Se indlæg|
Skal giftes.... :-)
|
|
|
Lagt på d. 26/01-2010 18:04
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Hej alle på DTW. Jeg har fundet kærligheden i Thailand og vi skal giftes til Nov, da min kommende kone er selvstændig og har sin familie i Thailand, har jeg besluttet at hive teltpløkkerene op og flytte derover, men jeg har ikke rigtig styr på detaljer omkring ophold tilladelse for mig i thailand, både før og efter ægteskabet, min kommende kone er rimelig velhavende og jeg håber ikke det vil blive misforstået, det er kun for at forklare lidt om vores situation, det er meningen at jeg skal indgå i virksomheden (ejendomsmægler), hvis det på nogen måde kan lade sig gøre.. 1: Kan jeg blive i Thailand efter ægteskab og arbejde i hendes virksomhed, der kan evt blive oprettet et firma med mig som ejer, hvis det er nemmere.. 2: Sin sot.... (hjælp) 3: Hun vil også gerne giftes i Danmark, så min familie kan feste med, hvad kræver det...? (hun rejser allerede meget i det meste af verden uden problemer) 4: Hvis vi skulle være så heldige at få et barn, bliver det så et Thai eller Dansk barn... hahaha... mere med hensyn til at evt gå i skole eller studere i Danmark på et tidspunkt... måske... På forhånd tak Michael |
|
|
|
| keniko |
Lagt på d. 27/01-2010 12:18
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 543 |
Hej Michael Tillykke med det kommende ægteskab .Først undrer det mig du ingen tilbagemeldinger har fået??? Dine spørgsmål er gode, men kræver måske flere oplysninger fra dig. Netop fordi de omtalte emner er meget omfangsrige. Får vi ad denne vej ikke gang i debatten nu, er du velkommen til at sende mig en PB og jeg skal hjælp dig med links og tråde... Hermed en opfordring til alle på DTW lad os hjælpe Michael. mvh. K. Redigeret af keniko d. 27/01-2010 12:31 Du skal ikke lægge puslespil hvis du ikke fatter en brik.
|
|
|
|
| keniko |
Lagt på d. 27/01-2010 13:15
|
|
Hej Michael Her er måske lidt du kan bruge: 1: Kan jeg blive i Thailand efter ægteskab og arbejde i hendes virksomhed, der kan evt blive oprettet et firma med mig som ejer, hvis det er nemmere.. Som svar NEJ, men tjek de forskellige Visumregler, opholdstilladelser mv. Denne link kan bla. bruges: http://www.ambban... 2. Sin Sot Her har du det udmærket formuleret: http://www.thaigu...sinsot.htm Ellers har du lidt flere link her: Ægteskab og thaipiger Visum til Danmark Danske Ambassade i Bangkok Den Danske Ambassade i Bangkok, har god oversigt over krav til visum, procedure og nødvendig dokumentation. Familiesammenføring Udlændingeservice (nyidanmark.dk) Hos Udlændinge Service kan du finde alt om reglerne for familiesammenføring. Både efter de strenge danske regler og efter EU reglerne. Regler, procedurer og dokumentation. Sin Sot, medgift Den thailandske medgift, sinsot, set fra to vinkler, fra Robert Kronbergs weblog. Beskriver den thailandske og den danske vinkel på medgift. "Tong Mun" and "Sin Sod", Beskrivelse af Tong Mun, forlovelsesring, og Sinsot, medgiften, - på engelsk. 3. Indgåelse af ægteskab i Danmark http://www.ambban...rvice/Indg åelseAfÆgteskab/IndgåelseAfÆgteskabIDanmark/ 4. Børn i DK mv. tjekke familiesammenføring her: http://www.nyidan... Mvh K. Du skal ikke lægge puslespil hvis du ikke fatter en brik.
|
|
|
|
| lols |
Lagt på d. 27/01-2010 14:07
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 454 |
Fjernet af mig selv, lols
Redigeret af lols d. 27/01-2010 14:19 |
|
|
|
| styx32 |
Lagt på d. 27/01-2010 14:32
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 311 |
til Holmsteen Hvis jeg var dig ville jeg stille dine spørgsmål på nedenstående website. de kan bedre hjælpe dig. http://www.aegtes....dk/forum/ |
|
|
|
| FCKdk |
Lagt på d. 27/01-2010 16:32
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 927 |
Holmsteen---> Fra Wikipedia's engelske udgave har Jeg sakset flg. om Sin Sot: In Thailand, bride price (locally known as sin sot and often erroneously referred to by the English term "dowry" is common in both Thai-Thai and Thai-foreign marriages. The bride price may range from nothing, if the woman is divorced, has a child fathered by another man, or is widely known to have had premarital relations with many men; to ten million Thai Baht (US$330,000) or more for a woman of high social standing, a beauty queen, or a highly educated woman. The bride price in Thailand is paid at the engagement ceremony, and consists of three elements: cash, Thai (96.5% pure) gold, and the more recent Western tradition of a diamond ring. The most commonly stated rationale for the bride price in Thailand is that it allows the groom to demonstrate that he has enough financial resources to support the bride (and possibly her family) after the wedding. In many cases, especially when the amount is large, the parents of a Thai bride will return all or part of the bride price to the couple in the form of a wedding gift following the engagement ceremony.Du kan selv læse den uforkortede tekst på flg. link: http://en.wikiped...ride_price Teksten i linket beskriver medgiftstraditionen i mange forskellige lande og religioner
__________________________________ ....jeg klattede det hele væk i Thailand!!!! ....ikke en dråbe spildt eller fortrudt!!!! ....og det fortsætter jeg med!!!! FCKdk Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere.... .Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before... |
|
|
|
| hfb |
Lagt på d. 27/01-2010 17:25
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 544 |
styx32 skrev: til Holmsteen Hvis jeg var dig ville jeg stille dine spørgsmål på nedenstående website. de kan bedre hjælpe dig. http://www.aegtes....dk/forum/ Ægteskab Uden Grænser er måske ikke lige det mest oplagte side at finde noget om Sin sot. Men det skader da ikke at spørge ![]() Jeg håber det er en god familie ellers er jeg rimlig sikker på du kommer til at betale et MEGET stort beløb i Sin sot ud fra de oplysninger du skriver....... Redigeret af hfb d. 27/01-2010 17:25 |
|
|
|
| Thongthai |
Lagt på d. 27/01-2010 17:47
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 430 |
Sinsot:Jeg gav 100000dk. Min kone har en universitet uddanelse og har arbejdet på cevilcourt i BK og hun har ingen børn. |
|
|
|
|
Lagt på d. 27/01-2010 19:30
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Endelig kom der gode råd.... var ellers ved at tro at der ingen hjælp var at få... hvis i mangler flere oplysninger så bare sig til... men tusinde tak for hjælpen so far... |
|
|
|
| keniko |
Lagt på d. 27/01-2010 19:36
|
|
Thongthai skrev: Sinsot:Jeg gav 100000dk. Min kone har en universitet uddanelse og har arbejdet på cevilcourt i BK og hun har ingen børn. Hmm.. lyder meget dyrt i mine ører..
Du skal ikke lægge puslespil hvis du ikke fatter en brik.
|
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 27/01-2010 19:52
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 180 |
Jeg har ikke givet en krone i Sinsot, måske fordi min kones forældre er døde for mange år siden, hvad ved jeg? hun har et barn på 26 år, 8 søskende, så jeg ved ikke hvorfor? var jeg blevet spurgt ville svaret have været NEJ,det var ikke for at brødføde hendes famile at jeg giftede mig men sådan er der jo så meget.MVH NID. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

.