point tildeles som følger: •Placering i top 400: 5 point •Placering i top 200: 10 point •Placering i top 100: 15 point Og du skal have 100 point HVad sker for det?? ![]() Men okay de fremmedhadere, som kalder sig selv for nationalister bliver nød til at gøre noget for landet. Jeg grinte igår der jeg så TV2 news |
|
|
|
| hanspeter |
Lagt på d. 27/01-2010 21:46
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 359 |
thamarai skrev: larsen99 skrev: Jeg kan ikke forstå alt det brokkeri om opholdstilladelser, som jeg kan forstå på det, er det da sværere for danskere at få opholdstilladelse i Thailand end det er for thaier at få det her. Og når de så får, kan de både arbejde og eje jord, hvad vi ikke umiddelbart kan gøre i Thailand. Hvor har du ret - Danmark er ikke så slem, som det siges og gøres til. Nej, du har helt ret, det er meget værre. BlackBlond iøvrigt, rigtigt godt indlæg Men du mener vel dem som kalder sig nationale, de ville aldrig selv kalde sig nationalister, da det har en grim historisk betydning. Redigeret af hanspeter d. 27/01-2010 21:49 |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

arbejde, alder, sprogfærdigheder, tilpasning evne, og uddannelse.